چاپ خبر

اعتراض دانشجویان پیام نور مشهد به تغییر زمان پرداخت شهریه‌ + پاسخ مسئولان

سایت پیام نورنا : تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد امروز به تغییر فرآیند پرداخت شهریه‌ها در این دانشگاه اعتراض کردند.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – ظهر امروز دانشگاه پیام نور مشهد شاهد اعتراض جمعی از دانشجویان این دانشگاه در خصوص تغییر فرآیند پرداخت شهریه‌ها بود.

براساس این تغییر دانشجویان موظفند تا 25 بهمن ماه تمام شهریه خود را پرداخت کنند این در حالی است که پیش از این دانشجویان مهلت بیشتری برای پرداخت شهریه داشتند، اما با روند فعلی در صورت عدم پرداخت این شهریه تا 25 بهمن دانشجویان امکان حضور در امتحان را نخواهند داشت.

یکی از دانشجویان معترض در این رابطه گفت: پیش‌تر روند انتخاب واحد اینگونه بود که هر ترم با واریز شهریه ثابت، پرتال انتخاب واحد دانشجویان باز ‌شده و شهریه متغیر را در بازه امتحانات و یا طول ترم واریز می‌شد.

وی ادامه داد: امسال در سیستم گلستان اعلام شد شهریه ثابت و متغیر باید تا 25 بهمن ماه واریز شود. این مساله از دو زاویه قابل بررسی است؛ اول اینکه دانشجویان انتظار چنین مساله‌ای را نداشته‌ و این مدل پرداخت شهریه کمی شوکه کننده بود، دوما دانشجویی که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده قطعا وسع مالی زیادی برای تحصیل در برخی دانشگاه‌ها را نداشته است.

این دانشجوی پیام نور مشهد مدعی شد: من دانشجوی کارشناسی‌ارشد هستم و همین دو ماه پیش شهریه ترم گذشته که حدود دو میلیون تومان بود را واریز کرده‌ام و حال باید دومرتبه، تا 25 بهمن ماه، 1.5 میلیون تومان دیگر پرداخت کنم. این وضعیت به من فشار زیادی وارد می‌کند.

دانشجویان تاکید داشتند که باید با ریاست دانشگاه در مرکز پیام نور استان گفت‌وگو صورت گیرد تا این مشکل حل شود. یکی از حاضرین در پاسخ به دانشجویان گفت: این مساله زمان‌بر بوده و باید کمی صبر کرد تا این دستور از روی سایت گلستان حذف شود.

یکی از دانشجویان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه پیگیری‌های شما چه نتیجه‌ای داشته، تصریح کرد: به ما گفته شده امضا جمع کنید و طی یک نامه، آن را به ریاست دانشگاه ارایه کنید؛ نکته اینجاست که جمع‌آوری امضا، تنظیم نامه و ارسال پاسخ آن خیلی زمان‌بر است و تا رسیدن پاسخ آن تکلیف ما مشخص نخواهد بود.

او می‌گوید: در حال حاضر فرایند انتخاب واحد در پرتال‌ها امکان‌پذیر است ولی باید تا 25 بهمن شهریه ثابت را نیز پرداخت کنیم؛ در غیر این صورت حذف و اضافه غیرفعال خواهد شد. حراست دانشگاه از ما می‌خواهد نماینده معرفی کرده و قانونی مسایل را پیگیری کنیم.

یکی دیگر از دانشجویان پس از صحبت با یکی از مسئولین دانشگاه گفت: به ما گفته شد که پیگیری در تهران صورت گرفته است و این مساله‌ای سراسری بوده و مربوط به تمام دانشجویان پیام نور است.

او اضافه کرد: مسئولین دانشگاه تاکید دارند که این فرایند از روی سایت گلستان حذف خواهد شد. تنها اعتراض ما به این روند پرداخت شهریه است. ما نتوانستیم رئیس دانشگاه را پیدا کنیم؛ امروز نه معاون و نه خود ریاست دانشگاه برای پاسخگویی حضور داشتند.

