چاپ خبر

محدودیت دانشگاه‌های علوم پزشکی در موافقت با انتقال دانشجویان

پیام نورنا: رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه های علوم پزشکی در موافقت با انتقال و میهمانی دانشجویان با محدودیت مواجه هستند و تعیین تخفیف شهریه بر عهده هیات رئیسه دانشگاه ها گذاشته شد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت امروز در نشست مجازی به سوالات دانشجویان با حضور نماینده شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی پاسخ دادند.

دکتر پروین پاسالار مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر اینکه معافیت از طرح برای برگزیدگان آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی امسال چگونه اعمال می‌شود، گفت: با توجه به اینکه آزمون اسفندماه ۹۹ لغو شد و مشمولان آزمون مخیر بودند که در آزمون شهریورماه ۹۹ شرکت کنند، رتبه‌های برتر دو برابر انتخاب می‌شوند.

وی افزود: به این ترتیب دانشجویانی که می‌خواستند در آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی اسفند ۹۸ شرکت کنند و به جای آن در آزمون شهریورماه شرکت کردند به همراه دانشجویانی که مشمول آزمون شهریورماه بودند، مشمول آئین نامه رتبه‌های برتر می‌شوند. در واقع سه نفر اول رتبه‌های برتر آزمون اسفند به همراه سه نفر برتر آزمون شهریور برای معافیت از طرح معرفی می‌شوند.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر لغو سربازی نخبگان پزشکی و پرستاری در مراکز تحقیقاتی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این موضوع مدت‌ها ادامه داشت و ناگهان ستاد کل نیروهای مسلح در شهریورماه ۹۹ اعلام کردند که به نیروی پزشکان و پرستاران نیاز دارند. معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای به ستاد کل این موضوع را پیگیری کرده‌اند و ضمن اینکه بنیاد ملی نخبگان هم نامه‌ای به ستاد کل نوشته است و امیدواریم با پیگیری موضوع حل شود و خواسته دانشجویان را اجابت کنند.

دکتر جمشید سلام زاده مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت نیز در پاسخ به سوال دانشجویان در زمینه انتقال دانشجویان ایرانی به داخل کشور و مشکلات آن برای دانشجویان داخل گفت: از ابتدای ۲۰۱۹ بحث انتقال به داخل متوقف شده است و دانشجویانی که به خارج رفتند باید در همان کشور تحصیل خود را به پایان برساند.

وی افزود: بحث انتقال دانشجویان از خارج ۳ دهه است که وجود دارد و دانشجویانی که در دانشگاه‌های مورد تأیید تحصیل کرده بودند با تسهیلاتی به کشور باز می‌گشتند. از سال ۹۱ و سال ۹۶ که تحریم‌ها تشدید شد و قیمت ارز تغییرات زیادی پیدا کرد ما با تقاضای شدید برای بازگشت به داخل مواجه شدیم و تعداد درخواست‌ها به اوج رسید.

سلام زاده یادآور شد: ابتدا سعی شد که با در نظر گرفتن شرایط آن دانشجویان تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شود اما از سال ۲۰۱۹ این انتقال منتفی شده است زیرا این موضوع عدالت آموزشی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی درباره مشکلات آزمون‌های مجازی برای دانشجویان در ترم پیش رو و درخواست برای تهیه شیوه نامه مشخص گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که آزمون‌های مجازی تفاوت ماهوی با آزمون‌های فیزیکی دارد و دو دهه است که در دنیا انجام می‌شود. شیوه‌هایی مانند زمان محدود برای هر سوال و عدم امکان بازگشت به عقب به سوال در یک آزمون، شیوه‌هایی است که هر دانشگاه و هر گروه آموزشی بنا بر ماهیت درس خود آن را انتخاب می‌کند.

مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: این نکته را هم در نظر داشته باشیم که دانشجویی که به خوبی و درستی در آزمون شرکت می‌کند هم نباید حق اش ضایع شود بنابراین بحث آئین نامه متمرکز منطقی نیست.

وی افزود: طراحی‌های اولیه برای آزمون‌های مجازی انجام شده است و دانشگاه علوم پزشکی مجازی آئین نامه‌ای را تهیه کرده است ولی هر دانشگاه و دانشکده و گروه‌های آموزشی اختیار دارند تا ارزشیابی را بر مبنای ویژگی درس خود برگزار کنند.

سلام زاده درباره شهریه انتقالی‌ها و امکان انتقال کارورزان در دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور گفت: در مورد انتقال یا میهمانی دانشجویان دوره‌های کارورزی باید گفت دانشگاه‌ها محدودیت دارند. دانشگاه هر سال تعداد زیادی دانشجو پذیرش می‌کند و ظرفیت پذیرش محدودی دارد و در زمان میهمانی برخی از دانشگاه‌ها با ۱۳۰ درخواست میهمانی مواجه شده‌اند که این مسئله کیفیت آموزشی را پایین می‌آورد و دانشگاه‌ها با معضل مواجه می‌شوند.

وی درباره شهریه گفت: هر بحث مسائل مالی در دانشگاه‌ها باید بر اساس آئین نامه مالی و مالیاتی در هیأت امنای دانشگاه‌ها مطرح شود و به اختیارات هیأت امنای دانشگاه‌ها بر می‌گردد. پس از مشکلات شهریه دانشجویان دوبار این موضوع از سوی معاونت آموزشی به دانشگاه‌ها اعلام شد تا تخفیف و تسهیل را قائل شوند. در این زمینه هیأت امنای وزارت بهداشت به هیأت امنای دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است که این موضوع در هیأت رئیسه دانشگاه‌ها مطرح شود و تخفیف‌ها مصوب شود که هر دانشگاه در این زمینه جداگانه تصمیم می‌گیرد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top