چاپ خبر

افزایش 15 درصدی شهریه پیام نور در سال تحصیلی جدید / دلایل افزایش شهریه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم از افزایش حداکثر 15 درصدی شهریه دانشجویان دانشگاه پیام‌نور با تصویب هیات امنا در سال تحصیلی جدید تحصیلی خبر داد / عضو هیأت امنا دانشگاه پیام نور، افزایش شهریه رقم زیادی نیست.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر حسنی ، مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، با اشاره به افزایش شهریه برای اکثر دانشگاه‌های شهریه‌ای در سال تحصیلی جدید، گفت: شهریه دانشجویان دانشگاه پیام‌نور نیز با تصویب هیات امنا تا 15 درصد افزایش یافت.

در همین رابطه مهدی ایرانمنش ،عضو هیأت امنا دانشگاه پیام نور ، درباره افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه پیام نور اعلام کرد که بخشی از افزایش شهریه دانشگاه از اختیارات معاونت آموزشی وزارت علوم بود.

وی ادامه داد: این افزایش شهریه برای مقطع خاصی ذکر نشده و زمان اعمال آن بستگی به مصوبه هیأت امنای دانشگاه پیام نور دارد.

عضو هیأت امنای دانشگاه پیام نور در پاسخ به پرسش درباره به تصویب رسیدن این افزایش 15 درصدی، گفت: این موضوع به تصویب هیأت امنا رسیده یا خواهد رسید.

ایرانمنش با ارائه پاره ای توضیحات درباره علت افزایش شهریه دانشگاه پیام نور با بیان اینکه با توجه به هزینه های دانشگاه پیام نور این دانشگاه باید بتواند هزینه ها را پرداخت کند، تصریح کرد: به نظر می رسد 15 درصد عدد زیادی برای افزایش شهریه به شمار نمی آید.

رئیس مرکز هیأتهای امنا و هیأتهای ممیزه مرکزی وزارت علوم با یادآوری تاثیر رشد قیمتها در افزایش شهریه دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: این هزینه ها باید در سطح دانشگاه تحمل و البته پرداخت شود، هر چند دانشگاه پیام نور از دولت هم بودجه دریافت می کند اما امکان مدیریت هزینه ها را ندارد.

وی خاطرنشان کرد که شهریه مدارس آموزش و پرورش قابل مقایسه با شهریه ای که پیام نور از دانشجویان دریافت می کند، نیست.

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : ساغر - در تاریخ : 2 آبان 1391

    چرا کامنت منو حذف کردین
    یعنی اصلا تایید نکردید؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 آبان 1391 :

    حتما مشکلی داشته که حذف شده کامنت شما

  2. نویسنده دیدگاه : ساغر - در تاریخ : 3 آبان 1391

    هیچ مشکلی نداشته جواب کامنت قبلی شما رو دادم
    و نوشتم
    درسته من نگفتم آیا فرهنگ تمدن و اندیشه سیاسی رو یا هم بردارم یا نه؟
    بلکه نوشتم دارم این دوتا رو
    خب شما با توجه به اینکه هنوز حذف و اضافه هم شروع نشده بودباید از اینجا متوجه میشدید که من نمیدونم که تمدن هم جزو معارف به حساب میاد
    و باید به من هشدار میدادی
    الان من الکی پول دادم اینها بخورن
    اینها هم از خداشونه
    سایت رو درست نمیکنند که اخطار بده که از ما الکی پول بگیرن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 آبان 1391 :

    دوست عزیز ما بارها در مورد اخذ 2 درس از گروه معارف هشدار دادیم به اندازه کافی.