این دانشجو با بیان اینکه درخواست ما این است که نحوه پرداخت شهریه مانند گذشته شود، گفت: نباید اینگونه باشد که دانشجویان همه شهریه را یک‌جا پرداخت کنند چون شهریه‌ها افزایش پیدا کرده و در حال حاضر نیز به ما گفته شده باید تا 25 بهمن ماه کل شهریه پرداخت شود.

یکی از دانشجویان در این رابطه اظهار کرد: اعتراض ما به دلیل تغییر فرایند شهریه‌هاست؛ به ما مهلت داده شده تا 25 بهمن ماه کل شهریه متغیر و ثابت این ترم را واریز کنیم. ترم‌های گذشته تا ابتدای امتحانات برای واریز شهریه متغیر فرصت بود. خواسته دانشجویان این است که این تاریخ و ضرب‌العجل 25 بهمن ماه حذف شود.

وی در خصوص گفت‌وگوهای مسئولین دانشگاه با نمایندگان معترضین عنوان کرد: مسئولین خیلی خوب پاسخ گفتند؛ آن‌ها می‌گویند باید به آن‌ها مهلت دهیم تا با مرکز هماهنگ کرده و نماینده دانشجویان با مسئولین صحبت‌ کنند. به ما گفته‌اند، فعلا باید صبر کنید.

این دانشجو می‌گوید: تضمین این است که اگر این اقدام صورت نگرفت، دوباره دانشجویان اعتراض خواهند کرد. در حال حاضر کسی شهریه متغیر را پرداخت نخواهد کرد. ما منتظر خبر مسئولین دانشگاه هستیم. ما فعلا شهریه ثابت را پرداخت خواهیم کرد.

یکی از دانشجویان پرسید: اگر در زمان حذف و اضافه این فرایند تغییر نکند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ که این دانشجو در پاسخ به وی تاکید کرد: به ما گفته شده که این مساله در سایت دانشگاه تغییر خواهد کرد. مسئولین دانشگاه پیش از تاریخ 25 بهمن ماه خبر تغییر این وضعیت را به دانشجویان اعلام می‌کنند.

در انتهای این تجمع مسئولین دانشگاه نامه‌ای برای دانشجویان منتشر کردند که به دانشجویان ارایه شد؛ براساس این نامه تا چهارشنبه این هفته از طریق سایت دانشگاه، اطلاع‌رسانی به دانشجویان در خصوص تغییر فرایند دریافت شهریه اعلام می‌شود؛ همچنین براساس نتیجه پیگیری‌های انجام شده توسط دانشجویان با مرکز آن‌ها مجاز به انتخاب واحد طبق روال گذشته هستند.

یکی از دانشجویان در خصوص گفت‌وگوهای نهایی دانشجویان با مسئولین دانشگاه گفت: طبق گفته مسئولین دانشگاه در صورت عدم حذف این فرایند در اخذ شهریه، هیچ دانشجویی شهریه ثابت را پرداخت نخواهد کرد و دانشگاه به صورت دستی برای هر دانشجو حذف و اضافه را انجام خواهد داد.

 

چه اشکالی دارد برای دریافت شهریه وقت تعیین شود/به دانشجویان وام می‌دهیم

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به تعیین ضرب‌الاجل برای پرداخت کل شهریه دانشجویان پیام نور تا 25 بهمن ماه عنوان کرد: چه اشکالی دارد اگر گفته شود که دانشجویان تا یک تاریخ مشخص شهریه‌ها را واریز کنند؛ با این حال طبق تفاهم‌نامه‌ای که دانشگاه با یکی از بانک‌ها منعقد کرده، به دانشجویان وام پرداخت می‌کنند.

داوریار با بیان اینکه ما دلسوز دانشجویان هستیم، تصریح کرد: دانشجویان باید در آرامش تحصیل کنند و معیار کار ما قانون است.

