چاپ خبر

نگرش جدید دانشجویان به کرونا/ امیدواری برای بازگشایی دانشگاهها

پیام نورنا: تازه ترین نظرسنجی از دانشجویان بین المللی نشان می دهد دانشجویان نگرش تازه ای به پاندمی کرونا پیدا کرده اند و برای بازگشایی دانشگاه ها امیدوارتر شده اند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : سایت کیواس در تازه‌ترین نظرسنجی اکتبر از دانشجویان فعلی و دانشجویانی که قرار است در آینده تحصیل خود را شروع کنند پرسیده است که دانشجویان بین المللی چگونه با بحران کرونا ویروس انطباق پیدا کرده‌اند.
کیواس در طول سال ۲۰۲۰ به طور مداوم گزارش‌هایی مربوط به بحران کرونا و آموزش عالی منتشر کرده است.
در تازه‌ترین نظرسنجی، نظر دانشجویان بین المللی فعلی و دانشجویان بین المللی احتمالی از دوره ۴ سپتامبر تا ۱۹ اکتبر بررسی شده است. در این نظرسنجی ۷۸۱ دانشجوی فعلی از ۱۲۵ کشور و ۶۹۵۸ دانشجوی آینده از ۱۷۳ کشور پاسخ داده‌اند.
از میان ۷۸۱ دانشجوی بین المللی فعلی، ۱۲ درصد از هند، ۴ درصد از ایالات متحده، ۴ درصد از نیجریه، ۴ درصد از چین، ۳ درصد از انگلیس، ۳ درصد از پاکستان و سایر نقاط دنیا بودند. این دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر جهان از جمله انگلستان، استرالیا، ایالات متحده، چین، کانادا، هند و سایر نقاط در حال تحصیل هستند.
۵۳ درصد این دانشجویان در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند، ۲۳ درصد در دوره کارشناسی ارشد و ۱۵ درصد در حال انجام تحصیلات تکمیلی هستند. ۳۰ درصد این پاسخ دهندگان در سال ۲۰۱۹ و ۴۲ درصد در سال ۲۰۲۰ در دانشگاه ثبت نام کرده‌اند.
۲۱ درصد از آنها در رشته‌های بازرگانی و مدیریت در حال تحصیل هستند، ۱۸ درصد در رشته مهندسی و فناوری، ۸ درصد در رشته علوم اجتماعی و ۶ درصد در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل می‌کنند. ۵ درصد در سایر رشته‌ها در حال تحصیل هستند. ۶۰ درصد این افراد در کشوری که دانشگاه آنها در آن مستقر است و ۳۵ درصد از راه دور از کشور خود تحصیل می‌کنند.
اکثریت اظهار داشتند که یادگیری آنلاین را تجربه می‌کنند و برخی آموزش ترکیبی و حضوری را طی می‌کنند. تنها ۶ درصد از دانشجویان از آموزش حضوری بهره می‌برند. این تغییر نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها بیشتر به سمت تجربه یادگیری آنلاین حرکت می‌کنند.
از بین پاسخ دهندگانی که از راه دور و در کشور خود تحصیل می‌کنند ۸ درصد انتظار دارند که بتوانند به کشور محل دانشگاه خود سفر کنند اما ۳۰ درصد از آنها ژانویه ۲۰۲۱ را انتخاب کرده‌اند که نشان می‌دهد دانشجویان در مورد امکان تحصیل در دانشگاه خود در سال جدید، احساس خوش بینی بیشتری پیدا کرده‌اند.
از پاسخ دهندگانی که در همان کشوری که دانشگاه شان مستقر است تحصیل می‌کنند، پرسیده شد که برای ادامه تحصیل در دوران کرونا با چه موانعی روبرو شده‌اند و ۵۶ درصد گفته‌اند که اقدامات بیشتری برای رعایت سلامتی انجام شود.
از آنها خواسته شده است که فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند و همچنین از ۵۶ درصد خواسته شده است که تحصیلات خود را بصورت آنلاین آغاز کنند، در واقع از دانشجویان خواسته شده است تا با پیشرفت ترم، دامنه وسیع‌تری از اقدامات را رعایت کنند تا تأثیر ویروس کرونا در دانشگاه‌ها محدود شود.
جالب اینجاست که در میان اقدامات کنترل کننده دانشگاه‌ها، فقط ۱۳ درصد از دانشجویان گفته‌اند که از آنها خواسته شده که آزمایشات منظم COVID-۱۹ را انجام دهند.
