چاپ خبر
سورنا ستاری:

ارتباطمان را با دانشجویان خارج از کشور افزایش دادیم

پیام نورنا : معاون علمی ریاست جمهوری از ایجاد 3 هزار شرکت دانش بنیان طی چند سال اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – سورنا ستاری در چهارمین همایش دانش آموختگان و فارغ التحصیلان خارج از کشور که امروز توسط نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: زیست بوم جدید که ما باید به آن عادت کنیم اقتصاد شرکت های دانش بنیان است.

وی افزود: اقتصاد نفتی و بچه پولداری اقتصادی است که قرار نیست برای آن تلاش کنیم هیچ پولداری کارآفرین نمی شود در اقتصاد هم همین است این فرهنگ نفتی باعث شده که فقط تعدادی از افراد را در شرکت ها استخدام کنیم و هیچ تلاشی برای رشد اقتصاد کشور نداشته باشیم این طبیعت اقتصاد نفتی است در این اقتصاد مردم یک طرف نشسته اند و دولت پول می دهد و آن ها را  استخدام می کند مردم در هیچ کاری مشارکت ندارند تا وقتی که اقتصاد ما وابسته به نفت باشد کارآفرینی ایجاد نخواهد شد پول نفت به اقتصاد می رسد و نیازی به تفکر و کارآفرینی نداریم در این اقتصاد نیاز به استعداد نیست.

ستاری ادامه داد: این سیستم اقتصادی نه احتیاج به صنعت دارد و نه استفاده از فکر در آن وجود دارد. جدا شدن از این اقتصاد و رفتن به سمت اقتصاد فکری و صنعتی بر پایه انسان است. از چند سال قبل اقتصاد دانش بنیان در فضای کسب و کار کشور ایجاد شد در ابتدای این کار با مشکلات زیادی مواجه بودیم چون فضای کسب و کار صاحب بزرگی مثل دولت داشت و برای هر اقدام کوچک باید مجوز می گرفتیم.

معاون علمی ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: پس از گذشت ۳ سال اکنون سه هزار شرکت دانش بنیان که ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارد وجود دارد و پیش بینی ما این است که تا پایان امسال رقم درآمد آن ها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: این سیستم اقتصاد دانش بنیان یک سیستم زیرزمینی است و از سیستمی که باید منتظر دولت بماند تا با یک میلیارد دلار پتروشیمی بزند و بعد از ۱۰ سال برای ده نفر کار ایجاد کند فرق می کند ما کارهای اشتباه زیادی در اقتصاد داشتیم که بیشتر این اشتباهات توسط دولت صورت گرفته است.

ستاری ادامه داد: شرکت های دانش بنیان تبادلاتشان را در سطح بین المللی فعال کرده اند و اصل کارایی این شرکت ها بر پایه افراد است تا کنون هزارها استارت آپ از این نخبگان تشکیل شده است که تعداد زیادی نیز در نوبت هستند که این شرکت ها را تشکیل دهند این سیستم در دولت یازدهم به شدت تقویت شده اند.

معاون علمی ریاست جمهوری با اشاره به افزایش ارتباط با دانشجویان خارج از کشور گفت: ارتباط ما با دانشجویان خارج از کشور افزایش پیدا کرده و در این ارتباط تقبل کردیم که هزینه ریسک یک ساله این دانشجویان را پرداخت کنیم شبکه ای تشکیل داده‌ایم که دانشجویان می توانند در آن عضو شوند و از این شبکه برای برگشت به کشور استفاده کنند تا کنون ۵۳۰ نفر از طریق این شبکه که ۱۸ ماه است راه اندازی شده است به کشور بازگشتند و از همین مکانیزم استفاده کردند.

وی توضیح داد: ما برای موفقیت در این مسیر احتیاج به کمک دانشجویان داریم که سیستم دموکراتیک را از بین ببریم و اقتصاد دانش بنیان را در کشور ارتقاء دهیم برخی از این شرکت های دانش بنیان رشدشان به هزار درصد هم رسیده است.

ستاری از ایجاد ۴۰ مرکز جذب دانشجویان خارجی خبر داد و گفت: ۴۰ مرکز جذب راه اندازی کردیم که سال آینده این مراکز افزایش خواهد یافت. هدف ما این است که جامعه ما، جامعه  دانش بنیان شود و سیستم جدید در حوزه کارآفرینی که قطعاً اقتصاد ما را از این مصیبتی که پول نفت بر سر آن آورده است، نجات بدهیم.

معاون علمی ریاست جمهوری در پایان گفت: این جا کسی برای شما فرش قرمز پهن نکرده باید بجنگید تا پیروز شوید. معاونت علمی ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند و هدف اصلی ما ریسک دو طرفه است که خوشبختانه در چند ساله اخیر در این حوزه  ریزش در حد صفر داشتیم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top