چاپ خبر
در دیدار وزیر علوم ایران و اتریش اجرایی شد؛

انعقاد ۸ تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه‌های ایران و اتریش

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : در دیدار وزیرعلوم و معاون صدر اعظم ، وزیر علوم و اقتصاد اتریش ۸ تفاهم نامه همکاری مشترک در راستای گسترش همکاری های علمی بین دانشگاه‌های دو کشور به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – در دیدار دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رینهولد میترلینر معاون صدر اعظم، وزیر علوم و اقتصاد اتریش، ضمن رایزنی طرفین در خصوص گسترش همکاریهای علمی، هشت تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه‌های دو کشور به امضا رسید.

وی با اشاره به اینکه در نزد ایرانیان، اتریش کشوری صاحب فرهنگ، تمدن و تکنولوژی است، گفت: سابقه همکاری علمی ایران و اتریش به ۱۶۰سال قبل بر می گردد که اساتیدی از اتریش در مدرسه دارالفنون که توسط امیرکبیر تاسیس شده بود تدریس می کردند و ما امیدواریم امروزه نیز روند همکاری های رو به توسعه ای داشته باشیم .

ایران مرزی برای همکاری علمی دانشمندان دنیا نمی شناسد

وزیر علوم با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مرزی برای همکاری علمی دانشمندان دنیا نمی شناسد گفت : باید دانشمندان بتوانند در فضایی آزاد و بدون جنجال ها و تبلیغات سیاسی با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر علوم اظهار داشت: باید تبعیض و نابرابری بین کشورها در سطح بین المللی برای دستیابی به دانش و فناوری از بین برود و در داخل کشورها نیز بین همه مردم شرایط برابری برای تحصیل بین زنان و مردان، نژاد ها و مذاهب گوناگون فراهم باشد.

نیمی از دانشجویان ایرانی را زنان تشکیل می دهند

وی افزود: با افتخار اعلام می کنم نیمی از دانشجویان ایرانی را زنان تشکیل می دهند و دانشگاههای ایران در سراسر مناطق کشور گسترده است و حتی در برخی نقاط دور دست نسبت جمعیت دانشجویی به جمعیت، از تهران بالاتر است.

وزیر علوم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از حدود ۳۵ سال پیش، ایران حرکت شتابانی را به سوی علم و فناوری آغاز کرد که بر اساس سه اصل، آگاهی بخشی به مردم و مسئولین، تربیت نیروهای انسانی توانا و سیاست ها و برنامه های اجرایی یکسان پایه ریزی شده بود و مسیر موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته است.

استقبال ایران از گسترش همکاریهای علمی و فناوری با اتریش

وی ضمن اعلام استقبال ایران از گسترش همکاریهای علمی و فناوری با اتریش گفت: تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های مشترک، تبادل دانش فنی و برگزاری دوره های آموزش عالی مشترک از محورهای این همکاری است.

رینهولد میترلینر معاون صدر اعظم، وزیر علوم و اقتصاد اتریش در ادامه این دیدار گفت: روابط دوستی و اقتصادی اتریش و ایران به قرنها قبل برمی گردد و در زمینه علمی نیز از سال ۱۸۵۱ دو کشور با یکدیگر همکاری علمی دارند.

وی گفت :  بعد از مذاکرات نتیجه بخش وین و پس از لغو تحریم ها این امکان وجود دارد که همکاری های علمی را گسترش زیادی بدهیم و تنوع و پویایی این همکاریها را نیز بیشتر کنیم.

وزیر علوم اتریش افزود: در سالهای اخیر همکاری های علمی ایران و اتریش در سطح خوبی قرار داشته است و تفاهم نامه هایی با مراکز مختلف از جمله آکادمی علوم اتریش امضا شده است.

همکاری اتریش با ایران در قالب اتحادیه اروپا

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای همکاری ها و انعقاد قراردادهای همکاری گفت: اتریش در قالب اتحادیه اروپا نیز می تواند همکاریهای خوبی با ایران داشته باشد.

رینهولد میترلینر با اشاره به تحصیل ۱۷۰۰ دانشجوی ایرانی در اتریش گفت: باید تعداد دانشجویان اتریشی در ایران نیز از تعداد ۸ دانشجوی فعلی فراتر رود.

وی تاکید کرد : باید ضمن گسترش پروژه ها و کنفرانس های مشترک، همکاری را تنوع بخشیده و تعریف جدیدی از همکاری ها را ارائه بدهیم.

همچنین معاونان وزارت علوم و روسای دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، خواجه نصیر، الزهرا (س)، شهید بهشتی، صنعتی سهند، اصفهان، روسای تعدادی از پژوهشگاهها و نمایندگانی از وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند و با همتایان اتریشی خود رایزنی کردند.

همچنین در این دیدار تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت علوم با آژانس بین المللی همکاری در زمینه آموزش و پژوهش اتریش، دانشگاههای تهران، صنعتی امیر کبیر و صنعتی سهند با دانشگاه مونتان لئوبن، دانشگاه علامه طباطبایی با دانشگاه علوم کاربردی fh-joanneum، دانشکده طب سنتی علوم پزشکی تهران با دانشکده طب سنتی اروپا در اتریش، دانشگاه آزآد اسلامی با دانشگاه فنی و حرفه ای کرمز، دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان با دانشگاه تکنولوژی نوین اتریش و دانشگاه شهید بهشتی با حوزه تاریخ طبیعی وین به امضا رسید.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top