چاپ خبر

کدام رشته دانشگاهی شما را خوشبخت می‌کند؟

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : سال‌هاست برای طبقه متوسط جامعه ایران، داشتن تحصیلات بالا تنها راه ورود به سرزمین خوشبختی یا داشتن امنیت شغلی تصور می‌شود و این درحالی است که خیلی وقت‌ها مدارک تحصیلی اسم و رسم‌دار- به دلیل عدم توجه اشخاص به علایق واقعی یا شخصیت و روحیات‌شان برای انتخاب رشته تحصیلی- تنها به‌عنوان برگ برنده جلسات خواستگاری کاربرد دارند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : زندگی ایده آل – سعیده خداوردیان : اگر قبول شدن درکنکور با رتبه‌ای که می‌خواهید، معادل نشستن پرنده کوچک خوشبختی روی شانه‌های‌تان باشد، شک نداشته باشید که انتخاب رشته غلط، شلیک مستقیم و خطرناک به سمت اوست. ما می‌خواهیم این بار به کمک دکتر نصیردهقان، نویسنده و مدرس دانشگاه به شما بگوییم براساس خصوصیات شخصیتی و حتی روحیات‌تان در دوران کودکی و نوجوانی، تحصیل در کدام رشته‌های تحصیلی و فعالیت در کدام مشاغل می‌تواند پرنده کوچک خوشبختی‌تان را تا آخر روی شانه‌های‌تان نگه دارد و ویژگی‌های شخصیتی شما با کدام یک از مشاغل بیشتر جور در می‌آید.

بگو چه شخصیتی داری تا بگویم چطور انتخاب رشته کنی؟

کارمندان ساعی یا پرندگان اسیر؟
همه می‌دانیم یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشورما این است که افراد زیادی سر جای خودشان قرار نگرفته‌اند. به‌طور مثال افرادی که درونگرا هستند و هیچ علاقه‌ای به گفت‌وگو ندارند در مشاغلی که به روابط عمومی بالا نیاز دارد مشغولند و از آن طرف اشخاصی که بسیار فعال، برونگرا و خلاق هستند به‌عنوان کارمندان ساعی پشت میزنشین، مثل پرنده‌ای اسیر، فعالند. علت هم این است که بسیاری از کارگزینی‌های سازمان‌ها و ادارات به تنها نکته‌ای که توجه ندارند شخصیت و روحیات افراد است و فقط به استناد مدرک تحصیلی، اشخاص را پشت میزهای ادارات می‌نشانند.

غافل از اینکه هرکس باید سرجای خودش قرار بگیرد تا بهره‌وری مناسب داشته باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید در آینده از تحصیلات‌تان استفاده کنید و به موفقیت و رضایت شغلی برسید، حتما قبل از انتخاب رشته، به تناسب روحیات خودتان و شغلی که در راستای تحصیلات دانشگاهی‌تان به دست خواهد آمد دقت کنید. آیا می‌دانید چه شخصیتی دارید و کدام شغل برای‌تان مناسب است؟

 

اگر  واقع‌گرایی، تو ذاتا مهندسی
اگر فردی واقع‌گرا باشید یعنی دارای شخصیت درونگرا هستید و از دیدن ابزارآلات و ماشین‌های صنعتی ذوق می‌کنید. افراد واقع‌گرا به کارهایی علاقه‌مند هستند که برای انجام‌شان قدرت بدنی لازم است و از کارهایی که برخورد کلامی بخواهد اجتناب می‌کنند. این دسته افراد حل مشکلات عینی را دوست دارند و از فعالیت فیزیکی لذت می‌برند. از طرف دیگر هم دارای روحیه خودمحور، عملگرا و صرفه‌جو هستند. به‌عنوان نمونه کسانی که دارای شخصیت واقع‌گرا هستند، از همان بچگی علاقه به تعمیر وسایل مکانیکی و الکترونیکی دارند و با عشق و علاقه از آچار، پیچ‌گوشتی و دریل استفاده می‌کنند.

