چاپ خبر
ادامه اعتراضات دانشجویان پیام‌نور به افزایش شهریه این دانشگاه؛

سنگینی افزایش شهریه بر دوش دانشجویان دانشگاه پیام نور

پیام نورنا : افزایش شهریه ثابت ورودی‌های قبل از سال 95 دانشگاه پیام‌نور، اعتراضات زیادی را از سوی دانشجویان این دانشگاه به همراه داشت، به طوریکه توضیح مسئولان دانشگاه پیام‌نور برای دانشجویان قانع کننده نبود و دانشجویان این دانشگاه همچنان سعی دارند اعتراضات خود را، به گوش مسئولین دانشگاه پیام‌نور برسانند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – تعیین شهریه دانشجویان از سوی وزارت علوم به دانشگاه ها تفویض اختیار شد. این موضوع در قسمتی از بخشنامه شماره 2/22/92421 که در تاریخ 23 شهریورماه سال 92 از سوی دفتر گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم ابلاغ شده ذکر و گفته شده “دانشگاه‌ها موظفند شهریه مورد نظر خود را حداکثر تا سقف شهریه تعیین شده در هیات امنای خود تصویب به دفتر گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم ارسال و سپس اجرا نمایند.”

از سوی دیگر دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در تاریخ 25 خردادماه 95، با تاکید بر اینکه وزارت علوم تصمیمی مبنی بر افزایش شهریه دانشگاه‌های دولتی ندارد، به ایسنا گفت: تصمیم نهایی درمورد شهریه دانشگاه‌ها توسط هیات امنای دانشگاه‌ها گرفته می‌شود.

در این راستا در 29 تیرماه سال 95، دکتر ابوالفضل فراهانی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، از افزایش 15 درصدی شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی 96- 95  خبر داد و گفت: شهریه دانشگاه پیام نور برابر با مصوبات این دانشگاه افزایش می‌یابد. به طور کلی شهریه ثابت و متغیر دانشگاه پیام نور برای دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی 96- 95، 15درصد افزایش خواهد یافت. این افزایش شهریه فقط برای دانشجویان جدیدالورود بوده و شهریه دانشجویانی که در سال‌های قبل وارد دانشگاه پیام نور شده‌اند افزایش نخواهد یافت.

اما دانشجویان دانشگاه پیام‌نور  با رسیدن موسم ثبت‌نام و انتخاب واحد، پس از  ورود به سیستم گلستان متوجه افزایش 15 تا 18درصدی شهریه‌های ثابت خود شدند و در تماس‌های مکرر با ایسنا، اعتراض خود را به این موضوع اعلام کردند.

پاسخ مسئولان دانشگاه پیام‌نور به این اعتراضات این بود که “مطابق مصوبه وزارت علوم، دانشجویان هرساله باید 35 هزار تومان برای برنامه‌های فرهنگی به دانشگاه پرداخت کنند.این مبلغ هر سال به همراه شهریه متغیر از دانشجویان اخذ می‌شد اما امسال مشکلی در سیستم ایجاد شد و این مبلغ به شهریه ثابت دانشجویان اضافه شد. البته در حال حاضر این مشکل برطرف شده و مبلغی که باید برای مسائل فرهنگی توسط دانشجویان به دانشگاه پرداخت شود به شهریه متغیر آنها اضافه شد.

مهندس محمد محسن صدر دبیر کل شورای اطلاع رسانی پیام نور همچنین با اشاره به نحوه عملکرد سامانه گلستان(سامانه ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام نور) اظهار کرد: “نحوه عملکرد سامانه گلستان به گونه‌ای است که تا شهریه ثابت پرداخت نشود دانشجو امکان ثبت‌نام و انتخاب واحد ندارد، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان گمان کردند که شهریه ثابت آنها افزایش یافته است. البته در حال حاضر این مشکل برطرف شده و مبلغی که باید برای مسائل فرهنگی توسط دانشجویان به دانشگاه پرداخت شود به شهریه متغیر آنها اضافه شد.”

انتشار این خبر، واکنش بسیاری را از سوی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور در پی داشته و شاهد نظرات بسیاری از سوی دانشجویان این دانشگاه بودیم.

