چاپ خبر
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

ارتقاء سطح رضایت‌مندی دانشجویان از خدمات دانشجویی و فرهنگی

پیام نورنا : معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: تصمیم داریم در دوره جدید سطح رضایت‌مندی دانشجویان را از خدمات دانشجویی و فرهنگی ارتقا دهیم زیرا رضایت دانشجویان آیینه کارآمدی فعالیت‌ها است.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر محمدرضا فراهانی سه‌شنبه ۹ آبان‌ ۹۶ در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی تهران، در دیدار با مسؤولان و کارکنان این دانشگاه، گفت: تصمیم داریم در دوره جدید سطح رضایت‌مندی دانشجویان را از خدمات دانشجویی و فرهنگی ارتقا دهیم و قطعاً دانشجویان ما میزان رضایت‌شان به نوعی آیینه کارآمدی فعالیت‌های ماست و دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه باید به جایگاه واقعی خود برسد.

معاون وزیر بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران نماد آموزش عالی کشور است و باید به جایگاه واقعی خود برسد. در رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، متاسفانه این دانشگاه در جایگاه خوبی قرار نگرفته است که باید با آسیب‌شناسی‌ها و اقدامات لازم انجام شود تا این دانشگاه را به جایگاه واقعی و شایسته خود نزدیک‌تر شود.

فراهانی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به قدمت و تعداد دانشجویان و با توجه به اینکه نماد آموزش عالی کشور است باید همواره پیشگام و پیشرو در فعالیت‌های علمی‏، درمانی‏، بهداشتی، فرهنگی و دانشجویی و… باشد چرا که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کارکنان و دانشجویان این دانشگاه قابل توجه و بالاست.

وی بر لزوم توجه به بخش‌های دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد و گفت: حوزه دانشجویی و فرهنگی حوزه سخت، حساس و پیچیده‌ای است که باید توجه بیشتری به این حوزه داشت. به اعتقاد من حوزه فرهنگی و دانشجویی در هر دانشگاهی مظلوم ترین حوزه به شمار می‌رود و مظلوم‌ترین افراد در محیط‌های دانشگاهی، همکاران ما در معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها هستند که کار سختی و طاقت فرسایی دارند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر این که حوزه فرهنگی علی رغم تحولاتی که در سال گذشته پیدا کرده است‏، هنوز در جایگاه واقعی خود در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: قطعا باید نسبت به افق و آینده این دانشگاه گام‌های موثرتری برداشته شود چرا که توانمندی و پتانسیل‌های نیروهای انسانی و همچنین دانشجویان این دانشگاه بالاست.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: ما باید در دولت دوازدهم شاهد جهش و تحولات خوبی در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشیم؛ هرچند در دوره نخست دولت تدبیر و امید، ما توانستیم برنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و برنامه‌های متعددی در سطح دانشگاه‌ها در سه سال گذشته عملیاتی کنیم.

فراهانی افزود: در دوره نخست دولت تدبیر وامید در بحث فعالیت‌هایی فرهنگی ودانشجویی در حوزه وزارت بهداشت ما یک دگردیسی و پوست اندازی داشتیم و در دوره دوم درصدد هستیم جهش و تحولات قابل توجهی در حوزه فرهنگی و دانشجویی داشته باشیم.

وی یادآور شد: قطعا کارکنان و دست‌اندرکاران دانشگاه که به ارایه خدمات فرهنگی و دانشجویی به جامعه هدف خود که دانشجویان هستند، می‌پردازند کار دشوار و حساسی در پیش دارند و باید سطح تعاملات خود را با دانشجویان مضاعف کنند چرا که تعامل دو سویه با دانشجویان و اعضای شورای صنفی‏، تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی می‌تواند عامل توسعه و رشد دانشگاه باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: قطعا یکی از برنامه‌های ما تعامل و صحبت با دانشجویان و بررسی مشکلات احتمالی در شورای صنفی، تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، نشریات است.

در این نشست همچنین دکتر فرزین حلب‌چی، معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارشی از عملکرد ۴ ساله حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارائه کرد و گفت: ۱۳ هزار و ۹۱۲ دانشجوی دختر و پسر در مقاطع‏ مختلف تحصیلی دانشگاه مشغول به تحصیل‌ هستند که از این تعداد، ۱۴ درصد در مقطع کارشناسی، ۱۷ درصد در کارشناسی ارشد و در حدود ۷۰ درصد نیز در مقطع دکتری، دکتری تخصصی و فلوشیپ تحصیل می‌کنند.

