چاپ خبر

قوانین و شرایط جدید تکدرس و معرفی به استاد پیام نور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور آیین نامه آموزشی جدید این دانشگاه را ایلاغ کرد / تغییر در قوانین تکدرس و معرفی به استاد

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : در تاریخ 23 مهرماه 91 وزارت علوم و تحقیقات آیین نامه آموزشی جدیدی را برای مقاطع کاردانی و کارشناسی به کلیه دانشگاه های کشور ابلاغ کرد.

بر همین اساس دانشگاه پیام نور نیز بر اساس آیین نامه جدید وزارت علوم ، تغییراتی در آیین نامه آموزشی خود نیز اعمال کرده است.

تغییرات در 2 بند اعمال شده است که بر اساس زیر می باشد:

بند 1 :  در شرایطی که از دانشجو 8 واحد درسی (نظری) باقی مانده باشد ، می تواند واحدهای مذکور را در دوره تابستانی انتخاب نماید.

بند 2 : در صورتیکه دانشجو برای فراغت از تحصیل ، تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد می تواند آن دو درس را بصورت معرفی به استاد بگذراند.

همچنین بنا به موضوع بند 2 موارد زیر قابل ذکر می باشد:

الف – در صورتیکه دانشجو دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) برای فراغت از تحصیل ، فقط و تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد می تواند آن دو درس را بصورت معرفی به استاد بگذراند. (باید تمام نمرات دروس دیگر تایید شده باشد و فقط حداکثر 2 درس نظری بدون نمره داشته باشد)

ب – و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد اعم از شیوه آموزشی و شیوه پژوهشی برای فراغت از تحصیل تنها یک درس نظری اعم از؛ دروس باقیمانده سر فصل دوره، جبرانی کارشناسی و جبرانی میانگین داشته باشد (بجز دروس روش تحقیق و سمینار) می تواند آن درس را خارج از تاریخ امتحانات اعلام شده در تقویم دانشگاهی به صورت معرفی به استاد انتخاب و بگذراند.دانشجوی شیوه پژوهشی قبل از دفاع از پایان نامه مجاز به اخذ و گذراندن درس معرفی به استاد می باشد.

 

نکته 1 : پیشخوان خدمت در سیستم گلستان پیام نور برای ثبت درخواست معرفی به استاد در بازه زمانی اعلام شده در تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور (+اینجا) فعال و قابل ثبت می باشد. و در خارج از بازه زمانی اعلام شده قابل ثبت نمی باشد و غیرفعال است.

نکته 2 : بعد از ثبت درخواست خود از طریق پیشخوان خدمت حتما با کارشناس رشته خود برای تعیین زمان و نحوه برگزاری معرفی به استاد خود هماهنگ کنید.

 

آموزش تصویری ثبت درخواست معرفی به استاد در سیستم گلستان پیام نور – کلیک کنید

 

دل افکار ، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور همچنین افزوده است که این موضوع از تاریخ صدور قابل اجرا بوده و با ابلاغ این بخشنامه کلیه بخشنامه های صادره در خصوص معرفی به استاد و آزمون تکدرس ملغی اعلام می شود.

 

برای مشاهده بخشنامه در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

تغییر در آیین نامه آموزشی دانشگاه پیام نور/ تغییر قوانین تکدرس و معرفی به استاد


نــــــکـــــــــــــــــات مــــــــــهــــــــــــــم

در دانشگاه پیام نور دانشجو می تواند بجای آنکه در طول ترم همانند سایر دانشجویان درسی را امتحان بدهد با هماهنگی مرکز خود اقدام به اخذ درس به صورت معرفی به استاد کند و امتحان درس مورد نظر را زودتر از زمان برگزاری امتحانات پایانی دانشگاه بدهد. در معرفی به استاد پیام نور امتحان درس مورد نظر توسط استاد معرفی شده گرفته می شود دانشجو می تواند میزان مطالعه و نحوه امتحان را با استاد خود هماهنگ کند! اگر دانشجوی مقطع کارشناسی تنها یک و یا دو درس نظری باقی مانده داشته باشد تا فارغ التحصیل شود (تعداد واحد مهم نیست درس دیگری هم نداشته باشد) می تواند آن دروس را به صورت معرفی به استاد اخذ کند.
طبق قوانین جدید در معرفی به استاد هم شهریه ثابت و هم شهریه متغیر گرفته می شود.

