چاپ خبر
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی عنوان کرد؛

استادان علوم انسانی پایان نامه تکراری به دانشجویان پیشنهاد ندهند

پیام نورنا : رئیس پژوهشگاه علوم انسانی گفت: از استادان تقاضا دارم که دانشجویان را مسئله شناس پرورش دهند و پایان نامه های تکراری با هم‌پوشانی زیاد و دور از مرزهای دانش به دانشجویان پیشنهاد نکنند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – به نقل از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مهرماه با حضور رئیس پژوهشگاه، مدیریت تحصیلات تکمیلی، معاونت های فرهنگی و اجتماعی، پژوهشی و اداری و مالی و جمعی از دانشجویان جدیدالورود برگزار شد.

دکتر حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این مراسم گفت: دفاع مقدس بخشی از تاریخ ایران است، اما آنچه بیشتر در خور بازکاویست این است که ایران کشوری است با تاریخ و تمدن دیرینه‌ ولایه های پنهانی‌ که می تواند به بازآفرینی قدرت خویش بپردازد.

وی افزود: کشورهای متمدن این ویژگی را دارند که به رغم هجوم ددمنشان و دشمنان بتوانند خود را بازیابی کنند و خوشبختانه کشور ما این سرمایه عظیم میراثی و تمدنی را داراست.

قبادی خاطرنشان کرد: قطعاً دفاع مقدس می تواند فرصتی برای محققان و اندیشمندان بیافریند. چرا  که یک ملت تقریباً با دست خالی توانست مقابل اتحاد بیشتر کشورهای جهان و پشتیبانی آنها از یک رژیم متجاوز به سرکردگی یکی از خشن ترین دیکتاتورهای جهان مقاومت کند و سرافراز بیرون بیاید.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان جدیدالورود پژوهشگاه علوم انسانی با اشاره به وجه تمایز محیط های دانشی علوم انسانی با سایر محیط های دانشگاهی، گفت:بی شک همه محیط های دانشگاهی و پژوهشی محترم هستند اما، علوم انسانی از آنجا که وظیفه ویژه ای نسبت به سرنوشت کشور دارد باید بیشتر محترم شمرده شود چرا که در نهایت علوم انسانی سرنوشت ملت ها را رقم می زند.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی یادآور شد: این سعدی است که سرنوشت زبان فارسی، ادب و فرهنگ ایرانی را تا امروز رقم زد. این فردوسی بود که هویت یکپارچه به ملت ما بخشید. این مولوی بود که بر تارک فرهنگ، ادبیات و معرفت جهان می درخشد و خواهد درخشید.

استاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در صحیفه نور، تأکید کرد: به قول امام (ره) علوم انسانی در نظام مسائل جهان بینی اسلامی، در رأس مسائل قرار دارند. مقام معظم رهبری هم می فرمایند؛ علوم انسانی برای جوامع جهت دهنده و فکر ساز است و حرکت، مسیر و مقصد یک جامعه را مشخص می کند.

وی اظهار داشت: بنابراین دانشجویان علوم انسانی که قرار است اجزای سرنوشت ساز و عناصر تعیین سرنوشت جامعه قرار گیرند، باید با احترام ویژه ای از سوی مسئولان پژوهشگاه روبرو باشند. اگرچه این سخن نافی وظایف و تکلیف متقابل دانشجو- پژوهشگاه، استاد- دانشجو و دانشجو و نظام اداری پژوهشگاه نخواهد بود.

قبادی افزود: ما دانشجویان رشته های علوم انسانی را نمادهای فرهیختگی و فرهنگ متعالی اسلامی-ایرانی می شناسیم لذا باید به همین اندازه به آنها احترام قائل شویم و یکی از نشانه های احترام به آنها اختصاص وقت و حضور در جمع آنها و گفت و گو و تعامل صمیمی با آنهاست.

وی تاکید کرد: پژوهشگاه باید خانه امن و آسایش دانشجویان باشد و دست‌کم باید احساس کنند، پژوهشگاه خانه دوم آنهاست.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی یادآور شد: از استادان با فضیلت و دانشمند پژوهشگاه تقاضا دارم که دانشجویان را مسئله شناس پرورش دهند و پایان نامه های تکراری با هم‌پوشانی زیاد و دور از مرزهای دانش به دانشجویان پیشنهاد نکنند.

وی اظهار داشت: قطعاً چنین نیست و بسیار بهتر و روزآمدتر شده ایم اما مستلزم آن است که ما برنامه توسعه پژوهشگاه را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم.

قبادی افزود: خواهش من از استادان این است که دانشجویان پژوهشگاه را یک سروگردن بالاتر و دانشمندتر از سایر دانشگاه های معمولی پرورش دهند چرا که اگر قرار بود پژوهشگاه هم مثل دانشگاه های معمولی باشد، برای چه ما دانشجو می گیریم؟ دانشجوهای پژوهشگاه باید در مراحل بالاتر مانند یک برند مورد توجه سایر مراکز قرار گیرند.

وی گفت: یکی از راهکارهای نیل به این هدف این است که استادان باید آموزش را با پژوهش پیوند بزنند. باید دانشجو را «پرسشگر» پرورش دهیم. متأسفانه هنوز هم شکاف زیادی بین بخش پژوهش و آموزش وجود دارد که باید ترمیم شود.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشت: نظام تصویب پایان نامه ها باید از دل پژوهش های جاری پژوهشگاه و نظام پژوهشی استادان که به برنامه توسعه گره می خورد، استخراج شود. متقابلاً دانشجویان هم باید تشنگی خود را به کسب علم نشان دهند تا جامعه ضرر نکند.

وی درباره ویرایش پایان نامه هاگفت: دانشجویان باید در پایان نامه های خود جهت گیری کاربردی را هم لحاظ کنند تا قبل از انتخاب رساله خود مجموعه ای از مسائل و مشکلات را تجربه کنند. عنوان پایان نامه ها هم باید با مرزهای دانش جهان همراه باشند. ما نباید دچار تأخر علمی شویم بلکه پیشتاز عرصه علم باشیم.

قبادی افزود: در این خصوص کتابخانه باید از مفهوم سنتی خود خارج شود و با فناوری اطلاعات علوم جدید را در اختیار دانشجویان قرار دهیم. همچنین تقاضا می کنم استادان برای برقراری ارتباط با طرح اعتلای از ظرفیت های دانشجویی نهایت استفاده را ببرند که تشویق هایی نیز برای کاربردی شدن طرح ها در نظر خواهیم گرفت.

وی از مصوبه نهایی یک طرح در پژوهشگاه خبر داد و گفت: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی موفق شده در سراسر منطقه مکران یعنی از میناب تا نزدیک مرز پاکستان مسئله حاشیه نشینان را با سازمان برنامه به توافق برسد که مصوبه نهایی آن نیز به مرحله اجرا درآمده و دانشجویان علاقمند می توانند در این طرح شرکت کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از طرح «بومی سازی امنیت در ایران» با نگاه مغز افزاری و نرم افزاری به عنوان پروژه بعدی پژوهشگاه نام برد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top