کسانی که با سفت کردن هر پیچی چشم‌شان برق می‌زند و احساس رضایت‌شان با تعمیر وسایل کامل می‌شود، اینها همان کسانی هستند که می‌توانید آنها را مهندسان ذاتی حساب کنید. خب آیا این فرد در شغلی مثل معلمی مدرسه می‌تواند موفق باشد؟ قرار گرفتن در پروسه تعلیم و تربیت برای این تیپ از افراد به‌طور بالقوه هیچ جذابیتی ندارد مگر اینکه سوژه آموزش هم در راستای همان علایق‌شان بوده و به نوعی به عینیت درآید.

مشاغل مناسب شخصیت‌های واقع‌گرا: شاخه‌های فنی و مهندسی، کارهای فنی، قالی‌بافی، کشاورزی، تعمیر کار ماشین آلات، مکانیک اتومبیل، طراحی دوخت و خیاطی

 

اگر کنجکاو هستی، پزشکی را امتحان کن!
دسته دوم، شخصیت‌های کاوشگر و کنجکاو هستند. این افراد از بین تمام کارهای دیگر دنیا به تجزیه و تحلیل بیشتر علاقه دارند و از فکر کردن، درک کردن، فهمیدن و درکل حل معماهای ذهنی لذت می‌برند. کاوشگرها ارتباطات کلامی را دوست دارند اما در عین حال خودداری و کناره‌گیری هم ویژگی دیگرشان است. این دسته همان‌هایی هستند که در کودکی ممکن است مدت‌ها به جای بازی با ماشین یا عروسک‌شان، راه رفتن منظم یک دسته مورچه را تماشا کرده و با دقت سعی داشته باشند راز زندگی این موجودات ریز را کشف کنند و در بزرگسالی هم مشاغل پیچیده و چالش‌برانگیز، هیجان‌زده‌شان می‌کند.

این گروه عاشق جانوران و تماشای زندگی‌شان هستند. در این وضعیت آیا می‌توانید شخصیتی کنجکاو را درکسوت یک منشی یا کارمند نمونه تصور کنید؟ آیا این فرد می‌تواند دریک سیستم و چهارچوب بی‌تغییر و بی‌نیاز به جست‌وجو به بهره‌وری بالایی برسد؟

مشاغل مناسب شخصیت‌های کاوشگر و  کنجکاو: پزشکی، پیراپزشکی، دامپزشکی، زیست‌شناسی، مهندسی ‌آی‌تی و نرم‌افزار، مهندسی شبکه

 

توفیق در تجارت و فروش برای سوداگران
حتما کسانی را دیده‌اید که از همان دوران کودکی و نوجوانی عاشق خرید و فروش یا محاسبه سود و زیان هستند، این دسته مهارت کلامی بالایی دارند و به نظر ماجراجو و قدرت‌طلب می‌رسند. اگر جشن اولیا، مربیان باشد بعید نیست هربار به بهانه‌ای پشت تریبون رفته و صحبت کنند چون دوست دارند خودشان را نشان بدهند و در بزرگسالی هم، این نوع شخصیت را شخصیت سوداگر می‌نامند. دسته‌ای چرب‌زبان و خوش‌بیان که به‌طور واضحی جاه‌طلب و شهرت‌طلب هستند. آنها برای رسیدن به چیزهایی که می‌خواهند، دست به هر کاری می‌زنند. انرژی بالای این دسته برای دیگران تعجب‌برانگیز است؛ ضمن اینکه میل به رهبری و مدیریت دارند.

آیا می‌توانید کسی را که دارای روحیه سوداگر است به عنوان یک مهندس پرواز یا زیست‌شناس موفق تصور کنید؟ آیا امکانش هست که این فرد به عنوان کارمندی سر به راه در یک مجموعه فعالیت کند؟ آیا تحصیل در دانشگاه تربیت معلم به دردش خواهد خورد؟ کسانی که دارای روحیه جاه‌طلب هستند هیچ‌وقت نمی‌توانند در چارچوب‌هایی که درآمد ثابت دارند به رضایت برسند، هیجان‌طلبی شغلی در این افراد بالاست و تحصیل برای‌شان در هر رشته آرام و بی‌سروصدایی که سری به راه و پایی به راه بخواهد اشتباه محض است.

