چاپ خبر
اختصاصی پیام نورنا /

آمار افزایش کیفیت امتحانات در نیمسال اول 94-93 دانشگاه پیام نور + سند

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : بر اساس آمار ارائه شده کیفیت امتحانات در نیمسال اول 94-93 دانشگاه پیام نور افزایش چشم گیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : برخی از دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور معتقدند که سوالات امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور استاندارد نیست و کیفیت مطلوب را ندارند.

گاهی سوالات آنقدر سخت است که دروس ریزشی می شوند و گاهی طراحی کلید آنقدر غیر استاندارد که پاسخ صحیح 90 درصد سوالات یک گزینه بوده است!

در این رابطه جای بسی خوشحالی و تقدیر و تشکر از مسئولین مرکز آزمون بخصوص مسئولین آزمون سازی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور هست که به سرعت و دقت به اعتراضات رسیدگی می کنند و در حال بهبود و کیفیت بخشیدن به آزمون های دانشگاه پیام نور هستند.

در همین رابطه طبق آماری که از طرف مرکز آزمون به صورت اختصاصی برای پیام نورنا ارسال شده است ، این موضوع قابل مشاهده هست که کیفیت آزمون و امتحانات نیمسال اول 94-93 نسبت به نیمسال قبلش (نیمسال دوم 93-92) افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس این آمار که از طرف سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور صادر شده است ، تعداد اعتراض به سوال در نیمسال اول 94-93 نسبت به نیمسال قبلش یعنی نیمسال دوم 93-92 افزایش کیفیت 67 درصدی مشاهده می شود.

همچنین در تعداد اعتراض وارد به سوال (تعداد سوال سرشکن شده) افزایش کیفیت 75 درصدی و تعداد اعتراض به کلید سوالات افزایش کیفیت 57 درصدی اعلام شده است.

ردیف نوع آزمون تعداد اعتراض به سوال تعداد اعتراض وارد به سوال (تعداد سوال سرشکن شده)
تعداد اعتراض به کلید
1 نیمسال دوم 93-92
496 850 330
2 نیمسال اول 94-93
164 211 143
درصد افزایش کیفیت %67 %75 %57

البته نمی توان این موضوع را کتمان کرد که دانشگاه پیام نور نسبت به چند سال قبل تر پیشرفت قابل توجه ای در استاندارد سازی سوالات امتحان داشته است اما بنظر میرسد هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

مهدی باقرپسندی ، رئیس گروه آزمون سازی دانشگاه پیام نور که در آزمون سازی تخصص دارد در گفتگور اختصاصی با پیام نورنا گفت : مطمئنا مشکلاتی در طراحی آزمون ها هست و نمی شود این موارد رو تکذیب کرد و گفت که هیچ مشکلی و هیچ ایرادی در سوالات و امتحانات نیست ولی ما بشدت در صدد رفع این مشکلات هستیم.

مهدی باقرپسندی افزود : بنده از نیمسال اول 94-93 به سمت رئیس گروه آزمون سازی دانشگاه پیام نور منصوب شده ام و طبق آمار سازمان مرکزی ، کیفیت چشم گیری در امتحانات نیمسال اول 94-93 نسبت به نیمسال قبلش (نیمسال دوم 93-92) داشته که به دانشجویان عزیز اطمینان خواهیم داد که مسئولین و همکاران بنده در مرکز آزمون در صدد افزایش بیشتر کیفیت و کاهش مشکلات خواهند بود.

رئیس گروه آزمون سازی دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه برخی خطاها نرم افزای هستند گفت : برخی از اشکلاتی که در امتحانات رخ می دهند نرم افزاری هست و اصلا خطای انسانی نیست و دانشجویان مطمئن باشند که مرکز آزمون پیگیر این موارد خواهد بود.

وی افزود : طرح های بسیار خوبی برای برگزاری هرچه آسانتر امتحانات در نظر داریم که منتظر تایید مسئولین زیربط هستیم تا بتوانیم به صورت پایلوت اجرایی کنیم و در صورت موفقیت طرح ، بصورت رسمی اجرایی شود.

مهدی باقرسپندی ضمن تشکر از دانشجویان گفت : دانشجویان عزیز مطمئن باشند که تمام اعتراضات ثبت شده آنها به صورت کامل توسط گروه آزمون سازی بررسی می شود و اطمینان داشته باشند اعتراضاتی که مورد قبول باشند حتما اعمال خواهد شد.

