ابلاغ آیین نامه جدید کارشناسی ارشد /

تصویب حذف نمره ردی از معدل کارشناسی ارشد / ابلاغ آیین نامه جدید

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : آیین‌نامه جدید آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شد و برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی 95-1394 لازم الاجرا است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : براساس این آیین نامه داشتن صلاحیت‌های عمومی ورود به دوره برابر ضوابط، دارا بودن مدرک رسمی پایان دوره کارشناسی اعم از پیوسته و ناپیوسته مورد تایید وزارت، قبولی در آزمون ورودی و یا کسب پذیرش از موسسه طبق مقررات مصوب وزارت از جمله شرایط عمومی ورود به دوره کارشناسی ارشد است.

 

 آیین نامه جدید آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور / قوانین و شرایط جدید – کلیک کنید

 

مدت مجاز تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، دو سال (چهار نیمسال) است. در صورتی که دانشجوی مشمول آموزش رایگان در مدت مقرر دانش آموخته نشود، موسسه آموزش عالی اختیار دارد مدت تحصیل وی را حداکثر تا دو نیمسال افزایش دهد.

افزایش سنوات تحصیلی در نیمسال دوم با دریافت هزینه
افزایش سنوات تحصیلی در نیمسال اول به صورت رایگان و در نیمسال دوم با دریافت هزینه طبق تعرفه مصوب هیات امنای موسسه انجام می شود. چنانچه دانشجو در این مدت دانش آموخته نشود از ادامه تحصیل محروم است.

تعداد واحدهای درسی در دوره کارشناسی ارشد
تعداد واحدهای درسی در دوره کارشناسی ارشد حداقل ۲۸ و حداکثر ۳۲ واحد است که از این تعداد، در شیوه آموزشی- پژوهشی ۴ تا ۶ واحد مربوط به پایان نامه و مابقی به صورت واحدهای آموزشی است.

اخذ حدکثر  ۱۴ و حداقل ۸ واحد درسی در هر نیمسال
دانشجو در هر نیمسال تحصیلی لازم است حداقل ۸ و حداکثر ۱۴ واحد درسی انتخاب کند. دانشجو در آخرین نیمسال تحصیلی از شرط اخذ حداقل واحد آموزشی معاف است.

تعداد واحدهای دروس جبرانی به تشخیص گروه آموزشی
چگونگی و ترتیب ارائه دروس هر دوره تحصیلی، رشته و یا گرایش با رعایت پیش نیاز هر درس طبق برنامه درسی مصوب، بر عهده گروه آموزشی است. تعداد واحدهای دروس جبرانی به تشخیص گروه آموزشی حداکثر ۱۲ واحد است.

عدم محاسبه نمره جبرانی در میانگین نیمسال و کل دانشجو
کسب نمره قبولی ۱۲ در دروس جبرانی، الزامی است ولی نمره مذکور در میانگین نیمسال و کل دانشجو محاسبه نمی شود و هزینه این دروس طبق تعرفه مصوب هیات امناء موسسه از دانشجو دریافت می شود.

اخذ پرداخت هزینه درس افتاده
زمان استفاده شده برای دروس جبرانی در سقف سنوات تحصیلی دانشجو محاسبه نمی شود.
در موسسه های آموزش عالی دولتی، آموزش رایگان برای هر دانشجو، در دوره کارشناسی ارشد صرفا یک بار امکان پذیراست.
دانشجوی مشمول آموزش رایگان، در صورت حذف غیرموجه درس به تشخیص موسسه یا عدم کسب نمره قبولی در هر درس، برای انتخاب مجدد آن درس، موظف به پرداخت هزینه درس مربوط مطابق تعرفه مصوب هیات امنا موسسه است.

ممنوعیت تحصیل همزمان در دوره کارشناسی ارشد در موسسه‌های دیگر
تحصیل همزمان در دوره کارشناسی ارشد در موسسه‌ها (اعم از دولتی و غیردولتی) ممنوع است. برنامه ریزی و تصمیم گیری درباره تقویم آموزشی، چگونگی اعلام و ثبت نمره، زمان حذف و اضافه، حذف اضطراری دروس، نحوه اعتراض به نتایج امتحانات، تاریخ تجدید نظر و غیره طبق شیوه نامه اجرایی مصوب موسسه انجام می شود.

