چاپ خبر

برگزاری کلاس‌های آمادگی دوره‌های فراگیر منحصرا در اختیار دانشگاه پیام‌نور است

اخبار پیام نور ” PNUNA.COM ” : رییس دانشگاه پیام‌نور استان تهران بابیان اینکه برگزاری کلاس‌های آمادگی دوره‌های فراگیر منحصرا در اختیار دانشگاه پیام‌نور است، اظهار کرد: در دانشگاه پیام‌نور نیز همچون همه دانشگاه‌های دیگر، منبع درسی در طول سال تحصیلی ممکن است تغییر کند و بنا به تشخیص گروه آموزشی است که مثلا این ترم از این کتاب آزمون برگزار شود.

به گزارش اخبار پیام نور : دکتر فرشاد ابراهیم‌پور در این باره افزود: در دانشگاه‌های دیگر، منبع تشخیص منابع آزمون، خود استاد است، اما در پیام‌نور این مهم به صورت کشوری تعیین می‌شود و همین امر موجب می‌شود منابع در سالهای مختلف، متفاوت باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر  مبنی بر این که «آیا تغییر هر ساله منابع آزمون آسیب وارد نمی‌کند؟»، تصریح کرد: تأکید ما دادن فرصت برابر به همه داوطلبان است؛ یعنی آنها که در آزمون سال قبل پذیرفته نشدند در یک فرصت برابر، منبعی را مطالعه کنند که در آزمون سال جاری در اختیار همه داوطلبان قرار گرفته است؛ البته از این جهت ممکن است به ضرر آنهایی باشد که یا زودتر اقدام به مطالعه منابع کرده‌اند و یا در آزمون قبلی این دانشگاه شرکت کرده،‌ اما پذیرفته نشده بودند؛ در هر حال گروه‌های آموزشی برای به روز بودن ناچار به تغییر منابع آزمون هستند.

پرسش دیگر  از دکتر ابراهیم‌پور این بود: «برخی موسسات اذعان دارند که دانشگاه پیام‌نور بدنبال باج‌خواهی از آنها است و به همین دلیل از برگزاری دوره‌های آموزشی فراگیر در این موسسات ممانعت می‌کند!»

رییس دانشگاه پیام‌نور استان تهران در پاسخ به این پرسش تأکید کرد: بحث، باج‌خواهی نیست، بلکه موضوع این است داوطلبی که در کلاس‌های آمادگی شرکت می‌ کند، این واحدها به عنوان دوره دانش‌پذیری از او پذیرفته ‌شود و به همین دلیل دانشگاه پیام‌نور این حق را برای خود محفوظ می‌داند که برای داوطلبان ، خودش کلاس برگزار کند.
وی ادامه داد: بر این اساس کسانی که از وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم مجوز برگزاری کلاس‌های کنکور را دارند، حق برگزاری کلاس برای دوره‌های فراگیر پیام‌نور را ندارند و این حق منحصرا در اختیار دانشگاه پیام‌نور است.

وی افزود: اخیرا مشاهده شده برخی موسسات اقدام به توزیع بروشور و تراکت برای ثبت‌نام دوره‌های فراگیر کرده‌اند و این درحالیست که در مراجعات مختلف، هموطنان از ما می‌پرسند که “آیا این موسسات مجوز قانونی دارند یا خیر؟”.

دکتر ابراهیم‌پور ادامه داد: همانطور که سازمان سنجش اعلام کرده در دوره فراگیر کارشناسی ارشد 102 هزار و 986 داوطلب، کارشناسی ناپیوسته 11 هزار و 428 نفر و کارشناسی پیوسته 121 هزار داوطلب شرکت کرده‌اند که این حجم داوطلب، بازار مناسبی را برای این موسسات فراهم کرده که از این طریق بدنبال درآمدزایی خود باشند.

وی تصریح کرد: از نظر پیام‌نور، برگزاری هر نوع دوره یا کلاس آموزشی خارج از دانشگاه پیام‌نور فاقد وجاهت قانونی است و تا امروز، دانشگاه پیام‌نور به هیچ موسسه‌ای مجوز تشکیل کلاس‌های دوره فراگیر را نداده و خود دانشگاه در سراسر اقدام به برگزاری آزمون دوره‌های فراگیر می‌کند.