متاسفانه برخی از مراکز پیام نور به دانشجویان می گویند اگر در تابستان درس مورد نظر ارائه شود نمی توانند آن درس را در تابستان معرفی به استاد بگیرند که این موضوع کاملا تکذیب می شود مراکز موظف هستند در هر نیمسالی که دانشجو دارای شرابط معرفی به استاد است با او همکاری لازم را انجام دهند.این استدلال که اگر درسی ارائه شد دیگر نمی شود معرفی به استاد گرفت کاملا باطل است چرا که اگر اینگونه باشد دانشجو در نیمسال های اول و دوم که دروس ارائه می شوند و تاریخ امتحان دارند نمی توانست معرفی به استاد بگیرد پس در هر نیمسالی حتی تابستان چه درس ارائه شده باشد چه نشده باشد در صورت داشتن شرایط  بالا دانشجو می تواند معرفی به استاد بگیرد.

دانشجویان در مراکزی که با این مشکل روبرو هستند می توانند با شماره مستقیم مدیریت خدمات آموزشی (23322560-021 یا 22455112-021 ) تماس بگیرند

 

آموزش تصویری ثبت درخواست معرفی به استاد در سیستم گلستان پیام نور – کلیک کنید

 


در همین زمینه بخوانید:

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها + بخشنامه

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : سارا - در تاریخ : 5 اسفند 1391

    سلام من الان 18واحدم مونده فقط تونستم 14واحدبگیرم کلاازاین 18واحد6واحدش عمومی معارفیه که4تاشوفعلانگرفتم 14واحدشده مسئول رشتمون گفت تاحذف واضافه صبرکنیم 2واحددیگه مشکل نداره برادوواحددیگه بنظرتون مرکزاجازه بده؟یامیتونم معرفی به استادبگیرم؟چه جوریه معرفی به استادمهلتش تاکیه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 اسفند 1391 :

    سلام
    معرفی به استاد که نمی توانید بگیرید.
    اینکه مرکزتان دروس دیگر رو ارائه دهد یا خیر هم مشخص نیست و دست مرکزتان می باشد.

  2. نویسنده دیدگاه : لیلا - در تاریخ : 5 اسفند 1391

    سلام.تو رو خدا کمک کنید…..20واحد این ترم برداشتم 5واحد دیگه مونده که میشه دو کتاب …..می تونم دو کتابو طبقه بخشنامه جدید معرفی به استاد تو همین ترم بردارم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا ترم تابستان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    خیر. برای معرفی به استاد باید فقط همان 2 درس رو داشته باشید برای فارغ التحصیلی

  3. نویسنده دیدگاه : پژمان - در تاریخ : 5 اسفند 1391

    واییی من ترم آخر دو درس چهار واحدی و یه تربیت بدنی دارم
    وای بخاطر یه واحد یه ترم باید بخونم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    بله متاسفانه

  4. نویسنده دیدگاه : امید - در تاریخ : 5 اسفند 1391

    سلام من اگر این ترم 16 واحد را پاس کنم برای تابستان 7 واحد میمونه تمام کنم. ولی یکی از درسها روش تحقیق عملی است؟ایا نمیتوانم 7 واحد را بردارم؟چون نوشته دروس نظری ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    بله فقط باید نظری باشند چون دروسی عملی در تابستان ارائه نمی شوند

  5. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 5 اسفند 1391

    با سلام و خسته نباشید چند سوال دارم ممنون میشم جواب بدید
    ترم 6 فناوری اطلاعات تجمیع هستم. مرکزمون درست راهنمایی نمیکنن. ما هم که شاغل و دور از قوانین
    من آز فیزیک 2 را با فیزیک 1 برداشتم
    هر دو را هم پاس کرده ام .جمعیت و تنظیم را هم پارسال پاس کرده ام.گرافیک کامپیوتری را نگرفته ام ولی سیستمهای چند رسانه ای را اختیاری پاس کرده ام… آیا به مشکلی بر میخورم؟
    ملتمسانه خواهش میکنم جواب بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    احتمالا با مشکلی برخورد بکنید چون باید فیزیک 1 رو پاس و یا حداقل یکبار نمره مردودی گرفته باشید تا بتوانید فیزیک 2 و آز آن را همنیاز کنید.
    در کل در تمامی موارد باید کارشناس رشتتون وضعیت دروس شما را در سیستم بررسی کنند