مشاغل متناسب: فروشندگی، فعالیت در دفاتر مشاور املاک، تجارت، وکالت، جراحی و مدیریت

 

اگر عاشق مبصر شدن هستی، معلم شو
دسته سوم متعلق به شخصیت‌های اجتماعی است. این افراد همان‌هایی هستند که از تفکر عمیق و برخورد با مسائل انتزاعی اجتناب می‌کنند.آنها صمیمی، دارای روحیه کمک‌کننده و حمایتگرند در ضمن از آموزش آنچه بلد هستند به دیگران لذت می‌برند؛ خوش صحبت‌ترین و گرم‌ترین روابط انسانی را در همین گروه می‌شود پیدا کرد. اجتماعی‌ها مسوولیت‌پذیر و دارای روحیه همکاری هستند.

همان‌هایی که در کودکی هم با همه خیلی زود دوست می‌شوند و مبصر شدن در کلاس برای‌شان یک هدف بااهمیت است اجتماعی‌ها در نوجوانی هم رفیق‌بازند و هیچ وقت دوروبرشان از دوست و آشنا خالی نیست. با توجه به آنچه گفته شد آیا فردی با روحیه اجتماعی می‌تواند حسابدار موفقی باشد و ساعت‌های زیادی از روز را در محیطی آرام و بی‌سر و صدا، میان اعداد بگذراند؟ آیا می‌تواند در بخش بایگانی موفق عمل کند؟ جواب واضح همه این سوالات منفی است.

مشاغل مناسب شخصیت‌های اجتماعی: معلمی، مربی مهد کودک، خبرنگاری، مددکاری، کارهای خدماتی و درمانی، کار در مراکز خیریه و خدمات اجتماعی

بگو چه شخصیتی داری تا بگویم چطور انتخاب رشته کنی؟

سنتی‌ها بهترین حسابداران دنیا
افراد دسته چهارم دوستداران راستین حفظ قوانین و مقررات هستند که از هیچ‌چیز در دنیا به اندازه برقراری نظم و ترتیب لذت نمی‌برند و ناگفته پیداست این عده به دلیل روحیه مطیع و محتاط‌شان بهترین گزینه‌ها برای کار بی‌حاشیه و ساعی در ادارات هستند. افراد سنتی و قراردادی همان‌هایی هستند که در کودکی همیشه اتاق‌شان منظم است و صبح به صبح تختخواب‌شان را کاملا مرتب کرده و در بزرگسالی هم روحیه جدی، دوراندیش و وظیفه‌شناس دارند.

اینها کارمندان نمونه ادارات هستند چون به راحتی با قدرت همسو شده و در انجام کارهای اداری نظم و انضباط دارند. جا دادن اطلاعات در پوشه‌های رنگارنگ حال‌شان را خوب می‌کند و به طرز باورنکردنی در پردازش اطلاعات موفق هستند. یک راه شناسایی ساده برای کشف شخصیت‌های سنتی و قراردادی، سر زدن به کمد لباس‌ها یا کشوی میزشان است. مطمئن باشید با دیدن نظم موجود در این دو مکان، شگفت‌زده می‌شوید.

مشاغل مناسب برای شخصیت‌های سنتی و قراردادی: انجام امور دفتری،منشی‌گری، بایگانی، حسابداری، کارهای اداری که نیاز به نظم و دسته‌بندی اطلاعات دارد، کار دربخش پردازش اطلاعات ادارات و سازمان‌ها

 

از خودراضی‌ها هنرمندان خوبی می‌شوند
دسته پنجم، تیپ‌های هنری هستند؛ کسانی که در شناخت خودشان و دیگران مهارت دارند. آنها به سادگی در مورد عواطف‌شان صحبت می‌کنند و خودشان را پذیرفته و به نمایش می‌گذارند. هنری‌ها نسبت به مشکلات محیطی و اجتماعی موجود در اطراف‌شان حساس هستند و با خلق آثار هنری نسبت به آنها واکنش نشان می‌دهند. همان بچه‌های بعضا درونگرایی که در مدرسه نمره نقاشی و هنرشان ۲۰ است و عده‌ای هم نقاشی شان خوب نیست اما دائم با خود آوازی را زمزمه می‌کنند.

