چاپ خبر

اعتراض دانشجویان پیام نور مشهد به تغییر زمان پرداخت شهریه‌ + پاسخ مسئولان

سایت پیام نورنا : تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد امروز به تغییر فرآیند پرداخت شهریه‌ها در این دانشگاه اعتراض کردند.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – ظهر امروز دانشگاه پیام نور مشهد شاهد اعتراض جمعی از دانشجویان این دانشگاه در خصوص تغییر فرآیند پرداخت شهریه‌ها بود.

براساس این تغییر دانشجویان موظفند تا 25 بهمن ماه تمام شهریه خود را پرداخت کنند این در حالی است که پیش از این دانشجویان مهلت بیشتری برای پرداخت شهریه داشتند، اما با روند فعلی در صورت عدم پرداخت این شهریه تا 25 بهمن دانشجویان امکان حضور در امتحان را نخواهند داشت.

یکی از دانشجویان معترض در این رابطه گفت: پیش‌تر روند انتخاب واحد اینگونه بود که هر ترم با واریز شهریه ثابت، پرتال انتخاب واحد دانشجویان باز ‌شده و شهریه متغیر را در بازه امتحانات و یا طول ترم واریز می‌شد.

وی ادامه داد: امسال در سیستم گلستان اعلام شد شهریه ثابت و متغیر باید تا 25 بهمن ماه واریز شود. این مساله از دو زاویه قابل بررسی است؛ اول اینکه دانشجویان انتظار چنین مساله‌ای را نداشته‌ و این مدل پرداخت شهریه کمی شوکه کننده بود، دوما دانشجویی که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده قطعا وسع مالی زیادی برای تحصیل در برخی دانشگاه‌ها را نداشته است.

این دانشجوی پیام نور مشهد مدعی شد: من دانشجوی کارشناسی‌ارشد هستم و همین دو ماه پیش شهریه ترم گذشته که حدود دو میلیون تومان بود را واریز کرده‌ام و حال باید دومرتبه، تا 25 بهمن ماه، 1.5 میلیون تومان دیگر پرداخت کنم. این وضعیت به من فشار زیادی وارد می‌کند.

دانشجویان تاکید داشتند که باید با ریاست دانشگاه در مرکز پیام نور استان گفت‌وگو صورت گیرد تا این مشکل حل شود. یکی از حاضرین در پاسخ به دانشجویان گفت: این مساله زمان‌بر بوده و باید کمی صبر کرد تا این دستور از روی سایت گلستان حذف شود.

یکی از دانشجویان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه پیگیری‌های شما چه نتیجه‌ای داشته، تصریح کرد: به ما گفته شده امضا جمع کنید و طی یک نامه، آن را به ریاست دانشگاه ارایه کنید؛ نکته اینجاست که جمع‌آوری امضا، تنظیم نامه و ارسال پاسخ آن خیلی زمان‌بر است و تا رسیدن پاسخ آن تکلیف ما مشخص نخواهد بود.

او می‌گوید: در حال حاضر فرایند انتخاب واحد در پرتال‌ها امکان‌پذیر است ولی باید تا 25 بهمن شهریه ثابت را نیز پرداخت کنیم؛ در غیر این صورت حذف و اضافه غیرفعال خواهد شد. حراست دانشگاه از ما می‌خواهد نماینده معرفی کرده و قانونی مسایل را پیگیری کنیم.

یکی دیگر از دانشجویان پس از صحبت با یکی از مسئولین دانشگاه گفت: به ما گفته شد که پیگیری در تهران صورت گرفته است و این مساله‌ای سراسری بوده و مربوط به تمام دانشجویان پیام نور است.

او اضافه کرد: مسئولین دانشگاه تاکید دارند که این فرایند از روی سایت گلستان حذف خواهد شد. تنها اعتراض ما به این روند پرداخت شهریه است. ما نتوانستیم رئیس دانشگاه را پیدا کنیم؛ امروز نه معاون و نه خود ریاست دانشگاه برای پاسخگویی حضور داشتند.

این دانشجو با بیان اینکه درخواست ما این است که نحوه پرداخت شهریه مانند گذشته شود، گفت: نباید اینگونه باشد که دانشجویان همه شهریه را یک‌جا پرداخت کنند چون شهریه‌ها افزایش پیدا کرده و در حال حاضر نیز به ما گفته شده باید تا 25 بهمن ماه کل شهریه پرداخت شود.

