چاپ خبر

اقدامات دانشگاه تربیت مدرس برای تقویت هویت ایرانی- اسلامی دانشجویان

پیام نورنا : رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: جهت تقویت هویت ایرانی اسلامی دانشجویان تربیت مدرس، این دانشگاه یک برنامه فرهنگی وسیعی را در طول یکسال اخیر آغاز کرده است و سعی کرده از طرق مختلف هویت ملی اسلامی دانشجویان خود را تقویت کنند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر محمدتقی احمدی، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جامعه دانشگاهی و بیانات ایشان گفت: در این دیدار برخی اساتید دانشگاه مسائل مختلفی را در مورد موضوعات متفاوت از افکار عمومی جامعه دانشگاهی کشور مطرح کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به مباحثی که توسط اساتید مطرح شد پیام‌های کلیدی و خوبی را بیان نمودند.

وی با تاکید بر اینکه جلسه دیدار مقام معظم رهبری با جامعه دانشگاهی بسیار پربار و مطلوب بود، افزود: مقام معظم رهبری به دورنمای ایران در 20 ساله آینده اشاره و این سوال را مطرح کردند که جایگاه ایران در 20 سال آینده کجاست؟ همچنین ایشان تاکید کردند که ایران در 20 سال آینده باید تولیدکننده تراز اول علم در جهان باشد و بر جامعه آن مردم‌سالاری دینی حاکم باشد که به نظر من این هدف‌گذاری زیبایی است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشجویان سرمایه‌های کشور هستند، افزود: دانشجویان هدایتگر و مدیران اصلی کشور در آینده خواهند بود و دانشگاه‌ها و اساتید باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشجویان وجه مهمی برای کشور بوده و باید برای آنها توجهات خاصی را لحاظ کرد. جوانان ایرانی باید دارای هویت قوی، شخصیتی مطمئن بوده و به کشور، دین و آرمان‌های انقلاب به صورت پدیده‌ای افتخارآمیز نگاه کنند.

دکتراحمدی افزود: اگر بخواهیم چنین دانشجویی تربیت کنیم نباید فقط جنبه‌های علمی را مورد توجه قرار دهیم بلکه باید به تقویت وجوه فرهنگی توجه داشته باشیم تا دانشجویان شیفته افتخارات کشور ایران شوند. رفتار اساتید نباید طوری باشد که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی ترغیب به خروج از کشور شوند یا چنانچه بعد از فارغ‌التحصیلی از کشور خارج می‌شوند مجدداً به کشور برگردند. دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس کمترین مهاجرت به خارج از کشور را داشته‌اند. یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی این بود که اساتید دانشجویان را ترغیب کنند که چنانچه از کشور خارج می‌شوند مجدداً به کشور بازگردند و کارنامه دانشگاه تربیت مدرس نشان می‌دهد که در این امر موفق بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: برای آنکه دانشجویانی که در دانشگاه تربیت مدرس تحصیل می‌کنند دارای هویت ایرانی اسلامی باشند این دانشگاه برنامه فرهنگی وسیعی را در طول یکسال اخیر آغاز کرده است و سعی کرده از طرق مختلف هویت ملی اسلامی دانشجویان خود را تقویت کنند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه روابط بین‌الملل گام های موثری برداشته ، گفت: دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه تربیت مدرس می‌توانند برای گذراندن فرصت‌های مطالعاتی به خارج از کشور رفته و خود را با هم‌صنف‌های خود در دانشگاه‌های خارج مقایسه کنند. این باعث می‌شود که این دانشجویان اعتماد به نفس پیدا کرده و نسبت به جایگاه خود از نظر علمی و آموزشی آگاه شوند.

دکتر احمدی در پایان با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در دانشگاه تربیت مدرس گفت: از آنجایی که دانشگاه تربیت مدرس اقدامات زیادی در زمینه فرهنگی انجام می‌دهد دانشجویان این دانشگاه اوقات تلف شده کمتری دارند. از جمله این اقدامات برگزاری تورهای گردشگری است. از طرف دیگر تعداد انجمن‌های علمی این دانشگاه از 30 انجمن به 100 انجمن افزایش یافته که دوسوم این انجمن‌ها بسیار فعال هستند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top