چاپ خبر

جزئیات برگزاری کلاسهای آمادگی فراگیر/ انتشار منابع آزمونهای فراگیر در آبان

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور از انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه پیام نور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: موسسات فراگیر از زمان انتشار منابع آزمون در آبان ماه می توانند اقدام به برگزاری کلاسهای آمادگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نور نا) : محمد هادی امین ناجی با بیان این مطلب افزود: تفاهم نامه ای میان این دانشگاه و وزارت علوم در راستای تمهید شرایط لازم برای برگزاری دوره های آمادگی دانشپذیری دوره های فراگیر منعقد شد که بر اساس آن اجازه فعالیت این موسسات به اداره کل آموزشهای آزاد داده شد تا این موسسات با رعایت شرایط دانشگاه و امضای یک تعهدنامه مجاز به برگزاری دوره باشند.

وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه دانشگاه پیام نور می تواند علاوه بر موسسات مجاز به برگزاری دوره های فراگیر که فهرست آنها اعلام شد، در مراکز آموزشی خود نیز اقدام به برگزاری دوره های آمادگی دانشپذیری فراگیر کند.

محمد هادی امین ناجی در مورد نحوه نظارت دانشگاه پیام نور بر موسسات فراگیر اظهار داشت: نظارت بر کار این موسسات به عهده اداره کل آموزشهای آزاد وزارت علوم خواهد بود که دانشگاه پیام نور نیز در این موضوع مشارکت خواهد داشت.

زمان برگزاری کلاسهای موسسات فراگیر

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور درخصوص زمان برگزاری کلاسهای موسسات فراگیر  گفت: شروع کلاسهای این موسسات منوط به چاپ دفترچه راهنمای فراگیر از سوی دانشگاه پیام نور است این دفترچه آبان ماه منتشر می شود و موسسات تا آن زمان می توانند تبلیغات خود را آغاز کنند.

وی افزود: اما تا زمانی که منابع درسی قطعی نشده و در دفترچه چاپ نشده است، اجازه برگزاری کلاس را نخواهند داشت.

تدریس در موسسات فراگیر بر اساس منایع اعلام شده از سوی دانشگاه پیام نور

ناجی گفت: این موسسات باید بر اساس منابع علمی اعلام شده از سوی دانشگاه پیام نور که در دفترچه های آزمون فراگیر منتشر می شود، اقدام به تدریس و برگزاری دوره کنند.

وی درخصوص چگونگی و زمان شروع تبلیغ موسسات فراگیر گفت: نحوه تبلیغات موسسات مجاز به برگزاری دوره های فراگیر بستگی به اعلام دفتر آموزشهای آزاد وزارت علوم دارد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور با اشاره به گستردگی موسسات فراگیر گفت: بخش عمده این آموزشگاهها در تهران مستقر هستند و بعد از آن خراسان رضوی، اصفهان، فارس و سایر استانها پراکنده هستند.

شرایط مدرسان موسسات فراگیر

ناجی در ادامه درباره شرایط مدرسین موسسات مجاز به برگزاری دوره های فراگیر  گفت: مدرسان در مقطع کارشناسی ارشد باید حتما دارای مدرک دکترا وPHD  باشند و در سایر مقاطع نیز حتما دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند.

وی درخصوص نحوه تعیین شهریه ها نیز گفت: تعیین شهریه بر عهده دفتر آموزشهای آزاد وزارت علوم است، اما سعی می شود میزان شهریه ها متعادل باشد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور در خصوص نحوه برخورد با موسسات متخلف گفت: برخورد با این موسسات طبق ضوابط مشخص شده در دفتر آموزشهای آزاد است که این دفتر مجاز است به موسسات متخلف هشدار دهد و نسبت به جلوگیری و تعطیلی موسسه ای اقدام کند.

مجوز یکساله به موسسات مجاز به برگزاری دوره های فراگیر

ناجی با اعلام اینکه مجوز برگزاری دوره های آمادگی دانشپذیری از سوی اداره آموزشهای آزاد وزارت علوم اعطا می شود، گفت: در تفاهم نامه ای که بین دانشگاه پیام نور و وزارت علوم منعقد شد، مجوز موسسات مجاز به برگزاری دوره های فراگیر یکساله است و در صورت داشتن عملکرد مطلوب، این زمان قابل تمدید است.