ممکن است پایین‌ترین نمره‌شان ریاضی باشد اما هوش هنری‌شان فوق‌العاده است. هنری‌ها در زندگی روزمره رفتارهای تکانه‌ای دارند، یعنی اگر عصبانی شوند بعید نیست اشیا را به سمت زمین و آسمان پرتاب کنند.

به‌طورکلی این دسته با وجود درونگرایی، ابراز‌گر هستند. مهربانانی که خیال‌پردازی، آرمانگرایی و استقلال‌طلبی در خون‌شان است. آنها دوست دارند احساسات‌شان را بروز دهند و جلب‌توجه کنند.

شیفته‌ترین افراد نسبت به خودشان همین دسته هستند؛ کسانی که به خودسازی کمتر اعتقاد دارند و دریک کلام خودشان را دوست دارند. حالا این افراد را با همین روحیه نشسته روی صندلی یکی از ادارات تصور کنید، بدون هیچ شکی این تیپ افراد بدترین گزینه‌ها برای انجام کارهای اداری هستند چون روحیه استقلال‌طلبی‌شان بالاست و هیچ جوره نمی‌توانند با بالادستی‌های‌شان همسو شوند.

مشاغل متناسب: بازیگری، نقاشی، موسیقی، نویسندگی، مترجمی، مجسمه‌سازی، مهندسی صنایع، نساجی، معماری 

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 2 مهر 1394

    سلام
    یه خبری داده که از ترم اول هم میشه مهمان شد. لطفا پیگیری کنید .

  2. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 2 مهر 1394

    کدام رشته دانشگاهی شما را خوشبخت می‌کند؟ ا-پارتی2-پزشکی

  3. نویسنده دیدگاه : mohamad - در تاریخ : 2 مهر 1394

    فقط فقط کشاورزی!!!!!!

  4. نویسنده دیدگاه : امیررضا - در تاریخ : 2 مهر 1394

    فقط کار فنی و شغل آزاد

  5. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 2 مهر 1394

    فقط علوم سیاسی

  6. نویسنده دیدگاه : بابک - در تاریخ : 2 مهر 1394

    والله من شیمی هستم از رشتم هم کاملا راضی هستم.ولی حالا که پیام نور رخصت نمیده ما تموم کنیم.هر ترم یه بهونه واسه موندن ما تو دانشگاه در میاره.دلیلش هم کم شدن دانشجوهاست.

  7. نویسنده دیدگاه : صادق - در تاریخ : 3 مهر 1394

    سلام میشه یکم در مورد نقش معدل کل کارشناسی در بحث استخدامی توضیح بفرمایید بیشتر ارگانها حداقل معدل را 14 اعلام کردهاند یعنی بامعدل 13.70نمیشه استخدام شد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 مهر 1394 :

    سلام
    در هر ارگانی این موضوع متفاوته و بستگی به خود ارگان ها و شرایط استخدامی در بازه زمانی های مشخص دارد

  8. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 3 مهر 1394

    بهترین رشته حسابداری هتش ، چون :