مهم‌ترین اعتراض دانشجویان این است که میزان افزایش شهریه، بیش از 35 هزار تومانی است که گفته می‌شود برای مسائل فرهنگی از دانشجویان اخذ می‌شود. آن‌ها همچنین اذعان داشته‌اند کلاس‌های دانشگاه پیام‌نور غیر حضوری یا نیمه حضوری برگزار می‌شود و خدمات خاصی چه در زمینه فرهنگی و چه در زمینه‌های دیگر از سوی دانشگاه به دانشجویان ارائه نمی‌شود که دانشجویان قرار باشد برای این منظور هزینه‌ای را پرداخت کنند.

از سوی دیگر این دانشجویان تاکید کرده‌اند افزایش شهریه  ثابت دانشگاه پیام‌نور نباید شامل ورودی‌های سال‌های قبل این دانشگاه شود. این دانشجویان به افزایش ۱۸درصدی شهریه معترض بوده و گفته‌اند “معاون دانشگاه در رسانه‌ها اعلام کردند که افزایش ۱۵درصدی برای دانشجویان جدیدالورود است نه دانشجویان قدیمی اما اکنون شاهد افزایش ۱۸درصدی شهریه برای همه دانشجویان هستیم. این شهریه برای دانشجویان بسیار بالا است، در حالی که دانشگاه پیام‌نور را برای این انتخاب کرده‌ایم که هزینه‌های کمتری را پرداخت کنیم.”

عده‌ای دیگر نیز اعلام کرده‌اند به دلیل  بالا بودن میزان شهریه از ادامه تحصیل انصراف خواهند داد و حتی از تحصیل آشنایان خود در دانشگاه پیام‌نور جلوگیری خواهند کرد. آن‌ها تاکید کرده‌اند “دانشجوهای مقطع  دکتری دانشگاه پیام نور از طریق کنکور سراسری و با رتبه‌های عالی وارد این دانشگاه شده‌اند. شهریه کم‌تر این دانشگاه نسبت به دوره‌های شبانه و دانشگاه آزاد، علت انتخاب دانشگاه پیام نور برای تحصیل بود. افزایش نجومی شهریه دانشگاه پیام‌نور، دانشجویان این دانشگاه را غافل‌گیر کرده است.

نظر وزارت علوم درمورد افزایش شهریه دانشگاه پیام‌نور

بر اساس این گزارش، دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم درمورد افزایش شهریه ثابت دانشجویان با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند شهریه خود را بر اساس مصوبه هیات امنا بین 15 تا 20 درصد افزایش دهند، اظهار کرد: البته مصوبه هیات امنا عطف به ماسبق و شامل دانشجویانی که در سال‌های قبل وارد دانشگاه شده‌اند نمی‌شود. وزارت علوم با دانشگاه‌هایی که در این زمینه تخلف کنند برخورد خواهد کرد.

**گزیده‌ای از نظرات مخاطبان در واکنش به خبر توضیح دانشگاه پیام‌نور درمورد افزایش شهریه

دانشجوی پیام نور

۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۱۲:۴۶

باسلام و عرض ادب. قرار نبود شهریه ثابت دانشجویان ورودی سال گذشته تغییری کند. با همه این توضیحاتی که جناب صدر ارائه فرمودند به شهریه ثابت ما 128هزار و 700 اضافه شده.. این واقعا ناعادلانه است و خلف وعده و وعید مسئولین است… این رقم را درتعداد بی شمار دانشجویان که ضرب کنیم تبدیل به یک عدد نجومی می شود… در حالیکه پیام نور فعالیت فرهنگی ندارند.

ژیوار

۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۱۳:۰۸

سلام و عرض ادب خدمت فعالان عرصه خبر… افزایش نامتعارف شهریه ثابت پیام نور واسه ما دانشجویان این دانشگاه اصلا قابل درک نیست. با اینکه بارها از زبان مسئولین این دانشگاه اعلام شده که شهریه ثابت تا پایان دوران تحصیل ثابته و تغییری نمیکنه ولی متاسفانه در یک اقدام یهویی و نامتعارف شاهد افزایش سرسام آور 18 درصدی این شهریه بوده آیم… لذا خواهشمند است با پیگیری این موضوع از طریق خبرگزاری وزین و عالی خود ما دانشجویان دانشگاه پیام نور رو همراهی بفرمایید.

