چاپ خبر
رئیس سامان سنجش اعلام کرد:

رتبه اولیهای کنکور چه رشته و کدام دانشگاه را انتخاب کردند

پیام نورنا : رئیس سازمان سنجش گفت: در مجموع پنج گروه آزمایشی 33 درصد دانشگاه تهران، 23 درصد دانشگاه صنعتی شریف و 18 درصد دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب کردند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر ابراهیم خدایی امروز در مراسم تجلیل از نفرات برتر آزمون سراسری ۹۵ و بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران افزود: سال ۵۷ ما یک دهم درصد تولید علم دنیا را داشتیم اما اکنون این میزان به ۱.۸۱ رسیده است که این موضوع از برکت حرکت کلی نظام جمهوری اسلامی به سمت علم و پژوهش است البته رشد علم و تولید علم تنها تعداد مقالات نیست.

وی با اشاره به آزمون های ورودی در سال ۹۵ گفت: ما امسال سه میلیون شرکت‌کننده در آزمون‌های مختلف داشتیم که این روند همچنان نسبت به سال گذشته کاهشی است.

خدایی افزود: برای آزمون های علمی بیش از ۷۰ هزار سوال طرح شده اما برای آزمون‌های استخدامی حدود ۴۰ هزار سوال و این نشان می دهد که تعداد آزمون های استخدامی که به سازمان سنجش داده می‌شود افزایش یافته و به طور متوسط این سازمان هفته ای ۳.۵ آزمون برگزار می کند.

رئیس سازمان سنجش از افزایش ۳۰ درصدی فعالیت آزمونی در سازمان سنجش خبر داد و گفت: این در حالی است که ۲۰ درصد از نیروهای سازمان نیز کاهش داشته اند.

وی درباره گروه داوطلبان کنکور سراسری یادآور شد: نفرات برتر در پنج گروه آزمایشی تقدیر می شوند، این تعداد از میان یک میلیون نفر کنکوری برگزیده شده‌اند. همچنین برگزیدگان المپیاد از ۲۰ رشته و از میان ۲۵۲ هزار داوطلب انتخاب شدند.

خدایی افزود: برگزیدگان المپیاد چند نوع تسهیلات از حوزه سنجش، وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان دریافت می کنند. از دانشگاه صنعتی شریف ۱۷ نفر، از دانشگاه تهران ۱۱ نفر، دانشگاه شیراز ۸ نفر و در مجموع بین ۲۳ دانشگاه مدال آور داریم.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری سال ۹۵ تعداد ۹۰۰ هزار داوطلب شرکت کردند که تعداد قبولی ها حدود ۴۰۰ هزار نفر بود البته با توجه به اینکه ظرفیت بیشتر از اینها است، بخشی از ظرفیت دانشگاه ها خالی ماند. از میان داوطلبان کنکور ۵۲۰ هزار نفر فارغ التحصیل دانش آموزان همان سال هستند و بیش از ۴۵۰ هزار نفر پشت کنکوری. ظرفیت اصلی ما ۷۵۳ هزار نفر بوده که از این تعداد ما ۳۹۸ هزار نفر اعلام قبولی کردیم و در واقع بخش عمده ظرفیت شهریه پرداز خالی مانده و رقابت اصلی در راستای کیفیت جهت دهی شده است.

وی با اشاره به آمار قبولی های ۱۰۰ نفر اول در پنج گروه آزمایشی گفت: در مجموع پنج گروه آزمایشی ۳۳ درصد دانشگاه تهران، ۲۳ درصد دانشگاه صنعتی شریف و ۱۸ درصد دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب کردند که در مجموع ۱۳۲ نفر تهران، ۹۳ نفر شریف و ۶۸ نفر علوم پزشکی تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند.

خدایی افزود: در گروه ریاضی از ۱۰۰ نفر برتر کنکور ۹۵ تعداد ۹۴ نفر دانشگاه شریف، ۶ نفر دانشگاه تهران و به ترتیب ۵۲ نفر رشته مهندسی برق، ۲۹ نفر مهندسی کامپیوتر، ۱۰ نفر مهندسی مکانیک و ۳ نفر بیوتکنولوژی انتخاب کردند.

وی افزود: در گروه علوم تجربی از ۱۰۰ نفر اول ۶۸ نفر دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۱۱ نفر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  و ۹ نفر دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بقیه در سایر دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دادند. از این تعداد ۹۵ نفر رشته پزشکی و ۵ نفر رشته دندانپزشکی را انتخاب کردند.

خدایی یادآور شد: در گروه علوم انسانی از ۱۰۰ نفر ۶۶ نفر دانشگاه تهران، ۱۸ نفر دانشگاه شهید بهشتی، ۷ نفر دانشگاه علوم قضایی را انتخاب کردند و ۵۵ نفر رشته حقوق، ۲۲ نفر رشته روانشناسی و ۶ نفر کارشناسی ارشد علوم قضایی را انتخاب کردند.

وی با اشاره به نفرات برتر گروه هنر در کنکور سراسری گفت: از ۱۰۰ نفر اول ۵۴ نفر دانشگاه تهران، ۴۰ نفر دانشگاه هنر، ۲ نفر دانشگاه الزهرا را انتخاب کردند و ۱۵ نفر رشته طراحی صنعتی، ۱۳ نفر رشته ارتباطات تصویری، ۱۲ نفر رشته سینما و ۱۰ نفر رشته موسیقی جهانی و بقیه در سایر رشته ها ادامه تحصیل دادند.

خدایی با اشاره به بحث المپیاد دانش آموزشی و مباحثی که این چند روز در رسانه‌ها مطرح شده، گفت: المپیادهای علمی دانش آموزی امسال با افزایش غیرمتعارفی در تعداد برگزیدگان آن مواجه شده ایم که این اتفاق غیرعادی است.

رئیس سازمان سنجش افزود: نمی توان موضوعی را لوث کرد، سال گذشته ۶۰ نفر مدال گرفتند اما امسال گروه ریاضی ۳۰۰ مدال کسب کردند و همه این افراد هم می‌خواهند در دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهند که این موضوع امکان پذیر نیست ما در مجموع ۱۰۰ نفر ظرفیت در یک رشته داریم.

خدایی ادامه داد: بر اساس قوانین ما می توانیم ۱۰ درصد برگزیدگان المپیادهای دانش آموزی را به دانشگاه‌ها بدهیم اما در مقابل دانشگاه‌ها نیز ظرفیت محدودی دارند این یک پدیده اجتماعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و اینکه همه دانشگاه‌های انتخابی دانش آموزان به شریف محدود نشوند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top