یکی از دانشجویان در این رابطه اظهار کرد: اعتراض ما به دلیل تغییر فرایند شهریه‌هاست؛ به ما مهلت داده شده تا 25 بهمن ماه کل شهریه متغیر و ثابت این ترم را واریز کنیم. ترم‌های گذشته تا ابتدای امتحانات برای واریز شهریه متغیر فرصت بود. خواسته دانشجویان این است که این تاریخ و ضرب‌العجل 25 بهمن ماه حذف شود.

وی در خصوص گفت‌وگوهای مسئولین دانشگاه با نمایندگان معترضین عنوان کرد: مسئولین خیلی خوب پاسخ گفتند؛ آن‌ها می‌گویند باید به آن‌ها مهلت دهیم تا با مرکز هماهنگ کرده و نماینده دانشجویان با مسئولین صحبت‌ کنند. به ما گفته‌اند، فعلا باید صبر کنید.

این دانشجو می‌گوید: تضمین این است که اگر این اقدام صورت نگرفت، دوباره دانشجویان اعتراض خواهند کرد. در حال حاضر کسی شهریه متغیر را پرداخت نخواهد کرد. ما منتظر خبر مسئولین دانشگاه هستیم. ما فعلا شهریه ثابت را پرداخت خواهیم کرد.

یکی از دانشجویان پرسید: اگر در زمان حذف و اضافه این فرایند تغییر نکند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ که این دانشجو در پاسخ به وی تاکید کرد: به ما گفته شده که این مساله در سایت دانشگاه تغییر خواهد کرد. مسئولین دانشگاه پیش از تاریخ 25 بهمن ماه خبر تغییر این وضعیت را به دانشجویان اعلام می‌کنند.

در انتهای این تجمع مسئولین دانشگاه نامه‌ای برای دانشجویان منتشر کردند که به دانشجویان ارایه شد؛ براساس این نامه تا چهارشنبه این هفته از طریق سایت دانشگاه، اطلاع‌رسانی به دانشجویان در خصوص تغییر فرایند دریافت شهریه اعلام می‌شود؛ همچنین براساس نتیجه پیگیری‌های انجام شده توسط دانشجویان با مرکز آن‌ها مجاز به انتخاب واحد طبق روال گذشته هستند.

یکی از دانشجویان در خصوص گفت‌وگوهای نهایی دانشجویان با مسئولین دانشگاه گفت: طبق گفته مسئولین دانشگاه در صورت عدم حذف این فرایند در اخذ شهریه، هیچ دانشجویی شهریه ثابت را پرداخت نخواهد کرد و دانشگاه به صورت دستی برای هر دانشجو حذف و اضافه را انجام خواهد داد.

 

چه اشکالی دارد برای دریافت شهریه وقت تعیین شود/به دانشجویان وام می‌دهیم

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به تعیین ضرب‌الاجل برای پرداخت کل شهریه دانشجویان پیام نور تا 25 بهمن ماه عنوان کرد: چه اشکالی دارد اگر گفته شود که دانشجویان تا یک تاریخ مشخص شهریه‌ها را واریز کنند؛ با این حال طبق تفاهم‌نامه‌ای که دانشگاه با یکی از بانک‌ها منعقد کرده، به دانشجویان وام پرداخت می‌کنند.

داوریار با بیان اینکه ما دلسوز دانشجویان هستیم، تصریح کرد: دانشجویان باید در آرامش تحصیل کنند و معیار کار ما قانون است.

وی ادامه داد: در عین حال دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نماینده‌ای از دانشگاه پیام نور کشور است و ما تابع قواعد سازمان خواهیم بود. مسئولین بالادستی نیز ملاحظاتی داشته و چرخ دانشگاه هم باید بچرخد. دانشگاه پیام نور با شهریه می‌چرخد.

داوریار تاکید کرد: دانشگاه‌های مبتنی بر دریافت شهریه نیز بر همین اساس فعالیت می‌کنند و شهریه دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به بخش‌نامه‌های سازمان‌ مرکزی تصریح کرد: ما تقویم آموزشی داریم و بخش‌نامه‌هایی که به دست من می‌رسد، باید تابع آن باشم. ضمن اینکه ما نماینده دانشجویان هستیم و حرف آنان را باید به مسئولین دانشگاه برسانیم.

وی افزود: با این حال ما ملاحظه دانشجویان را خواهیم داشت و حتما مُرّ قانون در همه جا اجرا خواهد شد.

