چاپ خبر
حذف نمره زیر ۱۰ از کارنامه دانشجویان /

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها + بخشنامه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم ، آیین نامه جدید دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را که در جلسه 803 شورای برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب رسید ه است به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ کرد .

 

 

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

 


به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر سعید قدیمی ، دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی با اعلام اینکه آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی 23 مهرماه به دانشگاهها ابلاغ شد و از ترم جاری  قابل اجراست گفت: کاهش ماندگاری و ارتقا کیفیت دو هدف مهم در بازنگری این آیین نامه است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود : براساس  آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی ، اگر دانشجویی در یک نیمسال تحصیلی قادر به گذراندن درسی نبود و ترم بعد همان درس را با حداقل  نمره 14 گذراند ، نمره افتاده در کارنامه به طور کامل حذف  می شود ، همچنین دانشجویان مشمول تحصیل رایگان  باید در صورت اخذ مجدد درس افتاده شهریه پرداخت کنند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی یکی از مهمترین مزیتهای حذف این دسته از نمره ها از کارنامه را کاهش مشروطی و افزایش توان علمی دانشجویان عنوان کرد.و گفت : امید به تحصیل در میان دانشجویان با این مزیت در نظر گرفته شده افزایش خواهد یافت.

وی  اعلام کرد : براساس آیین نامه جدید ، حداکثر  طول مدت تحصیل در دوره کاردانی 5/2 سال و در دوره کارشناسی پیوسته  پنج سال است و امکان تغییر و گرایش تحصیلی  نیز برای  دانشجو یان  به یک رشته و گرایش دیگر در همان موسسه محل تحصیل وجود دارد البته امکان تغییر رشته تحصیلی در دوره کارشناسی ناپیوسته ممنوع است و فقط امکان تغییر گرایش وجود دارد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بر اساس این آیین نامه ،  تعداد واحد های درسی دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 68 الی 72  و کارشناسی پیوسته 130 تا 140 واحد است و ملاک نمره دهی نیز از صفر تا بیست می باشد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در 35 ماده و 26 تبصره در جلسه 803  به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید.

دانلود آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها

 

دقت داشته باشید در برخی بندها و ماده های این آیین نامه ، دانشگاه پیام نور قوانین مختص به خود را دارد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۲-۹۱ به بعد قابل اجراست

 


برخی از بندها و ماده های مهم این آیین نامه:

سقف و کف در انتخاب واحد
دانشجو در هر نیمسال تحصیلی می تواند حداقل 14 و حداکثر 20 واحد درسی انتخاب کند و حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستانی 6 واحد است. در آخرین نیمسال تحصیلی دانشجو می تواند صرف نظر از معدل کل ( کمتر از 10) و مشروطی تا 24 واحد اخذ کند.
در شرایطی که از تحصیل دانشجو حداکثر 8 واحد درسی باقی مانده باشد می تواند واحدهای مذکور را در ترم تابستان انتخاب کند.
واحدهای انتخابی دانشجو در ابتدای هر نیمسال تحصیلی به جز آخرین نیمسال، به هر دلیلی نباید کمتر از 14 واحد درسی باشد در صورتی که واحدهای انتخابی یا باقی مانده دانشجو در پایان نیمسال بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از 14 واحد درس برسد این نیمسال به عنوان یک نیمسال تحصیل کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود اما به منظور بررسی وضعیت مشروطی یا ممتازی دانشجو، نمرات واحدهای این نیمسال با نمرات دروس نیمسال بعدی دانشجو در محاسبه معدل دو نیمسال منظور خواهد شد.

شرایط دروس معرفی به استاد
در صورتی که دانشجو برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقی مانده داشته باشد، می تواند آن دو درس را به صورت معرفی به استاد بگذراند. در صورتی که دو درس معرفی به استاد منتهی به دوره تابستانی شود، سقف واحد نباید از 8 واحد درسی تجاوز کند. تعداد واحدهای جبرانی برای رشته های غیرمرتبط در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 6 واحد و برای دوره های کارشناسی حداکثر 10 واحد است، نمره دروس جبرانی در معدل نیمسال و کل محاسبه می شود.

