چاپ خبر

دانشگاه پیام نور را از انتقال احتمالی نجات دهید

پایگاه خبری PNUNA : تداوم فعالیت آموزشی دانشگاه پیام نور در شهرستان جویبار در گروی تامین زمین برای ایجاد مجموعه‌های آموزشی در این شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری PNUNA : شهرستان جویبار، در سال تحصیلی 84 ـ 85 مجوز راه‌اندازی دانشگاه پیام نور در شهرستان جویبار به عنوان نخستین دانشگاه دولتی اعطا شد و با گذشت سه سال از زمان اعطای این مجوز این نهاد با مشکلاتی در زمینه تامین فضای آموزشی و اداری مواجه است‌.
بر اساس دستورالعمل صورت گرفته و مجوز صادر شده این واحد دانشگاهی به صورت هیئت موسس اداره می‌شود‌.
در ادامه روند فعال کردن دانشگاه پیام نور در شهرستان جویبار با رایزنی‌های صورت گرفته اعضای هیئت موسس هنرستان الزهراء از سوی اداره آموزش و پرورش شهرستان جویبار به عنوان فضای آموزشی موقت به این واحد دانشگاهی تعلق گرفت و این واحد دانشگاهی از سال 86 مبادرت به پذیرش دانشجو کرد، به طوری که در سال گذشته تعداد دانشجویان این مرکز آموزشی در سه رشته تحصیلی به 220 نفر رسید.
هر چند ایجاد دانشگاه پیام نور در شهرستان جویبار جزو مصوبات دولت در این شهرستان نبود اما با توجه به نگاه مهرورزان دولت نهم در سفر دور دوم هیئت دولت به این شهرستان واگذاری زمینی دولتی برای ایجاد این واحد دانشگاهی مصوب شد.
همگان در زمان تصویب این مصوبه گمان می‌کردند که دوران خانه بدوشی دانشگاه پیام نور به پایان برسد اما این گمان دیری نپایید و به دلایلی که شاید عدم همکاری مهم‌ترین آن باشد، زمینی برای ایجاد این واحد در نظرگرفته نشد.
حال با گذشت سه سال از راه اندازی دانشگاه پیام نور جویبار و افزایش تعداد دانشجویان این واحد دانشگاهی با افزودن تعداد رشته‌های تحصیلی به 400 نفر در سال تحصیلی جاری زمزمه‌هایی از رخت بر بستن این واحد به دلیل نداشتن مکان آموزشی به گوش می‌رسد‌.
‌در خصوص مشکلات کمبود و یا شاید به لفظی جامع‌تر نداشتن فضای آموزشی دانشگاه پیام نور شهرستان جویبار رئیس این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه پیام نور جویبار با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو است.
زهرا قنبری با اشاره به آغاز فعالیت این دانشگاه افزود: این دانشگاه در سال جاری 150 تا 200 دانشجو را پذیرش می‌کند و با این تعداد ظرفیت تعداد دانشجویان این دانشگاه به 400 نفر می‌رسد.
وی ادامه داد: تنها فضای آموزشی این دانشگاه دولتی هنرستان الزهرا(س) جویبار است که با عقد قرارداد یک ساله، تخصیص این مکان از سوی آموزش و پرورش جویبار انجام شد.
قنبری ادامه داد: دانشگاه پیام نور جویبار فقط تا پایان سال جاری و بر اساس قراردادی که دارد می‌تواند از این فضای آموزشی موجود استفاده کند.
‌وی درباره گنجایش فضا با توجه به حجم دانشجویان خاطرنشان کرد: ما امسال مجبوریم دانشجویان را در طول هفته به صورت گردشی اداره کنیم و برای در اختیار گرفتن فضای جدید رایزنی‌های زیادی با آموزش و پرورش جویبار انجام دادیم که تلاش‌های صورت گرفته منجر به دستیابی به نتیجه خاصی نشد.
قنبری گفت: با توجه به عدم تامین زمینی برای راه‌اندازی این واحد دانشگاهی در صورت بازدید مسئولان ارشد کشوری پیام نور از این مجموعه مجوز راه‌اندازی این واحد ملغی می‌شود و به شهرستان دیگری انتقال پیدا می‌کند.
همچنین رئیس شورای اسلامی شهرستان جویبار و یکی از اعضای هیئت موسس دانشگاه پیام نور این شهرستان با تایید مشکلات پیش روی این واحد دانشگاهی گفت: این واحد دانشگاهی با قول‌های خیران و اعضای هیئت موسس بنا و راه‌اندازی شد.
رضا گنجی با اشاره به حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس شورای شهرستان و تنی چند از خیران جویبار در مجموعه هیئت موسس دانشگاه پیام نور ادامه داد: در ادامه راه به دلیل عدم ایجاد تعامل لازم بین اعضای هیئت موسس دانشگاه، پیگیری برای مشکلات این مجموعه نشد.
وی به نظر دولت در دور دوم سفر هیئت دولت به شهرستان جویبار در خصوص تامین زمینی دولتی برای ایجاد مجموعه آموزشی این دانشگاه گفت: تاکنون زمینی از سوی فرماندار شهرستان جویبار به عنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان برای ایجاد چنین مجموعه‌ای تخصیص نیافته است‌.
وی با تاکید بر تلاش دولت احمدی‌نژاد به کمک برای راه‌‌اندازی دانشگاه‌های پیام نور در سطح کشور گفت: در راستای تامین زمین برای دانشگاه پیام نور جویبار اقدام خاصی صورت نگرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان جویبار گفت: زمین‌های بسیاری در این شهرستان در اختیار دولت قرار دارد که با تخصیص میزانی از این میزان می‌توان مشکلات فضای آموزشی دانشگاه پیام نور را برطرف کرد.
همچنین مدیر آموزش و پرورش جویبار درباره عدم در اختیار گذاشتن واحدهای آموزشی به دانشگاه پیام نور گفت: تمام مدرسه‌های جویبار دو شیفت اداره می‌شود و با توجه به چنین شرایطی در اختیار گذاشتن فضای آموزشی مقدور نیست.
عبدالوحید رنجبر افزود: ما در درجه نخست فضای آموزشی را باید در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم و با پیام نور همکاری کنیم اما مدرسه تک شیفت نداریم.
انصاف به این است که با توجه به حضور دولت مهر‌پرور‌، گسترش این مهر و عدالت را در تمام نقاط کشور به یکسان شاهد باشیم‌.
نه اینکه شهرستان‌های محرومی همچون جویبار به دلیل پاره‌ای کم‌کاری، اختلاف، عدم تعامل و یا هر عنوان دیگری که می‌توان بر آن نهاد، از فراهم آوردن بستر لازم برای تحصیل کم خرج فرزندان این مرز و بوم در دانشگاه دولتی بی‌بهره ماند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top