حیدری

۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۱۳:۵۱

ما دانشجویان ارشد ورودی ۹۴ نسبت به این افزایش اعتراض داشته و زیر بار پرداخت آن نمی‌رویم. شهریه ثابت تحت هیچ عنوانی نباید افزایش داشته باشه وگرنه اسمش ثابت نیست و میشه متغیر. و تا حذف مبلغ اضافه در شهریه ثابت و رساندن آن به ۷۱۴۰۰۰تومان قبلی انتخاب واحد نکرده و به مراجع بالاتر شکایت می‌کنیم.

زخم خورده

۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۱۳:۵۸

امروز یه لطف بزرگ در حق دانشگاه پیام نور کردم و سه نفر از همکارانم رو از ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور منصرف کردم.

 
امین

۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۱۸:۲۸

اقدام افزایش شهریه برای تمدید پایان نامه دکتری در مدت زمان سنوات تعیین شده غیر قانونی است. لطفا قبل از شکل گرفتن یک اعتراض صنفی گسترده از طرف دانشجویان از این تصمیم غیر عقلانی صرف نظر کنید.

مرتضی

۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۱۸:۳۴

الانم پرداخت کردیم معلوم نیست بعدا برگرده یا نه. من برای کارشناسی 188 تومن شهریه ثابت پرداخت کردم.

گلنار

۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۱۸:۳۵

لطفا مسئولین پی‌گیری کنند. دانشجوهای دکتری پیام نور از طریق کنکور سراسری و با رتبه‌های عالی وارد این دانشگاه شده‌اند. علت انتخاب دانشگاه پیام نور توسط خود بنده به خاطر شهریه کمتر این دانشگاه در سال 93 نسبت به شبانه و دانشگاه آزاد بود. اما امروز این خبر افزایش نجومی شهریه مرا غافلگیر کرده است زیرا امکانات این دانشگاه برای دانشجوهای دکتری بسیار محدود میباشد. مسئولین محترم توجه داشته باشند که افزایش شهریه برای دانشجوهای دکتری هم خُلف وعده میباشد و هم ناعادلانه.

 
احمد

۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۲۱:۳۴

سلام. از شما ممنونیم که هنوز کسی هست صدای مارو بشنوه. لطفا 50درصد پرداخت شهریه ثابت در هنگام برداشتن رساله دکتری در هر ترم رو هم بررسی کنید. قبلا قانون به این صورت بود که هنگام انتخاب رساله فقط یکبار شهریه ثابت پرداخت میشد ولی الان حتی برای دانشجوهای دکترای قدیم الورود هم گفتن باید هر ترم که رساله را انتخاب می‌کنید 50درصد شهریه ثابت پرداخت شود این یعنی فاجعه. یعنی یک رساله با این قانون جدید از 15میلیون به 23میلیون تبدیل میشه. این قانون اگرم بخوان اجرا کنن باید برای ورودی‌های جدید باشه نه قدیم که با اون شرایط حاضر به ثبت نام شدن. بخدا من رتبه‌ام شبانه فردوسی میاوردم ولی به خاطر شهریه کم اینجارو انتخاب کردم خواهش میکنم، این مشکل رو به گوششون برسون که ما حاضر به انصراف هستیم چون دکترای پیام نور خوندنش ارزش این همه هزینه رو نداره.

۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۱۳:۳۴

مسئولین محترم پیام نور عنایت فرمایند اتکا کامل به شهریه دانشجو یکی از اشتباهاتی است که در آینده بیشتر از این دانشگاه را دچار مشکل خواهد کرد. مدیریت یعنی تامین منابع مالی در شرایط حاد بجز از شهریه. وگرنه هرکسی میتونه با افزایش شهریه جبران کسری بودجه را داشته باشد. متاسفانه پیام نور علیرغم داشتن پتانسیل‌های بالای اقتصادی و حتی کار آفرینی و اشتغال زایی متاسفانه سراغ آخرین راه حل که افزایش شهریه باشد رفته است.  قطعا اینجوری پیش برود استقبال از این دانشگاه بسیار کم خواهد شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : ایلی - در تاریخ : 19 شهریور 1395

    قک کنم هنوز مفهوم شهریه ثابت و متغییر درک نشده!