سقف مدت مجاز به تحصیل در کاردانی و کارشناسی
حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 2.5 سال و در دوره های کارشناسی پیوسته 5 سال است.

تعیین استاد راهنما برای دانشجویان
گروه آموزشی موظف است برای هدایت علمی و فرهنگی دانشجو از بدو ورود، یکی از اعضای هیئت علمی را به عنوان استاد راهنمای تحصیلی تعیین و اعلام کند. معیار ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو نمره درس است که به صورت عددی از صفر تا بیست است. دانشجویی که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال بعدی دروس فوق را با حداقل نمره 14 بگذراند، نمره قبلی از کارنامه دانشجو حذف می شود و در معدل نیمسال فوق و کل محاسبه نخواهد شد. مدت مجاز مرخصی پزشکی دانشجو، در صورت تایید پزشک معتمد دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.

پرداخت هزینه برای دروس افتاده و حذف شده
دانشجویان مشمول تحصیل رایگان در صورت عدم کسب نمره قبولی در هر درس یا حذف درس، برای انتخاب مجدد آن درس، موظف به پرداخت هزینه مربوط مطابق تعرفه مصوب هستند. دانشجویی که قصد انصراف از تحصیل داشته باشد باید درخواست انصراف خود را ارائه کند، این دانشجو مجاز است فقط برای یک بار تا شروع نیمسال بعدی تقاضای انصراف خود را پس بگیرد، در غیراینصورت پس از انقضای این مهلت، حکم انصراف وی از تحصیل صادر می شود.

شرایط تغییر رشته دانشجویان دانشجویان
دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن شرایط زیر می توانند از یک رشته یا گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در آن گروه آزمایشی یا در یک گروه آزمایشی دیگر و در همان دانشگاه تغییر رشته یا گرایش دهند:  وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان دانشگاه، کمتر نبودن نمره اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری از نمره کشوری آن رشته یا گرایش در موسسه در همان سال پذیرش، امکان ادامه تحصیل دانشجو در سنوات باقیمانده، موافقت گروه آموشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه.
دانشجو در هر دوره تحصیلی فقط برای یک بار می تواند با رعایت شرایط فوق، تغییر رشته یا گرایش دهد. انتقال توام با تغییر رشته یا گرایش، مشروط به احراز همزمان شرایط تغییر رشته یا گرایش و انتقال و با توافق موسسات مبدا و مقصد تنها برای یک بار امکان پذیر است.
دروسی که دانشجو در رشته یا گرایش قبلی گذرانده است، در گروه آموزشی رشته جدید بررسی و معادل سازی می شود و فقط درسی از وی پذیرفته می شود که به تشخیص گروه آموزشی، با دروس رشته یا گرایش جدید، اشتراک محتوایی(طبق برنامه درسی مصوب) داشته باشد و نمره هر یک از آن دروس کمتر از 12 نباشد. در این صورت، فقط دروس پذیرفته شده و نمره آنها با احتساب در معدل کل و سنوات در کارنامه دانشجو ثبت و باقی می ماند.
تغییر رشته در دروه کارشناسی ناپیوسته ممنوع است اما تغییر گرایش با داشتن شرایط و ضوابط ذکر شده امکان پذیر است.
به دانشجویی که تمام واحدهای درسی دوره را با میانگین حداقل 12گذرانده باشد، حسب مورد مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود.
درصورتی که دانشجویی در طول مدت مجاز تحصیل نتواند معدل کل خود را به 12 برساند تنها یک نیمسال به وی فرصت داده می شود تا با دریافت مجدد حداکثر 20 واحد از دروس دوره، میانگین کل دروس خود را به حداقل 12 برساند و مدرک تحصیلی دوره را دریافت کند، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، دانشگاه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است، ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، موسسه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
صدور مدرک کاردانی حسب تقاضای دانشجو صرف نظر از وجود دوره کاردانی مصوب در آن رشته یا مجری بودن دانشگاه محل تحصیل دانشجو انجام می گیرد.