اما دانشگاه‌ها برای انطباق با بحران کروناویروس و اطمینان از ایمنی دانشجویان چه کرده‌اند. مهمترین اقدام دانشگاه‌ها برگزاری هرچه بیشتر کلاس‌های آنلاین بوده (۶۶ درصد). اما در عین حال ۵۷ درصد دانشجویان گفته‌اند دانشگاه‌ها سعی کرده‌اند ژل ضدعفونی به طور گسترده در دسترس باشد و ۵۵ درصد استفاده از شیلد صورت را ضروری اعلام کرده‌اند.
وقتی از دانشجویان سئوال شد که اقدامات دانشگاه شان در حمایت از دانشجویان بین المللی در طی بحران کرونا تا چه حد تأثیرگذار بوده است، اکثریت اظهار داشتند که حمایت دانشگاه آنها تأثیرگذار بوده است. البته ۱۱ درصد هم گفته‌اند که حمایت دانشگاه آنها به هیچ وجه تأثیرگذار نبوده است.
بسیاری از دانشگاه‌ها حمایت مالی را مدنظر قرار داده‌اند و برخی نیز حمایت تغذیه‌ای هنگام قرنطینه را اجرا کردند و برخی از دانشگاه‌ها مشوق‌هایی از جمله بورسیه تحصیلی، تخفیف در شهریه و تخفیف در خوابگاه دوران قرنطینه ارائه داده‌اند.
با این حال، دو سوم پاسخ دهندگان اظهار داشتند که هیچ مشوقی از دانشگاه خود دریافت نکرده‌اند. این پاسخ‌ها نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان بین المللی باید مشوق‌های خود را ارتقا دهند.
میزان نگرانی دانشجویان از بحران کرونا بار دیگر از آنها پرسیده شد. ۱۶ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که به شدت نگران ابتلا به ویروس کرونا هستند که این میزان نسبت به نظرسنجی‌های گذشته کاهش یافته و جالب اینجاست که ۱۹ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که اصلاً نگران نیستند.
از دانشجویان خواسته شد تا زمان بازگشت به زندگی عادی را پیش بینی کنند و بگویند تا چه اندازه نسبت به پایان بحران کرونا احساس خوش بینی دارند. ۱۵ درصد معتقدند که طی سه ماه آینده زندگی به حالت عادی برمی گردد، ۱۹ درصد معتقدند که سه تا شش ماه، ۱۲ درصد معتقدند که شش تا ۱۲ ماه و ۲۶ درصد طی یک تا دو سال آینده را مدنظر قرار دارند.
با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد دانشجویان انتظار دارند تا ژانویه ۲۰۲۱ بتوانند به کشور مقصد خود سفر کنند، این نشان می‌دهد که اکثر آنها قبل از اینکه فکر کنند همه چیز به حالت عادی باز می‌گردد، از سفر به کشور انتخابی خود بسیار خوشحال هستند.
اما نظرات دانشجویانی که می‌خواهند در آینده تحصیل خود را در سایر کشورها آغاز کنند کمی با دانشجویان فعلی متفاوت است.
این دانشجویان بیشتر از کشورهایی مانند هند، ایالات متحده، پاکستان، نیجریه، بنگلادش، کانادا، اندونزی و انگلیس هستند و می‌خواهند در کشورهایی مانند ایالات متحده، انگلیس، کانادا، آلمان، استرالیا، فرانسه و هلند تحصیل کنند.
۴۲ درصد این دانشجویان قصد دارند در کارشناسی تحصیل کنند. ۳۵ درصد قصد تحصیلات تکمیلی دارند. سایر دانشجویان در سایر دوره‌ها قصد تحصیل دارند. ۲۳ درصد این دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته‌های بازرگانی و مدیریت هستند. ۲۳ درصد در رشته‌های مهندسی و فناوری، ۱۹ درصد در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، ۷ درصد در رشته‌های آماری و ۵ درصد در رشته علوم اجتماعی می‌خواهند تحصیل کنند.
دانشجویان آینده در سراسر جهان مجبور شده‌اند به دنبال بحران کرونا برنامه‌های آموزشی و انتظارات خود را کاملاً تغییر دهند.