  2. نویسنده دیدگاه : علیرضا - در تاریخ : 19 شهریور 1395

    سلام
    هرکی میخواد مثل بچه آدم درس بخونه و موفق بشه یا روزانه بخونه یا شبانه یا نشد بره آزاد دور پیام نور یه خط قرمز بزرگ بکشه هم پولش میره هم عمرش هم مخش سوت میکشه

  3. نویسنده دیدگاه : حسن - در تاریخ : 19 شهریور 1395

    خدایی دیگه خجالت اوره منی ک دانشجو 93 م چرا شهریم از 106 تومن شده 144 مگه این همه حرف میزنین هر سال مال ورودی جدید نیست خدایی ادم درس نخونه سبک تره این همه ادم تا دیپلم خوندن از ما که میخایمم لیسانس بگیریم وظع مالی بهتر و درکو فهم بالا تر

  4. نویسنده دیدگاه : معصومه - در تاریخ : 20 شهریور 1395

    منم انتخاب واحد نکردم به امید درست شدن شهریه ها

  5. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 20 شهریور 1395

    اینم تورم یک رقمی – هیت امنا چطور تورم را محاسبه کردن که شده 18 درصد لطفا به آقای نوبخت اعلام کنند تورم را چطور محاسبه کردن که با محاسبات دولت سازگار نیست-فکر کنم حقوق هیت امنا بالا رفته باشه!!!!!!!!!

  6. نویسنده دیدگاه : فرزان - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    189 هزار تومن شهریه ثابت اخه چه خبره مگه یک کارگر چقدر حقوق میگیره که هر روز شهریه ها رو بالا میبرین

  7. نویسنده دیدگاه : حسن - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    سلام . 29 شهریور دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد دارم. چون هنوز مقاله ارایه نداده ام و نمره ام از 19 حساب می شود آیا درست هست بعد از دفاع 8 ماه فرصت داریم تا مقاله ارائه دهیم تا با نمره پایان نامه جمع شود ؟ تاریخ فراغت از تحصیل من همان 29 شهریور است ؟. بعد از دفاع باید متن پایان نامه را صحافی کنم و به اساتید راهنما و مشاور و غیره تحویل دهم و دنبال کار مقاله و اکسپت مقاله بیافتم؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 21 شهریور 1395 :

    سلام
    متاسفانه اطلاعی از این موضوع نداریم. با کارشناس رشتتون صحبت کنید

  8. نویسنده دیدگاه : nafas - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    سلام خسته نباشید ، میخواستم بگم لطفا برای عادی شدن تمامی درسهای پیام نور البرز واحد کرج هم یه اقدامی بکنید ترم پیش تمام درسارو عادی کرده بودن ولی خیلی ازدانشجویان شاغل بالاجبار مرخصی میگرفتن تابتونن میان ترم داشته باشن این ترم هم به همین صورت شده و هیچ راه چاره ای برای شاغلین نذاشتن ، درجالی که اساس دانشگاه پیام نور رو غیرحضوری بودنه

  9. نویسنده دیدگاه : سعیده - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    لطفا این وضعیتو درست کنید واقعا وحشتناکه من هنوز کارمند نیستم و حقوقی ندارم و دانشجوی ارشد هستم واقعا برام سخته جور کردن این مبلغ شهریه …

  10. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    مبلغ شهریه متغییر هم نسبت به ترم قبل حدود صدتومن تغییر داشته . به این میزان چهل تومان بیمه و خدمات رو هم باید اضافه کرد .شاید به نظر مبلغ کمی بیاد ولی واسه یه نفر مثل من که پدرشو از دست داده و باید مخارج خانواده رو هم تامین کنه واقعا تغییر زیادیه

  11. نویسنده دیدگاه : محمدی - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    ورودی ۹۴هستم و دانشجوی ارشد ،شهریه ثابت ۷۵۰تومن پرداخت میکردم ،درحالی که گفته میشد افزایش شهریه صورت نمیگیره ولی موقع انتخاب واحد مجبورا ۸۴۰تومن پرداخت کردم ،الان هم میگن این افزایش روی شهریه متغییر انجام میشه،یعنی دوباره همین پول رو باید پرداخت کنم …..
    و پولی که پرداخت کردیم دیگه عمرا پس بدن …..

