چاپ خبر
بررسی نشریه تایمز هایر اجوکیشن؛

آموزش عالی دنیا تحت تاثیر شیوع کرونا/ فرصت طلایی برای آموزش آنلاین

پیام نورنا : شیوع کرونا آموزش عالی کشورها را تحت تاثیر قرار داده و می تواند به توسعه آموزش های مجازی در جهان کمک کند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) :مهر – نشریه تایمز هایر اجوکیشن (Times Higher Education) در گزارشی به بررسی وضعیت دانشگاه‌های کشور چین و همچنین دانشجویان چینی دانشگاه‌های بین المللی پرداخته و یادآور شده است شیوع بیماری کرونا، می‌تواند به توسعه آموزش‌های مجازی در جهان کمک شایانی کند.

همچنین علی رغم بروز مشکلاتی در روند اقتصاد آموزش عالی جهانی به واسطه شیوع ویروس کرونا، کشورهای مختلف جهان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و به دنبال توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به منظور توسعه آموزش‌های آنلاین باشند.

کارشناسان تایمز معتقد هستند تاثیر ویروس کرونا بر نظام‌های آموزش عالی جهانی و جهانی سازی آموزش عالی احتمالاً دراز مدت خواهد بود.

در این گزارش آمده است که در مناطق آسیب دیده از ویروس کرونا، دانشگاه‌ها با خطر از دست دادن یک ترم کامل یا بیشتر روبرو هستند. در چین از آنجا که وضعیت اضطراری بهداشتی آغاز شد و بیشتر موارد بیماری در آن کشور رخ داده است، موسسات از جمله شعب دانشگاه‌های خارجی، خواستار توقف آموزش‌های حضوری هستند.

سرپرستان دانشگاه‌های هنگ کنگ که در میان معتبرترین دانشگاه‌های بین المللی جهان قرار دارند، در ارزیابی خود صراحتاً اعلام کرده‌اند که بازگشت به تدریس عادی در اوایل ماه مارس «بعید» است.

ممنوعیت سفر مانع از بازگشت صدها هزار چینی به دانشگاه‌هایی که در آن تحصیل می‌کردند یا قرار بود دوره‌ها را شروع کنند، شده است. در عین حال وجود هزاران جوان چینی با آرزوی تحصیل در خارج از کشور با مانع لغو آزمون‌های ورودی و پروازهای بین المللی برای شرکت در مصاحبه‌های از پیش برنامه ریزی شده، مواجه شده‌اند.

هامیش کوتس استاد موسسه آموزش دانشگاه شینهوا می‌گوید: اولویت اول این است که موسسات مراقب افراد خود اعم از دانشجویان، اساتید، کارمندان و جوامع باشند. این وظیفه انسانی است. مردم اکنون به سختی می‌جنگند، اما جنگ با ویروس پیروز خواهد شد و زندگی ادامه خواهد یافت.

با این وجود افکار عمومی جهانی نگران پیامدهای طولانی مدت شیوع ویروس کرونا برای سال تحصیلی ۲۰۲۱ – ۲۰۲۰ و بعد از آن هستند. بر این اساس بدون شک چشم انداز آموزش عالی آسیا می‌تواند اساساً تغییر کند.

اما نظام‌های آموزش عالی در جهان همچنین شاهد پیشرفت در آموزش آنلاین است که با وجود تعطیلی دانشگاه، اکنون گزینه‌ای ضروری به نظر می‌رسد.

در همین زمینه پروفسور کوتس مانند بسیاری از اساتید مستقر در آسیا با آموزش از راه دور فعالیت دارد و با وجود اینکه از نظر جسمی در ملبورن است اما به دانشجویان از سراسر جهان که در دانشگاه شینهوا در پکن ثبت نام کرده‌اند، آموزش می‌دهد. وی می‌گوید در همین چند هفته دانشگاه وی به الگویی تقریباً دیجیتالی کامل تغییر یافته است و آموزش آنلاین در تمام سطوح آموزش برنده بزرگ این میدان است، بنابراین اکنون مهمترین دغدغه ارتقای کیفیت این مدل آموزش است.

تاد مورر مشاور آموزش مستقر در لس آنجلس نیز می‌گوید استفاده از آموزش آنلاین دانشگاه‌های چین پس از شیوع سارس افزایش یافت و در نتیجه این بحران فرصت‌های بیشتری برای گسترش راه حل های آنلاین می‌تواند وجود داشته باشد. این مسئله موجب شده که آموزش آنلاین در دانشگاه‌ها به صورت جدی تجربه شود.

