چاپ خبر
مدیر دانشجویی دانشگاه خبر داد؛

سه خوابگاه دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه می شود

پیام نورنا : دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اجرای پروژه های خوابگاهی خود، سه خوابگاه دانشجویی با ظرفیت هر خوابگاه 500 تخت به فضای خوابگاهی دانشجویی اضافه می کند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – حجت الاسلام دکتر مهدی ابراهیمی با اشاره به برگزاری جلسه هیات رئیسه دانشگاه به مناسبت هفته خوابگاه ها، گفت: در این جلسه گزارش مفصلی از مشکلات خوابگاهی ارائه و خوشبختانه با قول مساعد رئیس دانشگاه و معاون توسعه بنا شد به تدریج و به ترتیب اولویت مشکلات خوابگاهی مرتفع و تصمیماتی نیز جهت انجام برنامه های زیر ساختی و ساخت خوابگاه جدید دانشجویان گرفته شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراز داشت: جهت رفع نیازهای روزمره در خوابگاه های دانشگاه طبق آخرین برآورد به مبلغی حدود سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ که به تدریج تا انتهای سال تامین می شود.

ابراهیمی به اهمیت حضور خیرین جهت ساخت خوابگاه جدید دانشگاه اشاره و تصریح کرد: ۱۷ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت خوابگاه جدید دانشگاه برآورد شده است؛ که حمایت وزارتخانه در این راستا سه میلیارد تومان خواهد بود؛ اما در صورتی که معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتواند طلب خود را بابت زمین وقفی چهار راه گلستان از شهرداری مشهد دریافت کند ساخت خوابگاه جدید با روند مناسب تری پیش خواهد رفت.

وی متذکر شد: متاسفانه کمبود اعتبار این معاونت در بخش ساخت خوابگاه ها به دلیل عدم بازگشت اعتباراتی است که در دوره های گذشته متعلق به حوزه فرهنگی و دانشجویی بوده و امید به رفع این مشکلات نیز داریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این معاونت بر کلنگ زنی خوابگاه جدید دانشگاه تاکید دارد؛ اما جهت دوری از انجام کاری نمادین در حال کسب اطمینان از منابع درآمدی خود در دو حوزه  شهرداری و خیرین است.

همچنین دکتر امیررضا صالح مقدم مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شش ساختمان خوابگاهی در کوی پردیس بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ دانشجوی دختر و پسر را اسکان داده و در حقیقت اداره کننده یک شهرک خوابگاهی است.  در این شهرک خوابگاهی خدمات بهداشتی درمانی از طریق درمانگاه کوی پردیس و خدمات تغذیه ای و اسکان خوابگاهی توسط اداره خوابگاهی ارائه می شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: اگر چه خدمات ارائه شده در سطح استاندارد و مطلوب است؛ اما با استانداردهای ایده آل مورد نظر معاونت فرهنگی و دانشجویی فاصله دارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات خوابگاهی افزود: اغلب ساختمان های خوابگاهی عمری بیش از ۱۵ سال دارند و فشردگی استفاده از خوابگاه ها موجب استهلاک زیر ساخت های خوابگاهی و ایجاد برخی مشکلات در سیستم های تاسیسات موتور خانه های گرمایش و سرمایش، سیستم تهویه مطبوع، سیستم اطفاء حریق و راه پله های اضطراری شده است.

صالح مقدم اختصاص منابع مناسب جهت بازسازی نیازهای اورژانسی خوابگاهی دانشگاه را یکی از خواسته های اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی از مسئولان دانشگاه عنوان و اظهار داشت: این معاونت انتظار دارد در یک برنامه زمان بندی شده همراه با کار کارشناسی و توافق با کارشناسان ارشد حوزه توسعه دانشگاه؛ اولویت نیازهای خوابگاهی مشخص و تا پایان سال به تدریج به رفع نواقص اقدام شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ادامه داد: در جلسه برگزار شده با حضور هیات رئیسه دانشگاه بر تعویض یخچال های اتاق دانشجویان، فرش ها و تخت ها از سیستم قدیمی به جدید و رنگ آمیزی مناسب خوابگاهها جهت ایجاد فضای شور و نشاط در محیط خوابگاهی تاکید شده است.

صالح مقدم ابراز داشت: در یک پروژه طولانی مدت نیز معاونت توسعه دانشگاه ساخت سه خوابگاه دانشجویی دختران، پسران و متاهلین را بر عهده گرفته است؛ که اولویت این پروژه نیز ساخت خوابگاه دختران با ظرفیت بالغ بر ۵۰۰ تخت در کوی پردیس دانشگاه خواهد بود.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای دو خوابگاه متاهلی خواهد شد و به شکل متوسط سه خوابگاه دانشجویی با ظرفیت هر خوابگاه ۵۰۰ تخت به فضای خوابگاهی دانشجویی افزوده و در این صورت می توانیم به همه نیازهای خوابگاهی دانشجویان خود کاملا پاسخ دهیم.

دکتر صالح مقدم به گلایه معاونت فرهنگی و دانشجویی از بی توجهی به نیازهای این معاونت اشاره و مطرح کرد: متاسفانه در دوره های مدیریتی گذشته چند خوابگاه اختصاصی حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به فروش و یاتغییر کاربری پیدا کرده است؛ اما از قبل آن هیچ حمایتی از معاونت فرهنگی و دانشجویی صورت نگرفته است.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اضافه کرد: از جمله می توان به خوابگاه آزادی با ظرفیت ۴۵۰ تخت اشاره کرد؛ که پس از فروخته شدن از محل منابع آن؛ حرکتی جهت تامین فضای خوابگاهی جایگزین برای دانشجویان صورت نگرفت و با تغییر کاربری خوابگاه نرجس با ۲۰۰ تخت در بیمارستان قائم (عج) مشهد نیز بودجه وظرفیتی به تخت های خوابگاهی دانشجویان اضافه نشد.

وی بیان کرد: از طرفی بالا بودن عمر ساختمان های خوابگاهی موجب شده است؛ که بیش از برآورد ها در توزیع بودجه ای، در بخش تعمیرات ساختمانی خوابگاهی هزینه شود.

در ادامه دکتر شاپور بدیعی؛ دبیر هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص جلسه هیات رئیسه در هفته خوابگاه ها در پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در این جلسه تلاش داشتیم تا علاوه بر بررسی وضعیت خوابگاه های دانشگاه، ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان نیز مورد بررسی قرار گیرد و با همکاری معاونت توسعه و مدیریت منابع پیگیری های لازم جهت رفع محدود موانع معاونت فرهنگی و دانشجویی در فازهای مختلف انجام شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top