چاپ خبر
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی تاکید کرد؛

توسعه فعالیت‌های بین المللی جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش

پیام نورنا : معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ضمن بیان اینکه ایجاد مرکز آزمون الکترونیکی در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار دارد، توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه آموزش را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – سیدسعید هاشمی در چهل‌وسومین گردهمایی معاونین آموزشی جهاد دانشگاهی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با بیان اینکه محور اصلی این گردهمایی برنامه ششم توسعه جهاد است، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش و همت متولیان امر در جهاد برنامه توسعه پنجم با پیشرفت مناسبی رو به اتمام است که در این راستا می‌توان به تحقق بیش از 85 درصدی اهداف حوزه آموزش اشاره کرد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه امیدواریم در برنامه ششم توسعه نیز این مسیر به خوبی دنبال شود، افزود: با توجه به فرهنگ‌سازی‌ که طی سه سال گذشته انجام شده بیش از 80 درصد فعالیت‌ها در قالب برنامه‌های تعریف شده بود که انتظار این است در برنامه ششم تمامی فعالیت‌ها براساس برنامه باشد.

وی با اشاره به ساماندهی پراکندگی فعالیت‌های جهاد در برنامه پنجم توسعه تصریح کرد: براساس برنامه پنجم در حوزه‌های مختلف و اهداف و برنامه‌های خوبی تدوین شد که ادامه این مسیر در برنامه ششم توسعه باید با قوت بیشتری پیش رود و انتظار این است که اهداف برنامه ششم چالشی‌تر و نگاه جدی‌تری به مسائل روز جامعه داشته باشد.

هاشمی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه آموزش رکن اصلی در توسعه است، افزود: برای دستیابی به پیشرفت در حوزه‌های دیگر باید به حوزه آموزش توجه بیشتری داشته باشیم. در واقع باید نگاه‌ها در این حوزه جدی‌تر باشد و کارها با قاطعیت بیشتری پیش رود البته برنامه‌های خوبی در حوزه آموزش آغاز شده که امیدوارم بتوانیم این مسیر را به خوبی طی کنیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی توسعه و گسترش آموزش‌های تخصصی با نگاه مهارت‌های پیشرفته را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به بخش‌های نوآورانه توجه جدی شود و در این حوزه ضرورت دارد که شاهد تحولی عمیق باشیم که البته بسترها در این بخش فراهم شده و اهداف خوبی ترسیم شده است.

وی به توسعه آموزش‌های تخصصی و کیفی‌سازی باید سرلوحه فعالیت‌های ما باشد اشاره کرد و گفت: اجرای این موارد و تدوین دوره‌های جدید و توجه به نوآوری با توجه به نیازهای جامعه و آموزش‌های شغل‌محور و محصول‌محور باید در دستور کار قرار گیرد چرا که با حرکت در این مسیر می‌توانیم اقدامات مثبتی برای کشور انجام دهیم.

هاشمی افزود: آموزش‌های مهارتی در راستای شغل‌محوری نه‌تنها برای جهاد بازار تعبیه می‌کند بلکه برای کشور نیز مفید خواهد بود. در این مسیر برندسازی در آموزش‌های تخصصی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ادامه داد: ساماندهی حوزه‌های مختلف آموزشی و به ویژه تعریف قطب در این حوزه و داشتن برند براساس آن از دیگر مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه‌های آموزش اظهار کرد: با توجه به ماموریت‌های محول شده به جهاد دانشگاهی براساس نقشه جامع علمی کشور، فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه آموزش باید توسعه یابد که سازمان ایریکا می‌تواند در این بخش نقش بسزایی ایفا کند.

هاشمی با تاکید بر اینکه آموزش می‌تواند در فعالیت‌های بین‌المللی پیشرو باشد و بستر مناسب را برای توسعه پژوهش فراهم کند، گفت: در برنامه ششم توسعه شش کشور را به عنوان کشور هدف برای فعالیت‌های آموزشی مدنظر قرار داده‌ایم که امیدواریم بتوانیم بازار خوبی برای آموزش و پژوهش فراهم کنیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ادامه داد: علاوه بر بحث‌هایی که در توسعه آموزش‌های تخصصی همواره مورد تاکید بوده توجه به منابع و تدوین و تولید محتوا کار بسیار ارزشمندی است که در دوره‌های قبل کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه استانداردسازی و استقرار نظام تعالی آموزشی دارای اهمیت است، افزود: اگر خواستار کیفی‌سازی حوزه آموزش هستیم باید به استانداردسازی توجه ویژه‌ای و از ظرفیت‌های خالی در فضاهای مختلف استفاده کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه 50 درصد ظرفیت خالی در مراکز علمی کاربردی داریم، تصریح کرد: باید تلفیق مناسبی بین حوزه‌های آموزشی شکل گیرد تا از این حوزه بتوانیم به بهترین شکل استفاده کنیم. همچنین ایجاد مراکز آزمون به ویژه مرکز آزمون الکترونیی بسیار دارای اهمیت است که بستر ایجاد این مرکز در برنامه پنجم فراهم شد که مسیر اجرایی‌سازی این طرح در برنامه ششم باید مورد توجه قرار گیرد. در صورت ایجاد این مرکز جهاد دانشگاهی می‌تواند به صورت جدی با سازمان سنجش رقابت کند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی مشارکت در ساماندهی نظام کارکنان دولت را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: کارگروهی برای طراحی و تدوین دوره‌های آموزش در زمینه دانش‌افزایی مدیران تشکیل شده که امیدواریم بتوانیم از این طریق برنامه‌های خوبی را ارائه و تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی بیان کنیم.

وی به کاهش دانشجو در موسسات آموزشی و مراکز علمی کاربردی و حوزه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت کشور و فرآیند کنونی همچنان شاهد کاهش دانشجو خواهیم بود که باید برنامه دقیقی برای 5 و 10 سال آینده برای این مساله داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: تمرکز بر پذیرش دانشجو از طریق روش‌های سنتی موجب غفلت از فعالیت‌های اصلی خواهد شد که در این راست و برای حل این مشکل توجه به «کیفی‌سازی» می‌تواند ما را در این مسیر یاری کند. از طرفی با توجه به فعالیت جهاد در حوزه‌های مختلف با تلفیق و افزایش همکاری بین این حوزه‌ها شاهد استفاده بهتر از ظرفیت‌های جهاد خواهیم بود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در پایان تاکید کرد: متاسفانه با دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم فاصله داریم اما تبدیل دانشگاه‌ها به نسل سوم و چهارم در جهاد دانشگاهی به راحتی قابل اجرا است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top