الزام حضور دانشجو در تمام جلسات کلاس درس
ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو در هر درس از سوی مدرس آن درس و براساس حضور و فعالیت دانشجو در کلاس، انجام تکالیف و نتایج آزمون کتبی مستمر و پایانی برای دروس نظری در طول و پایان هر نیم سال تحصیلی انجام می شود و بر مبنای عددی از صفر تا بیست قابل محاسبه است. حضور دانشجو در تمام جلسات کلاس درس الزامی است.
اگر دانشجو در طول نیمسال تحصیلی در یک درس بیش از سه جلسه یا در جلسه امتحان پایان نیمسال آن درس غیبت کند نمره آن درس صفر و در صورت تشخیص موجه بودن غیبت از سوی موسسه، آن درس حذف می شود.
در صورتی که واحدهای انتخابی یا باقیمانده دانشجو در پایان هر نیمسال به تشخیص موسسه، بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از ۸ واحد درسی برسد در این صورت این نیمسال به عنوان یک نیمسال کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود، اما میانگین نمرات این نیمسال در مشروط شدن دانشجو بی تاثیر است.
نحوه حضور دانشجو در جلسات کلاس درس در دوره‌های نیمه حضوری و غیرحضوری طبق شیوه نامه مصوب موسسه انجام می شود.

حذف یک یا تمام درس یک نیمسال تحصیلی در شرایط خاص
در شرایط خاص، حذف یک یا تمام درس یک نیمسال تحصیلی یا درخواست کتبی دانشجو و تایید موسسه قبل از شروع امتحانات و با رعایت و احتساب در سنوات تحصیلی امکانپذیر است. حداقل نمره قبولی در هر درس ۱۲ و میانگین کل قابل قبول در هر نیمسال ۱۴ است.

عدم ثبت نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو
دانشجویی که در هر نیمسال در یک یا چند درس، نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال های بعدی، درس یا دروس مذاکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، فقط ثبت و باقی می ماند اما این نمره ها در محاسبه میانگین کل دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.
گذراندن دروس با استفاده از تبصره ۱، مشروطی دانشجو در نیمسال های قبل را خنثی نمی کند.
تسهیلات تبصره ۱ شامل دانشجویانی که به دلیل تقلب و یا حکم کمیته انضباطی، نمره مردودی دریافت می کنند، نمی شود.

کدام دانشجو مشروط تلقی می شود
چنانچه میانگین نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی کمتر از ۱۴ باشد، دانشجو در آن نیمسال مشروط تلقی می شود.

محرومیت از تحصیل درصورت مشروط شدن در دو نیمسال
دانشجویی که دو نیمسال تحصیلی اعم از متوالی یا متناوب مشروط شوند از تحصیل محروم می شود.
دانشجو می تواند با احتساب سنوات تحصیل، یک نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند.
بررسی سایر مصادیق مرخصی تحصیلی مانند مرخصی زایمان، مرخصی پزشکی در صورت تایید پزشک معتمد موسسه، ماموریت همسر یا والدین، بدون احتساب در سنوات تحصیلی در اختیار موسسه است.

شرایط پس گرفتن تقاضای انصراف
دانشجوی متقاضی انصراف از تحصیل، باید درخواست انصراف خود را شخصا و به صورت کتبی به اداره تحصیلات تکمیلی تسلیم کند. دانشجو مجاز است فقط برای یک بار و تا دو ماه از تاریخ ارائه درخواست، تقاضای انصراف خود را پس بگیرد در غیر این صورت، پس از انقضای این مهلت، حکم انصراف از تحصیل وی صادر می شود.
تصمیم گیری برای بازگشت به تحصیل دانشجوی منصرف از تحصیل، برعهده موسسه است.

ممنوعیت تغییر رشته، انتقال و میهمانی در دوره کارشناسی ارشد
تغییر رشته، انتقال و میهمانی در دوره کارشناسی ارشد ممنوع است.
معادل سازی و پذیرش واحدهای درسی گذرانده شده دانشجو در موسسه قبلی طبق شیوه نامه مصوب موسسه امکان پذیر است.
به ازای هر ۸ تا ۱۴ واحد از دروس معادل سازی شده، یک نیمسال از سنوات مجاز تحصیلی دانشجو کاسته می شود.
دانشجو موظف است قبل از شروع نیمسال سوم تحصیلی، موضوع پایان نامه خود را با نظر استاد راهنما و تایید گروه آموزشی انتخاب کند.
شرایط و نحوه انتخاب استاد راهنمای خارج از موسسه یا در رشته هایی که عضو هیات علمی با مرتبه علمی استادیار وجود نداشته باشد طبق شیوه نامه موسسه انجام می شود.
انتخاب استاد مشاور، به پیشنهاد استاد راهنما و تایید گروه آموزشی، از اعضای هیات علمی همان گروه یا خارج از موسسه امکان پذیر است.
دانشجو پس از تدوین پایان نامه و تایید استاد راهنما، موظف است با رعایت ضوابط موسسه در حضور هیئت داوران از پایان نامه خود دفاع کند.

ارزشیابی نمره پایان نامه
نمره پایان نامه در میانگین کل محاسبه نمی شود و ارزشیابی آن به صورت کیفی و به شرح زیر انجام می شود:
مردود (کمتر از ۱۴)، متوسط (۱۵.۹۹-۱۴)، خوب (۱۷.۹۹-۱۶)، خیلی خوب (۱۸.۹۹-۱۸)، عالی (۲۰-۱۹).
ملاک دانش آموختگی، داشتن میانگین کل حداقل ۱۴ بر اساس واحدهای گذرانده آموزشی و دفاع از پایان نامه است.

