چاپ خبر

انتقاد معاون وزیر علوم از تخریب چهره دانشگاه و دانشگاهیان

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به تخریب چهره دانشگاه و دانشگاهیان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – سیدضیاء ‌هاشمی در اختتامیه بخش دانشگاهی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سخنانی اظهار داشت: براساس نامه ارسالی به دانشگاه‌ها برای ثبت‌نام اولیه همایش پیاده‌روی ایام28 صفر، تاکنون حدود 15 هزار دانشجو اعلام آمادگی کرده‌اند. این‌ها دانشجویان ما هستند. این‌ها جوانان ما هستند. ‌این‌ها جوانان متدینی هستند که تجلی عینی دیانت و افتخارند. این دانشگاه‌ها میزبان این جوانان هستند.

معاون فرهنگی وزیر علوم، با بیان اینکه سال گذشته توفیق داشتیم در حضور 1000 دانشجو این راه را طی کنیم، گفت: امسال سقف شرکت کنندگان را 2000 نفر قرار دادیم ولی تاکنون 15 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. ما چگونه می‌توانیم این نعمت را پاس بداریم و سپاسگزار این نعمت باشیم.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه کسانی با ظواهر زیبا و با دغدغه‌های به ظاهر ارزشمند این خیل عظیم جمعیت پیرو امام حسین(ع) و امام رضا(ع) را آماج تهمت‌های ناروا قرار داده‌اند. این چه معنا دارد که هرگاه تصویری از دانشگاه‌ها ارایه می‌شود، هر گاه گوشه‌ای از دانشگاه‌ها در معرض تخریب،‌تحقیر قرار می‌گیرد،کسانی که دانشگاه‌های ما را درک نمی‌کنند، کسانی که دغدغه‌های بزرگان ما را درک نمی‌کنند، به خودشان حق می‌دهند از تریبون‌های مبارک و محترم که با بیت‌المال اداره می‌شود، صرفا براساس دغدغه‌های خاص، با سوءاستفاده از دغدغه‌های محترم و حکیمانه بزرگان اینگونه با دانشگاه‌ها بازی کنند. این دانشگاه‌هایی که میزبان چنین دانشجویانی است.

وی تاکید کرد: اگر در گوشه‌ای چند جوانی رفتاری کردند که خطا بود، اگر در یک دانشگاهی برنامه‌ای برگزار شد و چند جوان جمع شدند و اقدامی کردند که مستحق تذکر بود که البته اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان از این اقدامات مبرا هستند، قطعا مسئولان دانشگاه توجه دارند و اگر این اتفاقات افتاد، طبیعی است که باید تذکر داده شود و ما به عنوان مدیران این دانشگاه‌ها این تذکرات را به جان می‌خریم و ضعف‌های خودمان را می‌پذیریم و در صدد رفع آن بر می‌آییم.

معاون فرهنگی وزیر علوم، با بیان اینکه با چه نیت و چه انگیزه‌ و حقی عده‌ای رسانه ملی را ابزار دست خودشان برای تخریب و تحقیر دانشگاه قرار می‌دهند، گفت: 16 جشنواره ملی در طول کمتر از یک سال، در دانشگاه‌های کشور برگزار شد. هر جشنواره حدود 200 تا 400 اثر از کل کشور توسط جوانان دانشجو ارایه شده است. آیا نباید به این‌ها افتخار کرد. آیا بزرگان ما به این جمعیت افتخار نمی‌کنند. آیا بارها و بارها بزرگواران، صاحب‌نظران و رهبری معظم انقلاب تاکید نکردند که با وجود این دانشگاه و دانشگاهیان است که عزت ملی و اقتدار کشور پیش می‌رود. چرا این حرف‌ها را نمی‌شنوند. چرا در کنار این همه تایید و تحسین اگر تذکری داده می‌شود تذکر را پررنگ می‌کنند؟ دنبال چه می‌گردند؟

معاون فرهنگی وزیر علوم، ادامه داد: با چه توجیهی عده‌ای با منافع خاص گروهی و جناحی و حزبی، در آستانه رخدادهای خاص اینگونه می‌شورند و دانشگاه‌ها را اینگونه بی‌محابا عرصه تاخت و تاز و حملات خودشان قرار می‌دهند.

هاشمی عنوان کرد: دو هفته بعد در 16 آذر می‌بینیم که رئیس‌جمهور چگونه و با چه اهتمامی به دانشگاه‌ها توجه خواهند کرد. منتقدان دانشگاه‌ها چرا این همه جمعیت راهیان نور و زائران کربلا در اربعین و حاضرین در کنگره بزرگداشت شهدا را نمی‌بینند.

هاشمی با بیان اینکه اگر حلالیت نطلبند و اصرار بر این تخریب داشته باشند چگونه عندالله جواب می‌دهند،گفت: اسم این رفتار ها را می‌گذارند در جهت دغدغه‌های ارزشی. کدام ارزش. دروغ گفتن ارزش است. تخریب کانون دانش دانشگاه ارزش است. بی‌احترامی کردن به قشر دانشجو ارزش است. این‌ها چه کاری است که می‌کنند.

