چاپ خبر

شرایط و ضوابط ، تاریخ و نحوه ثبت‌نام در آزمون‌ دوره‌های فراگیر کارشناسی سال ۱۳۸۹ دانشگاه پیام نور

اخبار پیام نور ” PNUNA.COM ” : سازمان سنجش آموزش کشور شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت‌نام در آزمون‌ دوره‌های فراگیر کارشناسی سال 1389 دانشگاه پیام نور را اعلام کرد.

.

برای ثبت نام آزمون  کارشناسی فراگیر پیام نور اینجا را کلیک نمایید

.

برای دریافت دفترچه آزمون کارشناسی فراگیر پیام نور سال ۱۳۸۹ اینجا را کلیک نمایید

.

به گزارش اخبار پیام نور : حسین توکلی گفت: ثبت‌ نام برای شرکت در آزمون دوره ‌های فراگیر کارشناسی سال 1389 دانشگاه پیام نور از طریق اینترنت و از ساعت 9 صبح امروز یکشنبه آغاز و در پایان روز پنجشنبه 24 دی ماه پایان می‌ پذیرد لذا کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌ نام که دارای شرایط هستند می ‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌ نام و شرکت کنند.

وی اظهار داشت: علاقه ‌مندان به تحصیل در دوره‌ های فراگیر می ‌توانند به عنوان دانش‌ پذیر کارشناسی در یک رشته ثبت ‌نام و حداکثر در 10 مرکز مجری دوره‌ های کارشناسی دانشگاه پیام‌نور در استان محل سکونت یا اشتغال خود، متقاضی شوند.

.

  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای ثبت‌نام در دوره دانش‌پذیری کارشناسی فراگیر

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دارندگان دیپلم رسمی متوسطه نظام قدیم و پیش‌ دانشگاهی نظام ‌جدید در رشته‌ های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، علوم و معارف اسلامی و دارندگان مدرک کاردانی رسمی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دارندگان سایر مدارک متوسطه تحصیلی اعم از هنرستان و دانشسراهایی که مدت آموزش متوسطه آنها 4 سال بوده است و دارندگان مدرک رسمی کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته، مجاز به شرکت درآزمون‌های دوره‌های فراگیر کارشناسی دانشگاه هستند می توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه جهت شرکت در دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی برای دانش آموزان متوسطه نظام جدید، داشتن گواهینامه پیش دانشگاهی الزامی است، گفت: دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی نظام جدید که معدل کتبی آنان کمتر از 10 است، مجاز به شرکت در این دوره ‌ها نیستند.

توکلی افزود: مدارک تحصیلی خارج از کشور در صورتی برای ثبت ‌نام در دوره ‌های فراگیر دانشگاه پیام ‌نور معتبر است که برابری آن با مدرک دیپلم متوسطه نظام قدیم یا پیش دانشگاهی یا بالاتر از آن به تأیید وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد‌.

وی اظهار داشت: مدارک تحصیلی حوزوی درصورتی برای ثبت ‌نام در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام­نور معتبر است که بر اساس مصوبه به تأیید مدیریت حوزه علمیه قم رسید‌ه باشد.

معاون سازمان سنجش اظهار داشت: دارندگان مدرک کاردانی رسمی‌ درصورت تطابق رشته قبلی با رشته انتخابی فعلی پس از تبدیل وضعیت از دانش پذیری به دانشجویی می‌ توانند از ارزیابی و معادل سازی تعدادی از واحدهایی که در دوره کاردانی گذرانده اند، طبق مقررات و نظر گروه‌های آموزشی برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر در صورتی که از لحاظ مقررات وظیفه عمومی ممنوعیت نداشته باشند نیز می‌ توانند در این دوره‌ها ثبت ‌نام کنند.

توکلی ادامه داد: دارندگان مدرک معادل کاردانی مورد تأیید وزارت علوم، وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که در آزمون دارندگان معادل مدرک کاردانی حد نصاب نمره علمی لازم را کسب کرده اند می توانند در دوره های فراگیر کارشناسی دانشگاه پیام نور ثبت نام و شرکت کنند.