چه زمانی دانشجو اجازه دفاع از پایان نامه را ندارد
چنانچه میانگین کل دانشجویی پس از گذراندن تمام واحدهای آموزشی دوره کمتر از ۱۴ باشد دانشجو اجازه دفاع از پایان نامه را ندارد و تنها یک نیمسال با رعایت سقف مجاز سنوات تحصیلی به وی فرصت داده می شود تا با اخذ مجدد حداکثر ۱۰ واحد از درسهایی که با نمره کمتر از ۱۴ گذرانده است، میانگین کل واحدهای گذرانده را به حداقل ۱۴ برساند، در این صورت اجازه دفاع از پایان نامه به وی داده می شود.
چنانچه دانشجویی تمام واحدهای آموزشی دوره را با میانگین کل حداقل ۱۴ گذرانده باشد ولی نتواند یا نخواهد از پایان نامه خود دفاع کند باید در مدت مجاز تحصیلی، معادل تعداد واحد پایان نامه و طبق نظر گروه آموزشی، واحد یا واحدهای درسی مرتبط را با رشته تحصیلی اخذ و با میانگین کل حداقل ۱۴ بگذراند تا در دوره مذکور به شیوه آموزشی دانش آموخته شود. نوع شیوه دانش آموختگی در دانشنامه قید می شود.

ارایه گواهی به دانشجویانی که نتوانستند دوره تحصیلی را تمام کنند
دانشجویی که به هر دلیل نتواند دوره تحصیلی را به پایان برساند، فقط گواهی گذراندن واحدهای درسی به وی اعطا می شود.

محرومیت از تحصیل دانشجویی که حین تدوین پایان نامه تخلف آموزشی کند
چنانچه دانشجو در حین تدوین پایان نامه اقدام به تخلف علمی (سرقت علمی، جعل، تقلب، کپی برداری و غیره) کند و این موضوع از سوی موسسه اثبات شود، از ادامه تحصیل محروم و صرفا گواهی مبنی بر تعداد واحدهای گذرانده دریافت می کند.

ابطال مدرک در صورت احراز و اثبات تخلف
احراز و اثبات تخلف علمی دانشجو پس از اتمام پایان نامه از سوی موسسه، منجر به ابطال مدرک تحصیلی صادر شده خواهد شد.
تاریخ دانش آموختگی، روز دفاع قابل قبول از پایان نامه از سوی موسسه، منجر به ابطال مدرک تحصیلی صادر شده خواهد شد.
موسسه می تواند بخشی از اختیارات خود در این آئین نامه را به گروه آموزشی یا یک کمیته منتخب، تفویض کند.

مسئولیت حسن اجرای این آئین نامه و هر گونه پاسخگویی قانونی مترتب بر آن، بر عهده موسسه است و نظارت بر اجرا و تفسیر مفاد آن بر عهده معاون آموزشی وزارت است.

این آئین نامه در یک مقدمه، 30 ماده و 21 تبصره در جلسه شماره ۸۶۶ مورخ 7 مهرماه 1394 به تصویب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی رسید و برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی 95-1394 و پس از آن لازم الاجرا است.

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : سید - در تاریخ : 23 خرداد 1395

    من تمام دروس ارشد را پاس کردم ایا حذف نمرات ردی شامل ورودی91 میشه که ماهم فارغ التحصیل شیم و معدلمون به 14 برسه یا باید جبران معدل برداریم خواهشا کمکان کنید اخه این ظلمه شامل یک ورودی بشه و یک عده نشه

  2. نویسنده دیدگاه : احمد - در تاریخ : 24 خرداد 1395

    با سلام من برای ترمیم معدل یه درس که 12/5 گرفتم را انتخاب کردم الان این درس رو 16 گرفتم آیا واسه معدل کل نمره 12/5 دوباره تاثیر داره یا فقط 16 رو تاثیر میدن؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 خرداد 1395 :

    سلام
    بله هر دو نمره محاسبه می شود

  3. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 24 خرداد 1395

    با سلام.من دانشجوی ترم آخر کارشناسی در رشته علوم تربیتی هستم.ودر آزمون فراگیر کارشناسی ارشد رشته روانشناسی اسلامی(مثبت گرا)قبول شده ام .حال سئوال من از شما این است که آیا با توجه به رشته من لازم است که دروس جبرانی را پاس نمایم ؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .با تشکر.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 خرداد 1395 :

    سلام
    کارشناس رشتتون باید به شما اعلام کند که نیاز به اخذ دروس جبرانی دارید یا خیر

