چاپ خبر
وزیر تحصیلات عالیه افغانستان:

نیاز شدید افغانستان به بورسیه شدن دانشجویان در گروه علوم پزشکی

پیام نورنا : وزیر تحصیلات عالیه افغانستان گفت: نیاز شدیدی به بورسیه کردن دانشجویان افغانستانی در رشته های علوم پزشکی در ایران داریم.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر خواجه عمری وزیر تحصیلات عالیه افغانستان در دیدار با دکتر هاشمی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه سلامت همکاری های خوبی بین ایران و افغانستان وجود دارد که نیاز به ارتقای همکاری ها به ویزه در حوزه آموزش پزشکی دارد.

وی اظهار داشت: آرزو داریم که روزی بتوانیم مانند ایران، نیازهای افغانستان را در داخل کشور خودمان برطرف کنیم و از اعزام بیماران به خارج از کشور، بی نیاز باشیم.

عمری با بیان اینکه به همکاری و حمایت ایران از افغانستان در حوزه آموزش پزشکی نیاز داریم، افزود: از ایران می خواهیم تا به افغانستان کمک کند که بتواند در حوزه سلامت به خودکفایی برسد.

وزیر تحصیلات عالیه افغانستان تصریح کرد: نیاز شدیدی به بورسیه کردن دانشجویان افغانستانی در رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در مقاطع مختلف در ایران داریم همچنین در زمینه ارتقای ظرفیت های شفاخانه ها و بیمارستان های افغانستان نیز به کمک ایران نیاز داریم.

عمری یادآور شد: خوشحالیم که وزارت بهداشت ایران اعلام کرده که آمادگی پذیرش ۵۰۰ دانشجوی بورسیه ای را دارد اما تقاضا داریم افرادی که از جانب دولت افغانستان معرفی می شوند و تعهد به خدمت در افغانستان و همکاری در توسعه آموزش عالی در حوزه پزشکی را دارند، از ۵۰ درصد تخفیف بهره مند شوند و افرادی که به این امر کمک نمی کنند، شامل تخفیف نشوند.

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت نیز در این دیدار گفت: همکاری های مشترک زیادی بین ایران و افغانستان از جمله در حوزه آموزش عالی وجود دارد و تعداد قابل توجهی از برادران و خواهران افغانستانی در دانشگاه های ایران تحصیل کرده اند و یا در حال تحصیل هستند.

وی گفت: این دیدار برای ارتقای بیشتر همکاری های دو جانبه است و اعلام کردیم که ایران ظرفیت پذیرش بورسیه ۵۰۰ دانشجوی افغانستانی را در رشته های مختلف پزشکی و در سطوح مختلف به ویژه در دانشگاه های همجوار افغانستان مانند دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، زاهدان، زابل و بیرجند دارد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید به افغانستان کمک کنیم تا زنجیره خدمات حوزه سلامت کامل شود و در همه حوزه ها به ویژه حوزه علوم پزشکی و آموزش در این حوزه، آمادگی کامل همکاری داریم.

هاشمی یادآور شد: خوشبختانه با کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دوره های پیوند کلیه در هرات راه اندازی شده و به زودی دوره پیوند کبد راه اندازی می شود و در جهت تاسیس دانشکده پرستاری و مامایی در کابل، پیش قدم بوده ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم افرادی که در طول ۴۰ سال گذشته توانسته اند از فرصت های آموزش عالی در ایران استفاده کنند در حال حاضر که کشور افغانستان به آنها نیاز دارد، به این کشور برگردند.

وزیر بهداشت درباره زمینه های همکاری ایران و افغانستان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: در حال حاضر اقدامات و همکاری های بسیار خوبی بین ایران و افغانستان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در حال انجام است و بخش خصوصی دو کشور، اقدامات مثبتی انجام داده اند.

وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده برای ساخت دارو در افغانستان، یادآور شد: ممکن است همکاری های مشترک بخش خصوصی دو کشور وارد مرحله اجرایی شده باشد و بخشی از داروی مورد نیاز افغانستان، از منشا محصولات ایران، تامین می شود و بخش دیگر نیز مشکل قاچاق است که افغانستان مشابه ایران گرفتار آن است و امیدواریم که بتوانیم با این مشکلات، مقابله کنیم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top