داوریار گفت: دانشجویانی که مشکل مالی دارند به بانک معرفی خواهند شد. این تفاهم‌نامه طی همین دو روز گذشته منعقد شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به لزوم دریافت شهریه‌های دانشجویان عنوان کرد: ما باید بتوانیم مخارج دانشگاه و حقوق اساتید حق‌التدریسی را پرداخت کنیم. این شهریه‌ها برای هزینه‌های دانشگاه است اما وظیفه ماست تا جایی که ممکن است، ملاحظه دانشجویان را داشته باشیم.

وی در خصوص ضرب‌الاجل پرداخت شهریه متغیر دانشجویان دانشگاه پیام نور که در سایت این دانشگاه نمایه شده بود، خاطرنشان کرد: این آگهی سازمان بود که البته تعدیل شده است چرا که ممکن است در تنظیم این آگهی‌ها دقت لازم صورت نگیرد.

داوریار در خصوص مشکلات برخی از دانشجویان برای پرداخت شهریه و تغییر فرایند آن در ترم جاری تصریح کرد: باید توجه داشت که دانشجویان در ترم‌های گذشته با امکان دریافت وام مواجه نبودند اما در حال حاضر امکان جدیدی ایجاد شده و گام مثبتی برداشته شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در پاسخ به این سئوال که «بازپرداخت این وام با چهار درصد سود همراه است؛ آیا این چهار درصد بر میزان هزینه‌های دانشجویان نمی‌افزاید» اظهار کرد: کجای این کشور وام چهار درصد اعطا می‌شود؛ این چهار درصد تقریبا همان کارمزد دریافت وام خواهد شد. من بعید می‌دانم جایی باشد که وام چهار درصد پرداخت کند.

وی اضافه کرد: رئیس دانشگاه پیام نور کشور اهتمام ویژه‌ای به این دارند که ما توجه به دانشجویان داشته باشیم. با این حال انتظار ما این بود که دانشجویان به این مزیت دقیق‌تر نگاه کنندو از دانشگاه تشکر کنند.

داوریار تاکید کرد: با این حال دانشجویان نگران نباشند واگر به صورت موردی مشکلی پیش آمد در خدمت آن‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در مورد قول‌هایی که مسئولین دانشگاه امروز در حاشیه تجمع دانشجویان برای برگزاری حذف و اضافه بدون پرداخت شهریه متغیر داده بودند، گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و به زودی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : عاطفه - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام …خسته نباشید ببخشید میخواستم بپرسم آیا جریان شهریه مثل سابق شده؟؟ چون من امروز واسه خودمو دوستام انتخاب واحد کردم هیچ پیام یا اخطاری داده نشد که باید تا 25ام بهمن شهریه متغیر پرداخت بشه و فقط بعد اعمال تغییرات نوشت عملیات با موفقیت انجام شد….ضمنا هیچ منوی وامی هم تو پروفایلمون نبود

  2. نویسنده دیدگاه : نوشین - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    حداقل آیین نامه حذف نمرات ردی ارشد برای همه ورودیها ابلاغ کنین! اینم از شهریه…

  3. نویسنده دیدگاه : خخ - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    من امروز چند نفر رو دیدم انصراف دادند و رفتن ازاد.پیام نور مسابقه رو به دانشگاه ازاد باختی.کدوم مسول؟؟؟؟؟؟

  4. نویسنده دیدگاه : حسن - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    تو این وضعیت اقتصادی خراب توی این وضعیت بیکاری که نمیدونیم کار کنیم یا درس بخونیم تازه اگه کار باشه تو این فصل سرما اخه این چه قانونیه اگه قطعی بشه من اون هارو از ته دلم نفرین میکنم و ترک تحصیل میکنم

  5. نویسنده دیدگاه : سامانه شکایت و انتقاد دانشگاه پیام نور - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام ، همه برین اینجا اعتراض کنید :
    srsa.pnu.ac.ir
    ادمین محترم لطفا لینک رو حذف نکنید و در صفحه اصلی سایت اعلام کنید که میتونن از اینجا اعتراض کنن ممنون

  6. نویسنده دیدگاه : ریحانه - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    بچه ها برید توی سایت مقام معظم رهبری پیام بذارید تا مشکل حل بشه فقط با این روش منصرف بشن.