  4. نویسنده دیدگاه : یزدانی - در تاریخ : 24 خرداد 1395

    سلام جناب آقای پشتیبان
    خسته نباشید
    یه سوال داشتم
    اگه یه دانشجوی ارشد تمام دروس رو پاس کنه، اما معدل به 14 نرسه، دو ترم جبرانی هم بگذرونه اما با 20 صدم کم بیاد اونوقت چی میشه؟؟؟؟
    امروز از مدیر گروه رشته مون پرسیدم، ایشون گفتند یکی دو درس افتاده حذف میشه تا معدل به بالای 14 برسه….
    آیا حرف ایشون صحت داره؟؟
    چون از طریق تماس تلفنی با رییس آموزش یه مرکز دیگه هم پرسیدم و جواب یکی بود.
    من ارشد مرکز اصفهانم.
    از اینکه مزاحم شدم عذر میخوام، جواب بدین ممنون میشم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 خرداد 1395 :

    سلام
    انوقت بدون مدرک از دانشگاه فارغ التحصیل خواهد شد و فقط گواهی واحد گذرانده بهش داده می شود.
    در این مورد چیزی نشنیدیم.

  5. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 24 خرداد 1395

    سلام پشتیبان عزیز خواهشمندم پاسخگوی سوالم باشید.اززحمات شماممنونم
    من ارشد بهمن 92 هستم واحدهایم راتمام کردم و به دلیل کسرمعدل گفتند قبل ازپایان نامه باید جبران معدل بردارید.من درس حفظ جزسی ویک درس دیگر برداشتم که جزسی را 14.67 وآن درس را 19 شدم وبااحتساب درس جز سی بانمره ی16 ازاین درس هم معدلم بالاتر از14 می شود ولی بدون جز سی فقط باید این درس رو20 میشدم که نشدم .حالا واقعانمیدونم که حفظ جزسی حساب میشه برام یاخیر چون کارشناس رشته میگن به حفظ جز سی امید نداشته باشید
    ینی من بازهم قبل ازپایان نامه باید درس بردارم؟؟؟؟؟تورو خدا جواب بدیدممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 خرداد 1395 :

    سلام
    دوست عزیز درس حفظ جز سی در هر صورت هر نمره ای که بگیرید و تاثیر مثبت داشته باشد در معدل شما محاسبه خواهد شد و فرقی نمیکند نمره اش چند باشد.

  6. نویسنده دیدگاه : جمشید - در تاریخ : 25 خرداد 1395

    سلام جناب پشتیبان
    طاعات شما مقبول
    بلاخره مسئولین از خواب زمستانی بیدار شدن که در خصوص حذف نمرات ردی از معدل کل ارشد ، توضیح بدن یا نه؟
    آخه شامل کدوم دوره ها میشه؟
    یه جواب درست حسابی نمیدن که
    خدا میدونه چند میلیون دانشجوی ارشد الان چشم انتظار و دلخوش به این قانون هستن
    خدا کنه لااقل یه نفرش این سایت رو فقط واسه یه بار بخونه
    تا ببینه به خلق خدا باید کمک کرد
    شما رو به خدا بهشون یه گوشزدی کنید
    ممنونم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 خرداد 1395 :

    سلام
    فعلا زمان امتحانات هست و تقریبا تمام مسئولین درگیر امتحانات و کسی پاسخگو نیست متاسفانه

  7. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 25 خرداد 1395

    سلام بر شما دوستان عزیز و مهربان
    جنابب آقای پشتیبان
    امیدوارم سوالم تکراری نباشه
    جسارتا شما می دونید که قانون ترمیم معدل چجوریه؟ یعنی مثلا در کارشناسی ارشد نمره اول 12 شده، کسر معدل گرفتیم، دو ترم جبرانی بهمون میدن، بار دوم میشیم 13.47، بار سوم نمره میشه 9.33
    حالا کدوم نمره در معدل کل حساب میشه؟
    به فرض اینکه نمره افتاده 17 بود، آیا هر سه نمره قبولی حساب میشد؟؟؟؟؟
    ممنونم از صبر و حوصله و پاسخگویی تون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 خرداد 1395 :

    سلام
    بالاترین نمره ثبت می شود و البته اولین نمره هم ثبت می شود.

  8. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 26 خرداد 1395

    سلام خسته نباشید
    دانشجوی ارشد ورودی 92هستم تمام واحدام پاس شده ولی بعتت پایین بودن معدل نتوانستم پایان نامه بردارم حالاهم که برای جبران معدل اقدام کردم متاسفانه نمرها باز پایین ورضایت بخش نیست سوالی که از شما داشتم تاچند ترم مجاز به انتخاب واحد جهت جبران معدل هستیم .