 

برای مشاهده سند در سایز اصلی برروی آن کلیک کنید

آمار افزایش کیفیت امتحانات در نیمسال اول 94-93 دانشگاه پیام نور 

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : javad - در تاریخ : 2 تیر 1394

    سلام
    شکر خدا این ترم بهتر بود امتحانات البته به نظر بنده
    اما هنوز هم جای بهتر شدن دارن خیلی خیلی…
    به امید اینکه روزی دیگه اینقدر امتحانات خوب و در سطح استاندارد باشه که اعتراضی صورت نگیره
    یاعلی

  2. نویسنده دیدگاه : رضا۲۲۸ - در تاریخ : 2 تیر 1394

    خدا کنه فقط هر چه زود تر اصلاحیه ها اعمال بشه….

  3. نویسنده دیدگاه : مسعود مژده - در تاریخ : 2 تیر 1394

    باسلام بنده چند روز قبل به این موضوع اشاره و از دست اندرکان کمال تشکر را داشته و دارم ……ولی در خصوص ترم قبل بنده معترض بوده و دلایل مستند خود را به دفعات به مقامات ذیربط به صورت تلفنی و فکس اطلاع رسانی نمودم ولی نتیجه ای حاصل نشده

  4. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 2 تیر 1394

    با سلام اگر این ترم واحد افتاده داشته باشیم توی معدل کل تاثیر داره یا طبق بخشنامه جدید حذف میشن؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 تیر 1394 :

    سلام
    اگر کارشناسی هستید بله در معدل کل محاسبه نمی شود

  5. نویسنده دیدگاه : آذرنوش - در تاریخ : 3 تیر 1394

    با سلام
    واقعا که مسئولین پیام نور این همه اعتراض رو نمی بینن ؟؟؟؟!!! یا!!!!! این ترم که افتضاه بود با این همه سوالهای غیر استاندارد وکلید های غلط
    هنوز هم که اصلاحیه اعتراض های ما نیومده.
    ارشد حسابداری..با تشکر از پشتیبان عزیز

  6. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 3 تیر 1394

    طراحی سوالات بدون در نظر گرفتن استاندارهای طراحی سوال هست.چیزی که یک معلم آموزآموزش ابتدایی به دقت رعایت می کنه اما بیشتر استادان گرامی به خودشون زحمت طراحی سوالات اصولی رو نمی دهند.مواردی چون طراحی از آسان به سخت،بودجه بندی وتقسیم درست سوالات بین صفحات کتاب وتوجه به اهداف کلی وجزیی آموزش…

  7. نویسنده دیدگاه : حقوق - در تاریخ : 3 تیر 1394

    سلام خدمت پشتیبان و مسئول محترم سایت
    خواهشا نظر منو منعکس کنید تا آقای باقرپسند زیر گزارششون ببینن
    ***از کرامات شیخ ما این است
    شیره را خورد و گفت شیرین است***
    الان بعد از هشت ترم فارغ التحصیلی میفهمم چرا تمام ساز و کار دانشگاه پیام نور سیستمیه. جدایی دانشجوها از طراحای سوال دست بسته اساتید تو ارزش یابی دانشجوها و محوریت یه سازمان مرکزی که هیچ کس ندیدتش
    ای کاش من دانشجو میتونستم این مسئولین رو که فقط عکس هاشونو تو خبرا دیدم ملاقات کنم تا با سند و مدرک از خجالتشون دربیام.
    این قدر این سیستم مسخرست که منی که تو این دانشگاه معدلم الفه ! تو آزمون ارشد زیر ده هزارم نشده رتبم! مدارکشم هست. بعدم جناب پشتیبان حکمی حقه که مرجع رسیدگی و طرف شکایت یه جا نباشه!
    **** اصل تفکیک قوا**** حقوقی ها خوب میدونن مفهومشو.
    این ترم ما اشکالاتی رو اعلام کردیم که تیتر صفحات درسیمون با سایز بزرگ بودش با صفحه با سطر با کلید صحیح. حالا خیلی جالبه جایی این گزارشو اعلام میکنه که رسیدگی به اثبات این اعتراضات مساوی با اثبات عدم مدیریت و برنامه و دانش خودشه ****مرکز آزمون***. ما که تموم شد درسمون و بهتون گفتم سیستم ارزش یابی دانشگاه ما چه قدر دقیقه من که رتبم چهل هزار ارشد شده معدلم اینجا الفه!!! بله جناب باقر پسند هم اشکالات کم شده هم سندی که شما دراثبات حقانیت خودتون صادر کردین هیچ شبه ای بهش نیست.
    عبادت به جز خدمت خلق نیست
    به تسبیح و سجاده و دلق نیست
    حق نگه دارتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 تیر 1394 :

