چاپ خبر

تدریس درس دفاع مقدس در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

پیام نورنا : جلسه هم اندیشی اساتید درس دفاع مقدس با روسا و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صبح امروز با حضور دکتر میرزاده و سردار بهمن کارگر برگزار شد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر میرزاده در این جلسه با درود به روح پرفتوح امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، گفت: امروز پایداری و امنیت کشور حاصل خون شهیدان عزیز است که در حقیقت جمهوری اسلامی ایران رزق شهدای بزرگواری است که همیشه زنده و جاوید هستند و نزد پروردگارشان رزق و روزی دارند.

میرزاده با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش مثال‌زدنی شهید سوداگر و کوشش همکاران فعالی همچون سردار زمانی بنیانگذار درس دفاع مقدس بوده است، اظهار داشت: به وضوح مشاهده می شود که در دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام بیشتری نسبت به درس دفاع مقدس صورت می‌گیرد و خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی با مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدیران حوزه شاهد و ایثارگر وجود دارد.

ساخت 50 یادمان شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در مجاورت مساجد واحدهای دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون در این دانشگاه 50 یادمان برای شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در مجاورت مساجد واحدهای دانشگاهی ساخته شده است، گفت: ساخت یادمان شهدا به صورت یک برنامه اساسی برای بزرگداشت یاد شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه در جهان سربازان هر کشور به عنوان قهرمانان ملی شناخته می‌شوند و برای گرامیداشت آنها تندیس های ارزشمندی ساخته می‌شود، گفت: این موضوع نشان دهنده ارزش کار سربازان در دفاع از کشورهایشان است و ما نیز در ایران همانند قبل باید همواره یاد شهدای خود را گرامی بداریم.

میرزاده با بیان اینکه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز می تواند در طرح درس دفاع مقدس فعال شود، تصریح کرد: باید با همکاری معاون آموزشی دانشگاه و سردار کارگر، کمیته ای تشکیل شود تا با برگزاری کارگاهی در این خصوص، این امکان فراهم شود که دانشجویان سراسر کشور از درس دفاع مقدس استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هم نسلان ما که نسل انقلاب بودند، در جریان تمام تحولات انقلاب و جنگ تحمیلی بودند، گفت: نسل های جدید هیچ خاطره ای از جنگ، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ندارند و این موضوع می تواند در کنار هجوم نرم‌افزاری که به وجود آمده، خطرناک باشد. چرا که ممکن است یاد و خاطره دفاع مقدس، ایثارگری ها و شهادت های آن دوران به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: امروز کشور ایران در منطقه پرآتش خاورمیانه یک کشور کاملاً امن است و این جز با خون شهدا حاصل نمی‌شد، بنابراین باید امکان دسترسی به درس آشنایی با دفاع مقدس برای تمام دانشجویان فراهم شود.

میرزاده همچنین پیشنهاد داد درس دفاع مقدس در یک نسخه جدید و دانش‌آموزی، در مدارس سما هم تدریس شود تا دانش‌آموزان نیز با فلسفه و روحیه جنگ و دفاع مقدس آشنا شوند.

وی با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی برای خانواده های شاهد و ایثارگر اظهار داشت: در حال حاضر 220هزار نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر و بسیجی‌های فعال در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند که 118هزار نفر از آنان مشمول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بوده و از آنها شهریه ای دریافت نمی‌شود و مابقی بین 10 تا 50درصد از تخفیف شهریه بهره مند می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آماری از فعالیت خانواده شهدا و ایثارگر در این دانشگاه گفت: 560 عضو هیات علمی و دوهزار و 214 نفر از همکاران دانشگاه از خانواده بزرگ شاهد و ایثارگر هستند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون 46 شهید مدافع حرم داشته است.

وی افزود: در حال حاضر 72درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر که تحت پوشش قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هستند، در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند که این موضوع مایه افتخار است که آغوش دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب بهترین فرزندان این مرز و بوم که همان خانواده شهدا و ایثارگران هستند، باز است.

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب فارغ‌التحصیلان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه برنامه هایی دارد، گفت: در حال حاضر 150نفر از فارغ‌التحصیلان ممتاز شاهد و ایثارگر شناسایی شده و جذب آنها به عنوان اعضای هیات علمی در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط خوبی با خانواده های شاهد و ایثارگر دارد، اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، موسس دانشگاه آزاد اسلامی، خود فرمانده جنگ بود و همزمانی تاسیس این دانشگاه با سالهای جنگ و دفاع مقدس، نشان دهنده همراهی دانشگاه آزاد اسلامی با دفاع مقدس است که از همان روزهای ابتدایی وجود داشت و این همراهی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اجرای کارهای جدید درباره دستاوردهای علمی و رزمی دوران دفاع مقدس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه نباید به درس دفاع مقدس فقط به عنوان یک درس موظفی نگاه شود، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم خاطره مدافعان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، توسط شبکه بین الملل جهانی محو شود و ما باید تلاش های آموزشی و تبلیغاتی در این زمینه را بیشتر کنیم.

میرزاده تاکید کرد: باید کارهای جدیدی درخصوص دستاوردهای علمی و رزمی دوران دفاع مقدس صورت گیرد و دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در این زمینه مشارکت داشته باشد.

دکتر میرزاده همچنین با بیان اینکه در چارچوب حفظ یادگارهای دفاع مقدس، مقرر شده با همکاری شورای عالی معماری و شهرسازی، طرحی در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شود، گفت: در این طرح، اسامی 250هزار شهید کشور به شکل سرامیک های زیبا در یک دیوار نصب می شود که یک یادمان بسیار ارزشمند برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

آغاز به کار شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرده است تا فرهنگ دفاع از وطن و شهادت، ماندگار شود.

دانشگاه آزاد اسلامی در وارد کردن دفاع مقدس به ادبیات دانشگاه، خط‌شکن است

دکتر فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بیان اینکه دفاع از جان، مال و ناموس سرزمین و وطن از نظر همه افراد، لازم و حیاتی است، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت.

وی با اشاره به مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس گفت: خودباوری نسلی، شفاف تر شدن ارزش های انقلاب، افشای عمق دشمنی مستکبرین با ایران، ایجاد سرمایه عظیم انسانی، نیاز به خودکفایی و قطع وابستگی، قدرتمند شدن ایران در منطقه و تحمیل شکست بر دشمن متجاوز ازجمله این دستاوردها بود.

حسین زاده لطفی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ 27 دی 1386 با تایید رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه، درس دفاع مقدس را تعریف‌، ابلاغ و اجرایی کرد، گفت: درواقع دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان خط ‌شکن در حوزه آموزش عالی وارد عمل شد و در این خصوص پیگیری و سخت کوشی شهید سوداگر و حمایت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قابل قدردانی است.

وی افزود: در دو سال گذشته با پیگیری های دکتر میرزاده، کمیته تخصصی مبانی انقلاب و دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی فعال شده که هر ماه دو جلسه به صورت منظم برگزار شده است. وظیفه این کمیته راهبری درس دفاع مقدس و رفع مشکلات احتمالی موجود در واحدها بوده که تقریباً تمام مصوبات آن به اجرا درآمده است.

حسین زاده لطفی تصریح کرد: این کمیته دارای 13 عضو فعال است که 6 عضو از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و 7 عضو دیگر از دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دوره مدیریتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم نامه ای بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دانشگاه منعقد شده که با پیگیری کمیته تخصصی، بخش عمده ای از مفاد این تفاهم نامه عملیاتی شده و برای اجرایی شدن دیگر مفاد آن، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد حاصل تشکیل این جلسه، در رشد کمی و کیفی درس دفاع مقدس موثر باشد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top