  12. نویسنده دیدگاه : vaisy - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    سلام،البته این مشکل ورودی های جدید هم هست چون در دفترچه ثبت نام دانش پذیری اعلام کرده است که شهریه ثابت ارشد 1395 مبلغ 714000 هزار تومان است و با این وعده های دروغین دانشجویان را به دانشگاه میکشانند اما حالا که موقع انتخاب واحد رسیده شهریه ثابت نزدیک به 850000 از دانشجویان میگیرند

  13. نویسنده دیدگاه : خانمحمدی - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    سلام وممنونم ازشما که نظرات مارامنعکس میکنید .کاش می گفتند کدام برنامه فرهنگی که بابت اون 35000 تومن ازدانشجومیگیرند ویابابت کدام بیمه از دانشجوهزینه اونرامیگیرند؟ درمورد شهریه های ثابت دررشته تربیت بدنی هزینه های دروس عملی را103500 تومان یعنی تقریبا”دوبرابر ترم قبل اعلام کرده اند که واقعا”سنگین بنظرمیاد

  14. نویسنده دیدگاه : ب.م - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    من خودم ورودی سال ۹۲ ام پولی که بابت شهریه ثابت واریز میکردم ۹۸۰۰۰اومن بود الان شده ۱۴۹۰۰۰تومن شده نزدیک به ۵۰هزار تومن رفته روش چه کسی پاسخگوست؟؟؟! مگر نه اینکه شهریه ثابت و متغیر فقط برای ورودی های جدید باید افزایش پیدا کنه؟ پولهای ما دانشجوهای بیکار به جیب چه کسانی میرود؟ کدام خدمت فرهنگی؟ چرا ما آن را نمیبینیم؟

  15. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    من کاردانی علمی کاربردی خوندم یک سال و نیم خوندم حالا برای کارشناسی ناپیوسته دوباره همون درسهارو خوندم فقط 28واحد تطبیق خورد الان 3ساله دارم واسه کارشناسی میخونم پدرم در اومد. واسه ارشد به هیچ وجه پیام نور نمیخونم.لطفا هیچ کس نیاد پیام نور

  16. نویسنده دیدگاه : گیرافتاده - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    سلام چرا بدون خبر برای تمدید پایان نامه شهریه می گیرید این عادلانه نیست و حق خوری،واقعا برای این دانشگاه متاسفم که نه امکاناتی و نه هیچ چیزی فقط هی پول اضافی میگیرید،……….

  17. نویسنده دیدگاه : حجت - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    با سلام و وقت بخیر و تشکر از سایت پرمحتوای شما.
    خجالت بکشند برخی متولیان امر. خدا رو خوش نمیاد. چرا افعال جملات رو عوض میکنیم و با کلمات بازی میکنم؟ پیام نور حق افزایش شهریه ثابت برای ورودیهای قدیم رو نداره.
    من قویا این اقدام ناعادلانه پیام نور رو محکوم می کنم و امیدوارم مسئولین رسیدگی کنن.

  18. نویسنده دیدگاه : مهدی حیدری - در تاریخ : 21 شهریور 1395

    سلام من شهریه ثابت رو پرداخت کردم.باهمون افزایشی ک داشت.ایا برای شهریه متغیرم همین مبلغ 40000هزارتومن ک بابت مسایل فرهنگی گرفتن دوباره اضافه میشه یانه؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 22 شهریور 1395 :

    سلام
    اگر یکبار اون 40 هزار تومان از شما دریافت شده دیگه دریافت مجدد برای این نیمسال نمیشه

  19. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 22 شهریور 1395

    با سلام خدمت همه دوستان.
    خداوکیلی تورم پیام نور از تورم و افزایش هزینه کشور بیشتر.
    در زمانی ک تورم کشور 9درصد و افزایش حقوق سالانه کارمندان12درصد ناعادلانه ترین اقدام پیام نور افزایش 18درصدی شهریه ثابت تمامی دانشجویان می باشد.

    خواهشمندیم صدای مارا ب گوش مسئولان برسانید.

  20. نویسنده دیدگاه : مجید. - در تاریخ : 22 شهریور 1395

    بخدا سوگند اگر من در این شش ترمی که در پیام نور درس خوندم چیزی به اسم کار فرهنگی دیده باشم . .کدام کار فرهنگی آقا ؟

  21. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 22 شهریور 1395

    با سلام ، واقعا جای سوال و تاسف دارد که یا مسولان پیام نور تفاوت شهریه ثابت یا متغیر را نمی دانند یا مخاطبان خود را کم شعور تلقی می کنند. چرا که منظور از شهریه ثابت این است که هر کس با هر ورودی که وارد دانشگاه می شود شهریه همان ترم ورودی تا پایان تحصیل برای او ثابت نی ماند اما پیام نور هر سال افزایش 15 درصدی را هم بر شهریه ثابت و هم بر شهریه متغیر اعمال می کند یعنی استثمار مضاعف .