    سلام
    دوست عزیز ما هم مثل شما دانشجو هستیم و مطمئن باشید پشت دانشجوها هستیم تا پشت مسئولین دانشگاه!!
    ولی 2 نکته:
    1- بیشترین درصد قبول شدگان کنکور ارشد مربوط به دانشگاه پیام نور هست. اینکه شما رتبه خوبی نیورده اید دلیلی بر این موضوع نیست!!
    2- از حق نگذریم این موضوع رو همه اطلاع دارن که امتحانات از 2 نیمسال قبل کیفیت بهتری پیدا کرده و درصد خطاها کمتر شده. ولی مطمئنا خیلی هنوز خطا ها و اشتباهات زیاد هست و این قابل انکار نیست

  8. نویسنده دیدگاه : ندا - در تاریخ : 3 تیر 1394

    بزرگترین انتقادی که با امتحانات پیام نور وارده تستی بودن سوالات و عدم امکان ارزشیابی از سوی اساتیده.
    واقعا حق استاد خیلی بیشتر از شش نمره است .
    سوالات هم که امسال لااقل من که در امتحانات خودم و بقیه دانشجویان سال بالاتر یا پایین تر در همه رشته ها دیدم واقعا اعتراضات زیادتر بوده.
    جالبه که من سر یکی از امتحانات بودم و دیدم لوله ای بین یک سری از دانشجویان پیش اومده. هرچه مراقب سعی در آرام کردن جو و افزایش تمرکز ما داشت موفق نشد و در آخر کاشف به عمل آمد کل امتحان خارج از منبع مطرح شده. وقتی از بالا دستور رسید به همه اونها گفته شد پاسخنامه رو پاک کنید و بدید و امتحان لغو شد. این دیگه از شاهکارهای پیام نوره.

  9. نویسنده دیدگاه : مظهری - در تاریخ : 3 تیر 1394

    نخیر .چون رسیدگی مناسبی نمیکنن دانشجوها نا امید شدن دیگه مثل قبل اعتراض نمیکنن.الکی آمار در نیارین از خودتون.مشکل اینه که اعتراض باید بره تهران و خود واحدها نمیتونن کاری کنن.همه جای دنیا دارن میرن دنبال عدم تمرکز پیام نور داره افتخار میکنه به تمرکز اونم شدید.دانشگاه آزاد داره به واحداش اختیار تام میده پیام نور یاد بگیره.البته یه مشکل دیگه هم داره که نمتونم بگم حساسه!!!!!!!!!!!!

  10. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 3 تیر 1394

    از کی تا حالا بیشتر شدن میزان اعتراض نشونه بالا رفتن کیفیت شده؟!
    اتفاقا به نظرم سوالات خیلی سخت و چرت شده!
    اصل سوالارو ول کردن چسبیدن به فرع!

  11. نویسنده دیدگاه : امیر - در تاریخ : 3 تیر 1394

    سلام
    سوال 5 تشریحی درس هیدرولوژی مهندسی رشته مهندسی عمران خارج از سرفصل می باشد.
    لطفا پیگیری کنید
    باتشکر

  12. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 3 تیر 1394

    به نظر من امتحانات این ترم بهتر بود نسب به ترمای قبل
    ولی خوب خیلی جا داره واسه اینکه کیفیتش بهتر باشه

  13. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 4 تیر 1394

    هیچ بهتر نشده چون صدا به هیچ جا نمی رسه الکی امار میدن مثلا درس سیر ارائ تربیتی در غرب ارشد رشته تاریخ و فلسفه اموزش پرورش نگاه کن ببین چند تا اشکال کلید و محتوایی داشت هیچکه جوابگو نیست حق الناس حق الناس حق الناس

  14. نویسنده دیدگاه : سپیده - در تاریخ : 5 تیر 1394

    این امار حکایت از نا امیدی دانشجو ها داره مثل من که نمره 20 رو 16 میگیریم تا سر حد سکته میرم ولی دیگه حاضر نیستم اعتراض بزنم چون فایده نداره

  15. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 5 تیر 1394

    سوالات روش تحقیق در اقلیم شناسی را اگه یه نفر فقط یه نفر غیر طراح فهیم پیام نور قوبل داشته باشه من اسممو عوض میکنم منظور از کیفیت سرکیسه کردن دانشجویان بدبخته

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top