  7. نویسنده دیدگاه : علیرضا - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام
    اینا به فکر دانشگاه آزاد و بانک صادراتن که این کارارو میکنن ولاغیر

  8. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    این یعنی چی الآن ؟
    خودشون مشکل رو میسازن ، بعد راه حلم واسش انتخاب میکنن ؟
    زمان تعیین میکنن برا شهریه ،‌بعد میگن اگه ندارین ، وام بگیرین ؟
    حالا اون ۴ درصد کارمزد که در هر صورت میاد روی شهریه به کنار ، اینا دانشجوها رو گاگول فرض کردن ؟
    خب شما که میگی به فکر دانشجویی و جای نگرانی نیست و وام میشه گرفت ؛ آقا ما وام نمیخوام ، همون روال عادیشو بذار بمونه دیگه

  9. نویسنده دیدگاه : امیر - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام . فقط بایستی خودم رو لعن ونفرین کنم که چرا نرفتم دانشگاه آزاد .شهریه پیام نور وآزاد کم کم داره یکی میشه ولی نمرات ومعدل دانشجو تفاوت از زمین تا آسمونه.

  10. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    اون 30تومنی که برای امورفرهنگی گرفتن چی شد؟!!! اصلن شهریه ها چرا اینقدر گرون شده…هر بار به بهانه های مختلف مثل فرهنگی ، بیمه ، ….. به شهریه اضاف میشه..

  11. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام میخاستم بدونم با وجود این طرح جدید ایا میشود در زمان حذف اضافه شهریه ثابت را پرداخت کرد و اون موقع انتخاب واحد کرد؟
    با تشکر

  12. نویسنده دیدگاه : ف-ب - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام
    من ترم قبل تموم کردم… االبته خدا رو شکر وگرنه با این اتفاق دلخراش مجبور به تموم میشدم!
    ولی دلم برا شما هم دانشگاهیام میسوزه
    هم دعا میکنم هم میرم اعتراض انشاءالله…

    از پیام نور مشهد

  13. نویسنده دیدگاه : دوست - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    دانشجویان پیام نور سمنان هم اعتراض دارن . خواهشا به فکر ما هم باشید با این شهریه های بالا.

  14. نویسنده دیدگاه : t - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    ما اعتراض کردیم شما هم اعتراض کنید ما داشجو های بی دفاع پیام نور لطفا کسی نریزه متحد متحد

  15. نویسنده دیدگاه : عبداله - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    با توحه به نظرات دوستان به نظرمیاد 50 درصد دانشجوها بدون تکلیف انتخاب واحد موندن.اخه چرا؟به زور و بدبختی سنوات ارفاقی گرفتیمو رسیدبم ترم اخر. بعدشم اخراج ازدانشگاه؟مثل ترم قبل قسط بندیش می کردین چیزی از شماها کم می شد؟ ما که نمی خاییم فرار کنیم مدرکمون دستتونه.مگه نمی گین به فکر دانشجوهستین؟یا به فکر بدبخت کردنشون؟

  16. نویسنده دیدگاه : فاطیما - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    ای کسانی که پدرهاتون کارگر هستند به پدرتان فشاربیشتری بیاریدبرای کار کردن زیادتر تابتونه راحترشهریه به دانشگاه پیام نورکه(درلباس دانشگاه ازاد)پرداخت کنه.

  17. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    ممنون از پشتیبان که شماره اداره کل امور مالی نوشتین بچه ها شما هم زنگ بزنیند به این شماره

  18. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    ما دانشجویان وام نمی خواهیم
    این زمان که مشخص کردید برای پرداخت شهریه واقعا ظلم هست
    اگر برای شهریه مشکلی نداشتیم که راحت می رفتیم دانشگاه ازاد.
    نه این پیام نور که جونت به لب میرسه یه ترم تمام کنی.
    از کلاس ها گرفته تا سوالات امتحانات
    خواهشا صدای ما را به گوش
    این مسئولین دلسوز و بادرایت برسانید!!!!!

  19. نویسنده دیدگاه : ezati - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    لطفا همه باهم متحد بشیم و شهریه متغییر را واریز نکنیم

  20. نویسنده دیدگاه : زینب - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    من به خاطر بیماری گوارشی که دارم و دوری مسیر مجبورم هر ترم مهمان بشم از طرفی شهریه مهمان 2برابر و مهلت پرداخت تا 25 امه این واقعا بی انصافیه من اعتراض دارم لطفا رسیدگی شود.

