چاپ خبر
نمودی از تحقق ارتباط دانشگاه با صنعت؛

درآمد 2.7 تریلیون دلاری شرکت‌های دانشگاهی در آمریکا/ 15 دانشگاه برتر آمریکا

پیام نورنا : رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز با اشاره به ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشگاه‌های آمریکا گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد از موسسان شرکتهای بزرگی چون «گوگل»، «اسنپ چت» و «هیولت پاکارد» هستند و درآمد سالانه شرکتهایی که توسط فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تاسیس شده‌اند، 2.7 تریلیون دلار است.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر جعفر مهراد، تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا را فراگیر و عمومی دانست و افزود: تعداد بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور بالغ بر ۱۵۰ دانشگاه است که این امر برای داوطلبان ورود به این دانشگاه‌ها، فرصت مناسبی را فراهم کرده است.

وی با بیان این که تقریبا نام همه ایالات این کشور در فهرست برترین دانشگاه‌های آمریکا درج شده است، اضافه کرد: در کل تعداد ۱۲۸ شهر کشور آمریکا در فهرست بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد.

به گفته مهراد، کالیفرنیا با ۱۴ دانشگاه، نیویورک با ۱۲ دانشگاه و تگزاس با ۸ دانشگاه نسبت به سایر ایالت‌های این کشور بیشترین دانشگاه‌های برتر را در خود جای داده‌اند و در میان شهرهای این کشور، ۴ دانشگاه واشنگتن DC‌ نسبت به سایر دانشگاه‌های سایر شهرهای آمریکا برتری دارند.

رییس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز، شهرهای فیلادلفیا در پنسیلوانیا واقع در نیویورک، آتلانتا، جورجیا و شیکاگو را از جمله شهرهای آمریکا نام برد که هر کدام در این رتبه بندی دارای ۳ دانشگاه برتر هستند.

وی با تاکید بر این که در میان ۵ دانشگاه برتر ایالات متحده آمریکا، انستیتو فناوری کالیفرنیا در صدر جدول قرار دارد، گفت: در این موسسه ۲ هزار و ۲۴۳ دانشجو تحصیل می‌کنند که تعداد بی‌شماری فارغ التحصیل موفق از جمله ۳۴ برنده نوبل، ۶ برنده جایزه تورینگ،‌ ۵ برنده مدال و تعدادی برنده جوایز ملی دارد.

این چهره ماندگار علمی کشور با تاکید بر این که از میان ۶ دانشکده موثر این موسسه توجه به علوم و فناوری قابل تامل است، افزود: این موسسه در میان ۵ دانشگاه برتر آمریکا در رشته‌های مهندسی و فنی رتبه دوم، در علوم طبیعی رتبه اول و در علوم زیستی رتبه ۱۶ را به خود اختصاص داده است.

مهراد، دانشگاه استنفورد در پالوآلتو در نزدیکی سیلیکون‌ولی را از دیگر دانشگاه‌های برتر آمریکا دانست که نقش برجسته‌ای در توسعه صنایع پیشرفته در این منطقه دارد و خاطر نشان کرد: بسیاری از استادان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد از موسسان شرکتهای فناورانه و شرکت‌های استارتاپ از جمله «گوگل»، «اسنپ چت» و «هیولت پاکارد» هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه در آمریکا یادآور شد: در مجموع شرکتهایی که توسط فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد تاسیس شده‌اند، هر سال ۲.۷ تریلیون دلار درآمد دارند؛ این در حالی است که در این دانشگاه ۱۵ هزار و ۵۹۶ دانشجو مشغول به تحصیل هستند و بسیاری از آنها در محیط دانشگاه زندگی می‌کنند و ۲۲ درصد آنها  نیز دانشجویان بین‌المللی هستند.

وی اضافه کرد: از میان متقاضیان ورود به این دانشگاه تنها ۵ درصد پذیرش می‌شوند.