سقف مشروطی
حداکثر نیمسالهای مشروطی مجاز در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته 3 نیمسال اعم از متوالی یا متناوب است. در مواردی که معدل کل دانشجو 12 یا بالاتر باشد، در سقف سنوات مجاز می تواند تا زمانی که در نیمسالهای بعدی مشروط نشود به تحصیل ادامه دهد، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
دانشجو می تواند در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند. حداقل نمره قبولی در هر درس 10 است و معدل نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی نباید کمتر از 12 باشد.
اگر معدل دانشجویی در یک نیمسال حداقل 17 باشد، در نیمسال تحصیلی بعد می تواند حداکثر تا 24 واحد درسی را اخذ کند.

البته دانشگاه پیام نور فعلا اخراجی به دلیل مشروطی ندارد و محدودیتی در مشروط شدن نیست!!

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 1 مهر 1393

    مرسی از جوابتون
    یه سوال دیگه،بعد اگه دو ترمو پشت سر هم مرخصی گرفتم و کنکور94 شرکت کنم،اگه دانشگاه سراسری قبول بشم میتونم انتقالی بگیرم؟
    2_برای ترم اول میشه فقط عمومی برداشت؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 مهر 1393 :

    انتقالی که خیر باید از این رشته انصراف و در رشته جدید ثبت نام کنید
    بله – البته از گروه معارف فقط 1 درس در هر ترم می توانید اخذ کنید

  2. نویسنده دیدگاه : میلاد - در تاریخ : 5 مهر 1393

    سلام خسته نباشید
    یه سوال داشتم.کسی که دانشجوی رشته کارشناسی است میتواند با گذراندن تعداد معینی واحد، مدرک کاردانی بگیرد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1393 :

    سلام
    بله در صورت گذراندن 70 تا 75 واحد درسی با معدل کل بالای 12 در صورت انصراف به شما مدرک کاردانی داده می شود

  3. نویسنده دیدگاه : مرتضی - در تاریخ : 12 مهر 1393

    سلام.من ورودی 88 هستم.اگه بعد از 6سال 75 واحد پاس کنم و معدلم بالای 12 باشه با مدرک کاردانی اخراج میشم یا حتما باید قبل از اخراج انصراف بدم تا کاردانی بهم بدن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 مهر 1393 :

    سلام
    تفاوتی ندارد

  4. نویسنده دیدگاه : فاطمه محمدی - در تاریخ : 14 مهر 1393

    ایا می توان دانشجوی دانشگاه پیام نور باشیم و هم زمان در یک رشته دیگر از طریق دوره های بدون آزمون وارد شویم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 مهر 1393 :

    خیر نمی شود

  5. نویسنده دیدگاه : ehsan - در تاریخ : 14 مهر 1393

    سلام
    ایا درست است که میگن در یک مقطع (مثلا کارشناسی)فقط یک بار می توان انصراف داد؟
    مثلا من پیام نور قبول شدم اگر الان در رشته میکروبیولوژی بدون ازمون دانشگاه ازاد ثبت نام کنم می توان دوباره انصراف بدم و اگر تکمیل ظرفیت قبول شوم می توانم بروم؟؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدید؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 مهر 1393 :

    سلام
    بله می توانید

  6. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 22 مهر 1393

    سلام؟؟من 72 واحد گذروندم میخوام انصراف بدم کارشناسی پیانور هستم.ایا مدرک فوق با معدل میدن یا بدون معدل رسمی است یا ن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 مهر 1393 :

    سلام
    در صورت داشتن معدل بالای 12 بله به شما مدرک می دهند

  7. نویسنده دیدگاه : ابراهیم دوست محمی - در تاریخ : 26 مهر 1393

    سلام
    من حدود 50 واحد در دوره کاردانی دانشگاه روزانه گذرانده ام میخواستم بدونم در صورت اخراج شدنم واحد های گذرانده ام در دانشگاه ازاد یا پیام نور در همان رشته خودم طتبیق میخورد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 مهر 1393 :

    سلام
    دروسی که شرایط تطبیق واحد رو داشته باشند بله می توانید تطبیق دهید

  8. نویسنده دیدگاه : akbar - در تاریخ : 28 مهر 1393

    سلام
    – کارشناسی پیوسته‌ی روانشناسی عمومیِ تهران مرکز هستم.
    – کارت پایان خدمت دارم.
    – تعداد 67 واحد گذرانده‌ام.