به گزارش اخبار پیام نور :

سازمان سنجش آموزش کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت‌کننده در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی سال 1389 دانشگاه پیام نور می‌رساند که ثبت‌نام برای شرکت در آزمون مذکور از طریق اینترنت و از ساعت 9 صبح روز یک‌شنبه 20 دی ماه 88 آغاز و در پایان روز پنج‌شنبه 24 دی ماه 88 پایان می‌پذیرد، لذا کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط ذیل می‌باشند می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت نمایند.

.

ضوابط پذیرش و ثبت‌نام:
علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های فراگیر در صورت داشتن شرایط زیر، می‌توانند به عنوان دانش‌پذیر کارشناسی در یک رشته ثبت‌نام و حداکثر در 10 مرکز مجری دوره‌های کارشناسی دانشگاه پیام‌نور در استان محل سکونت یا اشتغال خود، متقاضی شوند.

.

الف : شرایط عمومی

1- نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران

توضیح : مصادیق عناد شامل (1) مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی ایران ، (2) داشتن وابستگی تشکیلاتی به گروهکهای محارب ، (3) پرداخت کمک مالی به گروهکهای محارب یا هواداری تشکیلاتی از آن گروهکها و یا داشتن عضویت در آنها ، (4) تبلیغ ماتریالیسم و ادیان ساختگی .
2- عدم احراز فساد اخلاقی .
توضیح : مصادیق فساد اخلاقی شامل اعتیاد به مواد مخدر و اشتهار به فحشا می باشد .

تذکر مهم : احراز شرایط عمومی داوطلبان به صورت استعلام است که به عهده مراجع قانونی می باشد .

3- برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی .

داوطلبان باید از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی خود برخوردار باشند. شایان ذکر است مسوولیت عدم توانایی برای ادامه تحصیل براساس نظام آموزشی دانشگاه درخصوص داوطلبان دارای معلولیت جسمی به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

.

ب- شرایط اختصاصی: مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای ثبت‌نام در دوره دانش‌پذیری

دارندگان دیپلم رسمی متوسطه نظام قدیم و پیش‌دانشگاهی نظام ‌جدید در رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، علوم و معارف اسلامی و دارندگان مدرک کاردانی رسمی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دارندگان سایر مدارک متوسطه تحصیلی اعم از هنرستان و دانشسراهایی که مدت آموزش متوسطه آنها 4 سال بوده است و دارندگان مدرک رسمی کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته، مجاز به شرکت درآزمون‌های دوره‌های فراگیر کارشناسی دانشگاه هستند.
1-جهت شرکت در دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی برای دانش آموزان متوسطه نظام جدید، داشتن گواهینامه پیش دانشگاهی الزامی می‌باشد .
دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی نظام جدید که معدل کتبی آنان کمتر از 10 می‌باشد مجاز به شرکت در این دوره‌ها نمی باشند .
جهت شرکت در دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی داشتن دیپلم نظام قدیم یا پیش دانشگاهی نظام جدید الزامی بوده واستثنائاً دانش آموزان پیش دانشگاهی که تا تاریخ 31/6/89 فارغ التحصیل میشوند می‌توانند در این دوره شرکت نمایند .