  22. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 22 شهریور 1395

    به نظر بنده داشگاه پیام.نور باید نام خودش را به پیام پول تغییر بدهد . چرا که از این رویه افزایش بی رویه سال به سال شهریه های ثابت و متغیر بیشتر رنگ و بوی یک بنگاه اقتصادی…. تا یک کانون و مرکز فراگیری علم و دانش …

  23. نویسنده دیدگاه : جواد - در تاریخ : 22 شهریور 1395

    سلام. اقا این چه وضع هست تو رو خدا. ترم قبل 101 تومن شهریه ثابت کارشناسی دادیم این ترم 120 تومن ترم قبل 340 تومن شهریه متغییرمون بوده این ترم حدود 450 تومن شهریه متخیر یعنی حدود 110 تومن افزایش در کل شهریه. این یعنی چی؟ انصافه؟ 560 تومن تو ازاد میتونم بخونم با کلاس های مرتب. اینجا 3 جلسه کلاس میزارن نصفشم موش و گربه تعریف میکنه استاد این پول حلاله تو رو قران؟ 35 تومن کدوم خدمات رو میدن؟ اسمش رو بگن؟ رفتیم سالن دانشگاه رو بگیریم از ما چک میخوان این خدماته؟

  24. نویسنده دیدگاه : رویا - در تاریخ : 22 شهریور 1395

    سلام
    من دانشجوی ارشد پیام نور ورودی سال 93 هستم. شهریه ثابت برای ما در سال 93 حدود 620000 تومن بود که 15 درصد نسبت به سال قبلش افزایش پیدا کرده بود. سال 94هم 15 درصد دیگه افزایش دادن شد 714000 تومن و امسال هم …
    چرا هر سال افزایش شهریه ثابت؟ از سال 92 که دولت عوض شد و به تبع اون رئیس دانشگاه پیام نور عوض شد این وضعیت ماست. من خودم به آقای روحانی رای دادم. ولی تمام اتفاقاتی که از سال 92 به بعد افتاده فقط زندگی رو برای ما سخت تر کرده. چه در دانشگاه و چه در محل کارم همه چیز داره بدتر و بدتر میشه………. اگر نرخ تورم رو پایین آوردن پس چرا اجازه میدن دانشگاه هایی که فقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستن نه تربیت نیروی کار هر قدر دلشون میخواد افزایش شهریه بدن؟ پس دولت و وزارت علوم چه کارن؟ چرا هیچ نظارتی نمیکنن؟ مگه ما چه خدمات فرهنگی بعد از پرداخت 70000 تومن توی دوران تحصیلمون از دانشگاه دیدیم؟ اصلا مسئولین همین دانشگاه پیام نور هم باید فیش هاشون رو در انظار عموم قرار بدن که مشخص بشه پول این خدمات فرهنگی و اضافه شهریه کجا و به جیب کی رفته؟

  25. نویسنده دیدگاه : ابوالحسنی - در تاریخ : 22 شهریور 1395

    ای کاش پیام نور شرکت نمی‌کردم.من و همسرم که همزمان تحصیل می کنیم واقعا جور کردن این شهریه برامون سخته.کاش رفته بودم غیرانتفاعی حداقل دیگه تکلیفم روشن بود.

  26. نویسنده دیدگاه : حمید - در تاریخ : 22 شهریور 1395

    ایا افزایش شهریه ثابت از 126 هزار به 189 تومانافزایش 15 درصدی است ایا من که ترم ششم هستم جزو تازه واردین هستم یا من دارم دیوانه میشوم یا دانشگاه اشتباه میکند ولی قطعا این کار باعث فرار وانصراف میشود دانشجو لنگ 20تومان پول است انوقت شما دم از خدماتی میزنید که ما ندیده ایم .ترا به خدا درک داشته باشید ولااقل نگویید 15 درص برای تازه واردین