  6. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 5 اسفند 1391

    شامل دانشگاه آزاد هم میشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    اطلاعی نداریم از دانشگاه آزاد سوال بفرمایید

  7. نویسنده دیدگاه : آیدا - در تاریخ : 6 اسفند 1391

    سلام من ترم آخر هستم و این ترم کارآموزی دارم ولی کارشناس گروهمان می گوید کارآموزیم حتما باید تو دانشگاه خودمان باشد و جای دیگه امکان پذیر نیست آیا چنین بخشنامه ای وجود دارد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    این موضوع رو بله کارشناس رشته و یا مدیرگروه تعیین می کند

  8. نویسنده دیدگاه : هادي - در تاریخ : 6 اسفند 1391

    سلام ببخشید در ترم تابستان معرفی به استاد میشه برداشت در ضمن در یک ترم میشه 6واحد درس عمومی برداشت ؟ ممنون از راهنمایتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    بله
    خیر

  9. نویسنده دیدگاه : محمد حمزه خانی - در تاریخ : 6 اسفند 1391

    سلام من دانشجوی کارشناسی ارشدم ترم اخر بودم ولی دو واحد زبان افتادم حالا می تونم این دو واحد را تکدرس معرفی به استاد بگیرم ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    ارشد معرفی به استاد ندارد

  10. نویسنده دیدگاه : میترا رضائی - در تاریخ : 6 اسفند 1391

    سلام ، من این ترم دو درس دارم که میشود 6 واحد وقتی به دانشگاه مرکز شمیرانات مراجعه کردم گفتند اصلا همچین چیزی نیست و فقط اگر یک درس داشته باشید میتوانید تک درس کنید ، من کجا پیگیری کنم ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    بخشنامه رو قرار دادیم به مرکزتان بخشنامه را نشان دهید

  11. نویسنده دیدگاه : زهره - در تاریخ : 7 اسفند 1391

    سلام خسته نباشید من با معرفی به استاد اسفند 91 در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل میشم می خوام بدونم در مراجعه حضوری برای فارغ التحصیلی چه مدارکی باید ببرم؟ در جستجو گر پیشرفته سرچ کردم چیزی در این مورد نبود بسیار سپاسگزارم پاسخ بدید چون برای هفته آینده می خوام اقدام کنم ضروریه بازم ممنون.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    مدارک و مراحل لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور

    ۱- ۶ قطعه عکس پشت نویسی شده
    ۲- اصل کارت دانشجویی.
    ۳- اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت یا هر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص نماید.
    ۴- اصل و تصویر یک سری از تمام صفحات شناسنامه.
    ۵- اصل و تصویر کارت ملی بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه.
    ۶- اصل و تصویر اصل مدرک دیپلم متوسطه برای دوره های نظام قدیم بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی.
    ۷- اصل و تصویر مدرک دوره سه ساله دیپلم برای دوره های نظام جدید بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی.
    ۸- اصل و تصویر اصل مدرک دوره پیش دانشگاهی برای دوره های نظام جدید بدون مغایرت با مندرجات شناسنامه و کارت ملی.
    ۹- در صورت نبودن تاییدیه تحصیلی در پرونده در زمان ثبت نام رسید تاییدیه دیپلم متوسطه با ذکر معدل کتبی و کل برای دوره های نظام قدیم (برای تهیه رسید به ادارات پستی مراجعه نمائید).
    ۱۰- در صورت نبودن تاییدیه تحصیلی در پرونده در زمان ثبت نام رسید تاییدیه دوره پیش دانشگاهی با ذکر معدل کل برای دوره های نظام جدید (برای تهیه رسید ادارات پستی مراجعه نمائید).
    ۱۱- برای دانش آموختگانی که هنگام ثبت نام از کد کارمندی استفاده کرده اند گواهی اشتغال به کار و تصویر آخرین حکم استخدامی الزامی است.
    ۱۲ -برای دانش آموختگان فراگیر که معدل در تاییدیه تحصیلی یا اصل مدرک پیش دانشگاهی درج نگردیده باشد کارنامه دوره پیش دانشگاهی تایید شده الزامی است.
    ۱۳- دو فیش پرداختی به مبلغ ۱۲۰۰۰ ریال بابت گواهی موقت و دانشنامه به شماره حساب ۲۱۷۸۶۰۹۰۰۱۰۰۷ بانک ملی به نام دانشگاه پیام نور.
    ۱۴- فرم تسویه حساب تکمیل شده (برای تهیه این فرم به کارشناس رشته مراجعه کنید این فرم در نهایت توسط دبیرخانه مرکز شماره و تاریخ زده شود.)