2- مدارک تحصیلی خارج از کشور در صورتی برای ثبت‌نام در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور معتبر است که برابری آن با مدرک دیپلم متوسطه نظام قدیم یا پیش دانشگاهی یا بالاتر از آن به تأیید وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد‌.
3- مدارک تحصیلی حوزوی درصورتی برای ثبت‌نام دردوره‌های فراگیر دانشگاه پیام­نور معتبر است که بر اساس مصوبه جلسه 368 مورخ 03/11/84 شورای عالی انقلاب فرهنگی‌، به تأیید مدیریت حوزه علمیه قم رسید‌ه باشد.
4- دارندگان مدرک کاردانی رسمی‌ درصورت تطابق رشته قبلی با رشته انتخابی فعلی، پس از تبدیل وضعیت از دانش پذیری به دانشجویی می‌توانند از ارزیابی و معادل سازی تعدادی از واحدهایی که در دوره کاردانی گذرانده اند، طبق مقررات و نظر گروه‌های آموزشی برخوردار شوند. لازم به ذکر است اینگونه داوطلبان در فرم تقاضانامه ثبت‌نام معدل کتبی دیپلم خود را درج نمایند .
5- دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر در صورتی که از لحاظ مقررات وظیفه عمومی ممنوعیت نداشته باشند نیز می‌توانند در این دوره‌ها ثبت‌نام نمایند. لازم به ذکر است اینگونه داوطلبان در فرم تقاضانامه ثبت‌نام باید معدل کتبی دیپلم خود را درج نمایند.
6- دارندگان مدرک معادل کاردانی (معادل فوق دیپلم) مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت ، درمان آموزش پزشکی یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که در آزمون دارندگان معادل مدرک کاردانی حد نصاب نمره علمی لازم را کسب نموده اند می توانند در دوره های فراگیر کارشناسی دانشگاه پیام نور ثبت نام و شرکت نمایند . این دسته از داوطلبان پس از قبولی در دوره دانش پذیری جهت ثبت نام می بایست کارنامه نتیجه آزمون مدرک معادل کاردانی خود را بهمراه سایر مدارک لازم به مرکز مربوطه دانشگاه پیام نور ارائه نمایند .

.
ج مقررات وظیفه عمومی

– با عنایت به اینکه برابر ضوابط در دوره‌ دانش‌پذیری معافیت تحصیلی به دانش‌پذیران تعلق نمی‌گیرد لذا داوطلبان مـرد علاقه‌مند به تحصیل در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور (نوبت بیست و یکم) علاوه بر داشتن شرایط مندرج در بند الف و ب (عمومی و اختصاصی) در صورت دارا بودن یکی از شرایط مندرج در جدول زیر مجاز به شرکت در دوره دانش‌پذیری کارشناسی می‌باشند.

.

جدول شماره 1 شرح وضعیت نظام وظیفه

کد وضعیت

توضیحات

1

کارت پایان خدمت .

2

کارت معافیت: – دائم (عفو رهبری، کفالت یا پزشکی و…)
– موقت در مدت اعتبار آن (ارائه‌ی کارت دائم در هنگام ثبت‌نام – تشکیل پرونده دانشجویی- الزامی است)

3

پرسنل شاغل رسمی نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران- با ارائه گواهی اشتغال و حکم استخدامی از یگان مربوط.

4

متعهد خدمت در هر یک از وزارتخانه‌ها یا سازمانها- با ارائه گواهی اشتغال مبنی بر«تعهد خدمت و معافیت از انجام خدمت سربازی پس از انجام تعهد.

5

مشمول دیپلمه اعزامی شاغل به خدمت در نیروهای نظامی و انتظامی فاقد غیبت قبل از اعزام- با ارائه گواهی اشتغال به خدمت.
تذکر: اینگونه داوطلبان پس از قبولی در آزمون دانش‌پذیری، در صورت داشتن غیبت قبل از اعزام و یا سپری شدن بیش از یک سال از خدمت وظیفه‌ی آنان در زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی، ترخیص نخواهند شد و ادامه تحصیل آنان برابر ضوابط دانشگاه فقط در صورت هماهنگی و موافقت یگان محل خدمت خود، به صورت تحصیل همزمان با خدمت وظیفه عمومی امکان پذیر است.

6

دارندگان دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت (متولدین نیمه‌ی دوم سال 1369 که به صورت حضوری مدرک پیش دانشگاهی اخذ نمودند)
تذکر: این داوطلبان (در دوره دانش پذیری) موظفند در موعد مقرر توسط ناجا، به خدمت وظیفه عمومی اعزام و در صورت قبولی در آزمون دانش‌پذیری (هنگام تبدیل وضعیت به دانشجویی) به شرط نداشتن غیبت سربازی در زمان اعزام، تقاضای ترخیص و صدور معافیت تحصیلی نمایند.