    می‌خواهم در صورت امکان
    – فوق دیپلم روانشناسی را بگیرم و
    – برای کارشناسی به رشته‌ی ادبیّات فارسی یا رشته‌ی فلسفه، تغییر رشته بدهم.

    ممنون می‌شوم اگر راهنمایی بفرمایید.
    با احترام.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 مهر 1393 :

    سلام
    هم میتونید در پذیرش جدید شرکت کنید و هم میتوانید اگر شرایط تغییر رشته رو داشتید اقدام به تغییر رشته دهید.
    شرایط تغییر رشته در همین سایت هست جستجو کنید

  9. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 30 مهر 1393

    سلام ببخشید من ترم پیش مشروط شدم اکه این ترم 14 واحد معدلم بالای 17.5 بشه میتونم ترم بعد 24 واحد بردارم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 مهر 1393 :

    سلام
    بله می توانید

  10. نویسنده دیدگاه : قاسم - در تاریخ : 4 آبان 1393

    سلام 82واحدپاس کرده ام معدلم کمتراز12 است میخواهم فوق دیپلم بگیرم ایامیشودیک نمره یک درس راکه افتاده ام ازکارنامه حذف کردکه جبران معدل نمایدتامعدلمان بالای12بشودتامشکل فوقمان حل شود

  11. نویسنده دیدگاه : ماهان - در تاریخ : 6 آبان 1393

    سلام.من یه مشکل خعلی بدی دارم که خعلی بهم استرس داده..لطفا کمکم کنید
    من دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی هستم اما میخوام درخواست کاردانی بکنم و از این رشته فارق التحصیل بشم ..حالا سوال بنده اینه که اگه بخام از نو در رشته لیسانس در یه رشته دیگه درس بخونم به من معافیت تحصیلی میدن یا نه؟؟-؟-؟!! یا مشمول به حسااب میام و باید برم سربازی
    لطططفا جواب منو بدین برام خعلی مهمه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 آبان 1393 :

    سلام
    اطلاعی نداریم باید از حوزه نظام وظیفه منطقه خود سوال کنید

  12. نویسنده دیدگاه : ماهان - در تاریخ : 6 آبان 1393

    یه سوال دیگه داشتم
    من در دانشگاه پیام نور در رشته کارشناسی کشاورزی به مدت 1ترم درس خوندم اما بعدش انصراف دادم و سال بعدش امدم رشته کارشناسی تربیت بدنی.. ایا میتونم از نو انصراف بدم و برم یک رشته ی دیگه ای؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟
    خواهشن زوود جواب بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 آبان 1393 :

    اگر از نظر نظام وظیفه مشکلی ندارید بله می توانید

  13. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 14 آذر 1393

    باسلام و خسته نباشید من کارشناسی دانشگاه پیام نور هستم ؟و در تاریخ1/12/93 کاردانی میگیرم با 73 واحد پاس کردن و معدل 12 انصراف بدم فوق دیپلم رسمی بهم میدن بامعدل؟؟آیا همون موقع انصراف بدم فوق بهم میدن یا چند مدت بعدش؟ متشکرم جوابم را بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 آذر 1393 :

    سلام
    بله می توانید.
    دیگه بستگی به حجم کاری مرکزتان دارد که چه زمانی طول بکشد به شما مدرک داده شود

  14. نویسنده دیدگاه : امید - در تاریخ : 18 آذر 1393

    سلام و خسته نباشید .من دانشجو رشته معماری دانشگاه ازاد در مقطع کاردانی هستم و به دلایلی می خوام انصراف بدم می خواستم بپرسم ایا امکان داره همین رشتمو در دانشگاه پیام نور ادامه بدم ؟ واحدهایی رو که گذروندم رو تطبیغ میدن؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 آذر 1393 :

    سلام
    شما باید در کارشناسی شرکت کنید و بعد از قبولی می توانید ریز نمرات خود را به دانشگاه بدید تا دروسی که شرایط تطبیق واحد رو دارند برایتان تطبیق زده شود.