  12. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 7 اسفند 1391

    سلام
    من این ترم ترم آخر بودم اما فرهنگ و تمدن 9.33 شدم.
    هیچ کاریش نمیشه کرد؟
    منظورم اصلاحیه یا معرفی به استاده.
    آخه گفتن باید به صورت تک درس دوباره بگیرمش!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    خیر نمی شود.
    بله باید به صورت معرفی به استاد برای ترم جدید اخذ کنید

  13. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 7 اسفند 1391

    سلام پشتیبان یک سوال درس آشنایی با دفاع مقدس که ترم قبل گرفتم چون اجباری بود نمره بالا ازش گرفتم که باعث شد معدل به 17 برسه و 24 واحد بردارم حالا چون اختیاری شد مازاد میشه حالا وقتی وقتی کد 3 بخوره وقت تموم شد دانشگام چه بلایی سر اون 4 واحد میاد که 24 تا برداشتم
    با توجه به اینکه رشته آی تی 9 واحد اختیاری که همش تخصصی هستن و همه 3 واحدی هستند.
    با تشکر از شما دوستان زحمتکش.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    برای معدل کل کد 3 میگیرد و ربطی به معدل ترمی ندارد پس مشکلی ندارد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

  14. نویسنده دیدگاه : محیا - در تاریخ : 7 اسفند 1391

    سلام امتحان معرفی به استاد چه موقع برگزار میشود؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    دست خود مراکز می باشد

  15. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 7 اسفند 1391

    سلام.ترم قبل ترم اخر بودم ولی درس فرهنگ تمدن که2واحد نظری هست افتادم.
    ایامیتونم معرفی به استاد بشم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    برای ترم جدید بله می توانید به صورت معرفی به استاد بگیرید

  16. نویسنده دیدگاه : محمد حمزه خانی - در تاریخ : 8 اسفند 1391

    سلام اگر ذر ارشد همه واحد ها راپاس کنی معدل کل از 14کم باشد باید چکار کرد ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 اسفند 1391 :

    سلام
    خود دانشگاه برای بالا بردن معدل شما راهکاریهایی رو ارائه می دهد

  17. نویسنده دیدگاه : //////////از سمنان - در تاریخ : 9 اسفند 1391

    سلام من ورودی فراگیر88هستم.موقع ثبت نام تاییدیه تحصیلی از پست گرفتم ولی رسید به من ندادن و در خونه هم نفرستادن حالا موقع فارغ التحصیلی مشکلی پیش میاد؟چکار کنم؟مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 اسفند 1391 :

    سلام
    اطلاعی نداریم

  18. نویسنده دیدگاه : سروش - در تاریخ : 9 اسفند 1391

    سلام
    ترم اخر هستم وسه درس جهت پاس شدن دارم ولی به علت تصادف هر دودست تا شش ماه درگچ خواهد بود جهت شرکت درامتحانات پایان ترم چکار باید بکنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 اسفند 1391 :

    سلام
    در زمان امتحانات مسئول امتحانات مرکزتان راهکاری مثل فرستادن یک مراقب جهت پاسخگویی به سوالات شما در نظر خواهند گرفت نگران نباشید.

  19. نویسنده دیدگاه : saeid ostad - در تاریخ : 9 اسفند 1391

    سلام فقط درس فرهنگ و تمدنم مونده و این درس خود خوانه،باید چیکار کنم استاد ندارم؟
    نمیشه مثل ترمای دیگه زمان امتحانا امتخان بدم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 اسفند 1391 :

    سلام
    اگر همین یک درس مونده می تونید به صورت معرفی به استاد بگیرید.
    ربطی ندارد که خودخوان ارائه شده باشد. وقتی معرفی به استاد بگیرید خود دانشگاه برای شما استادی رو درنظر خواهند گرفت