7

متولد سال 1370 و بعد از آن (دانش آموخته و دانش آموز سال آخر دوره متوسط روزانه و شبانه نظام قدیم متوسطه و همچنین نظام جدید دوره پیش دانشگاهی)
تذکر: این داوطلبان (در طول مدت دوره دانشپذیری) در تاریخی که توسط ناجا اعلام می‌گردد، باید مبادرت به اخذ دفترچه و پس از اخذ آن نسبت به اعزام خود در موعد مقرر اقدام نمایند و پس از قبولی قطعی در آزمون، در صورت داشتن شرایط تقاضای ترخیص و معافیت تحصیلی نمایند.
تبصره: پذیرفته شده‌ای که هنگام ثبت نام و تشکیل پرونده‌ی دانشجویی در دانشگاه- هنوز مدت شش ماه از تاریخ دانش‌آموختگی وی سپری نشده باشد نیازی به ارائه‌ی برگ اعزام به خدمت ندارد.

8

مشمول دانش آموخته دوره کاردانی (فوق دیپلم) شاغل به خدمت در نیروهای نظامی و انتظامی با ارائه ی گواهی اشتغال به خدمت و تصویر برابر با اصل گواهی اعلام پایان تحصیلات صادره به ناجا.
تذکر: این گونه داوطلبان تا شروع نیمسال تحصیلی دانشجویی(حداکثر تا 31/6/89) باید خدمت دوره ی ضرورت آنان به پایان رسیده باشد.

*9

دانش‌آموختگان دوره کاردانی (در رشته‌های غیر آموزش پزشکی حداکثر تا تاریخ 30/11/1388) در فرصت 6 ماهه- با داشتن تصویر برابر با اصل گواهی اعلام پایان تحصیلات صادره به ناجا.
تذکر: بدیهی است مفاد تذکر بند 6 و7 شامل این دسته از داوطلبان نیز می‌گردد.

*10

دانشجویان سال آخر مقطع کاردانی که حداکثر تا تاریخ 31/6/89 دانش آموخته می‌شوند (فاقد غیبت سربازی)
تبصره: پذیرفته شده‌ای که – هنگام ثبت نام و تشکیل پرونده ی دانشجویی در دانشگاه- هنوز مدت 6 ماه از تاریخ دانش آموختگی وی سپری نشده باشد، نیازی به ارائه ی برگ اعزام به خدمت ندارد.

11

دارنده معافیت تحصیلی در سایر دانشگاهها و یا حوزه های علمیه معتبر (در صورت تأیید شورای مدیریت حوزه علمیه قم)
تذکر: این داوطلبان که قصد ادامه تحصیل در یک رشته دیگر در دانشگاه پیام نور را دارند پس از قبولی در آزمون با ارائه تصویری از همان معافیت تحصیلی و گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه اولیه در هر نیمسال تحصیلی می توانند ادامه تحصیل دهند
تبصره: بدیهی است هر موقع دانشگاهها و حوزه های علمیه، معافیت تحصیلی دانشجو و طلبه‌ای را خاتمه یافته اعلام نمایند، مشمول دیگر نمی تواند با عنوان دانشجو، از معافیت تحصیلی دانشگاه استفاده نماید لذا برابر مقررات بایستی مطابق با اعلام وضعیت دانشگاه اولیه خود را به سازمان وظیفه‌ی عمومی معرفی و به خدمت وظیفه اعزام شده و در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت ادامه تحصیل دهد.