  21. نویسنده دیدگاه : زینب - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    هیچکس تا 25ام شهریه رو پرداخت نکنه چ وضعشه آخه من مهمانم شهریه 2برابره باید شهریه مهمان و مهلت پرداخت مثل سابق بشه لطفا رسیدگی شودمن اعتراض دارم.

  22. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    آخه مگه این مردم بدبخت بیچاره رو گنج نشستن چرا هیچکی تو این مملکت مردم رو درک نمیکنه نزدیک دو ماه پیش 600 هزار تومن شهریه دادیم الآن باید دوباره بازم شهریه بدیم خوبه والله خدا به دادمون برسه.

  23. نویسنده دیدگاه : امیدرضا - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    باسلام وسپاس از عزیزانی که در مراکز پیام نور اجتماع داشتن وصدای ما رو به اون بچه های بالا رسوندن .
    والله که نوبرشو آوردن ،هر ترم افزایش شهریه،هر ترم یک بخشنامه چرت دیگه ،هر ترم یک گرفتاری دیگه .بخدا با حقوق معلمی وشرایط سخت زندگی با هزار بدبختی شهریه ترم قبلی رو دادم والآن هم شهریه ثابت این ترم وبخدا شرمنده زن وبچه هام شدم .موندم از کجا شهریه ی متغیر رو جور کنم .با این که ترم آخر هستم ولی هزار بار خودمو لعن کردم که توی این مملکت سگی ،درس خوندنت چه معنایی داشت ؟تازه اگر دقت کرده باشین شهریه متغیر این ترم نسبت به مقدار واحد مشابه ترم قبل افزایش شهریه داشته است ……….

  24. نویسنده دیدگاه : javad - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    شهریه رو پرداخت نکنیم!!!!
    شاید هم این یک سیاست جدید برای افزایش شهریه باشه!!!!به مرگ گرفتن که به تب راضی بشیم!!!!

  25. نویسنده دیدگاه : یاسر - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام.من ترم آخرم و7 واحد دارم.وقتی 13 واحد انتخاب کردم این خطا رو داد:تعداد واحد انتخابی شما( 140واحد)بیشتر از تعداد واحد لازم (136واحد) برای فارغ التحصیلی است.در حالی که ما باید 134 واحد پاس کنیم.ممکنه به واحدها اضافه شده باشه؟شیمی کاربردی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1394 :

    سلام
    بله احتمال داره اضافه شده باشد. مراجعه کنید به لیست ارائه دروس رشتتون.

  26. نویسنده دیدگاه : یاسر - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    لیست دروس هم چندروز پیش ازسایتتون گرفتم ولی 134 واحده.یعنی مشکلش چیه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1394 :

    اطلاعی نداریم از کارشناس رشتتون پیگیری کنید

  27. نویسنده دیدگاه : ezati - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام پشتیبان
    اگر تا ۲۵ ام شهریه ی متغییر را واریز نکنیم فقط نمیتونیم حذف و اضافه کنیم یا نمیتونیم حذف و اضافه کنیم و تو امتحانا شرکت کنیم ؟؟؟لطفا جواب بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 بهمن 1394 :

    سلام
    فقط امکان حذف و اضافه نیست

  28. نویسنده دیدگاه : سمیرا - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    بچه های پیام نور سمنان هم اعتراض دارن ولی کسی از مسئولا رسیدگی نمیکنه
    چرا کاری واسه بهتر شدن پیام تور نمیکنن فقط فقط قوانین و بدتر از قبل میکنن آخه ما چ گناهی کردیم که اومدیم پیام نور
    کاشکی من آزاد میرفتم حداقل اونجا واسه دانشجو ارزش قائل میشن بخدا ک ما مثل بقیه ادمیم و درس خون
    ظلمه بخدا این پیام نور هیچ رفاهی نمیده استادای خوب نمیارن ما حتی نمیتونیم استاد امتخاب کنیم چون واسه هر درسی ی استاده
    واقعا دیگه نمیتونم شهریه رو بدم خرج دیگه ای هم داریم
    گناه کردیم داریم درس میخونیم؟؟ گناه کردیم شدیم دانشجو این مملکت؟؟؟؟

  29. نویسنده دیدگاه : سمیرا - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    انصراف بدیم شما راضی میشین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دیگه چیکار میخاین بکنین واسمون؟؟ هرسری ی چیز گفتین داریم میسازیم
    بچه های پیام نور سمنان هم اعتراض دارن ولی کیه که حل کنه