معاون فرهنگی وزیر علوم، با بیان اینکه این عده هر روز سیمای ملی را به این بحث‌ها اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: یک نامه‌ای به دانشگاه‌ها رفته که چند نفر از دانشجویان آماده‌اند که با پای پیاده به پابوس امام رضا(ع) بروند؟ 15 هزار نفر اعلام آمادگی کردند. این در حالی است که ما امکان پذیرایی از این جمعیت را نداریم.

وی تاکید کرد: خیلی همت دارید به ما کمک کنید. ما اعلام کرده‌ایم که ایده‌آل ما این است که هر دانشجوی ایرانی باید در دوران تحصیلش بتواند حداقل یک بار به زیارت امام رضا(ع) برود. کمک کنید و اردوها را فعال کنید.

معاون فرهنگی وزیر علوم،با قدردانی از مسئولین استان خراسان رضوی عنوان کرد: خوشبختانه مسئولان استان خراسان رضوی به ما کمک می‌کنند و اعلام کرده‌اند یکی از بسته‌های حمایتی‌شان این حوزه است و امام جمعه محترم مشهد که از این برنامه‌های دینی بسیار حمایت می‌کنند.تعجب می‌کنم عده‌ای کجا هستند و کجا می‌خواهند بروند. چرا این همه زیبایی و روشنایی را نمی‌بینند.

هاشمی اظهار کرد: چرا چشم شما عادت کرده به زشت‌بینی، کوته‌بینی، کوته‌نظری و تاریک‌بینی. این همه چهره درخشان را نمی‌بینید ولی یک نقطه تاریک را پیدا می‌کنید. من شرمنده همکارانم هستم که اینجا حضور دارندو تلاش می‌کنند. چگونه می‌توانم توقع داشته باشم عزیزان ما دلسرد نشوند. عده‌ای می‌خواهند دلسرد کنند.

وی ادامه داد: عزیز جانباز ما مسئولیت فرهنگی یک دانشگاه را بر عهده دارد، اندک خطایی می‌بینند، واکنش نشان می‌دهد و رسانه ملی می‌آید این را مساله می‌کند. ما بارها عرض کردیم ما نیاز به کمک و راهنمایی داریم. قشر جوان ما هدف اصلی تهاجم فرهگنی است و این بخش فعال جوانان را که می‌بینیم باید افتخار کنیم.

هاشمی با بیان اینکه حتما یک جاهایی کار ما مستوجب تذکر است، اضافه کرد: حتما یک جاهایی ما نیاز به کمک داریم و ما تذکرات پدرانه را به جان می‌خریم اما عده‌ای حق ندارند سوءاستفاده کنند. هنر دارند بیایند کمک کنند.

معاون فرهنگی وزیر علوم، با بیان اینکه اردوهای دانشجویی قانون و ضابطه دارد، اظهار کرد: اگر عده‌ای خارج از ضوابط اردوها رفتار می‌کنند که می‌کنند و ما هم قبول داریم، این موضوع دغدغه ما هم بوده و راه حل دارد. راهش این نیست که بیاییم چهره دانشگاه‌ها را مخدوش کنیم. راهش این است که اردوهای مناسب و برنامه‌ریزی شده آنقدر گسترش پیدا کند که هر دانشجوی علاقه‌مند بتواند در این اردوها شرکت کند.

وی اردوی دانشجویی را یک امر فرهنگی جذاب و ارزشمند دانست و گفت: در چارچوب ضوابط خودش هر جوانی قبول دارد که فرهنگ و هویت ما چارچوب‌هایی دارد. حالا اگر در یک فضای احساسی ممکن است جمعی رفتاری انجام دهندکه خارج از ضوابط و اقتضائات باشد. آیا آن را باید مبنا قرار دهیم. آیا استثنا باید جای اصل را بگیرد.

هاشمی تصریح کرد: این درد دلی است که ما این روزها داریم. بار سنگین مدیریت فرهنگی نسل جوان ما بر دوش عزیزان ما سنگینی می‌کند. به جای اینکه بخش‌های دیگری به ما کمک کنند و این دغدغه‌ها را به درستی درک کنند، بهره‌دیگری می‌ببرند و ما نمی‌توانیم این حرف‌ها را همه جا بزنیم و به خودمان اجازه نمی‌دهیم در تریبون ملی همه چیز را باز کنیم ولی عده‌ای اصرار دارند این کار را بکنند.

وی تاکید کرد: این 16 جشنواره برای ما اثبات کننده این ادعا بود که دانشگاه، کانون علم و دین و فرهنگ است و این عزیزانی که آثار خلاقانه خودشان را در عرصه هنری، علمی و ادبی با خلاقیت و نوآوری عرضه کرده‌اند، مفاخر ما هستند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top