  15. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 19 آذر 1393

    سلام خسته نباشید؟ببخشید میخواستم بدونم حذف اضطراری چجوریه اگه یکی از کتابا حذف اضطراری کنم آیا باید شهریه بدم یا ن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 آذر 1393 :

    سلام
    بله شهریه دریافت می شود در حذف اضطراری

  16. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 23 آذر 1393

    سلام خسته ؟ایا در دانشگاه پیام نور فوق دیپلم رسمی با معدل میدن ،یا معادل فوق دیپلم بدون معدل میدن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 آذر 1393 :

    سلام
    جدیدا تا جایی ما اطلاع داریم با معدل هست

  17. نویسنده دیدگاه : نگار - در تاریخ : 27 آذر 1393

    سلام برای انصراف دادن و اخذ کاردانی که ۷۰ واحد باید گذراند همه دروس دانش پذیری رو هم باید پاس کرد یعنی اگه یکیش پاس نشه کاردانی نمی دن معدل هم بالا ۱۲ هست مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 آذر 1393 :

    سلام
    دروس دانشپذیری بله باید پاس شده باشند

  18. نویسنده دیدگاه : A.M - در تاریخ : 29 آذر 1393

    سلام و درود
    من دانشجوی رشته ی کشاورزی دانشگاه پیام نور هستم میخواستم بدونم واسه این که بخوام انصراف بزنم و فوق دیپلم بگیرم (دقیقا) باید چند واحد پاس کرده باشم.
    و سوال بعد با این مدرک میشه تو مراکز دیگه برای کارشناسی شرکت کرد؟
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 آذر 1393 :

    سلام
    بین 70 تا 75 واحد درسی با میانگین معدل حداقل 12
    اطلاعی نداریم باید از سازمان سنجش استعلام بگیرید

  19. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 2 دی 1393

    سلام من دانشجوی مهندسی مکانیک مقطع کارشناسی پیوسته هستم 72واحد پاس کردم ایا به من مدرک فوق دیپلم میدن یا معادل وبعد میتوانم برای لیسانس یه رشته دیگرامتحان بدم بصورت ناپیوسته

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 دی 1393 :

    سلام
    مدرک داده شده دارای معدل هست.
    اینکه بتوانید در کارشناسی ناپیوسته شرکت کنید یا خیر باید از سازمان سنجش سوال کنید

  20. نویسنده دیدگاه : نیما - در تاریخ : 5 دی 1393

    سلام.من الان دوتا درسم از 10 کم گرفتم .ترم بعدش 14 به بالا گرفتم.ورودی 91 هستم ولی در معدلم حساب شده .چرا؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 دی 1393 :

    سلام
    در زمان فارغ التحصیلی کد 3 میگیرند و حذف می شوند

  21. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 5 دی 1393

    سلام ؟ ایا فوق دیپلم پیام نور بگیرم انصراف دهم،برم خدمت ایا میتونم بعد خدمت بیام کارشناسی پیام نور بخونم ادامش

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 دی 1393 :

    سلام
    باید درخواست دهید به دانشگاه و بستگی به شواری آموزشی دارد که موافقت کند یا خیر.
    ولی می توانید در پذیرش همان زمان شرکت کنید و مجدا وارد پیام نور شوید.