وی برگزاری نشست‌های مشترک مسئولان حوزه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی را منجر به تعامل سازنده‌تر وزارتخانه و دانشگاه‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد: برون‌رفت چنین نشست‌هایی مسوولان را در نیل به اهداف متعالی فرهنگی در محیط دانشگاه، یاری رساند.

حلب چی، صلاحیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را فراتر از خدمات رفاهی و فرهنگی ارائه شده دانست و گفت: دانشگاهی که نزدیک به صد سال نماد آموزش عالی کشور است در بعد امکانات حوزه فرهنگی و دانشجویی وضعیت مطلوب‌تری داشته باشد و به جایگاه واقعی خود برسد.

وی اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۵۶۱ برنامه مختلف در حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری نشست‌های ادبی‏، جلسات مختلف، شعرخوانی، پخش و نقد فیلم، نقد کتاب و مقالات، برپایی نمایشگاه‌ها، برگزاری اردوها، توزیع سبد غذایی، کمک نقدی به بیماران، کمپین اهدای عضو، بازدید از آسایشگاه‌ها اشاره کرد.

حلب چی همچنین به تعداد نشریات دانشجویی فعال این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۴۰ نشریه در دانشگاه مجوز گرفته که از این تعداد ۱۵ نشریه فعال است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به فعالیت انجمن‌های علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ این دانشگاه تنها ۱۰ انجمن فعال داشت در حالی که اکنون این رقم به ۲۲ انجمن افزایش یافته است.

وی آماری نیز از اردوهای برگزار شده دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه کرد و گفت: در سال ۹۵ تعداد ۴۴۰ نفر از دانشجویان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند؛ همچنین ۷۰۰ نفر از دانشجویان در سفر به عتبات عالیات دانشگاهیان به زیارت حرمین شریفین نائل شدند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فعالیت ۳۱ کانون فرهنگی در این دانشگاه، ابراز امیدواری کرد، ظرفیت‌های دانشجویی در قالب فعالیت در کانون‌ها، به خوبی مدیریت شود.

حلب چی همچنین بر توسعه کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه تاکید کرد و گفت: کرسی‌های مختلفی طی سال‌های گذشته در دانشگاه برگزار شده است که از جمله این کرسی‌ها می‌توان به برگزاری کرسی‌هایی با موضوعات، بررسی ابعاد طرح تحول سلامت، تقابل طب سنتی ومدرن و … اشاره کرد.

وی در ادامه به میزبانی این دانشگاه از جشنواره دانشجویی«ابن‌سینا» اشاره کرد و گفت: جشنواره دانشجویی«ابن سینا»نشان از توجه به فعالیت‌ها و تلاش‌های دانشجویان در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ادبی، اجتماعی، مهارت‌ها و… است؛ هم اینک نیز در صدد برگزاری چهارمین دوره جشنواره دانشجویی ابن‌سینا در این دانشگاه هستیم.

وی به حضور فعال دانشجویان این دانشگاه در دو دوره اخیر جشنواره نشریات دانشجویی اشاره کرد و گفت: در جشنواره تیتر ۹ تعداد ۱۵ اثر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ۲ اثر شایسته تقدیر شدند. ضمن اینکه در جشنواره تیتر ۱۰ تعداد آثار دانشجویان این دانشگاه رشد قابل توجهی یافت به طوری که ۱۶۶ اثر به دبیرخانه جشنواره راه پیدا کرد و دو اثر مقام اول را در سطح کشوری به دست آوردند.

حلب چی تعداد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران را ۲۴ عدد عنوان کرد و گفت: به تمام دانشجویان متقاضی خوابگاه از میان دانشجویان دختر و پسر مجرد، خوابگاه تعلق گرفته است به گونه‌ای که دانشجویان متقاضی تا قبل از صدور کارت دانشجویی در کمتر از ۲۴ ساعت در خوابگاه‌ها اسکان یافته‌اند اما در اسکان دانشجویان متاهل وضعیت مناسبی نداریم و تنها قادر به پاسخگویی به یک سوم دانشجویان متاهل دانشگاه هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سرانه وام‌های دانشجویی این دانشگاه را پایین خواند و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در تخصیص منابع مورد نیاز در حوزه تسهیلات دانشجویی مظلوم واقع شده است و تاکنون پاسخ روشنی در این زمینه از صندوق رفاه دانشجویان دریافت نکرده‌ایم.

صدور کارت هوشمند دانشجویی، فعالیت اداره کتابخانه‌های دانشجویی، فعالیت دوباره شورای صنفی دانشگاه از سال ۹۴ و لزوم مشارکت بیشتر دانشجویان در این شورا، از دیگر مواردی بود که در گزارش حلب چی به آن‌ها اشاره شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top