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 خرداد 1395 :

    سلام
    معمولا تا 2 نیمسال ولی خوب بستگی به موافقت مرکزتان دارد

  9. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 26 خرداد 1395

    سلام
    دانشجوی ارشد ورودی 92هستم این ترم یه درس 2واحدی من مونده بود وزمان انتخاب واحد درسهای جبران معدل هم برداشتم آیا این ترم حرءترم جبران معدل حساب میشه یا ترم اصلی
    ممنون از شما

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 خرداد 1395 :

    سلام
    چیزی به نام ترم جبران معدل نداریم دوست عزیز. جز سنواتتون هست دیگه

  10. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 26 خرداد 1395

    پشتیبان عزیز با قبولی طاعات وعبادات شما در این ماه مبارک وتشکر از زحمات وصبر وحوصله شما برای پاسخگویی به سوالاتمان. ببخشید من تمامی واحدهای ارشد را گذراندم ولی معدلم کم بوده درس جبران برداشتم هنوز کم دارم ولی اگر تابستان یک درس بردارم ونمره خوبی بگیرم می توانم پایان نامه ام را بردارم چون پایان نامه ام را در این مدت یکسال ونیم تکمیل کرده ونوشته ام چه کار هایی از دفاعم را انجام دهم که بلافاصله تا گرفتن ان تک درس انجام دهم تا بعد از قبولی فقط دفاع کنم خیلی برایم مهم است تا قبل از مهر کار دفاعم را انجام دهم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 خرداد 1395 :

    در ترم تابستان با موافقت مرکزتان می توانید درس جبران معدل اخذ کنید

  11. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 27 خرداد 1395

    پشتیبان محترم خواهشمندم عنایت فرموده واین سوالم راهم پاسخ دهید اینکه درس حفظ جزسی فقط درمجموع کل حساب میشه ودرتقسیم جز واحدها حساب نمیشه هم درسته ؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 خرداد 1395 :

    بله درست هست

  12. نویسنده دیدگاه : فرداد انصاری - در تاریخ : 27 خرداد 1395

    با سلام مدتی من از این آیین نامه ؛ یا همون تبصره ی ماده ی 18 آیین نامه ی اموزشی مبنی بر حذف نمرات زیر 10 در صورت کسب نمره ی بالای 14 در نیم سال تحصیلی جاری ؛ با خبرم آیا این برای حذف نمره ی صفر به علت غیبت هم شامل میشه به نحوی همون نمره ی صفره ؟
    ممنون میشم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 خرداد 1395 :

    سلام
    دوست عزیز در هر دانشگاهی متفاوت است.
    مثلا در پیام نور در صورت غیبت درس بدون ثبت نمره حذف می شود و نمره ای ثبت نمی شود. حال باید از دانشگاه خودتون بپرسید ببینید ایین نامشون به چه صورت می باشد

  13. نویسنده دیدگاه : محمود - در تاریخ : 27 خرداد 1395

    سلام آیا حذف نمره ردی برای کل دانشجویان ارشد وردی هرسالی تصویب واجرا میشود یا ما بی خیال درس ودانشگاه بشیم چون فقط باید پول بدیم هرچه میخونیم یا ۱۲است یاردی در پایان هم کسر معدل

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 خرداد 1395 :

    سلام
    برای پیام نور هنوز ابلاغ نشده و مشخص نیست

  14. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 28 خرداد 1395

    با سلام پشتیبان بزرگوار ترم تابستان را می توانیم در محل سکونت خود امتحان دهیم دانشجوی ارشد .یعنی می توانیم درسیستم مهماند شدن را انتخاب کنیم که تابستان به دانشگاه محل تحصیل خود نرویم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 خرداد 1395 :

    سلام
    می توانید مهمان شوید ولی مرکز مورد نظر باید مقطع – رشته و گرایش شما را داشته باشد

  15. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 31 خرداد 1395

    پشتیبان بزرگوار با سلام وقبولی طاعات وعباداتتان واقعا ببخشید از ااینکه بار ها مزاحم شدم واین سوال را پرسیدم بالاخره نمرات ردی در دور ه های ارشد چه شد خدا می داند چقدر ناراحت ونگرانم مسئولین بزرگوار به حق ماه مبارک رمضان مشکلمان را حل کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 31 خرداد 1395 :

    سلام
    متاسفانه هنوز در این مورد هیچ چیز اعلام نشده و مشخص نیست

  16. نویسنده دیدگاه : سید - در تاریخ : 31 خرداد 1395

    سلام بنده تمام دروس کارشناسی ارشدم را پاسکردم میخواستم بدونم ایا حذف نمرات ردی شامل ورودیهای 91 میشه بخدا خسته شدیم کمکمان کنید خیلی ها نگرانند

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 31 خرداد 1395 :

    سلام
    هنوز بخشنامه حذف نمرات ردی برای ارشد ابلاغ نشده و مشخص نیست برای چه ورودی هایی اعمال شود

  17. نویسنده دیدگاه : 123456789 - در تاریخ : 1 تیر 1395

    سلام بر شما
    آقای پشتیبان
    من ارشد مرکز کرج ورودی 91 ام
    سوال و جوابهای بالا رو خوندم
    مسئول آموزش ما گفت که برای ورودی های 94 به بعد حذف نمرات ارشد اعمال میشه اما برای ورودی های 94 به قبل فقط 3 درس مردودی حذف میشوند.
    شما در این رابطه چیزی شنیده اید؟؟؟؟ آیا ایشون محتوای ذهن خودشون رو بیان کردند یا اینکه واقعا بخشنامه ای مبنی بر این مفاد صادر شده؟
    متشکرم از پاسختون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 تیر 1395 :

    سلام
    تصویب شده ولی هنوز ابلاغ نشده که مشخص شود برای چه ورودی هایی خواهد بود.