تبصره1: درخواست معافیت تحصیلی برای دانشجوی مشمول پذیرفته شده بعد از قبولی قطعی درآزمون دانش پذیری (از زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی) انجام گرفته و سنوات تحصیل وی از این زمان (دانشجویی) محاسبه می گردد.
تبصره 2: داوطلبان پذیرفته شده مشمول در صورتی که در حین انجام خدمت مقدس سربازی در هریک از دوره های دانشگاه پیام نور، به عنوان دانشجو پذیرفته شوند، با توجه به نظام آموزشی دانشگاه در صورت تمایل با موافقت یگان محل خدمت وظیفه خود می توانند تحصیل همزمان با خدمت سربازی داشته باشند . در این صورت می توانند در امتحانات پایان نیم سال تحصیلی دانشگاه که در نزدیک ترین مرکز یا واحد دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد، شرکت نمایند. بنابراین نیازی به ترخیص از خدمت نظام وظیفه برای دانشجو شدن ندارند.
بدیهی است مسئولیت هماهنگی و وفق خود با مقررات ناجا و دانشگاه به عهده‌ی پذیرفته‌شدگان است و دانشگاه هیچ مسئولیتی در این زمینه به عهده نخواهد داشت.
* تذکر: ادامه تحصیل این داوطلبان در صورت قبولی درآزمون صرفاً در رشته متناسب با نوع مدرک کاردانی، با احتساب تعدادی از واحدهای دوره‌ی کاردانی در دوره‌ی بالاتر به نحوی که حداکثر طول مدت تحصیل آنان از کاردانی به مقطع بالاتر 2 سال کمتر از طول مدت مجاز تحصیل طبق ضوابط وزارت علوم، در همان دوره‌ی تحصیلی باشد، از نظر نظام وظیفه بلامانع است ( حداکثر طی دوره کارشناسی 4 سال می باشد). بنابراین داوطلبان فقط مجاز به انتخاب رشته کارشناسی متناسب با همان رشته کاردانی خواهند بود.

.

د ـ سهمیه ایثارگران:

هریک از داوطلبان متقاضی سهمیه ایثارگران می‌توانند بر اساس شرایط خود که در بندهای (1، 2 و 3) ذیل متقاضی استفاده از این سهمیه شوند .
1- رزمندگانی که براساس ماده 1 و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور درآیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از تاریخ 31/6/1359 لغایت 31/6/1367 حداقل شش (6) ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه درمناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته‌اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد‌ کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام ازسوی ستاد مشترک سپاه پاسداران (نیروی مقاومت بسیج)و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید نهایی قرارگیرند.
تذکر مهم: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت‌نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی درنظر گرفته شده است درج نمایند.
تبصره 1- مناطق عملیاتی براساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می‌شود.
تبصره 2- مدت حضور یا خدمت در جبهه، سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و ماموریتهای خدمتی پرسنل وزارتخانه ها، سازمان‌ها و ارگانهای نظامی در جبهه و نیز طرح 6 ماهه دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی‌شود.
2- جانبازان 25 تا 69 درصد، آزادگان و فرزندان و همسران آنان، فرزند و همسر جانبازان 50 % و بالاتر و همچنین فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا و جانبازان 70 % و بالاتر و خانواده شهدا (پدر، مادر، برادر و خواهر) برای استفاده از سهمیه مربوط بایستی ضمن مراجعه به سایت اینترنتی ایثار به نشانی:
www.isaar.ir بادرج کد ملی و کد ایثارگری و اطلاعات لازم در لینک مربوط کد 12 رقمی پیگیری ایثارگری را دریافت دارند و آن را در بند 11 قسمت اول (اطلاعات فردی) فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند. پس از آن ضمن مراجعه مجدد به سایت ایثار، در قسمت پیگیری سهمیه از وضعیت تأیید یا عدم تأیید سهمیه خود مطلع شوند و در صورت هرگونه مشکل با شماره تلفن‌های مندرج در سایت ایثار (سامانه تأیید سهمیه) تماس حاصل نمایند.
تذکر مهم: جانبازان با درصد جانبازی حداقل 25% و آزادگان در صورت دارا بودن مدت حضور در جبهه، ضمن درج کد پیگیری ایثارگری در بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نام، به ارگان ذیربط (سپاه ‌پاسداران انقلاب ‌اسلامی یا وزارت جهاد ‌کشاورزی) مراجعه و با ارائه کارت جانبازی و آزادگی، فرم مخصوص استفاده از مدت حضور در جبهه را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام، توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (نیروی مقاومت بسیج) و وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید نهایی قرار گیرد و در گزینش نهایی به مدت جبهه معادل شده با درصد جانبازی و مدت اسارت اضافه گردد. ضمناً این قبیل داوطلبان نیازی به درج کد 12 رقمی رهگیری که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت نموده‌اند در تقاضانامه ثبت‌نامی ندارند.
3- براساس تبصره 2 ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب 18/2/1368 هیات محترم وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب 11/9/71 مجلس محترم شورای اسلامی، داوطلبانیکه از سال 1368 به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمون‌های ورودی پذیرفته شده اند، در صورتی که دارای حداقل مدت 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند می‌توانند از سهمیه رزمندگان شرکت نمایند در غیر اینصورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون دانش‌پذیری دوره فراگیر کارشناسی دانشگاه پیام‌نور را نخواهند داشت.
تبصره1 –آندسته از داوطلبانیکه با استفاده از سهمیه رزمندگان یک‌بار در دوره‌ی کاردانی پذیرفته‌شده‌اند، درصورتی که دارای حداقل مدت 12ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند می‌توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت نمایند.
تبصره2 – آندسته از داوطلبانیکه با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در آزمون کارشناسی پذیرفته شده باشند طبق ضوابط حق استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون دانش‌پذیری کارشناسی دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور سال 1389 را نخواهند داشت.
تذکر مهم: داوطلبان واجد شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان اعم از اینکه در آزمون‌های کارشناسی دوره فراگیر دانشگاه پیام نور سنوات گذشته شرکت کرده و یا نکرده باشند، برای استفاده از سهمیه رزمندگان باید طبق توضیحات فوق عمل نمایند.