    بدون بیکاری

    شغل فراوان

    درآمد عالی بعد دو سال

    اطمینان از آینده کاری

  9. نویسنده دیدگاه : me - در تاریخ : 3 مهر 1394

    تو انتخاب رشته کارشناسیمون که اصلا خوشبخت نشدیم حداقل تلاش کنیم واسه ارشد یه رشته بهتر بخونیم
    پشتیبان عزیز دو سوال داشتم
    1- جمعا 31 واحد مونده واسه اخذ مدرک کارشناسی آیا میتونم واسه ارشد 95 ثبت نام کنم
    2- بنده الان رشته مهندسی عمران روستا میخونم واسه ارشد حتما باید گرایشهای مربوط به رشته ی خودمو بخونم یا می تونم از بین مدیریت ها هم رشته ای رو انتخاب کنم.مدنظرم مدیریت پروژه یا مدیریت کسب وکار و یا شاید بازرگانی باشه
    با توضیحاتی که دادم میتونم از بین این 3 رشته انتخاب داشته باشم
    اگه داخل سات قبلا در مورد کارشناسی ارشد و یا رشته های شناور توضیحی هست ممنون میشم لینکشو قرار بدید
    3- استعداد درخشان در دانشگاه پیام نور معرفی میشند هر ساله ؟
    4- دوم اینکه اگه اسم من در استعداد درخشان باشه باید حتما ارشد همون رشته ای که کارشناسیشو گذروندم ادامه بدم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 مهر 1394 :

    سلام
    1- اگر تا شهریور 95 تمام کنید بله می شود
    2- از هر رشته ای بخواهید می توانید شرکت کنید ولی اگر غیرمرتبط با کارشناسی شما باشد باید تعدادی دروس جبرانی اول بگذرانید
    3- فعلا استعدادهای درخشان پیام نور معلق می باشد
    4- دیگه اونجا هم انتخاب رشته دارد

  10. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 3 مهر 1394

    سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم سایت

    ببخشید ، میخواستم ببینم ثبت نام بدون آزمون آزاد واسه ترم بهمن کی آغاز میشه ؟

    واسه پیام نور رو که پرسیدم ، فرمودید آبان هستش ….

    لطفا واسه آزاد هم بگید کی شروع میشه …

    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 مهر 1394 :

    سلام
    برای ازاد اطلاعی نداریم ولی معمولا در همان بازه زمانی نزدیک به پذیرش انجام می شود

  11. نویسنده دیدگاه : امید - در تاریخ : 4 مهر 1394

    در پاسخ به محمد فکر میکنم آزاد تا 20 مهر وقت داشته باشی برای ثبت نام بدون کنکور چون یه پیامک از آزاد برای من آمد به این مضمون که تا 20 مهر فرصت برای انتخاب رشته و ثبت نام بدون آزمون هست

  12. نویسنده دیدگاه : منتظر - در تاریخ : 6 مهر 1394

    سلام پشتیبان محترم…….
    ببخشید دیگه استعدادهای درخشان پیام نور منظورم ده درصد برتر هستش اعلام نمیشه؟؟
    چرا وقتی اعلام نشد مسئولین دانشگاه امید الکی بهمون دادن؟؟!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 مهر 1394 :

    سلام
    خیر فعلا معلق می باشد

  13. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 7 مهر 1394

    سلام من ترم اول اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران هستم میشه تغییر رشته. بدم به مترجمی زبان پیام نور تهران لطفا جواب بدید بار دوم می پرسم در ضمن تو پیام نور میشه غیرحضوری خواند؟ لطفا جواب بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 مهر 1394 :

    سلام
    اگر دانشجوی پیام نور هستید بله در صورتی که شرابیط تغییر رشته رو داشته باشید می توانید تغییر رشته دهید.
    اگر دانشجوی پیام نور نیستید کلا باید در پذیرش دانشگاه پیام نور شرکت کنید

  14. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 9 مهر 1394

    سلام
    منابع کارشناسی ارشد رشته حسابداری رو بگذارید.

  15. نویسنده دیدگاه : دریا - در تاریخ : 20 مهر 1394

    من دانشجوی ترم ۲علوم تربیتی ام..میخام تغییررشته بدم..این ترم اگرمعدلم ۱۴بشه میتونم؟چون ترم قبل ۱۲شدم…چندواحدبایدبگیرم این ترم؟دروسی که میگیرم مهم نیست چی باشه؟ازلحاظ تخصصی وعمومی؟؟

    باتشکرررر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 مهر 1394 :

    شرایط تغییر رشته و سقف تعداد واحد قابل اخذ در هر ترم در همین سایت هست جستجو کنید

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top