  3. نویسنده دیدگاه : رمیصا - در تاریخ : 26 دی 1391

    ببخشید …
    جواب سوال بالا رو دریافت کردم . لیست ارایه دروس را مجدد دانلود کردم . مثل اینکه تغیرات جدیدی شده.
    اما من درس تحقیق در عملیات 1 رو این ترم برداشتم. ریاضیات پایه 1 هم این ترم برداشتم. در صورتیکه پیش نیاز تحقیق در عملیات1 ریاضیات پایه و مقدمات آمار 1 و 2 می باشد.
    حالا چی میشه . درس تحقیق در عملیات من حذف میشه؟؟؟ موقع انتخاب واحد هیچ پیغام خطایی دریافت نکردم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1391 :

    احتمال زیاد مشکلی پیش نیاید ولی به کارشناس رشته خود مراجعه کنید تا وضعیت دروس شما را در سیستم بررسی کند

  4. نویسنده دیدگاه : منصور - در تاریخ : 11 شهریور 1393

    قصه افزایش شهریه ها داستانی قدیمی و سریالی است و متاسفانه ما هم انسانهای تابع، بی تحرک ،بی احساس و بی واکنشی شده ایم . در واقع آنقدر بی احساس شده ایم که اگر بجای هر ترم در هر میان ترم هم شهریه ها تغییر کند باز هم غرغری میکنیم و خلاص و تسلیم و فراموشی . هر چند ذات انسانی با فراموشی عجین است لیکن در جامع ما فراموشی یک هنر بس عالی است و انسانهای فراموشکار انسانهای خوب و متعهد و متهور هستند لذا وقتی چنین تعریفی از خود ارائه میکنیم چه انتظار که با ما چنین رفتاری نشود.البته بحث صرفا بحث افزایش شهریه ها نیست یا لاقل سئوال بنده کمی فراتر از آن است میخواهم بدانم چه کسی دروغ میگوید اخبار همه حاکی از کنترل تورم و عدم افزایش هزینه ها و پایین آمدن قیمت هاست پس چه میشود که در پیام نور هزینه ها افزایش میابد اصلا چه کسی دروغ میگوید دولت به مردم ، آموزش عالی به دولت ، مردم به مردم و چرا هرچه پیام نور هزینه های فیزیکی من جمله تشکیل کلاس های حضوری ، استخدام کادر آموزشی و … وهمه را کاهش میدهد هزینه ها بازهم افزایش میابد .اصلا داستان شهریه ثابت و متغیر چیست نکند در قرن 21 ثابت همان متغیر است و چون متغیر ثابت نیست پس شهریه ثابت هم باید تغییر کند . اصولا نو آوری تا بدان جا در حال پیشرفت است که معنای واژه ها هم با تغییر همراه شده است و باید دست مریزاد بر این همت در پذیرش تغییر گفت . بگذارید یادآوری کنم وقتی خلافی صورت میگیرد و همه سکوت میکنند این به معنای قانونی وجه دادن آن خلاف است پس اینجا جای سئوال دارد در برابر این بی قانونیها چه باید کرد . چند نفر حاضرند بجای نق زدن ثبت نام نکنند .چند نفر حاضرند به افزایش قیمتها رسما اعتراض کنند .
    تو را بخدا به متن زیر توجه کنید مخابره شده در تاریخ 19/4/1391
    به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر حسنی ، مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، با اشاره به افزایش شهریه برای اکثر دانشگاه‌های شهریه‌ای در سال تحصیلی جدید، گفت: شهریه دانشجویان دانشگاه پیام‌نور نیز با تصویب هیات امنا تا 15 درصد افزایش یافت در همین رابطه مهدی ایرانمنش ،عضو هیأت امنا دانشگاه پیام نور ، درباره افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه پیام نور اعلام کرد که بخشی از افزایش شهریه دانشگاه از اختیارات معاونت آموزشی وزارت علوم بود وی ادامه داد: این افزایش شهریه برای مقطع خاصی ذکر نشده و زمان اعمال آن بستگی به مصوبه هیأت امنای دانشگاه پیام نور دارد
    ایرانمنش با ارائه پاره ای توضیحات درباره علت افزایش شهریه دانشگاه پیام نور با بیان اینکه با توجه به هزینه های دانشگاه پیام نور این دانشگاه باید بتواند هزینه ها را پرداخت کند، تصریح کرد: به نظر می رسد 15 درصد عدد زیادی برای افزایش شهریه به شمار نمی آیدرئیس مرکز هیأتهای امنا و هیأتهای ممیزه مرکزی وزارت علوم با یادآوری تاثیر رشد قیمتها در افزایش شهریه دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: این هزینه ها باید در سطح دانشگاه تحمل و البته پرداخت شود، هر چند دانشگاه پیام نور از دولت هم بودجه دریافت می کند اما امکان مدیریت هزینه ها را ندارد وی خاطرنشان کرد که شهریه مدارس آموزش و پرورش قابل مقایسه با شهریه ای که پیام نور از دانشجویان دریافت می کند، نیست