.

ه‍ ـ رشته‌های تحصیلی دوره‌ دانش‌پذیری:

رشته­های تحصیلی دوره فراگیر برای پذیرش دوره بیست و یکم کارشناسی بر اساس جدول شماره 2 مندرج در دفترچه راهنما تنظیم گردیده است. داوطلبان متقاضی شرکت در این دوره باید کد رشته و مراکز مربوطه را از جدول شماره 7 مندرج در دفترچه راهنما استخراج و در تقاضانامه درج نمایند.

.
و ـ مراکز مجری دوره‌های فراگیر کارشناسی:
داوطلبان باید فقط یک رشته تحصیلی را حداکثر در 10 مرکز از مراکز مجری براساس استان محل اقامت یا اشتغال و بر اساس جدول شماره 7 مندرج در دفترچه راهنما انتخاب و آن را در بند مربوط در فرم تقاضانامه ثبت‌نام درج نمایند.

.
ز ـ نام درسها و منابع درسی نیمسال دانش‌پذیری دوره فراگیر:

دروس عمومی دوره دانش‌پذیری رشته­های تحصیلی دوره فراگیر بر اساس جداول شماره 3 و 4 مندرج در دفترچه راهنما تنظیم گردیده است و داوطلبان موظفند دروس عمومی و اختصاصی را در پایان نیمسال دانش پذیری به شرح مطالب مندرج در دفترچه راهنما امتحان دهند
.
ح ـ نحوه گزینش دانشجو در دوره‌های فراگیر کارشناسی و تبدیل وضعیت:

داوطلب برای آنکه از دانش‌پذیر به دانشجو تغییر وضعیت دهد ضمن داشتن شرایط عمومی پذیرش دانشجو موضوع بندهای الف و ب و (بند ج برای داوطلبان ذکور) ضوابط پذیرش و ثبت‌نام باید تمامی شرایط زیر را احراز کند.
1- دانش‌پذیر باید در پایان نیمسال دانش‌پذیری در آزمون تمامی درس‌های اختصاصی (6 تا 8 واحد مشخص شده در جداول ذیربط هر بخش از دفترچه راهنما) و تمامی درس‌های عمومی (8 واحد) شرکت کند و با تأثیر مثبت ضریب 15% معدل کتبی دیپلم سال سوم نظام جدید آموزش متوسطه نمره کل لازمه قبولی را کسب نماید. نمره کل نهایی به صورت تأثیر 85 درصدی میانگین دروس حاصل از آزمون و تأثیر 15 درصدی میانگین کتبی مدرک دیپلم می‌باشد که با توجه به ظرفیت‌های اعلام شده ملاک پذیرش خواهد بود.
2- تأثیر مثبت معدل کتبی دیپلم سه ساله نظام جدید فقط برای رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم ومعارف اسلامی سالهای 1384، 1385، 1386، 1387 و 1388 که امتحانات آنان به صورت کتبی و سراسری برگزار شده است، اعمال خواهد شد، ضمناً برای داوطلبان غیر مشمول احتساب سوابق تحصیلی، نمره آزمون 100% ملاک پذیرش خواهد بود.
تذکر 1: برای اعمال تأثیر معدل دیپلم، معدلی که در فرم ثبت‌نام توسط داوطلب قید شده است ملاک عمل قرار خواهد گرفت و اگر مغایرتی بین معدل اعلام شده و مدارک ارائه شده به هنگام ثبت‌نام وجود داشته باشد قبولی داوطلب «کان‌لم‌یکن» تلقی شده و طبق مقررات برخورد خواهد شد.
تذکر 2: دانشجویی که در دوره دانش‌پذیری نمرات زیر 10 کسب نموده و قبول اعلام شده، لازم است دروس مورد نظر را در مدت مجاز تحصیل با رعایت پیش‌نیاز دروس اخذ و با موفقیت (کسب حداقل نمره 10) بگذراند.