  18. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 3 تیر 1395

    با سلام خدمت پشتیبان بزرگوار.
    تنها کسی که همه دانشجویان دعایش می کنند .بارها شده از طریق مرکزمان جواب درستی نشنیدیم ولی در هر ساعتی از شبانه روز سوال کردیم جوابگو بود هاید با وجود سوال های تکراری .بسیار متشکرم.چندین ماه است که بی صبرانه منتظر حذف نمرات ردی از معدل ارشد برای دوره های 90 به بالا هستیم ولی متاسفانه هیچ خبری نشنیدیم .دل مومن را در ماه رمضان شاد کردن چیز دیگری است .مشکل ما با این خبر حل میشد می دونم که مشکل خیلی از دوستانم هست برای چه اینقدر اذیت می کنند اگه الان تصویب نشه بزار تا هیچ وقت تصویب نشه .ما هم خدایی داریم به خدا قسم از حقم نمی گذرم این دنیا مال شما.نا حقی است بعد از پنج سال خوندن هرچه نمره بالا می گیریم به خاطر این نمر ه های حذفی معدلمان درست نمیشه از کار وزندگی شدیم الان من بعد از پنج سال خوندن واین همه منتظر موندن تصمیم گرفتم انصراف بدم ولی مسئولین محترم هیچ وقت نمی بخشمتان.وپشتیبان محترم از شما بسیار متشکرم .که به درد دل های ما گوش می دهی .بزرگوار کمکی کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 تیر 1395 :

    سلام
    دوست عزیز تصویب شده ولی هنوز مشخص نشده برای چه ورودی هایی خواهد بود.ایشالا زودتر اعلام و ابلاغ شود.
    موفق و موید باشید دوست عزیز

  19. نویسنده دیدگاه : نوشین - در تاریخ : 5 تیر 1395

    سلام پشتیبان عزیز
    جز سی ام را پاس کردم و نمیسال دوم فقط یک درس 2 واحدی برای جبران میانگین ثبت نام کردم، متاسفانه غیبت کردم، این قانون برای منم اجرا میشه؟؟؟؟؟؟
    طبق اخرین بخشنامه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 تیر 1395 :

    سلام
    احتمالا شامل شما نیز بشود

  20. نویسنده دیدگاه : جمشید - در تاریخ : 6 تیر 1395

    سلام پشتیبان
    چاکرم آقا
    تبریک میگم
    بلاخره حذف نمرات ردی از معدل کل ارشد شامل همه ورودی ها شد
    آقا مخلصم دربست
    خیلی بهت زحمت دادیم، حلالمون کن
    به بچه ها ابلاغ کن خبر بخشنامه جدید رو
    دمت گرم

  21. نویسنده دیدگاه : نوشین - در تاریخ : 6 تیر 1395

    سلام پشتیبان عزیز
    کارشناس رشته میگن بخشنامه برای من اجرا نمیشه!!!
    ثبت نام کردم شهریه هم کامل پرداخت شده فقط غیبت کردم خواهش میکنم راهنمایی کنید و در این مورد توضیح بدین
    خیلی ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 تیر 1395 :

    سلام
    دوست عزیز ما هم اطلاعی نداریم و این موضوع رو خود سیستم اعمال میکند

  22. نویسنده دیدگاه : سوسن - در تاریخ : 7 تیر 1395

    سلام خانم نوشین
    در بخشنامه قید شده حتما باید نمره در این ترم ثبت شده باشه ولو یه درس ریزشی
    شما فرمودین که فقط شهریه دادین و غیبت کردین در امتحان پایان ترم
    آخه چرا؟؟؟؟؟
    الان هم نگران نباشید، انشاءالله ازتون قبول میکنن، توکل به خدا

  23. نویسنده دیدگاه : جمشید - در تاریخ : 8 تیر 1395

    سلام آقای پشتیبان
    ببخشید باز سوال پیش اومد، مجبور شدم مزاحم بشم
    جسارتا تعطیلی دانشگاه های پیام نور از کی تا کی هست؟
    سوال بعد، فارغالتحصیل شدن از زمانی که آخرین امتحان ثبت میشه، هستش یا از روزی هست که مرکز مربوطه تو سیستم قید میکنه فارغالتحصیل موقت؟؟؟؟
    ممنونم از لطفتون که جواب میدی جناب