    خوب ملاحظه فرمودین حالا به متن دوباره توجه فرمایید
    1- توجیه افزایش قیمت کاملا منطقی است : چون دانشگاههای دیگر گرانتر کرده اند ما هم میکنیم (ترویج دولتی چشم و هم چشمی)
    2- افزایش 15 درصدی در چارچوب اختیارات هیئت مدیره و معاونت آموزشی وزارت علوم انجام شده است ( به رخ کشیدن قدرت چون در اختیار ماست هر چه بخواهیم میکنیم )
    3- این افزایش برای همه است و برای مقطع خاصی نیست ( دیدید همه را به یک چشم نگاه میکنیم تبلیغ عدالت دولتی)
    4- ایشان با ذکر پاره ای توضیحات درباره علت افزایش شهریه ( چرا این پاره توضیحات ذکر نشده است آیا همان علوم غیبی دولتی است )
    5- به نظر میرسد 15% عدد زیادی برای افزایش شهریه ها به شمار نمی آید ( دوست من برای چه کسی و به نظر چه کسی برای گیرنده این پول که حتما چشمگیر نیست ولی پردازنده ها هم لاقل داخل آدم حساب بفرمایید)
    6- رئیس مرکز هیأتهای امنا و هیأتهای ممیزه مرکزی وزارت علوم با یادآوری تاثیر رشد قیمتها در افزایش شهریه دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: این هزینه ها باید در سطح دانشگاه تحمل و البته پرداخت شود( آخر مگر ما در یک نیمکره دیگه زندگی میکنیم و آقایان در یک نیمکره دیگه ، این هم سیاست یک بوم و دو هوای آقایان است مگر وقتی تمام هزینه های اولیه زندگی را چند برابر کردند تغییری در درآمد این مردم لحاظ شد که حالا آقایان نگران توان پرداخت هزینه ها هستند و چرا این نابسامانی اقتصادی را جورش را باید دانشجوی این دانشگاه بکشد .
    7- هر چند دانشگاه پیام نور از دولت هم بودجه دریافت می کند اما امکان مدیریت هزینه ها را ندارد ( چه جالب پیام نور هم شهریه میگیرد هم کمک از دولت هم هیئت امنایش هر موقع میخواهد افزایش قیمت ولی بازهم در مخارجش میماند بیچاره مردمی که نه هیئت امنا دارند نه کمک دولتی )
    8- وی خاطرنشان کرد که شهریه مدارس آموزش و پرورش قابل مقایسه با شهریه ای که پیام نور از دانشجویان دریافت می کند، نیست ( واقعا این منطقی ترین جمله ای بود که در این خبر درج شده بود من که کم آوردم این منطق آنقدر قوی است که حتی نمیتوانم متن قانون اساسی به عنوان حق تحصیل رایگان برای همه را حتی یادآوری کنم )

    دیگه قضاوت با خودتون ثبت نام ، انصراف، تسلیم و یا هر تصمیم دیگه ای چون نظر شماست مورد احترام همه خواهد بود ولی امیدوارم کسی لاقل پاشخگو باشد اگر ما چاره ای جز پذیرش نداشته باشیم لاقل بفهمند که نا چارمان کردند

  5. نویسنده دیدگاه : Zahra - در تاریخ : 15 شهریور 1395

    من دوترم دیگه تموم میکنم ولی به همه نصیحت خواهم کرد پیام زور نخونن.من شیمی میخونم و هر ترم استرس اینو دارم ک الان چ قانون جدیدی گذاشتن وسط.توی پیام نور ک استاد رفع اشکال میکنه انقد هزینه واقعا لازمه داده بشه؟ با این امکانات کمی که تو آزمایشگاه هس و سخت گیری های امتحانات…متاسفم ……….

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top