چاپ خبر
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

آمادگی دانشگاه آزاد برای به روز رسانی سرفصل دروس مقاطع تحصیلی

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص جابجایی اعضای هیأت علمی و استفاده از ظرفیت‌های علمی سایر دانشگاه‌ها گفت: با توجه به اینکه جذب می‌تواند به دو طریق درون استانی و بین استانی انجام شود، مسئله جابجایی استادان و استفاده از ظرفیت‌های علمی سایر دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر فرهاد حسین زاده لطفی در ادامه سفر رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد،در جمع روسای واحدها، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر کاهش کیفیت دانشگاه‌ آزاد اسلامی گفت: نمی توان عنوان کرد که توسعه کمی باعث پایین آمدن کیفیت می‌شود. درست است که میزان پذیرش افزایش یافته، اما بالا بردن کیفیت آموزش کاملا وابسته به نحوه عملکرد اساتید و مسئولان هر واحد دانشگاهی است.

حسین زاده لطفی تأکید کرد: افراد بازنشسته نمی‌توانند مجدداً از بورسیه هیأت علمی استفاده کنند و اگر در واحدی این اتفاق افتاده باشد، کاملاً خلاف قوانین بوده و باید به سازمان مرکزی گزارش و با این افراد برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ممیزی رشته‌ها در سراسر استان‌ها در حال انجام است و از فعالیت واحدهایی که استاندارهای لازم را رعایت نکرده باشند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

معاون آموزشی در پاسخ به اساتیدی که نسبت به قدیمی بودن سرفصل‌ها معترض بودند، گفت: واحدهای دانشگاه‌ها می‌توانند سرفصل‌های جدیدی که با چارت آموزشی همخوان است را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد دهند و دانشگاه از این پیشنهادات استقبال خواهد کرد.

الزام روسای واحدهای دانشگاه آزاد به استخدام اساتید تمام وقت

دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست به گلایه دانشجویان پرستاری استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به شهریه بالا اشاره کرد و گفت: شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی 40درصد از شهریه همان رشته ها در پردیس های خودگران دولتی کمتر است.

وی افزود: با این حال با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم دارا بودن نخبه های فراوان، استانی محروم به حساب می آید، همین امروز تصمیم گرفتیم 25درصد از شهریه رشته پرستاری این استان را کم کنیم.

لزوم حمایت مالی از انجمن های علمی استان کهگیلویه و بویر احمد

میرزاده با بیان اینکه تمامی انجمن های علمی این استان پتانسیل تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان را دارند، گفت: نمایشگاه دستاوردهای علمی واحد یاسوج بسیار پربار بود. انجمن های علمی این استان در صورتی که مورد حمایت مالی و معنوی قرار گیرند، توانایی تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان را دارند.

از همه تشکل هایی که در چارچوب قوانین فعالیت می کنند، حمایت می شود

دکتر میرزاده به بخشنامه آذرماه سال گذشته تشکل های دانشجویی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: بخشنامه تشکل ها یک بخشنامه کاملاً فراجناحی بود که برای حمایت از تمامی تشکل های دانشجویی اعم از بسیج، راست، چپ و… صادر شد.

وی افزود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه خود می دانیم از هر تشکلی که در چارچوب قوانین فعالیت کند، حمایت کنیم و اعتبارات موردنیاز آنها را دراختیارشان قرار دهیم. همانگونه که تا به حال نیز همینطور بوده است.

میرزاده به تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 50میلیارد تومان از طریق بانک ملی ایران به کارمندان وام کم بهره پرداخت شده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه برخی فرآیندها در دانشگاه آزاد اسلامی مانع یا غیرنافع هستند، اظهار داشت: طرح تجمیع 3 که اجرای آن از سال آینده آغاز می شود، برای اصلاح همین فرآیندهاست. تجمیع فرآیندها، کاهش بوروکراسی، کاهش فرآیندهای آموزشی و کوتاهی پروسه های اداری و مالی، از اهداف این طرح به شمار می رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به اتوماسیون اداری این دانشگاه اشاره کرد و گفت: امروز بیش از 300 واحد دانشگاهی در سراسر کشور به سازمان مرکزی متصل شده اند و روزانه هزاران نامه به صورت الکترونیکی رد و بدل می شود.