دینا لوریارد رئیس آموزش با فناوری‌های دیجیتالی در انستیتوی آموزش UCL می‌گوید شیوع این بیماری حتی می‌تواند دیدگاه دانشجویان چینی در مورد یادگیری آنلاین را بهبود بخشد و مقامات چین پیش از این به آموزش از راه دور به عنوان آموزش درجه دوم نگاه می‌کردند اما اکنون پتانسیل آن را درک کرده‌اند.

با این وجود به نظر می‌رسد سرمایه گذاری قابل توجه چین در بین المللی کردن دانشگاه‌های برتر این کشور تحت تاثیر تصاویر مخابره شده در زمینه ویروس کرونا قرار گرفته است. چین قرار بود امسال حداقل ۵۰۰ هزار دانشجوی بین المللی را آموزش دهد و سرمایه گذاری زیادی را برای جذب از کشورهای در حال توسعه انجام داده است.

آلن روبی عضو ارشد اتحادیه آموزش عالی و دموکراسی در دانشگاه پنسیلوانیا به تایمز می‌گوید تاثیر بازدارنده ویروس کرونا برای دانشجویان بین المللی است. انتخاب مقصد برای تحصیل در خارج از کشور یکی از معیارهای مهم امنیت فردی است. این ویروس یادآور می‌شود که خدمات بهداشتی و معیارهای بهداشتی نیازمند آشنایی بیشتری از سوی دانشجویان است.

فوتائو هوانگ استاد موسسه تحقیقاتی آموزش عالی دانشگاه هیروشیما از چین خواست تا با جذاب کردن حداکثر دانشگاه‌های خود برای دانشجویان و محققان جهانی، به بحران کرونا ویروس (کووید ۱۹) پاسخ دهند و روند بین المللی شدن خود را حفظ کنند و برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی که به رفاه بشر در سراسر جهان کمک می‌کند را توسعه دهند.

از سوی دیگر بسیاری از کشورها به هزینه‌های بین المللی که توسط دانشجویان چینی پرداخت می‌شود، وابسته شده‌اند و اکنون بسیاری از این دانشجویان قادر به سفر نیستند و این اختلال ممکن است دولت‌ها و نهادها را ودار به تجدیدنظر در سیاست‌های جهانی سازی در عرصه آموزش عالی کند.

استرالیا و نیوزلند به ویژه از این بابت در معرض آسیب قرار گرفته‌اند و نه تنها به درآمد از دانشجویان چین متکی هستند بلکه سال تحصیلی آنها از فوریه آغاز می‌شود و دانشجویان چینی فرصت ثبت نام را از دست داده‌اند.

پروفسور هوانگ گفت: مسئله مشابهی در ژاپن هم وجود دارد که بسیاری از دانشجویان چینی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ژاپن ممکن است نتوانند در کلاس‌های سال تحصیلی جدید که از آوریل آغاز می‌شود، شرکت کنند. همچنین عدم پرداخت شهریه از سوی دانشجویان چینی، بر عملکرد برخی دانشگاه‌های خصوصی ژاپن تاثیر می‌گذارد.

همچنین اگر قرنطینه‌ها و ممنوعیت‌های سفر تا اواسط سال تحصیلی ادامه یابد، تاثیرات دیگری در بازارهای آمریکای شمالی، انگلیس، کانادا و اروپا به وجود خواهد آمد.

پروفسور هوانگ توصیه می‌کند دانشگاه‌های خارجی باید تلاش بیشتری برای تنوع ترکیب دانشجویان بین المللی خود داشته باشند و نمونه آن افزایش تعداد دانشجویان ویتنامی در دانشگاه‌های استرالیا و ژاپن در یک دهه گذشته است.

از سوی دیگر متخصصان تجربیات ارزنده‌ای دارند که می‌توانند به دانشجویان چینی منتقل کنند. دانکن بنتلی معاون رئیس دانشگاه صنعتی سوینبورن ملبورن می‌گوید شیوه این بیماری توانایی ما را در مدیریت بحران بالا می‌برد. بسیاری از اساتید بین المللی در استرالیا از بحران‌هایی مانند شیوع سارس چیزهای زیادی آموخته‌اند و ما از دانشجویان خود در هر جای جهان باشند پیشتیابی می‌کنیم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top