وی ادامه داد: در عین حال دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نماینده‌ای از دانشگاه پیام نور کشور است و ما تابع قواعد سازمان خواهیم بود. مسئولین بالادستی نیز ملاحظاتی داشته و چرخ دانشگاه هم باید بچرخد. دانشگاه پیام نور با شهریه می‌چرخد.

داوریار تاکید کرد: دانشگاه‌های مبتنی بر دریافت شهریه نیز بر همین اساس فعالیت می‌کنند و شهریه دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به بخش‌نامه‌های سازمان‌ مرکزی تصریح کرد: ما تقویم آموزشی داریم و بخش‌نامه‌هایی که به دست من می‌رسد، باید تابع آن باشم. ضمن اینکه ما نماینده دانشجویان هستیم و حرف آنان را باید به مسئولین دانشگاه برسانیم.

وی افزود: با این حال ما ملاحظه دانشجویان را خواهیم داشت و حتما مُرّ قانون در همه جا اجرا خواهد شد.

داوریار گفت: دانشجویانی که مشکل مالی دارند به بانک معرفی خواهند شد. این تفاهم‌نامه طی همین دو روز گذشته منعقد شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به لزوم دریافت شهریه‌های دانشجویان عنوان کرد: ما باید بتوانیم مخارج دانشگاه و حقوق اساتید حق‌التدریسی را پرداخت کنیم. این شهریه‌ها برای هزینه‌های دانشگاه است اما وظیفه ماست تا جایی که ممکن است، ملاحظه دانشجویان را داشته باشیم.

وی در خصوص ضرب‌الاجل پرداخت شهریه متغیر دانشجویان دانشگاه پیام نور که در سایت این دانشگاه نمایه شده بود، خاطرنشان کرد: این آگهی سازمان بود که البته تعدیل شده است چرا که ممکن است در تنظیم این آگهی‌ها دقت لازم صورت نگیرد.

داوریار در خصوص مشکلات برخی از دانشجویان برای پرداخت شهریه و تغییر فرایند آن در ترم جاری تصریح کرد: باید توجه داشت که دانشجویان در ترم‌های گذشته با امکان دریافت وام مواجه نبودند اما در حال حاضر امکان جدیدی ایجاد شده و گام مثبتی برداشته شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در پاسخ به این سئوال که «بازپرداخت این وام با چهار درصد سود همراه است؛ آیا این چهار درصد بر میزان هزینه‌های دانشجویان نمی‌افزاید» اظهار کرد: کجای این کشور وام چهار درصد اعطا می‌شود؛ این چهار درصد تقریبا همان کارمزد دریافت وام خواهد شد. من بعید می‌دانم جایی باشد که وام چهار درصد پرداخت کند.

وی اضافه کرد: رئیس دانشگاه پیام نور کشور اهتمام ویژه‌ای به این دارند که ما توجه به دانشجویان داشته باشیم. با این حال انتظار ما این بود که دانشجویان به این مزیت دقیق‌تر نگاه کنندو از دانشگاه تشکر کنند.

داوریار تاکید کرد: با این حال دانشجویان نگران نباشند واگر به صورت موردی مشکلی پیش آمد در خدمت آن‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در مورد قول‌هایی که مسئولین دانشگاه امروز در حاشیه تجمع دانشجویان برای برگزاری حذف و اضافه بدون پرداخت شهریه متغیر داده بودند، گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و به زودی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : علیرضافرجی - در تاریخ : 9 بهمن 1394

    مگه تا الان چرخ دانشگاه نمیچرخید؟شهریه دانشجوهای مهمان دوبرابر شد کافی نیست دیگه چی میخایید از دانشجوی بدبخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. نویسنده دیدگاه : شیدا نظری - در تاریخ : 10 بهمن 1394

    سلام پشتیبان عزیز من انتخاب واحد کردم و احتیاجی به حذفو اضافه ندارم حالا اگه شهریه متغیرو قبل از امتحان بریزم ینی از من امتحان گرفته نمیشه و دروس انتخابیم حذف میشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 بهمن 1394 :