۷۳ درصد از دانشجویان آینده هنوز در مرحله تحقیق در مورد دانشگاه‌ها و دوره‌های مختلف هستند و جالب است که ۳۵ درصد دانشجویان در ابتدا قصد داشتند که تحصیلات خود را در سال ۲۰۲۰ آغاز کنند و ۵۵ درصد دیگر قصد ندارند ادامه تحصیل دهند.
مهمترین دلیل برای این دانشجویان در عدم شروع تحصیل، ممنوعیت‌های سفر از جمله عدم صدور ویزا، نبود پرواز و محدودیت‌های ورود به کشور جدید در دوران کرونا بوده است.
۶۹ درصد از دانشجویان آینده گفته‌اند که کرونا برنامه آنها را برای تحصیل در خارج از کشور تحت تأثیر قرار داده است و ۵۷ درصد قصد دارند تحصیل خود را تا سال آینده به تعویق بیاندازند.
برای درک آرزوهای دانشجویان از آنها پرسیده شد که به طور ایده آل دوست دارند چه سالی تحصیل خود را شروع کنند ۷۲ درصد اکنون امیدوارند که تحصیلات خود را در سال ۲۰۲۱ شروع کنند، در حالی که ۱۶ درصد می‌خواهند از سال ۲۰۲۲ شروع به تحصیل کنند.
موسسات آموزش عالی نقش اساسی در کاهش اضطراب و استرس دانشجویان در این دوره پیچیده دارند و برای انجام این کار، مهمترین اقدامی که می‌توانند انجام دهند، برقراری ارتباط مستمر و موثر با دانشجویان فعلی و متقاضیان آینده است.
بودجه و بورس تحصیلی به عنوان مهمترین اولویتی که دانشجویان آینده به دلیل بحران کرونا به اطلاعات در مورد آن نیاز دارند همچنان جایگاه نخست خود را حفظ کرده است (خواسته ۷۰ درصد دانشجویان آینده). در این میان ۳۹ درصد خواستار اطلاعات در مورد نحوه آماده شدن برای امتحانات پذیرش شده‌اند.
فراتر از ارتباطات مداوم و به روز، دانشگاه‌ها همچنین می‌توانند امتیازاتی را برای دانشجویان متقاضی تحصیل در این شرایط، ارائه دهند. جای تعجب نیست که بورس تحصیلی و با ۵۲ درصد گزینه برتر و محبوب ترین مشوق بود. گزینه آخر دانشجویان نیز تقبل هزینه پروازهای بین المللی از سوی دانشگاه‌ها بود.
دانشگاه‌ها در آستانه سال ۲۰۲۱ باید میزان حمایت خود را از متقاضیان تعیین کنند چرا که این حمایت در انتخاب آن دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان بین المللی تأثیرگذار است و نقشی اساسی در تصمیم گیری آنها دارد.
از دانشجویان آینده هم همچون دانشجویان فعلی خواسته شد پیش بینی کنند که تصور کنند چه زمانی به زندگی روزمره و عادی باز می‌گردند و ۳۰ درصد گفتند در یک تا دو سال آینده زندگی روزمره به حالت عادی باز می‌گردد.
به نظر می‌رسد احساسات دانشجویان در مقایسه با گزارش سپتامبر کمی تغییر کرده است و کمی از خوش بینی این دسته از دانشجویان کاسته شده است.
۴۳ درصد دانشجویان برنامه خود را انتخاب آزادانه دانشگاه و آموزش حضوری را به عنوان گزینه اول بعد از پایان پاندمی اعلام کرده‌اند. این موضوع اهمیت آموزش حضوری را می‌رساند و دانشگاه‌ها را برای ایجاد شیوه‌های ایمن که امکان آموزش حضوری را فراهم کند ترغیب می‌کند.
بسیاری از پاسخ دهندگان همچنان نشان می‌دهند که انتخاب مقصد تحصیلی آنها تحت تأثیر نحوه مدیریت بحران ویروس کرونا از سوی دولت‌های مختلف بوده است. در واقع اهمیت این موضوع در میان دانشجویان بیشتر شده است.
از نظر پاسخ دهندگان ۵۱ درصد تصور می‌کنند که کشور نیوزلند بهتر کرونا را کنترل کرده است و ۴۸ درصد معتقدند که آمریکا بدترین کنترل بیماری کرونا را داشته است.
به نظر می‌رسد راهکار دانشگاه‌ها در ارائه راه حل های ابتکاری برای غلبه بر چالش‌های بحران کرونا می‌تواند در انتخاب دانشجویان تاثیر گذار باشد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top