چاپ خبر

اجرای آموزش “سایبرنتیک پزشکی ” در 4 دانشگاه از سال آینده

پیام نورنا : عضوهیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به راه‌اندازی رشته سایبرنتیک پزشکی از بهمن ماه سال 96 اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای در خصوص آموزش این رشته بین دانشگاه‌های “صنعتی شریف”، “امیرکبیر”، “علوم پزشکی تهران” و “علوم بهزیستی و توانبخشی” امضا شده است.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر سید حبیب‌الله کواری عضو تیم تدوین کننده رشته “سایبرنتیک پزشکی” و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ایران با اشاره به راه اندازی رشته “سایبرنتیک پزشکی” در کشور اظهارکرد: با تاسیس این  رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کشور، جمهوری اسلامی ایران چهارمین کشور دارنده این رشته در جهان پس از آمریکا، انگلیس و فنلاند خواهد بود.

کواری ادامه داد: فارغ التحصیلان و متخصصان این رشته می‌توانند نسبت به طراحی و ساخت نرم افزارها و تجهیزات پیشرفته و مدرن پزشکی (های تک) همچون آندوسکوپی، «اف ام آر ای» – «ام آر ای» – MRI -، اتوآنالیزورها، لیزرها، روبات های جراح و تجهیزات کمک توانبخشی هوشمند برای مددجویان اقدام کنند.

به گفته وی، اگر این رشته و کاربرد آن برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور به خوبی تبیین شود، می‌تواند هم ردیف رشته نانوتکنولوژی، منجر به تولید محصولات و تجهیزات فوق پیشرفته و بسیار ارزشمند جهت فعالیت های پزشکی و توانبخشی شود.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه نخستین دوره تحصیلی این رشته در ایران با انجام مقدمات مربوط به انتخاب دانشجو، می تواند از بهمن ماه سال 96 آغاز شود، گفت: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت بهداشت برای برگزاری اولین دوره تحصیلی رشته سایبرنتیک پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد، از میان داوطلبان دارای مدرک کارشناسی رشته های فنی و مهندسی و همچنین فارغ التحصیلان کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی و توانبخشی که داوطلب ادامه تحصیل در این رشته باشند، اقدام به انتخاب دانشجو خواهند کرد.

این متخصص مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی که دارای PostDoc رشته سایبرنتیک پزشکی از کشور فنلاند است، افزود: این رشته به دلیل هزینه بر بودن در بسیاری از کشورها راه اندازی نشده است در حالیکه این رشته در درازمدت می تواند موجب کاهش هزینه‌ها شود و به طور مثال بسیاری از هزینه‌هایی که بابت خرید و نگهداری دستگاه‌ها وجود دارد با راه اندازی این رشته‌ها کاهش می‌یابد.

کواری گفت: در حال حاضر باید برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و سایر موارد هزینه هایی پرداخت شود ولی بعد از راه اندازی این رشته و آموزش افرادی در این حوزه می توان با تولید دستگاه هایی نظیر سونوگرافی و ابزارهای هوشمند در درازمدت این هزینه ها را جبران کرد.

عضو تیم تدوین کننده رشته “سایبرنتیک پزشکی” با اشاره به «نو بودن» این رشته در کشور اظهار کرد: اساتید این رشته در حال حاضر ترکیبی از اساتید رشته های فنی و مهندسی امیر کبیر و دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ها علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی هستند و تفاهم نامه ای نیز بین این دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و دانشگاههای علوم پزشکی تهران و علوم بهزیستی و توانبخشی امضاء شده تا در راه‌اندازی و تدریس این رشته مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: در آینده نیز اساتیدی که در کشور فنلاند مدرس این رشته هستند از طریق وب  و تله کنفرانس با ما در ارتباط خواهند بود و به صورت ویدیویی مباحثی را در این رشته آموزش می‌دهند.

دکتر کواری با اشاره به اینکه برخی از تجهیزات مورد نیاز این رشته در نمایشگاه ایران پلاست خریداری شده و آزمایشگاه 6 کاناله روباتیک و آزمایشگاه های مدارالکترونیک نیز تهیه شده است گفت: علاوه بر این‌ها از آزمایشگاه‌هایی که دانشگاه صنعتی شریف در فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی دارد نیز استفاده می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی تهران و علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام آمادگی کردند و دانشگاه تربیت مدرس نیز اظهار تمایل کرده که در این رشته جذب دانشجو داشته باشند و وزارت بهداشت نیز هیاتی را برای بررسی تجهیزات این دانشگاه ها فرستاده است.

عضو تیم تدوین کننده رشته “سایبرنتیک پزشکی” در پایان اظهار کرد: این رشته در حال حاضر می تواند 4 دانشجو بپذیرد که دو نفر از رشته فنی مهندسی و دو نفر نیز از رشته پزشکی خواهندبود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top