    سلام
    خیر مشکلی ندارد

  3. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 12 بهمن 1394

    ما نیازی به دلسوزی شما نداریم اقای داور یار دلسوز
    ممنون که به فکر ما هستین
    شهریه ثابت رو هر سال افزایش میدین
    شهریه متغیر رو هم که 15درصد افزایش میدین
    انگار شهریه های دانشگاه دره ساعت میخوره
    الانم که وام 4درصد رو با این افزایش شهریه ها مطرح میکنید
    ما دانشجویان رو بی سواد و پشت کوهی فرض کردین؟؟؟؟؟

  4. نویسنده دیدگاه : شهره - در تاریخ : 12 بهمن 1394

    سلام آیا اگر شهریه متغیر پرداخت نشود میشود امتحانات پایان را داد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1394 :

    سلام
    باید تا قبل از شروع امتحانات واریز شود تا بتوانید امتحان دهید

  5. نویسنده دیدگاه : نرگس - در تاریخ : 13 بهمن 1394

    این دیگه چه جورشه من دانشجوی ارشدم کار میکنم که شهریمو بتونم بدم به زور شهریه ثابتمو که 715هزار تومن بود جور کردم خدایی از کجا بیارم شهریه متغیرو بدم متغیرم شده 600هزار تومن خواهشا به همون روال قبلی برگردونید راستی تا به امروزم وام بود دیگه اگه میتونستیم اقساط رو بدیم که اینقدر خواهش و تمنا نمیکردیم.

  6. نویسنده دیدگاه : میثم - در تاریخ : 16 بهمن 1394

    بابا به خدا من خودم دانشجوی دانشگاه ازاد بودم
    از زیادی شهریه مجبور شدم دوسال از عمرمو هدر بدم وپناه بیارم به پیام نور
    پیام نورم از شانس من هر روز یه قانون میزاره
    همه ما که اخرمون مدرکمونو باید بزاریم زیر بقلمون وبشینیم یه گوشه سماق بمکیم
    چون همش واسه اینکه صندلی خالی پر بشه دانشجو میگیرن وکسیم به فکر نیست
    از اینورم واسه منافع خودشون شهریه رو اضافه میکنن
    بابا به پیر به پیغمبر یکم انسانیت کسی رو نکشته
    چرا هیچکس به فکر هم نوع خودش نیست
    ماهم برادر وخواهرای خودتون فرض کنین
    خودتون از وضع مردم خبر دارین
    پس این قانونای جدید از کجا میاد
    چرا معاون امور مالی پیام نور اینقدر حق به جانب حرف میزنه
    یعنی چی که عادت کردن
    مگه تا قبل از امتحانا همه شهریه متغیرا پرداخت نمیشه
    اصلا مگه تا شهریه پرداخت نشه کارت ورود به جلسه میدن که ما تو امتحانا شرکت کنیم؟
    خواهشا ما رو هالو.فرض نکنین وخودتونو انگشت نمای خاص وعام نکنین
    به والله چوب خدا صدا نداره
    پس نکنین اینکارا رو

  7. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 22 بهمن 1394

    سلام پشتیبان جان چرا این پیغام رو در سایت جامع گلستان دوباره گذاشتن؟؟؟؟یعنی هیچ توجهی نسبت به اعتراض دانشجویان عزیز نکردند که دوباره مارو تهدید میکنن؟؟؟

    قابل توجه کلیه دانشجویان محترم تاریخ انتشار :1394/11/21

    دانشجویان گرامی الزاما می بایست نسبت به پرداخت شهریه متغیر و تسویه حساب حداکثر تا تاریخ 1394/11/25 (قبل از شروع مهلت حذف و اضافه) اقدام نمایید .

  8. نویسنده دیدگاه : احسان - در تاریخ : 22 بهمن 1394

    با سلام و احترام . اگر ما تا 25 بهمن شهریه متغیر رو واریز نکنیم اونوقت چی میشه؟؟؟ مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 بهمن 1394 :

    سلام
    مشخص نیست. فعلا اعلام شده الزاما باید واریز شود تا 25 بهمن ماه

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top