  20. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 9 اسفند 1391

    سلام
    من دانشجوی کارشناسی هستم این ترم 24 واحد برداشتم تابستان هم 6 واحد میگیرم اما برای فارغ التحصیلی 2 درس یعنی 6 واح میمونه ارشد هم امتحان دادم مطمئنم روزانه قبول میشم میخواستم ببینم این 2 درس باقی مانده را میتونم معرفی به استاد بگیرم که مهر برم سر کلاس ارشد بشینم ؟ لطفا راهنمایی برمایید اگه میشه پاسخ و برام ایمیل کنید با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 اسفند 1391 :

    سلام
    اگر در تابستان فقط 8 واحد درسی داشته باشید طبق آیین نامه جدید می توانید 8 واحد رو اخذ کنید

  21. نویسنده دیدگاه : سعید - در تاریخ : 10 اسفند 1391

    من یک درسم معرفی به استاد شدم . از من آزمون گرفته شد و نمرمو استاد وارد کرده. چرا دانشگاه به من گواهی نمیده که برم واسه فوق لیسانس یک دانشگاه دیگه ثبت نام کنم؟ آخه این چه قانونیه که دانشگاه پیام نور داره؟ به فکر ما هم باشید/ چطور دلتون میاد جلوی پیشرفتمو بگیرید/ من باید چیکار کنم الان/ توضیح بدید لطفا

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 اسفند 1391 :

    این توضیح رو باید از دانشگاه بخواهید نه از ما!!!

  22. نویسنده دیدگاه : حمید - در تاریخ : 11 اسفند 1391

    با سلام و خسته نباشید
    بنده ترم قبل ترم آخر رشته ی حسابداری بودم اما درس حسابداری پیشرفته 2 را قبول نشدم البته گرچه کلاسهای میان ترم شرکت کردم و امتهان میان ترم دادم اما استاد محترم نمره میان ترم به من ندادن!!!!!!
    مسولین محترم دانشگاه قرارشد به عنوان تک درس این درس را امتهان بگیرند اما بعد دوهفته گفتند که شما شامل تک درس نمیشوید و باید ترم بعد امتهان دهید
    پیام نور همدان واحد ملایر
    آیا سایت تشریحی را میشود باز کرد یا نه. که به جای میان ترم نمره تشریحی برای من وارد کنن؟
    چرا به خاطر یک درس نظری یک ترم باید دانشگاه بروم؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 اسفند 1391 :

    سلام
    بله می توانند نمره تشریحی رو برای شما بیشتر کنند

  23. نویسنده دیدگاه : m.a - در تاریخ : 11 اسفند 1391

    با سلام
    من دانشجوی سنتی می باشم و 26 واحد درسی باقی مانده دارم و ترم گذشته مشروط شدم اما معدل کلم بالاتر از 12 می باشد .این ترم فقط می توانم 12واحد بردارم؟آیا می تونم طوری انتخاب واحد و معرفی به استادوتک درس و.. انتخاب کنم که تا پایان تابستان تمام کنم درسم را؟دروس باقیمانده همه نظری می باشند . از اونجا که اطلاعات درستی مرکز تحصیلی بنده در اختیار دانشجویان نمی گذارند خواهشمندم جواب سوال منو برام بفرستین با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 اسفند 1391 :

    سلام
    شما چون 26 واحد دارید ترم آخری محسوب نمی شوید و باید بر اساس معدل ترم قبل خودتان انتخاب واحد رو انتجام دهید. و اگر ترم قبل مشروط شده اید فقط قادر به اخذ حداکثر 12 واحد می باشد و باید 1 ترم دیگر علاوه بر تابستان نیز اخذ کنید

  24. نویسنده دیدگاه : احمد - در تاریخ : 11 اسفند 1391

    سلام
    معدل از چند به پایین مشروطی میشه ممنون میشم اگه جواب بدین.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 اسفند 1391 :

    سلام
    در کارشناسی زیر 12
    در ارشد زیر 14

  25. نویسنده دیدگاه : سعید - در تاریخ : 11 اسفند 1391

    من یک درسم معرفی به استاد شدم . از من آزمون گرفته شد و نمرمو استاد وارد کرده. چرا دانشگاه به من گواهی نمیده که برم واسه فوق لیسانس یک دانشگاه دیگه ثبت نام کنم؟ آخه این چه قانونیه که دانشگاه پیام نور داره؟ به فکر ما هم باشید/ چطور دلتون میاد جلوی پیشرفتمو بگیرید/ من باید چیکار کنم الان/ توضیح بدید لطفا