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 تیر 1395 :

    سلام
    مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور از 16 تیرماه لغایت 9 مردادماه در تعطیلات تابستانه 95 می باشند.
    از زمانی که اخرین نمره شما در سیستم ثبت قطعی شده باشد

  24. نویسنده دیدگاه : رسول - در تاریخ : 8 تیر 1395

    سلام دو سوال داشتم 1-آخرین آیین نامه ابلاغ شده اجرایی برای ارشد در هر ترم تحصیلی همان مصوب 94 است یا آیین نامه جدید تری نیز داریم 2-طبق آخرین آیین نامه سقف واحد ها در یک ترم8 و14 است یا 6و12 واحد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 تیر 1395 :

    سلام
    1- بله همان 94 می باشد
    2- سقف انتخاب واحد ترمی در مقاطع مختلف پیام نور

  25. نویسنده دیدگاه : laleh - در تاریخ : 9 تیر 1395

    با عرض سلام .آیا این قانون حذف نمره مردودی که شامل تمام ورودیهای پیام نور شده.برای سایر دانشگاهها مثل شبانه یا دوره های مجازی دانشگاهای دیگر غیر از پیام نور هم شامل میشود.با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 تیر 1395 :

    سلام
    از قبل این ایین نامه از طرف وزارت علوم برای تمامی دانشگاه ها تصویب و ابلاغ شده است

  26. نویسنده دیدگاه : laleh - در تاریخ : 9 تیر 1395

    پشتیبان محترم منظورم شامل شدن این قانون برای ورودیهای قبل از 94 مثلا 92 هست برای سایر دانشگاهها…..چون فقط برای 94 به بعد لازم الاجرا دونستند.
    با سپاس از لطفتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 تیر 1395 :

    طبق دستورالعمل برای کلیه ورودی ها اعمال کردند.

  27. نویسنده دیدگاه : مینا - در تاریخ : 10 تیر 1395

    سلام واقعا این خیلی خبر خوبی من با دانشگاه تماس گرفتن گفتن مردودی تمام ورودی ها حذف میشه من ورودی 91 هستم .وگفتن منتظر باش تا اعمال بشه واقعا از کسانی که پیگییر بودند ممنونم از شما هم به خاطر همراهی همیشگیتون ممنونم

  28. نویسنده دیدگاه : مینا - در تاریخ : 10 تیر 1395

    فقط ببخشید یه سوال شما اطلاع دارید کی در سیستم گلستان اعمال میشه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 تیر 1395 :

    در زمان فارغ التحصیلی

  29. نویسنده دیدگاه : مینا - در تاریخ : 12 تیر 1395

    سلام شرمنده دوباره میپرسم ایا همین ایین نامه بالا یعنی حذف کل نمرات مردودی هست .واینکه اخه دانشگاه به من گفته هر وقت اعمال شد برم. برای فارغ التحصیلی یعنی برعکس حرف شما حالا الن من باید اقدامی کنم یا منتظر؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 تیر 1395 :

    سلام
    دوست عزیزبله همین بخشنامه بالا می باشد.
    معمولا در زمان فارغ التحصیلی اعمال می شود

  30. نویسنده دیدگاه : ساغر - در تاریخ : 13 تیر 1395

    سلام خسته نباشید . من دانشجوی ارشد آموزش محور هستم و پایان نامه ندارم . این که گفتن نمره ی پایان نامه لحاظ نمیشه . آیا شامل ما هم میشه ؟ ما نمره ی تحقیق داریم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 تیر 1395 :

    سلام
    شما که پایان نامه ندارید هیچی دیگه

  31. نویسنده دیدگاه : بهناز - در تاریخ : 14 تیر 1395

    با سلام. ورودی 93 هستم.با توجه به اینکه حذف نمره ردی شامل ما هم میشه ، حالا نمره پایان نامه در معدلمون تاثیر داره یا خیر.البته هنوز دفاع نکردم.

  32. نویسنده دیدگاه : فارغ التحصیل سرگردان - در تاریخ : 16 تیر 1395

    سلام جناب پشتیبان- عیدتون مبارک- خسته نباشید
    من ارشد ورودی 90 بودم- این ترم که گذشت هم دروس جبران معدل برداشته بودم- همش بالای 18 شد
    اما معدل کلم شد 13/80
    جسارتا اعمال قانون حذف نمرات ردی، وقتی که برم امور فارغ التحصیلان انجام میشه- یعنی کاربر ارشد فارغ التحصیلان باید دستی نمرات مردودی منو حذف کنه؟ یا نه
    خود سیستم اعمال میکنه؟
    ممنونم که پاسخ میدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 تیر 1395 :

    سلام
    کد 3 میدهند و درس حذف می شود

  33. نویسنده دیدگاه : مینا - در تاریخ : 19 تیر 1395

    سلام یعنی ما فعلا برای فارغ التحصیلی اقدام نکنیم وبه دانشگاه نریم سیستم کد 3 رو اعمال میکنه ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 تیر 1395 :

    سلام
    هر موقع رفتید برای فارغ التحصیلی و وقتی مرکز در سیستم فارغ التحصیلی شما را ثبت کند خود سیستم کد 3 میدهد و حذف میکند.