داشبورد مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان اسفندماه تکمیل می شود

وی افزود: علاوه بر اتوماسیون اداری، داشبورد مدیریتی نیز در دست اقدام است که تا پایان اسفندماه تکمیل می شود. همچنین در حال راه اندازی طرح های شیماد (شبکه یکپارچه مالی اداری دانشگاه) و سیکاپ (شبکه یکپارچه کتابخانه ها و پایان نامه ها) نیز هستیم.

دکتر میرزاده به طرح ساها نیز اشاره کرد و گفت: در مورد سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد (ساها) که یک طرح عظیم ملی است، در نظر داریم به مسئولان آزمایشگاهها حق فنی یا حق تخصص اختصاص دهیم. همچنین 20درصد از درآمد آزمایشگاهها نیز متعلق به مسئولان آزمایشگاه خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص چگونگی بکارگیری اساتید حق التدریس اظهار داشت: باید اساتید حق التدریس را به حداقل برسانیم. روسای واحدها وظیفه دارند اساتید تمام وقت استخدام کنند.

میرزاده با اشاره به حقوق و دستمزد کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید بین استان های محروم و عادی تفاوتی قائل شویم. بنا داریم در همین خصوص ضریب محرومیتی در ارتباط با حقوق و مزایای واحدهای استان های محروم لحاظ کنیم.

دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به شخص یا حزب خاصی نیست

وی در ادامه با اشاره مجدد به فعالیت تشکل های دانشجویی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: مسئولیت سنگین ما در دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیتهای علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی است. به همین دلیل باید روی این مأموریت ها تمرکز کنیم و انرژی و وقت خود را صرف مسائل سیاسی نکنیم.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پرچمدار رشد شتاب علمی کشور است، تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اقدام اخیر خود مبنی بر حمایت از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، درواقع از فرآیند حمایت کردند نه از شخصی خاص. دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به شخص یا حزب خاصی نیست.

دکتر میرزاده ضمن تشکر از ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات روسای واحدها، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: تمامی این نظرات و موارد مورد بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست، عامل خزانه داری دانشگاه آزاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از صندوق خیرین استان و موسسه خیریه آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی پرداخت و گفت: نباید اجازه دهیم فقر مالی، باعث نخبه سوزی شود. باید بستری فراهم شود تا فقر مالی مانع تحصیل جوانان علاقمند استان نشود.

سپس، دانشجویانی از تشکل های انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام، منتخبی از اعضای هیأت علمی، نماینده کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و چند دانشجوی مخترع و نخبه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه مطالبات و نظرات خود پرداختند.

تشکر از دکتر میرزاده برای پیشبرد اهداف دانشگاه، قدردانی از بازگرداندن تکریم دانشجو، درخواست برای ایجاد کسب و کار برای دانشجویان و فارغ التحصیلان، تجدیدنظر در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیأت علمی، برابری یا حداقل نزدیک شدن حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاههای دولتی، عقد قرارداد همکاری با دانشجویان، ایجاد پژوهشکده و آزمایشگاه، بسط و گسترش شرکت های دانش بنیان، تغییر در نحوه ارزشیابی اساتید و اعضای هیأت علمی ازجمله مطالبات دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

حمایت دانشگاه آزاد از انجمن های علمی در راستای تجاری کردن طرح های پژوهشی

پس از پایان اظهارنظر و بیان پیشنهادات و انتقادات توسط حاضرین در جلسه، معاونان و مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی به فراخور حیطه کاری خود به ارائه توضیحات پرداختند.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تأکید بر حمایت از ایجاد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، گفت: در آیین نامه آمده است که واحدهای دانشگاهی می توانند تا 6 میلیون تومان از محل اعتبارات پژوهشی، برای مشاوره درخصوص تأسیس شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد هزینه کنند.

وی افزود: حمایت واحدهای بزرگ از واحدهای کوچک و متوسط در تأسیس و فعالیت شرکت های دانش بنیان بلامانع است.

دکتر واشقانی فراهانی با بیان اینکه کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی در حال ارتقاء است، گفت: ساماندهی پایان نامه ها و استانداردسازی آزمایشگاه ها، بالا بردن کیفیت ایمنی آزمایشگاه ها، امتیازدهی به انتشار مقالات در نشریات معتبر داخلی و خارجی، اهدای جایزه امام خمینی (ره) به طرح های پژوهشی برتر و… همه باعث ارتقاء کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه می شود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با بالاترین کمیت، به دنبال افزایش کیفیت نیز هستیم، اظهار داشت: قطبی شدن انجمن ها از سیاست های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است. از انجمن های علمی در راستای تجاری کردن طرح های پژوهشی، حمایت می کنیم.