  27. نویسنده دیدگاه : فرزام - در تاریخ : 22 شهریور 1395

    افزایش شهریه هاى دانشگاه پیام نور در ترم جارى ٩۶-٩۵ بر هیچ مبناى منقى استوار نیست
    به عنوان مثال این دانشگاه حتى براى دانشجویان خود هیچ گونه امتیازى قائل نیست حتى در ارائه خوابگاه به دانشجویان سر باز زده است
    کلاس هاى این دانشگاه نیمه متمرکز هستند یعنى کتب ارائه شده به دانشجو به طور کامل تدریس نمى شوند
    در ثانى این امر هم قابل توجه آقایون رئیس باشد که نه دانشگاه بانک است و نه دانشجو ارباب رجوع
    قویاً تأکید مى کنم که در افکار خود سریعاً تجدید نظر کنید
    با تشکر
    فرزام حیدرى

  28. نویسنده دیدگاه : امیر - در تاریخ : 22 شهریور 1395

    با سلام
    یه سوال داشتم
    من برای شهریه ی ثابت 1498000تومان پرداخت کردم
    علاوخ بر اون شهریه ی متغیرم 35 تومان فرهنگی و 5 تومن بیمه لحاظ شده.
    با حساب حرف های بالا که اقایان زدند که من یه بار هزینه ی فرهنگی رو دادم
    ورودی 93 با شهریه ثابت ورودی 110 تومن هستم بدون مهمان شدن و…

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 22 شهریور 1395 :

    سلام
    الان دقیقا سوالتون کجا بود دوست عزیز ما نفهمیدیم سوالتون چی هست!!!

  29. نویسنده دیدگاه : milad - در تاریخ : 23 شهریور 1395

    شهریه ثابت ترم قبل ما 120000تومن بود این ترم شده 190000تومن
    ما به این تفاوت میگیم 70تومن
    …….دانشگاه میگن 35تومن

  30. نویسنده دیدگاه : مصطفی - در تاریخ : 23 شهریور 1395

    سلام
    چرا باید خودسرانه شهریه ثابت رو 15 درصد واسه ارشد بالا ببرنند؟
    مگه اسمش شهریه ثابت نیست
    واقعا متاسفم واسه خودم که اومدم اینجا واسه ارشد چه فرقی با آزاد داره با این همه امکانات کم

  31. نویسنده دیدگاه : مهران - در تاریخ : 23 شهریور 1395

    سلام،ببخشیدثبت نام ورودی بهمن کی اعلام میشه؟وتاجه حدودمعدلی میشه قبول شد؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 شهریور 1395 :

    سلام
    برای چه مقطعی دوست عزیز؟ ارشد که پذیرش بهمن نداریم و کارشناسی هم که باید صبر کنید تا سازمان سنجش اعلام کند

  32. نویسنده دیدگاه : سراج - در تاریخ : 24 شهریور 1395

    سلام. راستش فکر نمی کردم شهریه پ ن اینقدر سنگین باشد. من براحتی می توانستم به دانشگاه آزاد بروم اما به پ ن آمدم. در صورتی که پاس کردن دروس دانشگاه آزاد با آن جزوه های کوچک خیلی راحت تر است. ما کارمندیم و به امید غیر حضوری بودن و الکترونیکی شدن دروس آمدیم. یکی از اساتید دانشگاه آزاد میگفت بخاطر رقابت با دانشگاه های دیگر بما تاکید شده امتحانات را ساده بگیریم و تا میشود کسی واحدش را نیفتد!! اما بنده دیروز با یک کتاب 400 صفحه ای روبرو شدم آن هم برای دو واحد ناقابل! کاش رعایت میکردند و فکری هم بحال دانشجو میکردند و دروس را تعدیل میکردند. یا مثلا یکی دیگر از منابع با 250 ص اما اینقدر مشکل است که انسان از هر چی درس است فراری و متنفر می شود!!!

  33. نویسنده دیدگاه : سوشي - در تاریخ : 24 شهریور 1395

    من لیسانس و فوق لیسانسم از این دانشگاه بی کیفیت پیام نور گگرفتم. هیچوقت حتی 1 بار نشد که فعالیت فرهنگی داشته باشن این پولها همش برای چاپیدن دانشجو هست

