چاپ خبر
تخت روانچی تأکید کرد:

ضرورت توجه به رفع مشکلات کشور در تفاهم نامه های علمی خارجی

پیام نورنا : معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌های علمی که با کشورهای اروپایی و دیگر کشورها در حال تدوین است، باید به سمتی حرکت کند که مشکلی از مشکل‌های کشور را حل کند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر مجید تخت‌روانچی صبح امروز در نهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری منتخب که با حضور وزیر علوم در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: در حال حاضر بعد از توافق هسته ای وارد فضای جدیدی در عرصه بین‌المللی شده ایم که از ابعاد مختلف حائز اهمیت است. یکی از این ابعادی که می‌توان به آن اشاره کرد، همکاری های علمی و دانشگاهی با مراکز علمی معتبر دنیا است.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه افزود: در این چند سالی که سیستم تحریم های ظالمانه علیه کشور ما اعمال شد، فضا برای ارتباطات بین المللی کشور سخت شده بود که با درایت مقام معظم رهبری و مسئولان کشور این تحریم ها شکست خورد و کشورهای اعمال‌کننده تحریم، به جایی نرسیدند و رسید به جایی که ما در مذاکراتی که انجام دادیم توانستیم حق ایران را بگیریم.

وی در ادامه به دانش هسته ای اشاره کرد و گفت: دانش هسته ای و دانشمندان ما در سطح بین المللی شناخته شده هستند و در بحث هسته ای نشان دادیم و ثابت کردیم که ایران می تواند در مقابل فشار جهانی بایستد بدون اینکه درجا بزند و بر روی حرف عادلانه خود پافشاری کند، به طوری که شورای امنیت، سازمان ملل و کشورهای قدرتمندی که سال ها تلاش می کردند بگویند برنامه هسته ای ایران، تهدید بین المللی است، گفتند باید با ایران در این زمینه همکاری شود.

تخت‌روانچی ادامه داد: دنیا روی توانایی علمی دانشمندان ما حساب باز کرده و قبول کرده که دانشمندان ما در سطح خوبی هستند، به طوری که فدریکا موگرینی در سفری که به ایران داشت یکی از چهار سندی که تصویب کرد و خود آنها نیز آن را پیشنهاد دادند، همکاری های آموزشی و پژوهشی بود.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه تصریح کرد: در سفری که روحانی به فرانسه داشت، اولاند اعلام کرده بود که ما علاقه‌مندیم با شما همکاری علمی و دانشگاهی داشته باشیم. با ظرفیتی که در جامعه علمی کشور ما وجود دارد، این بستر فراهم است و در دوران پسابرجام بستر بیشتری فراهم شده است که باید از آن استفاده شود.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت امور خارجه حمایت از فعالیت هایی است که وزارت علوم تشخیص داده و برای ارتقاء سطح علمی کشور با کشورهای خارجی برگزار می شود. سیاست وزارت امور خارجه، تایید فعالیت هایی است که وزارت علوم برای ارتقاء سطح بین المللی و در زمینه بین المللی انجام می دهد.

تخت‌روانچی به تفاهم نامه های علمی که با کشورهای اروپایی و دیگر کشورها منعقد می شود، اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم در این تفاهم‌نامه‌ها به سمتی حرکت کنیم که دردی از کشور را حل کنیم.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه به همکاری مشترک با دانشگاه های خارجی اشاره کرد و افزود: یکی از کارهایی که بسیار خوب است و می شود آن را انجام داد، انجام دوره های مشترک با دانشگاه های خارجی است؛ چراکه دانشجویان دکترا علاقه‌مند هستند بخشی از تحصیل خود را در خارج از کشور و در دانشگاه های مطرح دنیا انجام دهند.

وی با بیان اینکه ایران از نظر علمی این ظرفیت را دارد که به قطب علم و فناوری تبدیل شود، اظهار داشت: دوران بعد از برجام فرصت بسیار مناسبی است که ما در زمینه هایی تمرکز کرده و کار کنیم که در دوران تحریم نتوانستیم در آن بخش کار کنیم و باید در زمینه علم و فناوری خود را قوی کنیم.

تخت‌روانچی به گسترش زبان فارسی در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در کشورهای خارجی علاقه به زبان فارسی و ایجاد کرسی‌های ایران شناسی افزایش یافته است. این موقعیت خوبی است که ما از این فرصت استفاده کرده و در جهت ارتقاء فرهنگ ایرانی- اسلامی فعالیت و کرسی های زبان فارسی را در کشورهای دیگر بیشتر کنیم و وزارت امور خارجه نیز آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با وزارت علوم اعلام می کند. انتظارمان نیز این است که سفارتخانه های ما در جریان این امور قرار گیرند. البته در امور تخصصی وزارت علوم دخالتی نکرده، وزارت امور خارجه و سفارتخانه ها بیشتر نقش هماهنگی را برای وزارت علوم انجام خواهند داد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top