  22. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 8 دی 1393

    سلام.برادرم ا گه این ترم تمامی درسها یی را گرفته واگه پاس کنه نزدیک به 72 واحد میشه و میخواد مدرک کاردانی بگیره.فارسی وزبان عمومی را تا الان نگرفته.ایا میتونه درخواست مدرک کاردانی بده.البته معدلش بالای 12 هستش

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 دی 1393 :

    سلام
    بله می تواند

  23. نویسنده دیدگاه : آیدا - در تاریخ : 14 دی 1393

    سلام من ورودی سال 86هسم تا سال 90فقط71واحد رو پاس کردم 3ساله ک دیگه انتخاب واحد نکردم.مبخام انصراف بدم ایا مدرک فوق دیپلم بهم میدن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 دی 1393 :

    سلام
    اگر تسویه حساب کنید شاید بدهند

  24. نویسنده دیدگاه : نرگس - در تاریخ : 14 دی 1393

    سلام.من دانشجوی رشته خودرو پیام نور هستم.میخاستم ببینم اگه انصراف بدم بهم مدرک فوق دیپلممو میدن73 واحدم پاس کردم ترم پنجم کارشناسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 دی 1393 :

    سلام
    اگر معدل کلستان حداقل 12 باشد بله

  25. نویسنده دیدگاه : نرگس - در تاریخ : 15 دی 1393

    یه سوال دیگه باید دروس خاصی رو پاس کرده باشم یا 73 تا مد نظره؟70تا هم میدن یانه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 دی 1393 :

    خیر دروس خاصی نمیخواد.
    بستگی به رشتتون داره. بین 70 تا 75 واحد

  26. نویسنده دیدگاه : m - در تاریخ : 20 دی 1393

    باسلام و تشکر از راهنمایی شما ،
    در سیستم پیام نور تا چند ترم امکان مشروط شدن هست آیا اگر متوالی مشروط شد امکان ادامه تحصیل وجود دارد؟ باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 دی 1393 :

    سلام
    محدودیتی در مشروطی نیست

  27. نویسنده دیدگاه : mam - در تاریخ : 20 دی 1393

    سلام. من چهارترم قبل تغییررشته دادم ودر رشته قبلیم دروس عمومی ومعارفو گذروندم میشه تطبیقش داد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 دی 1393 :

    سلام
    باید درخواست تطبیق واحدش رو بدید تا در شواری اموزشی بررسی شود

  28. نویسنده دیدگاه : سینا - در تاریخ : 23 دی 1393

    سلام من دانشجوی رشته کارشناسی حسابداری پیام نور هستم 65 واحد پاس کردم ایا می توانم مدرک فوق دیپلم بگیرم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 دی 1393 :

    سلام
    باید بین 70 تا 75 واحد با معدل حداقل 12 گذرانده باشید

  29. نویسنده دیدگاه : ایمان - در تاریخ : 23 دی 1393

    سلام
    من میخوام این ترم انصراف بدم و فوق دیپلم بگیرم ولی مشکلم اینه که من 70 واحد بیشتر پاس نکردم. هیچکدوم از کارشناسای دانشگاهم نمیدونن که برای رشته مدیریت پروژه تعداد واحد پاس شده باید 68 تا باشه یا 72 تا،این موضوع استرس زیادی داره بهم وارد میکنه میخواستم بدونم شما اطلاع دقیق دارید که برای رشته مدیریت پروژه دقیقا چند واحد باید پاس بشه؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید چون واقعا دیگه دستم به جایی بند نیست

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 دی 1393 :

    سلام
    برای ورودی های مختلف متفاوت است و باید کارشناس رشتتون بر اساس کاردکس ورودی شما این موضوع رو بررسی کند

  30. نویسنده دیدگاه : سجاد - در تاریخ : 28 دی 1393

    سلام من دانشجو کارشناسی ترم یکم همه 12واحد رو پاس کردم.4درسو بانمره بین ده تایازده قبول شدم ولی زده مشروط ایا درسته؟اشتباه نشده

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 دی 1393 :

    سلام
    مشروطی ربطی به قبولی دروس شما ندارد.مشروطی زمانی هست که معدل ترم شما از 12 کمتر باشد