    با افتخار میگم بیشتر از 10 نفر از نزدیکانم رو از حضور در پیامنور منصرف کردم
    اخریش پسرعموم بود که با وجود شهریه زیاد دوره های مجازی دانشگاه علم و صنعت، قانعش کردم همونجا ثبت نام کنه و قید پیامنور رو بزنه. بنده خدا میخواست تو فراگیر ارشد شرکت کنه جلوشو گرفتم
    شماها هم نذارید اطرافیانتون وارد این دانشگاه بی کیفیت و کقیف بشن این بهترین شیوه مبارزه با کسایی هست که سالها جیب ما رو خالی کردن

    شهریه ثابت مقطع ارشد من:
    سال 92 : 540 تومن
    سال 93 : 620 تومن
    سال 94 : 714 تومن
    خوشبختانه پارسال تموم شد و به امسال نرسید دلم میسوزه برای کسانی که امسال 820 تومن شهریه باید بدن

  34. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 24 شهریور 1395

    من دانشجوی ارشد تاریخ تشع تهران هستم ..الان ترم اخرم بخاطر افزایش شهریه هنوز انتخاب واحد نکردم تو رو خدا یه تمهیداتی بچینید من الان باید چیکار کنم ..هزینه ها بسیار بالاست الانم من پایان نامه دارم

  35. نویسنده دیدگاه : ماهور - در تاریخ : 25 شهریور 1395

    خدایا :/ آخه وقتی هیچ تاثیری تو کیفیت آموزش و دانشگاه پیدا نمیشه واسه چی این قدر گرون شده؟ ما به هوای هزینه ی کمتر اومدیم پیام نور اما انگار اینم داره میشه دانشگاه آزاد ثانی . مسخره ست

  36. نویسنده دیدگاه : نیر - در تاریخ : 25 شهریور 1395

    با وعده ی دروغ شهریه ثابت 714000ت ازشد پیام نور95 ثبت نام کردیم وحالا 842000 ت گرفتن .این فریبکاری خیلی نامنصفانه اس!!!!!!

  37. نویسنده دیدگاه : محمد رحمانی - در تاریخ : 26 شهریور 1395

    سلام پشتیبان عزیز -خسته نباشید.خواهشاً به اطلاع مسئولین برسون:
    ما دانشجویان ارشد ورودی ۹۴ نسبت به این افزایش اعتراض داشته و زیر بار پرداخت آن نمی‌رویم. شهریه ثابت تحت هیچ عنوانی نباید افزایش داشته باشه وگرنه اسمش ثابت نیست و میشه متغیر. و تا حذف مبلغ اضافه در شهریه ثابت و رساندن آن به ۷۱۴۰۰۰تومان قبلی انتخاب واحد نکرده و به مراجع بالاتر شکایت می‌کنیم.مسئولین محترم پیام نور عنایت فرمایند اتکا کامل به شهریه دانشجو یکی از اشتباهاتی است که در آینده بیشتر از این دانشگاه را دچار مشکل خواهد کرد. مدیریت یعنی تامین منابع مالی در شرایط حاد بجز از شهریه. وگرنه هرکسی میتونه با افزایش شهریه جبران کسری بودجه را داشته باشد. متاسفانه پیام نور علیرغم داشتن پتانسیل‌های بالای اقتصادی و حتی کار آفرینی و اشتغال زایی متاسفانه سراغ آخرین راه حل که افزایش شهریه باشد رفته است. قطعا اینجوری پیش برود استقبال از این دانشگاه بسیار کم خواهد شد. باتشکر و احترام

  38. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 27 شهریور 1395

    من انصراف میدم میرم آزاد.
    ترجیح میدم پول بیشتر بدم دروغ نشنوم.
    5 تا کلاس نصف و نیمه میذارن ترمی 700 تومن میگیرن!
    همینطوری پیش برن شهریه شون از آزاد بیشتر میشه!

  39. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 28 شهریور 1395

    سلام بر مدیر سایت
    رشته حسابدار ی دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی ارشد قبول شدم.من دورهکارشناسی معدم 18/10 بود. ولی متاسفانه با وجود علاقه بسیار جهت ادامه تحصیل به علت افزایش نجومی شهریه ها قادر به ادامه تحصیل نیستم . واقعا برای مسئولان دانشگاه پیام نور متاسفم

  40. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 29 شهریور 1395

    با سلام .. ببخشید میخواستیم بدونم شهریه درس سمینار یا تحقیق و تتبع نظری آموزش محور چقده .. ممنون

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 29 شهریور 1395 :

    سلام
    چون جدول شهریه سال تحصیلی جدید منتشر نشده مشخص نیست

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top