تشکل ها نباید اجازه دهند دانشگاهها دستاویز احزاب بیرون دانشگاه شوند

علی قدمیاری؛ مدیرکل تشکل های سیاسی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت تشکل های دانشجویی گفت: هیأت های نظارت، فعالیت تشکل ها را بررسی می کنند. اجرای درست بخشنامه هایی که در دانشگاه تنظیم می شود نیز از دغدغه های ماست.

وی افزود: تشکل های دانشجویی برای ما محترم هستند و دانشگاه آزاد اسلامی از تمامی آنها در صورتی که در چارچوب قوانین دانشگاه فعالیت کنند، حمایت همه جانبه می کند.

قدمیاری با اشاره به انتخابات پیش رو از روسای واحدها خواست با اهتمام به حمایت از تشکل ها، اجازه ندهند دانشگاهها دستاویز احزاب بیرون دانشگاه شوند.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی نظارت مستمر و دقیقی بر مراحل تشکیل تشکل های سیاسی و دانشجویی دارد. از این رو ما در دانشگاه آزاد اسلامی تشکل یکبار مصرف نداریم که بعد از گذراندن مراحل خاصی، منحل شود.

ضرورت اجرای طرح های ماندگار فرهنگی در واحدها و مراکز دانشگاهی

دکتر طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که در این معاونت انجام شده، تهیه پیوست فرهنگی برای دیگر معاونت ها بود. این پیوست برنامه تلفیقی بین برنامه های فرهنگی و دانشجویی است.

طه هاشمی به اهمیت بالای کارگاه های آموزشی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مباحث مطرح شده در کارگاه های آموزشی می تواند در مباحث فرهنگی نیز تأثیرگذار باشد. از این رو برگزاری این کارگاهها باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های ماندگار فرهنگی در واحدها و مراکز دانشگاهی اظهار داشت: اجرای اینگونه طرح ها در ارزیابی و سنجش عملکرد روسای واحدها و مراکز دانشگاهی دارای امتیاز است. واحدها و مراکز آموزشی موظفند طرح های فرهنگی ماندگار خود را به همراه جزییات، ارسال کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص یارانه غذای دانشجویی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان یارانه زیادی برای غذای دانشجویی در نظر گرفته می شود که نیاز به بازبینی جدی دارد.

شایان ذکر است در پایان این نشست، مجمع تشکل های دانشجویی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد به پاس حمایت های استاندار از این تشکل ها در سایه دولت تدبیر و امید، لوح تقدیری به دکتر سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اهدا کرد.

ممنوعیت مصارف غیر دانشجویی از اعتبارات صندوق رفاه

دکتر فرید ذاکر مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به جلسه هفته گذشته در واحد شیراز اشاره کرد و گفت: از روسای واحدها خواستیم برای 98درصد از درآمدهای واحد خود برنامه‌ریزی کرده و 2درصد باقی‌مانده را به صندوق رفاه اختصاص دهند.

وی افزود: برداشت غیرمجاز از صندوق رفاه برای مصارف غیردانشجویی اکیداً ممنوع است و با آن برخورد خواهد شد.

ذاکر با اشاره به نسبت درآمد صندوق رفاه با وام های این صندوق، اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد در سال تحصیلی گذشته نسبت درآمدهای صندوق رفاه دانشجویان و تعداد وام‌های پرداخت شده، با رشد خوبی همراه نبوده است.

وی به تسهیلات اعطایی به کارکنان و اعضای هیأت علمی اشاره کرد و گفت: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که با بانک ملی ایران امضا شده، تاکنون 40 نفر از اعضای هیأت علمی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات این بانک و صندوق رفاه بهره‌مند شده اند. به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ذاکر در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر بالا بودن نرخ سود وام‌های صنددوق رفاه برای کارکنان گفت: نرخ سود وام‌های صندوق رفاه 14درصد است و این در حالی است که نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار 27درصد اعلام شده است.

مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: درمجموع در سال گذشته 50 میلیارد تومان اعتبار برای وام کارمندان و اعضای هیأت علمی در این استان اختصاص داده شد. با توجه به اینکه تعداد کارمندان قراردادی این استان بالاست، در آینده الحاقیه‌ای با بانک ملی ایران امضا می‌شود تا براساس آن کارمندان قراردادی نیز بتوانند از این وام‌ها بهره‌مند شوند. همچنین تاکنون 276 نفر در این استان، وام ازدواج 10 میلیون تومانی دریافت کرده اند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top