چاپ خبر
وزیر بهداشت عنوان کرد:

طرح فارغ التحصیلان پزشکی کوتاه شد/ در طراحی سؤال سخت نگیرید

پیام نورنا : وزیر بهداشت درباره گذراندن طرح فارغ التحصیلان پزشکی گفت: طرح زمانی موثر است که در خدمت آموزش و مردم باشد، کم کردن سال های طرح در 10 رشته آغاز شده که 5 رشته حذف و 5 رشته دیگر نیز کم شد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر سیدحسن هاشمی امروز ۱۱ شهریور در مراسم افتتاحیه شصت و چهارمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و یکمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی، از رخداد حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی اظهار تاسف کرد.

وی افزود: در حالیکه تلاش های بسیاری برای کم کردن مرگ یک مادر یا یک نوزاد به ویژه در همان استان هرمزگان یا استان سیستان و بلوچستان صورت می گیرد و در طول چهارسال گذشته آمار مرگ و میر در استان سیستان و بلوچستان برای مادران بیش از دوسوم کاهش پیدا کرده است، از دست دادن این تعداد دانش آموز نخبه باعث اندوه فراوان است.

وزیر بهداشت با اشاره به حوزه آموزش پزشکی اظهارداشت: در حوزه آموزشی کارهای زیادی صورت گرفته است، که با وجود سختی راه، به نتیجه رسید. تمام تلاش ها برای حفظ استانداردها است که این اتفاق افتاد و در دانشگاه ها رفتارهایی مشابه آنچه در گذشته وجود داشت، کمتر مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه آزمون ها از استاندارد لازم برخوردار است، خاطرنشان کرد: تشکیل مرکز سنجش آموزش پزشکی در وزارت بهداشت اقدام ارزشمندی است و امید است با تقویت بیشتر، راهکارهای بهتری در جهت اجرای آزمون ها در پیش گرفته است.

هاشمی گفت: کشور در حوزه های مختلف از جمله حوزه سلامت مشکلات زیادی دارد که باید با تلاش همگانی برطرف شوند، چرا که وضعیت دولت از لحاظ اقتصادی مناسب نیست و لذا باید منابع جدید خلق شود، یا اینکه در هزینه کرد منابع صرفه جویی صورت گیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشگاه ها می توانند در هزینه کرد منابع که بسیار محدود است، به بیمه ها و وزارت بهداشت کمک های شایانی کنند تا این صرفه جویی حاصل شود، ادامه داد: مشکل ما در کشور این است که همه بخشی نگاه می کنند، هر کسی گروه و رشته خود را درنظر می گیرد، در حالیکه ما یک کشور ۸۰ میلیون نفری با در خواست های مختلف هستیم که بخشی از این درخواست ها و تقاضاها، منطقی و بخشی دیگر تحت تاثیر فضای سیاسی کشور به تولید توقعات غیرمنطقی منجر شده است.

هاشمی گفت: طرح تحول سلامت برای مردم برکات زیادی داشت و علیرغم بدعهدی های عده ای، شهد شیرین آن را مردم حس کردند، خصوصا بیمه شدن ١١ میلیون نفری که حقوق زیر یک میلیون تومان داشتند.

وزیر بهداشت افزود: در استفاده از دفترچه بیمه های سلامت باید دقت شود، چرا که مانند دسته چک سفید امضایی است که ممکن است هزینه های بیشتری بتراشد، بنابراین لااقل برای خدمات سرپایی باید سقف درنظر گرفته شود و در این راستا نیز پزشکان باید همکاری کنند.

هاشمی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف منابع، ادامه داد: راهنماهای بالینی یک پیشنهاد است و هر گروهی باید روش های تشخیص و درمان موثری را با در نظر گرفتن اصل صرفه جویی در پیش بگیرد.

وی گفت: بوردها، همانطور که در طی سال های گذشته برای رفع کمبودها کمک های زیادی کرده و فوق تخصصان بیشمار و خبره ای را تربیت کردند، در کاستن درد و آلام مردم نیز می توانند، راهگشا باشند.

آموزش باید در خدمت بهداشت و درمان کشور و مردم باشد

وزیر بهداشت درخصوص چشم انداز آموزش در کشور گفت: می توان به مقوله آموزش به دو شکل نگاه کرد، اینکه آموزش پزشکی هنوز در وزارت علوم است و مرزهای دانش را درمی نوردد و یا اینکه آموزش در وهله اول در مسیر خدمت به مردم پیش برود. بنابراین باید قبول کرد که آموزش عالی علوم پزشکی از وزارت علوم جدا شده است و آموزش باید در خدمت بهداشت و درمان کشور و مردم باشد.

هاشمی درخصوص گذراندن سال های طرح و ضرورت توجه به تعهد بومی، گفت: در حال حاضر که موظف به اجرای تعهد بومی هستیم، می توان در برخی رشته ها، ظرفیت را افزایش داد، چرا که در برخی رشته ها دچار کمبود هستیم و باید در برنامه های آتی مشکل رفع شود و طرح که ظالمانه است برداشته شود، طرح زمانی موثر است که در خدمت آموزش و خدمت به مردم باشد، در غیر اینصورت فقط یک کار اجباری محسوب می شود که اثر بلند مدتی نخواهد داشت.

کم کردن سال های طرح در ۱۰ رشته آغاز شده است

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کم کردن سال های طرح، در ۱۰ رشته آغاز شده است که ۵ رشته کلا حذف شد و ۵ رشته دیگر نیز کم شد.

هاشمی افزود: یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر وجود داشته است، رقابت های بیجا و تنش های بی موردی بود که حاصلی به جز تضعیف جامعه پزشکی نداشت. بوردها باید کار علمی را دنبال کنند و ورودشان به مسایل سیاسی و صنفی صحیح نیست. بنابراین وظیفه بوردها سیاستگذاری در مقوله آموزش پزشکی و مهارت های پزشکی است.

وی به اعضای هیئت بورد توصیه کرد: در آزمون بورد تخصصی همان مطالبی که آموزش داده اید را امتحان بگیرید و در طرح سؤالات سخت نگیرید و کم خطا عمل کنید. کشور متعلق به همه است و باید تلاش کنیم ضعف های موجود را به حداقل برسانیم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top