وی با اشاره به شروع کلاس های موسسات مجاز به برگزاری دوره فراگیر گفت: ثبت نام دوره دانشپذیری این موسسات در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود و شروع کلاس ها نیز پس از آن خواهد بود از طرفی تعداد دانشپذیران بستگی به ظرفیت کلاسهای هر موسسه دارد.


لیست موسسات مجاز به برگزاری دوره های فراگیر

فهرست موسسات آموزش عالی آزاد مجاز به برگزاری دوره آمادگی فراگیر چندی پیش از سوی وزارت علوم اعلام شد که بر اساس آن موسسات فناوران حکیم، هادی، نهاوند، مدیریت و فناوری امیرکبیر، گسترش مدیریت تهران، سروش دانایی، مهرپویان، دانشیار، نوآوران، کار آمد، نیک اندیش، سریرا، ندا، هرمزان، فرزانگان داد آفرین، بینش، توسعه پایدار شرق، اندیشه نوین پژوهش، دانش نوین، کیش مهر، گفتگو، راه آینده، بهروش، بهار، فرهنگ متین، شایگان، اندیشه ورزان فناوری علوم، کاوشگران فردای روشن، ماهان، مدرسان شریف ، پورسینا، نوآوران عصر دانش، دانشسار، عصر دین و دانش، خردمند، تدبیر، فن پرداز، جهاندیده، ابن یمین، بامداد دانش، اکسین،عدل، علوم نوین پارسیان و حکمت علوی در شهر تهران مجاز به برگزاری دوره های آمادگی فراگیر پیام نور هستند.

همچنین بر اساس اعلام دفتر آموزشهای آزاد، غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم موسسات آموزش عالی آزاد بزرگمهر دانا، دانش گستر، مدیریت و فناوری، نوید پارس جنوب ، فن آموز، رهروان دانش نوین، فاخر، ماد، فا ضل و نیایش در شیراز، قابوسیه در گرگان، فناور در کرمانشاه، نوبنیاد در سیرجان، دانشمند، گام اندیشه، خلاقان جوان، اندیشه سازان، مهندسان، آدینه، فناوران توس، آسیا، جهان علم و پژوهش، خوارزمی خراسان و امین در مشهد، عطارد در همدان و برهان، صدر، دانش پژوهان و نوین صدر اسپادانا در اصفهان و مهرگان در تبریز مجاز به برگزاری دوره های آمادگی فراگیر پیام نور اعلام شده است.


دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی و دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه‌های دولتی حق برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر را ندارند

مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت ‌علوم با تاکید براینکه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی و دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه‌های دولتی حق برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر را در دانشگاه خود ندارند، گفت: بسیج دانشجویی و جهاد دانشگاهی نیز برای برگزاری این دوره‌ها باید با دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم هماهنگ کنند.

نادری با اعلام اینکه تنها 72 موسسه اعلام شده از سوی وزارت علوم و همچنین واحدهای پیام نور استان ها می‌توانند دوره‌های دانش پذیری فراگیر پیام نور را برگزار کنند، تصریح کرد: اگر داوطلبان خارج از این موسسات در موسساتی که ازسوی وزارت علوم مورد تایید قرار نگرفته‌است، ثبت نام کنند ، دوره‌های آنها به عنوان واحد دانشگاه پیام نور منصوب نمی شود و باید واحدهای خود را مجددا از صفر بگذرانند.

وی درخصوص نحوه نظارت بر این موسسات نیز، گفت: یک نماینده از سوی دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم و یک نماینده از سوی دانشگاه پیام نور، نظارت موسسات شهر تهران را برعهده دارند، همچنین در شهرستان ها نیز نماینده استانی دانشگاه پیام نور هر استان این وظیفه را بر عهده دارد.

مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت ‌علوم در خاتمه خاطرنشان کرد: با تمام رشته‌های مورد درخواست این موسسات برای برگزاری این دوره‌های آمادگی پیام نور موافقت شده است، اما برای دور دوم ارزیابی مجدد صورت می گیرد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top