    عذر میخوام من این توضیح رو از دانشگاه خواستم همش حرف از نا امیدی میزنند / میگن نمیشه چون طبق بخشنامه عمل میکنند/ خب درسام تمام شده چه معنا داره که تاریخ فارغ التحصیلی من بشه آخر ترم نیمسال دوم 92-91. من الان که مدرک نمیخام فقط به یک گواهی شدیدا شدیدا نیاز دارم . تو رو خدا یه راه حلی واسه من بد شانس بگذارید. امیدم فقط به شماست. به نظرشما بی عدالتی نیست که واسه یک گواهی فارغ التحصیلی که حقیقتا درسامو تموم کردم از ثبت نام ارشد بمونم؟به جای اینکه تشویق کنید دانشجویی که فوق قبول شده دارید مانع پیشرفت من میشید. حداقل لطف کنید یک استثنا قائل شید واسه دانشجویانی که ارشد قبول شدن. من حقمو میخام. از شما خواهش میکنم اگه راه حلی هست به من بگید. اجرکم عند الله

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 اسفند 1391 :

    سلام
    دوست عزیز بله درست میگن و این قانون هست و فرقی نمیکند شما تکدرس داده اید یا معرفی به استاد چون طبق قانون شما آخر ترم فارغ التحصیلیتون ثبت خواهد شد.

  26. نویسنده دیدگاه : akbar - در تاریخ : 12 اسفند 1391

    سلام- من ده واحد مانده تا فارغ التحصیل بشم-در این ترم 8 واحد انتخاب نمودم -اگر دو واحد آن را در خرداد بیفتم آیا قبل از شروع ترم تابستان می توان معرفی به استاد بگیرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 اسفند 1391 :

    سلام
    خیر.می افتد به تابستان

  27. نویسنده دیدگاه : rezam - در تاریخ : 13 اسفند 1391

    سلام من همش 8 واحد دیگه دارم حالا میتونم بیشتر از 8واحد پاس کنم که معدلم بیاد بالای 14

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 اسفند 1391 :

    سلام
    خیر نمی توانید

  28. نویسنده دیدگاه : افی - در تاریخ : 13 اسفند 1391

    تاریخ تک درس کی هست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 اسفند 1391 :

    تاریخ معرفی به استاد دست خود مراکز می باشد

  29. نویسنده دیدگاه : زهره - در تاریخ : 13 اسفند 1391

    سلام بابت راهنمایی کامل قبلیتون ممنون یه سوال دیگه دارم ممنوم میشم پاسخ دهید امروز امتحان معرفی به استاد داشتم امتحانمو دادم کارهای فارغ التحصیلیم رو هم انجام دادم بعد کارشناس رشتم گفتند 10-12 روز دیگه تماس بگیر برای ارائه مدرک گواهی موقت اگر آماده بود برای تحویل بیا حالا که اومدم در قسمت اطلاعات جامع میبینم بخش وضعیت شهریه برام ثبت شده مبلغ 112836 ریال بدهکار ومن قبل از معرفی به استاد درسی رو که افتاده بودم شهریشو پرداخت کرده بودم می خوام بدونم این مبلغی که الان برام زدن بدهکار بابت چیه؟ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 اسفند 1391 :

    سلام
    بابت معرفی به استاد 50 % شهریه متغییر و شهریه ثابت کامل دریافت می شود

  30. نویسنده دیدگاه : ابراهیم - از اهواز - در تاریخ : 14 اسفند 1391

    با سلام ،
    احتراماً 23واحد درسی دارم که فارغ التصیل شوم ولی با توجه به اینکه معدل ترمم 55/13 شده و معدل کلم 55/11 می باشد می توانم 23 واحد را یکجا اخذ نمایم و فارغ التحصیل شوم . لطفاً راهنمایی کنید . متشکرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 اسفند 1391 :

    سلام
    خیر. باید حتما معدل کلتان بالای 12 باشد تا بتوانید تا سقف 24 واحد برای ترم اخر اخذ کنید.
    حالا باز هم به مرکزتان مراجعه کنید شاید بتوانند برایتان کاری بکنند

  31. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 15 اسفند 1391

    من دو واحد تکدرس دارم آیا میتونم درس حفظ قرآن رو هم بردارم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 اسفند 1391 :

    بهتر است اخذ نکنید!!