.

ط ـ شهریه تحصیل در دوره دانش‌پذیری فراگیر کارشناسی

– داوطلبان با مراجعه به باجه‌های پستی نسبت به خریدکارت اعتباری دارای شماره پرونده، نام کاربر و رمزعبوربه منظور ورود به سیستم نرم افزاری ثبت‌نام اینترنتی به مبلغ 000/645 ریال و دریافت یک جلد دفترچه راهنمای ثبت‌نام که برای توزیع آن مبلغ 000/6 ریال توسط پست از داوطلب دریافت می‌شود (جمعا به مبلغ 000/651 ریال) اقدام نمایند.
نکته قابل توجه: متقاضیان گرامی در پرداخت وجه دقت فرمایند زیرا وجوه واریزی به هیچ عنوان قابل استرداد نیست .
توجه: دانش پذیران گرامی می‌توانند برای استفاده ازکلاسهای رفع اشکال مراکز / واحدهای منتخب پیام‌نور پس ازثبت نام در آزمون فراگیر در وب سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org ، با انجام مراحل ذیل در صورت تمایل از خدمات آموزشی دانشگاه پیام‌نور بهره مند شوند .
(1)- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه پیام‌نور در تاریخ اعلام شده در سایت www.pnu.ac.ir
(2)- اعلام آمادگی و پرداخت وجه مطابق جدول شماره 5 ذیل.
پس از این دو مرحله داوطلب به مراکز و واحدهای منتخب برای استفاده از کلاسهای آموزشی معرفی خواهد گردید.

بدیهی است از دانش‌پذیرانی که در کلاس‌های آموزش حضوری که توسط مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌نور ارائه می‌شود شرکت می‌نمایند فقط شهریه جدول شماره (5) ذیل دریافت خواهد شد و این افراد پس از قبولی و ثبت‌نام در مرکزآموزشی مربوطه مابه‌التفاوت شهریه دانش پذیری به دانشجویی پرداخت نمی‌نمایند.

.

جدول شماره 5: مبلغ شهریه نیمسال دانش‌پذیری دوره‌های فراگیر نیمه حضوری در سال تحصیلی 89-88 درصورت استفاده از کلاسهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور (ارقام به ریال)

گروه آزمایشی

شهریه ثابت

شهریه متغیر به‌ازای هر واحد درسی عمومی

شهریه متغیر به‌ازای هر واحد درس پایه و تخصصی

علوم انسانی

000/331

000/79

100/92

علوم پایه

000/331

000/79

000/106

فنی مهندسی و کشاورزی

000/331

000/79

500/132

تذکر 1 – شهریه دوران دانشجویی (پس از قبولی در نیم‌سال دانش‌پذیری) طبق تعرفه و مصوبات هیات امنای دانشگاه در شروع هر سال و با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشجو اخذ می‌گردد.
تذکر 2 – در صورتی که داوطلب از خدمات آموزشی مراکز دانشگاه با پرداخت شهریه مندرج در جدول شماره 5 استفاده نموده باشد با قبولی در دانشگاه و دانشجو شدن از پرداخت مابه التفاوت نیمسال دانش پذیری معاف بوده و در صورتی که از خدمات آموزشی استفاده نکرده باشد مکلف است پس از قبولی و دانشجو شدن مطابق جدول

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top