  34. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 21 تیر 1395

    سلام پشتیبان عزیز
    ممنونم از کمکهای همیشگیتون
    ورودی ترم دوم 92 ارشد پژوهش محور هستم واین ترم درس جبرانی داشتم قبل از پایان نامه
    اول اینکه این درس جبران معدل نمرش که خیلی بالاتر از قبلی هست هم در معدلم حساب میشه ؟چون که اگر نمرات ردی حذف بشه معدل قبلیم به 15 میرسه ودرواقع نیازی به جبران معدل ندارم
    ثانیا اینکه میفرمایید دزمان فارغ التحصیلی اعمال میشه من که الان باید معدلم معلوم باشه تا بتونم پایان نامه بگیرم تکلیفم چی هست ؟
    واقعا ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 تیر 1395 :

    سلام
    نمرات دروس جبرانی نه در معدل ترم و نه در معدل کل محاسبه نمی شود.
    نمرات ردی هم که کلا از معدل کل حذف می شود.
    به مرکزتان مراجعه کنید شاید بتوانند کد 3 بدهند و دروس ردی رو از معدل کل شما حذف کنند.

  35. نویسنده دیدگاه : پرستو - در تاریخ : 21 تیر 1395

    سلام پشتیبان عزیز خسته نباشید،
    میخاستم ببینم این بخشنامه شامل حال ورودی 92ارشد دانشگاه ازاد هم میشه
    یعنی نمرات ردی ورودی 92 آزاد هم لغو میشه یا نه؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 تیر 1395 :

    سلام
    این مربوط به دانشگاه پیام نور هست. برای دانشگاه آزاد باید از خود دانشگاه مربوطه سوال کنید

  36. نویسنده دیدگاه : فرا - در تاریخ : 11 مرداد 1395

    سلام علیکم ضمن سپاس از زحمات حضرتعالی می خواستم عرض کنم که بنده از دانشگاه پیام نور پرسیدم در باره آیین نامه جدید حذف نمرات ردی ارشد گفتند هنوز به پیام نور ابلاغ نشده آیا حضرتعالی در این زمینه اطلاعاتی دارید؟ سپاسگزارم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 11 مرداد 1395 :

    سلام
    دوست عزیز مرکزی که ازش سوال کردید خواب بودن احتمالا!!!
    حذف نمرات ردی از معدل کل دانشجویان ارشد پیام نور تصویب شد / بخشنامه

  37. نویسنده دیدگاه : فرا - در تاریخ : 11 مرداد 1395

    خیلی سپاسگزارم از اینکه با صبر و حوصله پاسخگو هستید مسئولین این مرکز می گویند می دانیم آیین نامه هست ولی هنوز به ما ابلاغ نشده .

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 11 مرداد 1395 :

    خیر ابلاغ شده است دوست عزیز

  38. نویسنده دیدگاه : مینا - در تاریخ : 16 مرداد 1395

    سلام در سیستم گلستان بعضی نمرهای مردودی منو بی تاثیر کردن اما بعضی نه چه جور این جور شده؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 16 مرداد 1395 :

    سلام
    چیز مهمی نیست در زمان فارغ التحصیلی همه اینها اصلاح می شود

  39. نویسنده دیدگاه : ساغر - در تاریخ : 31 مرداد 1395

    سلام خسته نباشید .پشتیبان عزیز لطف میکنید به مسئولین راجب حذف نمرات فبلی کسر معدل اطلاع دهید شاید این قانون هم تصویب شد به عنوان مثال من درسکسر معدلم را که قبلا 12 گرفته بودم الان 18گرفته ام لی هر دو نمره در معدلم تاثیر گذاشته و با توجه به هزینه و تلاشم معدلم آنچنان تغییری نکرده چون نمره 12 هم لحاظ شده لطفا پیگیری کنید عمری دعاگوی شما هستند از طرف بچه های پیام ور قرچک ورامین

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 31 مرداد 1395 :

    سلام
    اگر هنوز فارغ التحصیل نشده اید فقط نمرات قبولی در معدل کل شما محاسبه می شود

  40. نویسنده دیدگاه : مرریم - در تاریخ : 31 مرداد 1395

    سلام برای حذف نمرات افتاده این مراحل رو من رفتم 1-مسول تحصیلات تکمیلی ریز نمرات رو گرفتم 2-امتحانات کد3 زد و نمرات حذف شدن 3- برگه ریز نمرات را مجددا به تحصیلات تکمیلی دادم …………..به نظر من شما هم شخصا برید انجام بدید

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top