  32. نویسنده دیدگاه : الهام - در تاریخ : 16 اسفند 1391

    سلام ترم اخر هستم این ترم لزومی به رعایت پیش نیاز نبوده به دلیل تداخل امتحان یه درس 2واحدی حذف کردم.این 2واحدو تابستون معرفی به استاد بگیرم مشکلی نیست.؟با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 اسفند 1391 :

    سلام
    خیر مشکلی نیست

  33. نویسنده دیدگاه : حسن - در تاریخ : 19 اسفند 1391

    یاسلام.من رشته حقوق داتنشگاه پیام نورم درس متون حقوق دو دارم که تاحالاهم نگرفتم.ومیخوام ارائه به استاد بگیرم.دوتا استادهستن که یکیشون یک درس میده و اون یکی دو تدریس میکنه.ولی دانشگاه میگه باید او استادی که متون حقوقی یک تدریس میکنه ازت امتحان بگیره.مگه همچین چیزی ممکنه.لطفا توضیح بدین.ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 اسفند 1391 :

    سلام
    این موضوع دست خود مراکز می باشد

  34. نویسنده دیدگاه : حسن - در تاریخ : 19 اسفند 1391

    باسلام مجدد.میخاستم بدونم چجوری تک درس تومعدلم تاثیر میذارهوچجوری حساب میشه ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 اسفند 1391 :

    سلام
    مثل تمام دروس دیگر!!!!

  35. نویسنده دیدگاه : mortaza - در تاریخ : 19 اسفند 1391

    سلام خسته نباشید..من برای این ترم کلا 25 واحد مونده . نمیشه 24 واحد بدن بعد یک درسو معرفی به استاد بردارم ..کلا راهی نداره من این ترم تموم کنم ؟؟ .لطفا یه کم زودتر جواب بدین حذف و اضافه داره تموم میشه ..دانشگاه هم رفتم میگن نمیشه ..ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 اسفند 1391 :

    سلام
    خیر نمی شود. شما ترم آخری محسوب نمی شوید و باید بر اساس معدل ترم قبلیتان انتخاب واحد رو انجام دهید

  36. نویسنده دیدگاه : yasaman - در تاریخ : 19 اسفند 1391

    سلام خسته نباشید
    خواهش میکنم راهنماییم کنید.من دانشجو کارشناسی ارشد شیوه اموزش محور هستم و2 واحد درسیم باقی مونده وبا توجه به ایین نامه اموزشی صفحه 7 تبصره 3 که عنوان کرده با نظر مرکز میتواند در ان درس به صورت تک درس امتحان دهد ایا این امکان وجود دارد که به صورت تک درس این 2 واحد را بگذرانم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 اسفند 1391 :

    سلام
    فقط برای کارشناسی می باشد و برای ارشد نمی باشد

  37. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 19 اسفند 1391

    باسلام من فقط دودرس نظری 1-ریاضیات2ک تستی تشریحی میباشد2-جغرافیای جمعیت دارم آیامیتوانم معرف ب استاد اخذشان کنم کلا این 4واحدم مانده باتشکر سارا ب

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 اسفند 1391 :

    سلام
    اگر هر دو نظری هستند بله می توانید

  38. نویسنده دیدگاه : قائم هاشمی - در تاریخ : 26 اسفند 1391

    >سلام من ترم بعد 28 واحد برام میمونه میتونم ترم بعد 24 واحد بگیرم و 2 تا درسارو هم معرفی به استاد بگیرم که ترم مهر تمام شه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 اسفند 1391 :

    سلام
    خیر نمی توانید چون ترم آخری محسوب نمی شوید

  39. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 26 اسفند 1391

    سلام
    من دانشجوی ترم آخر کارشناسی کتابداری هستم برای فارغ التحصیلی باید حداقل 135واحد رو بگذرونم ولی کلیه واحدهایی که برای من ارایه شده 134واحد است . آیا برای فارغ التحصیلی من مشکلی پیش نمیاد
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 اسفند 1391 :

    سلام
    موضوع رو از کارشناس رشتتون پیگیری فرمایید. شاید وروردی شما 134 واحد باشد.

  40. نویسنده دیدگاه : مینا - در تاریخ : 17 فروردین 1392

    سلام
    من میتونم ترم اخرم رو 25 واحد بردارم؟و 6 ترمه تمومش کنم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 فروردین 1392 :

    سلام
    خیر. جداکثر واحد قابل اخذ در هر ترم 24 واحد درسی می باشد

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top