چاپ خبر
رئیس دانشگاه:

طرح سنجش و پذیرش بر علیه دانشگاه آزاد طراحی شده است

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : رئیس دانشگاه آزاد گفت: برای ما کاملا مشخص است، طرحی که به تازگی در دستور کار مجلس قرار دارد و برخی از مفاد آن نیز در صحن علنی به تصویب رسید، بر علیه این دانشگاه طراحی شده است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – حمید میرزاده در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد گفت: همان گونه که تحریم برای ملت ما فرصتی برای اتکا بیشتر به خویش به شمار می رفت ما نیز باید از برنامه هایی که علیه دانشگاه آزاد ایجاد شده به چشم یک فرصت نگاه کنیم و مصرانه در پی یافتن راه حل هایی برای کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان باشیم.

وی ضمن اشاره به ابتکار معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد مانند اعطا جایزه «آیت الله بروجردی و شیخ محمود شلتوت» که طی آن از مولفین و پدیدآورندگان و علمایی که طی سال های حیات این دانشگاه در زمینه وحدت شیعه و سنی فعالیت داشته اند، تجلیل می شود، گفت: مسئولان این دانشگاه باید سعی کنند، برنامه هایی را در راستای ایجاد وحدت بیشتر میان اهل تشیع و اهل سنت اجرا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین خواستار صدور بخشنامه ای در این زمینه شد و گفت: برای تحکیم میان اهل سنت و تشیع دانشگاه آزاد می تواند اقدام به برگزاری مراسم های آیینی کند چراکه یکی از نقش های اصلی دانشگاه پرداختن به ارزش های فرهنگی و اسلامی در جامعه است.

میرزاده با بیان اینکه هیچ تردیدی نداریم که استفاده از عواملی همچون صبر، تدبیر، امید و زمان باعث توفیق دانشگاه خواهد شد، افزود: دشمنان کشور و کسانی که توسعه ایران را دوست ندارند همیشه در مقابل تغییرات و تحولات کارشکنی کرده اند، اما این افراد هیچ گاه نتوانسته اند در مقابل اراده مدیران برنامه کار موثری انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: ما برای اجرای برنامه های دانشگاه آزاد باید از تبدیل تهدیدها به فرصت ها استفاده کرده و با تعریف راه حل های جدید، برنامه های متناسبی را برای برجسته شدن این دانشگاه تدوین کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در جامعه امروز ما مشکلات و کارشکنی ها از سوی برخی مغرضان امری اجتناب ناپذیر است، گفت: به نظرم همان گونه که تحریم برای ملت ما یک فرصت برای اتکا بیشتر به خویش بشمار رفت، ما نیز باید از برنامه هایی که علیه این دانشگاه تدوین می شود به چشم فرصت نگاه کنیم.

برنامه ریزی برای کسب درآمد از منابع غیر شهریه ای

میرزاده گفت: مدیریت ما نباید تنها یک مدیریت هزینه ای باشد بلکه باید به سمت مدیریت درآمدی حرکت کنیم. هر کدام از مدیران دانشگاه باید یک پیوست درآمدزایی غیر شهریه ای طراحی کرده تا در سال آینده اجرایی کنیم.

وی با اشاره به تصویب طرح سنجش و پذیرش در مجلس گفت: برای ما کاملا مشخص شده است، طرحی که به تازگی در دستور کار مجلس قرار دارد و برخی از مفاد آن نیز در صحن علنی به تصویب رسید، بر علیه دانشگاه آزاد طراحی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: به نظر می رسد یک اراده سیاسی در پس این طرح نهفته است و علی رغم طرح های دارای فوریت مجلس این طرح نیز در دستور بررسی قرار گرفت. از سوی دیگر از گفته های موافقان طرح نیز چنین مشخص می شود که آنها به دنبال ایجاد سد در مقابل توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

میرزاده افزود: با این وجود اگر این طرح به عنوان قانون به ما ابلاغ شود نمی توانیم در مقابل آن موضع منفی داشته باشیم اما امیدواریم دولت با تمهیداتی باعث وارد شدن حداقل خسارت به دانشگاه آزاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: برآورد ما حاکی از آن است که با اجرای این طرح اقتصاد دانشگاه آزاد در سال ۹۵، تحت تاثیر قرار نمی گیرد اما ممکن است برای سنوات آینده تاثیرات خود را نشان دهد.

میرزاده اضافه کرد: بر این اساس باید بر روی فعالیت هایی مانند اقتصاد دانش بنیان، تبدیل به احسن اموال دانشگاه، تشکیل کلاس های بازآموزی و فعالیت هایی متناسب با اقلیم و امکانات هر منطقه مدنظر قرار گیرد.

تاثیر دانشگاه ها در کاهش ناهنجاری های اجتماعی

وی به مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ناهنجاری های اجتماعی زیادی اشاره کرد و گفت:علاوه بر دولت و مسئولان دانشگاه ها نیز هر قدر که می توانند باید در این قضیه موثر باشند. این وظیفه ماست که برای پاکسازی نهاد اجتماعی دانشگاه ها اقدام کنیم و زمینه بروز انحرافات را از بین ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد مشکل بیکاری جوانان را زمینه ساز بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: زمانی که می گویند بیش از ۲۱ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها بی کارند ایجاب می کند ما حداقل برای اشتغال فارغ التحصیلان خودمان برنامه ریزی کنیم.

میرزاده خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک های فناوری شفا، توسعه مراکز رشد و تشکیل شرکت های دانش بنیان راهکار صحیحی برای اشتغال فارغ التحصیلان است.

وی گفت: تکرار موضوع رشته های دانشگاه آزاد به عنوان یک مسئله فرعی برای پوشش گذاشتن بر مسائل اصلی حاصل از تخلفات دولت گذشته در حوزه علمی و فناوری کشور است. موضوعی که هیچ گاه دلواپسان به آن نپرداختند. تخلفاتی که فاجعه بار بوده و باعث کاهش رشد علمی کشور شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top