رییس دانشگاه پیام‌نور استان تهران همچنین اعلام کرد: در استان تهران تا دهم بهمن‌ماه از طریق سایت www.tpnu.ac.ir به صورت اینترنتی از داوطلبان دوره فراگیر ثبت‌نام و کلاس‌ها را هم خودمان برگزار می‌کنیم.

وی گفت: از داوطلبان درخواست می‌کنیم که به جای شرکت در کلاس‌های غیرقانونی موسسات و مراکز آزاد از طریق سایت دانشگاه اقدام به ثبت‌نام و در این کلاس‌ها در دانشگاه پیام‌نور شرکت کنند.

دکتر ابراهیم‌پور تصریح کرد: در این دوره، سعی شده از اساتید مجرب و مولفان کتابهای درسی درخواست تدریس در کلاس‌ها شود و امیدواریم با برگزاری این کلاس‌ها بتوانیم کمک بزرگی به داوطلبان برای پذیرفته‌شدن در دوره‌های فراگیر سال تحصیلی آینده کنیم.

وی گفت: امسال به هیچ موسسه و مرکزی، اجازه برگزاری کلاس‌های دوره فراگیر داده نشده و تنها مجری دوره‌های فراگیر، دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور هستند؛ حتی دانشگاه‌های دولتی هم مجوز برگزاری این کلاس‌ها را ندارند.

به گفته رییس دانشگاه پیام‌نور استان تهران، کسانی که در دوره‌های فراگیر شرکت می‌کنند، امتیازات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده، از جمله این که واحدهایی که اخذ می‌کنند به عنوان واحدهای پذیرفته شده در دوره تحصیلی قلمداد خواهد شد و شهریه‌ای که باید به دانشگاه‌ها بابت این واحدها بپردازند، نصف شهریه دوره دانشپذیری است، اما کسی که در این کلاس‌ها شرکت نکند، باید شهریه کامل را بعد از پذیرفته شدن در دانشگاه بپردازد.

وی افزود: در دوره ارشد تعداد واحدهای دوره دانش‌پذیری بین 7 تا 10 واحد است و شهریه از 700 تا 800 هزار تومان بسته به تعداد واحدها متغیر است و دوره کارشناسی هم 14 تا 16 واحد متغیر است که شهریه هم از 150 تا 200 هزار تومان بسته به تعداد انتخاب واحدها تعیین می‌شود.

دکتر ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: در مورد داوطلبان کارشناسی ناپیوسته بدلیل محدودیت تعداد رشته‌ها و داوطلبان، این دوره‌، ثبت‌نام منابع درسی آنها را در دستور کار نداریم.



Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : ميترا پرويزي - در تاریخ : 21 مرداد 1391

    سلام اینجانب متقاضی شرکت در رشته جدید زیست فناوری (بیوتکنولوژی میکروبی) هستم.با توجه به منابع این رشته از روی دفترچه سال قبل تنها توانستم 1 کتاب از 4 کتاب معرفی شده را پیدا کرده و بخوانم بقیه 3 کتاب باقیمانده را به زبان لاتین یافتم که خریداری نکردم.لطفا بنده را در خصوص پیدا کردن منابع این رشته به زبان فارسی و همچنین چگونگی شرایط ثبت نام و زمان ان در کلاسهای امادگی که در خود دانشگاه پیام نور تشکیل میشود راهنمایی فرمایید.لازم به ذکر است این رشته جدید در دانشگاه پیام نور واحد شرق تهران دانشجو پذیرفته است.منتظر راهنمایی شما میباشم.با تشکر و امتنان

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 مرداد 1391 :

    سلام
    باید صبر کنید تا دفترچه دوره جدید منتشر شود شاید تغییراتی در منابع باشد.
    باید به دانشگاه پیام نور تهران مراجعه کنید شاید کلاسهای آمادگی تشکیل دهند.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top