  31. نویسنده دیدگاه : سجاد - در تاریخ : 28 دی 1393

    سلام میشه روش بدست اوردن معدل در یک ترم رو بگید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 دی 1393 :

    سلام
    نمره هر درس ضربدر تعداد واحد ان. جمع اعداد بدست امده تقسیم بر تعداد واحد کل ترم

  32. نویسنده دیدگاه : عدالتی - در تاریخ : 30 دی 1393

    سلام من دانشجوی ترم 1کارشناسی ارشد هستم 11واحد درس داشتم همه را نمره بالای 12 اوردم ولی معدل زیر 14 میباشد باید برای ترم بعد چه کار کنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 دی 1393 :

    سلام
    مشروط هستید و باید بر اساس معدل مشروطی انتخاب واحد کنید

  33. نویسنده دیدگاه : رحمانپور - در تاریخ : 2 بهمن 1393

    سلام من دانشجوی رشته نرم افزار هستم و 71 واحد درس پاس کردم میخواستم بدونم میشه با 71 واحد مدرک فوق دیپلم گرفت؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1393 :

    سلام
    باید نصف واحدهای کارشناسی رشتتون رو گذرانده باشید و معدل کل شما با محاسبه دروس ردی حداقل 12 باشد

  34. نویسنده دیدگاه : ahmad - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    ستام من دانشجوی ترم 1 رشته مهندسی هستم میخواستم بدونم اگه معدم زیر10 بشه ترم بعد نمی تونم انتخواب واحد بکنم و اگه یتونم چطوری؟ ممنون.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر واسه چی نتونین. هیچ مشکلی ندارد می توانید به راحتی انتخاب واحد کنید.

  35. نویسنده دیدگاه : ahmad - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    ببخشید بعد من فقط 12 واحد میتونم انتخاب کنم ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    اگر کارشناسی هستید و مشروط شده اید حداکثر 14 واحد درسی می توانید اخذ کنید

  36. نویسنده دیدگاه : امینی - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    سلام/ورودی 86 حسابداری ام/ 25 واحدم مونده و ترم آخرم هم نیست ، می تونم چون نمره هام نیومده 2 درس هم نیاز و پیش نیاز را با هم بگیرم؟ صنعتی 2 و3 /حسابداری3 و میانه 1
    مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    سلام
    چون ترم اخری نیستید خیر نمی توانید و رعایت پیش نیازها الزامی می باشد

  37. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    با سلام برای گرفتن مدرک کاردانی در مقطع کارشناسی منظور از دروس دانشپذیری چیست؟؟ وآیا این مدرک معتبر است؟برای استخدام در ارگان ها

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    سلام
    دروس دانشپذیری دروسی هست که اگر ورودی آزمون فراگیر هستید ، دروس آزمون فراگیر را می گویند.
    اطلایع نداریم

  38. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    من ورودی سراسری ام.پس من 70تا پاس کنم حله؟؟فرق نداره….درسته؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    بله. 70 تا 75 واحد بر اساس رشتتون و معدل حداقل 12

  39. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    میگن تو پیام نور ترم های زوج خودخوانه یا فرد؟؟جریان چیه؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    این موضوعات مربوط به مراکز استانی هست و هر مرکز استانی فرق میکند.

  40. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 5 بهمن 1393

    سلام
    چرا در ریز نمرات رشته حسابداری که از دانشگاه پیام نور گرفتم اصول اقتصاد۱ و روانشناسی عمومی و جامعه شناسی کد ۱ دارند و در معدل نمراتشان محاسبه نشده
    درضمن من دانشجوی رسمی این دانشگاه هستم و میخواهم بدانم آیا در تعداد واحد های پاس شده برای گرفتن مدرک کاردانی حساب میشوند یا خیر
    ممنون میشم اگه جواب بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 بهمن 1393 :

    سلام
    اطلاعی نداریم. از کارشناس رشتتون سوال کنید.

امکان نظر دادن نیست - نظرات این خبر توسط پشتیبان غیر فعال می باشد


  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top