چاپ خبر
با همکاری معاونت‌های آموزشی و درمان؛

بیمارستان‌های آموزشی تجهیز می شوند/ ارتقاء آموزش خدمات سرپایی

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : معاونت های آموزشی و درمان وزارت بهداشت تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور ارتقاء ارائه خدمات و فعالیت های آموزشی در اورژانس، تجهیز بیمارستان های آموزشی و ارتقا آموزش خدمات سرپایی امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بندهای این تقاهم نامه یادآور شد: دسترسی به پزشک متخصص در کلیه ساعات شبانه‌روز در بیمارستانها یکی از مهمترین زمینه‌های ارتقای کیفیت خدمات بیمارستانی و جلب رضایتمندی بیماران است.

وی گفت: در این بین بیمارستان­های آموزشی از شرایط خاصی برخوردار بوده و مشارکت مستقیم دانشجویان خصوصا دستیاران و دانشجویان پزشکی سالهای آخر در فرآیند تشخیص و درمان تحت نظارت پزشکان متخصص بسیار ضروری است.

لاریجانی اظهار داشت: برنامه تربیت متخصص طب اورژانس در دانشگاههای علوم پزشکی کشور و همچنین حضور دستیاران فوق تخصصی در بیمارستان­های آموزشی ایجاب می کرد تا برنامه ­ای روشن جهت نحوه حضور این متخصصین در بیمارستان­های آموزشی و مشارکت در امر آموزش تدوین شود.

وی افزود: طی تفاهم نامه مشترکی که در زمینه مقیمی پزشکان و اورژانس با معاونت درمان منعقد شد تا این موضوع سامان یابد. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت از کلیه روسای دانشگاهها خواست مفاد این تفاهم نامه را در بیمارستان­های آموزشی اجرا و نتیجه اقدامات انجام شده در این زمینه را به معاونت­های آموزشی و درمان اعلام کنند.

وی افزود: دستورالعملهای مربوط به پزشک مقیم، به تناسب نوع و شرایطی که در تفاهم نامه منعقد شده تدوین و متعاقبا جهت اجرا به دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور ابلاغ خواهد شد.

بستر ارتقاء آموزش علوم پزشکی و ارائه خدمات سرپایی فراهم می شود

لاریجانی در ادامه از ارتقای کلینیک های ویژه به منظور توسعه آموزش های سرپایی خبر داد و گفت: ارتقاء کیفیت خدمات سرپایی و اعتلای آموزش در این بخش یکی از مهمترین دغدغه‌های موجود در همه دانشگاهها و نظام های ارائه خدمات سلامت جهان است.

وی گفت: گسترش کلینیکهای ویژه و ایجاد ارتباطات سازمانی و آموزشی آنها با بیمارستانهای آموزشی و دانشکده‌های پزشکی، الگوی موفقی برای ارتقای آموزشهای سرپایی بوده و می­تواند ضمن ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت خدمات درمانی، نقش مهمی در ارتقای آموزش پزشکی نیز ایفا کند. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: باتوجه به اهمیت این کلینیک ها، بندی از تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت آموزشی و معاونت درمان به این موضوع اختصاص یافت. 

وی اظهار داشت: از دانشگاههای علوم پزشکی کشور انتظار می رود با نگاه ویژه به این موضوع بسترهای موجود جهت اجرایی سازی این تفاهم­نامه در دانشگاهها را فراهم آورده و گزارش اقدامات صورت گرفته را به این دو معاونت اعلام کنند. 

لاریجانی با بیان اینکه نتایج واصله از دانشگاهها در کمیته مشترک آموزش و درمان وزارت بهداشت بررسی می شود یادآور شد: الزامات اجرایی سازی تفاهم نامه به فراخور امکانات هر دانشگاه/ دانشکده متعاقبا ابلاغ خواهد شد.

بیمارستانهای جامع زنان با رویکرد توسعه آموزش علوم پزشکی راه اندازی خواهند شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بخش دیگری از این تفاهم نامه، از گسترش بیمارستانهای جامع زنان در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: گسترش دسترسی به خدمات با کیفیت بهداشتی و درمانی به اقشار و سطوح مختلف جامعه از جمله زنان یکی از مهمترین وظایف متولیان نظام سلامت است.

لاریجانی با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی و دینی کشور و لزوم توجه به ملاحظات خاص در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زنان، گسترش بیمارستانهای جامع زنان را بستری مناسب برای ارائه خدمات به این قشر و زمینه ساز آموزش‌های بالینی عنوان کرد.

وی گفت: در بندی از تفاهم نامه مشترک با معاونت درمان به این موضوع پرداخته شده و در این راستا بیمارستان­های جامع زنان موجود و یا ظرفیت­ها و امکانات مورد نیاز دانشگاهها علوم پزشکی کشور برای راه اندازی این بیمارستان ها رصد خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل گسترش بیمارستان­های آموزشی جامع زنان و نحوه ارائه خدمات درمانی و آموزشی در این بیمارستان­ها در کمیته مشترک دو معاونت تدوین و جهت اجرا به دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد.

تجهیزات بیمارستان های آموزشی کشور ساماندهی می شود

لاریجانی از ساماندهی تجهیزات بیمارستان های آموزشی کشور در راستای تفاهم نامه مشترک میان معاونت های آموزشی و درمان وزارت بهداشت خبر داد. 

وی با اشاره به توسعه دانش مهندسی پزشکی و تاثیر آن بر فرآیندهای تشخیصی و درمانی، دسترسی مراکز درمانی به تجهیزات پیشرفته و مناسب را یکی از عوامل ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی و در نهایت افزایش رضایتمندی بیماران عنوان کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: بیمارستانهای آموزشی مراکزی هستند که در آنها فرآیند خدمت بالینی به بیماران همزمان با آموزش و تحقیق شکل می گیرد و الزامی است که بخشهای تربیت کننده دانشجو خصوصا دستیاران تخصصی و فوق تخصصی و تکمیلی تخصصی از حداقل های تجهیزات برخوردار باشند. 

وی افزود: در همین راستا باید نسبت به تجهیز بخشهای مرجع به جدیدترین تکنولوژی های پزشکی روز دنیا جهت آموزش، تحقیق و ارئه خدمت توامان اقدام شود. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت با توجه به ماهیت تحول پذیر تکنولوژی‌های مورد استفاده در تجهیزات پزشکی لازم است تا دوره های بازآموزی مداوم در خصوص نحوه و الزام بکار گیری این تجهیزات برای اساتید برگزار شود و دستیاران نیز در طول دوره آموزش تخصصی و فوق تخصصی آموزش های لازم را در این زمینه دریافت کنند. 

لاریجانی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک مابین معاونت های آموزشی و درمان در زمینه تجهیز بخش های آموزشی خبر داد و گفت جهت اجرایی سازی مفاد این تفاهم نامه به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top