مهراد، انستیتو فناوری ماساچوست را رقیب جدی انستیتو فناوری کالیفرنیا دانست و اظهار کرد: انستیتو فناوری ماساچوست دانشگاهی کارآفرین است که بسیاری از فارغ التحصیلان آن از بنیانگذاران شرکتهای‌های بزرگ مانند اینتل و دراپ باکس هستند.

رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز ادامه داد: معمولا در این دانشگاه درس‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی از هم تفکیک شده نیستند و بسیاری از درس‌ها را می‌توان در سطوح تحصیلی مختلف سپری کرد.

وی با تاکید بر این که از میان کل متقاضیان ورود به این انستیتو تنها ۸ درصد پذیرش می‌شوند، گفت: برنامه‌های مهندسی و علوم کامپیوتر این دانشگاه در میان دانشجویان کارشناسی بیشترین دانشجوی متقاضی را دارد.

مهراد با بیان این که تقریبا ۳۳ درصد از ۱۱ هزار دانشجوی این دانشگاه را دانشجویان بین المللی از ۱۵۴ کشور جهان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در میان فارغ التحصیلان مشهور انستیتو فناوری ماساچوست می‌توان به «باز آلدرین» فضانورد، «کوفی عنان» دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و «ریچارد فیمن» (Richard Feynman) فیزیکدان نامی اشاره کرد.  

وی دانشگاه هاروارد را از نظر شهرت و اعتبار بهترین دانشگاه دنیا معرفی کرد و افزود: این دانشگاه در سال ۱۶۳۶ تاسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه آمریکا به شمار می‌رود. این دانشکاه دارای ۲۰ هزار و ۱۵۰ دانشجو است که یک چهارم دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند.

مهراد، نظام کتابخانه‌ای این دانشگاه متشکل از ۷۹ کتابخانه را بزرگترین نظام کتابخانه دنیا توصیف کرد و گفت: در میان فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد نام ۸ رییس جمهور، ۱۵۰ برنده جایزه نوبل، ۱۳ برنده جایزه تورینگ و ۶۲ میلیاردر در قید حیات درج شده است.

رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد: برخلاف سایر دانشگاه‌های ممتاز، دانشگاه هاروارد در رشته‌های هنر و علوم انسانی مانند علوم مهندسی برتر است، به گونه‌ای که در رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۱۶ این دانشگاه در رشته‌های موضوعی هنر و علوم انسانی رتبه دوم جهان را از آن خود کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با تاکید بر این که دانشگاه پرینستون مانند دانشگاه هاروارد مشهور است، افزود: این دانشگاه تاریخ ۲۰۰ ساله دارد و در حدود ۸ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند، ضمن آن که بیش از یک چهارم دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند.

مهراد با بیان این که تمام دانشجویان این دانشگاه به عنوان بخشی از فعالیت‌های علمی ملزم به انتخاب پژوهش‌های مستقل هستند، تصریح کرد: حتی برخی از دانشجویان ملزم به گذراندن آزاد زبان‌‎های خارجی هستند.

وی فرایند پذیرش دانشجو در این دانشگاه را بسیار گزینشی دانست و اظهار کرد: در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌توان نام رؤسای جمهور، فضانوردان و بازرگانان بسیار موفق را مشاهده کرد، ضمن آن که افرادی چون ریچارد فیمن فیزیکدان، «جان ناش» و «آلن تورینگ» ریاضیدانان نامی تحصیلات خود را در این دانشگاه به پایان رساندند.

مهراد یادآور شد: پس از این ۵ دانشگاه نامی، دانشگاه‎های شیکاگو، جانز هاپکینز، ییل، برکلی و کلمبیا به ترتیب در رتبه‌های ششم تا دهم قرار دارند و دانشگاه‌های  UCLAدر ایالت کالیفرنیای پنسیلوانیا، کورنل در ایالت نیویورک، دوک در ایالت کارولینای شمالی، میشیگان و کارنگی ملون در پنسیلوانیا در رتبه‌های ۱۱ تا ۱۵ هستند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top