  30. نویسنده دیدگاه : جمشیدی - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام چرا کسی رسیدگی نمیکنه ما توان پرداخت شهریه متغییر به این زودی رو نداریم تو رو خدا پیگیری کنید

  31. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام پشتیبان گرامی لطف کنید این نظرات ما رو به پیامنور مرکز ارجاع بدهید.خدا خیرتون بده

  32. نویسنده دیدگاه : مصطفی - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام این چه وضعشه ما دانشجویای پیام نور اگر پول داشتیم میرفتیم دانشگاه ازاد

  33. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 5 بهمن 1394

    دا لغو کنید این قانونو. که تا ۲۵بهمن مهلت پرداخت برای شهریه متغیر پیامنور هست. التماس میکنم. تو روخدا. ب هرچی که اعتقاد دارین و میپرستین قسمتون میدم…. تو رو خدا. شمارو ب حضرت ابوالفضل قسم میدم. حداقل ازین ترم. تا بتونیم از ترمهای بعد خودمونو وقف بدیم.تورو خدا یه چیزی بگین.امید داشته باشیم؟؟؟؟

  34. نویسنده دیدگاه : سوفیا - در تاریخ : 5 بهمن 1394

    سلام
    پشتیبان جان تو رو خدا جواب بده من نظراتو خوندم نگران شدم احتمال داره اگه شهریه رو تا بیست وپنجم تصفیه نکنیم اخراج از دانشگاه شیم و اینکه احتمال اره این تاریخ و بذای تصفیه حساب تمدید کننن یا نه خواهش میکنم جواب بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 بهمن 1394 :

    سلام
    خیر اخراجی در کار نیست دوست عزیز خودتون رو الکی نگران نکنید.فقط امکان حذف و اضافه احتمالا نباشد

  35. نویسنده دیدگاه : سالار - در تاریخ : 5 بهمن 1394

    سلام مظلوم تر از دانشجویان دانشگاه پیام نور نیست هر ترم یه تز جدید میدید یه بار جمش کنید هم خیال ما راحت بشه هم خیال شما اب روی دانشگاه ودانشجو را هم بردید

  36. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 5 بهمن 1394

    سلام
    تبریک اتحاد اثر کرد
    (از این پس به روسای دانشگاه های پیام نور ، اجازه داده شده است که طبق اختیار خود بتوانند ، پرداخت شهریه متغیر تا آخر ترم را به تعویق بیاندازند.)

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 بهمن 1394 :

    سلام
    دوست عزیز تا به این لحظه در این مورد چیزی نشنیده ایم

  37. نویسنده دیدگاه : javad - در تاریخ : 5 بهمن 1394

    سلام
    پشتیبان عزیز متشکر از تلاش بی وقفتون…
    در پاسخ یکی از کاربرا دیدم گفتد احتمالا حذف و اضافه نباشه اگه شهریه رو نریزیم!!!!
    یعنی دروسی که برداشتیم حذف نمیشه از سمت دانشگاه در صورتی که نریزیم؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 بهمن 1394 :

    سلام
    خیر حذف نمی شود

  38. نویسنده دیدگاه : مهري - در تاریخ : 5 بهمن 1394

    دوستان هیجکی شهریه رو برداخت نکنه اینا دیکه شورو در اوردن

  39. نویسنده دیدگاه : javad - در تاریخ : 5 بهمن 1394

    حالا که اینطوریه پس باشن تا شهریه بدیم!!!

  40. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 5 بهمن 1394

    سلام.من یه دانشجو متاهل هستم.درشهرستانی کوچک مشغول به تحصیل.همسرم یه کارگره.هنوز یک ماه نشده که 600 هزار برای شهریه ترم ÷یش ریختم.والان دوباره باید قانون جدید باید 600-700هزارتومان دیگه واریز کنم.مگه یه کارگر اونم تو یه شهر کوچیک میتونه در عرض 1 ماه 1میلیون نومان درامد داشته باشه؟تورو خدا به وضع ما هم که خوب نیست فکر کنید.خواهش میکنم واسه قانون جدیدتون یه فکری بکنید.این قانون فقط باعث میشه کسایی که من وضع مالی خوبی ندارد تحصیلو ترک کنن.من دانشجو ترم 6 هستم.امتکان ترک تحصیلم هست.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top