چاپ خبر

دانشگاه آزاد میزبان نخبگان ایرانی مقیم خارج کشور می‌شود

پیام نورنا : واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با امضای تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد ملی نخبگان در طرح ابداعی این نهاد موسوم به همکاری و حمایت از متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم در داخل کشور فعالیت و همکاری می‌کند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر حمید رضا غفارزاده، مدیرکل امور بین‌الملل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام خبر امضای این تفاهم نامه همکاری اظهار کرد: هدف اصلی از این طرح حمایت و استقبال از انتقال دانش، تجربه و ایده های فناورانه به کشور و ارتباط موثر نخبگان و متخصصان غیرمقیم با همتایان خود و مراکز تحقیقاتی در داخل کشور است.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه پل ارتباطی بین دانشمندان و متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری داخل کشور است، ادامه داد: این طرح پیگیر بسترسازی مناسب برای انتقال مهارت و روش‌های علمی نوین به کشور است. در این راستا ابزارهایی برای تحقق اهداف مربوط با طرح همکاری و حمایت از متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم در داخل کشور تعریف و تهیه شده است.

مدیرکل امور بین‌الملل واحد علوم و تحقیقات گفت: با تعداد پرشماری از ایرانیان نخبه و متخصص در خارج از کشور مواجه هستیم که به آن ها نه فرار مغز ها بلکه چرخش مغزها می‌گوییم. این طرح فرصت خوبی را برای نخبگانی که همیشه دل و قلب و نگاهشان به ایران بوده و اگر امکانی داشته باشند، در پیشرفت و ارتباط گیری با کشورشان دریغ نمی کنند، ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه امکانات اجرایی این طرح با کمک بنیاد ملی نخبگان و واحدهای همکار در این پروژه فراهم شده است، ادامه داد: افراد متقاضی شرکت در این طرح می‌توانند به سامانه اینترنتی بنیاد نخبگان به آدرس www.internatinal.bmn.ir مراجعه و رشته مورد نظر خود را برای همکاری اعلام کنند. بنیاد ملی نخبگان نیز فرد متقاضی را به پایگاه‌های همکار  همچون واحد علوم و تحقیقات معرفی می‌کند.

دکتر غفارزاده افزود: اگر ایرانی‌های متخصص و نخبه خارج از کشور به همکاری‌های علمی و پژوهشی تمایل داشته باشند و یا متقاضی استفاده از فرصت های مطالعاتی در ایران باشند می توانند در سامانه مربوطه وارد شده و گستره همکاری خود را مشخص کنند. سایت مذکور نیز این امکان را فراهم کرده تا اطلاعات لازم را به پایگاه‌های همکار بنیاد ملی نخبگان که واحد علوم و تحقیقات نیز از آن دسته محسوب می شود ، قرار دهد.

دکتر غفارزاده با بیان اینکه بنیاد نخبگان برای سال اول این طرح اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در اختیار واحد علوم و تحقیقات قرار داده است، تصریح کرد: واحد علوم و تحقیقات با توجه به ظرفیت های ویژه ای که در حوزه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دارد، زمینه لازم را برای پذیرش این متخصصان و نخبگان فراهم کرده است.

وی به ابزارهای مالی و اجرایی این طرح اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه واحد علوم و تحقیقات با توجه به منابع و اعتباری که از بنیاد نخبگان دریافت کرده، حدود 45 میلیون تومان کمک مالی در یک سال به فردی که متقاضی گذراندن پسادکتری در رشته ای خاص است، اختصاص می دهد.

مدیرکل امور بین الملل واحد علوم و تحقیقات از ایجاد فرصتهای مطالعاتی برای ایرانیان خارج از کشور به مدت 6 ماه تا یکسال در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده به استفاده کنندگان از این فرصت مطالعاتی معادل حقوق دریافتی اساتید با درجه علمی مشابه در داخل کشور اختصاص می‌یابد. همچنین تا 20 میلیون تومان کمک هزینه مسافرت و اقامت و تا 50 میلیون تومان اعتبار پژوهشی و فناوری به طور سالیانه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

دکتر غفارزاده از پرداخت کمک هزینه سفر تا سقف 5 میلیون تومان به اساتید ایرانی مدعو و معین  از خارج از کشور خبر داد و افزود: برای این اساتید پرداخت معادل حقوق دریافتی اساتید داخل با درجه مشابه به مدت 3 ماه و تامین محل اقامت آنان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: دانشمندان و نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور چنانچه بخواهند فعالیت دانش بنیان و فناورانه داشته باشند، می توانند از مفاد این قرارداد همکاری واحد علوم و تحقیقات با بنیاد ملی نخبگان بهره مند شوند و تسهیلاتی تا اعتبار 100 میلیون تومان به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، منظور از واژه نخبگان که مخاطبان این طرح را هدف دارد، دانش آموختگان دوره دکتری و یا اساتید یکی از 400 دانشگاه‌ برتر دنیا است. همچنین متخصصان و کارآفرینانی که با سمت کارشناس، مشاور و یا مدیر در یکی از مراکز تحقیقاتی و یا شرکتهای شاخص علمی و فناوری خارج از کشور فعالیت می‌کنند، در زمره مخاطبان بهره‌مند از این طرح قرار دارند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top