چاپ خبر
دکتر رهبر خبر داد؛

یکپارچه سازی امور اداری، پژوهشی و آموزشی در دستور کار دانشگاه آزاد

پیام نورنا : رییس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه یکپارچه‌سازی در امور اداری، پژوهشی و آموزشی در دستور کارهای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: نباید این گونه باشد که هر واحد دانشگاهی سامانه آموزشی جداگانه داشته باشد و ستاد هیچ نظارتی بر آن نکند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر فرهاد رهبر در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه و روسای واحدهای دانشگاهی استان برگزار شد، گفت: عمده تصمیم‌گیری‌ها در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی براساس این است که نظارت در سازمان بیشتر شده و اختیارات واحدها افزایش یابد. سیاست دانشگاه آزاد اسلامی اعطای اختیار به واحدهای استانی با اعمال نظارت سازمان مرکزی است و تمرکز سازمان بر سیاست‌گذاری و نظارت خواهد بود.

دکتر فرهاد رهبر با تاکید بر اینکه برای اعطای مسئولیت به واحدها، برنامه‌ریزی‌های جدی صورت گرفته، افزود: یکپارچه‌سازی در امور اداری، پژوهشی و آموزشی در دستور کارهای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است. نباید اینگونه باشد که هر واحد دانشگاهی سامانه آموزشی جداگانه داشته باشد و ستاد هیچ نظارتی بر آن نکند، بلکه باید همه واحدها در یک سیستم یکپارچه اطلاعات آموزشی، پژوهشی و مالی خود را ثبت کنند و سازمان به این اطلاعات دسترسی و نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر استان باید یک حساب درآمد و خزانه داشته باشد، تصریح کرد: حساب هزینه‌ها باید دائماً رصد و براساس آیین‌نامه کنترل شود. سالانه مبالغی صرف خرید اقلام مصرفی در دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود که خیلی راحت می‌توان با ایجاد سامانه یکپارچه، نیاز واحدها را مرتفع و با قطع واسطه و خرید مستقیم از تولیدکنندگان، در این گونه هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه سامانه‌سپاری در دستور کار سازمان مرکزی قرار دارد و تفویض اختیار براساس این سامانه انجام می‌شود، گفت: اکنون وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجمع‌الجزایر پراکنده است که این موضوع نه مورد تایید دکتر ولایتی و نه هیات امنای دانشگاه است. تاکید بر این است که همه فعالیت‌ها زیر نظر سامانه یکپارچه باشد تا امور دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ملوک‌الطوایفی اداره نشود.

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه چالش مازاد بودن نسبت کارمند به دانشجو باعث شد سازمان مرکزی سال گذشته به واحدهای استان مجوز بدهد که با تامین منابع انسانی با بازخرید کارمندان متقاضی موافقت کنند، اظهار داشت: این دستورالعمل اجازه می‌دهد افرادی که می‌خواهند داوطلبانه خود را بازخرید کنند، در ازای دریافت مبلغ معینی به خدمت خود پایان دهند.

وی افزود: اخیراً هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در ابلاغیه ای براساس سنوات خدمت کارکنان، میزان مبلغ اعطایی به کارکنان متقاضی بازخرید پیش از موعد را اعلام کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره ساماندهی رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که رشته‌های مقاطع کارشناسی و کاردانی به سمت رشته‌های مهارتی برود و تاکید ما بر این است که واحدهای دانشگاهی و سما به سمت شناخت مزیت‌های استان بروند و براساس نیازهای منطقه خود آموزش‌های مهارتی را در دستور کار قرار دهند.

دکتر فرهاد رهبر با تاکید بر اینکه گسترش رشته‌های بین رشته ای در مقاطع تحصیلات تکمیلی از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: با توجه به نیاز جامعه باید نیروی انسانی چندوجهی تربیت کنیم. برای این کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید مزیت‌های نسبی استان متبوع خود را شناسایی کرده و متناسب با آن درخواست ایجاد رشته‌های بین رشته ای کنند.

وی درخصوص درآمد غیرشهریه‌ای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در تمام دنیا اعضای هیات علمی در دانشگاه‌هایی که مانند دانشگاه آزاد اسلامی هستند، باید سالانه مبالغی را به عنوان گرنت پژوهشی جذب کنند و اگر موفق به این کار نشوند، عذر آنها را می‌خواهند، اما در دانشگاه آزاد اسلامی موضوع برعکس است؛ اعضای هیات علمی ما نشسته‌اند و دانشگاه باید مجوز رشته بگیرد و دانشجو جذب کند و به استادان پایان‌نامه بدهد و عملاً اعضای هیات علمی هیچ کاری برای جذب پژوهش انجام نمی دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از روسای واحدها می‌خواهم جذب گرنت پژوهشی، ارتباط با صنعت و پیدا کردن مزیت‌های استان را در دستور کار جدی گروه‌های آموزشی قرار دهند.

دکتر فرهاد رهبر تاکید کرد: سالانه بین 1500 تا 2000 پایان‌نامه در دانشگاه آزاد اسلامی دفاع می‌شود، اما پراکندگی در این پایان‌نامه‌ها موج می‌زند و باید کاری کنیم که موضوعات پایان‌نامه‌ها مسئله محور و کاربردی باشد. برای این کار باید بزرگ‌پروژه (master plan) تعریف کنیم.

وی به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با تعریف پروژه‌های بزرگ باید با تبدیل این پروژه‌ها به پروژه‌های کوچک‌تر در قالب پایان‌نامه و طرح‌های پژوهشی، دانشجویان و استادان را به سمت پژوهش‌های منتهی به حل مسائل کشور و صنعت سوق دهند.

دکتر فرهاد رهبر افزود: این موضوع به زودی در هیات امنا به تصویب خواهد رسید و به صورت آیین‌نامه به واحدها ابلاغ خواهد شد، پس پیش از ملزم شدن، واحدها باید به این موضوع ورود کنند، چرا که در صورت ابلاغ این دستورالعمل، اگر اعضای هیات علمی قادر به جذب گرنت پژوهشی نباشند، در مرحله اول ارتقای آنها متوقف و در مراحل بعدی با آنها قطع همکاری خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 85درصد درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به شهریه دانشجویان است، گفت: متاسفانه تنها 15 درصد از درآمدهای دانشگاه غیرشهریه‌ای است و عملاً در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کاری برای جذب درآمد انجام نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های معتبر جهان شهریه تنها حدود 30 تا 35درصد از منابع را به خود اختصاص می‌دهد و سایر درآمدهای دانشگاه از محل درآمدهای غیرشهریه‌ای است. به عنوان نمونه دانشگاه‌ هاروارد سالانه حدود 37 میلیارد دلار درآمد غیرشهریه‌ای دارد که رقمی معادل فروش نفت ایران است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top