چاپ خبر

پیشنهاد انجام ۲۰۰ ساعت فعالیت اجتماعی به جای پایان نامه دانشجویی

پیام نورنا: معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر تغییر ماهیت پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: در صورت تمایل دانشگاه‌ها، دانشجویان می توانند بجای پایان نامه، فعالیت اجتماعی زیر نظر استاد راهنما انجام دهند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : به نقل از وزارت بهداشت، کارگروه پاسخگویی اجتماعی معاونت آموزشی وزارت بهداشت از مجموعه جلسات این موضوع در ستاد وزارت بهداشت و با حضور دکتر علی اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و جمعی از اعضای کارگروه مذکور برگزار شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر تغییر ماهیت پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت تحقیقات و فناوری و شورای عالی برنامه‌ریزی مقرر شده است در صورت تمایل دانشگاه‌ها، پایان نامه ها از حالت پژوهشی خارج شود و دانشجویان می توانند به جای ارائه پایان نامه، مدت ۲۰۰ ساعت زیر نظر اساتید مشاور و راهنما، فعالیت جایگزین انجام بدهند.
وی افزود: با این تمهید می توان صدها دانشجوی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به سمت کارهای عام المنفعه، خیریه و پاسخگویی اجتماعی هدایت کرد.
حق‌دوست ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر پاسالار، دکتر مهروی و دکتر صلواتی زاده و دکتر شعاعی در راستای برگزاری موفق جشنواره «اتا» ابراز امیدواری کرد این جشنواره، بخشی از جشنواره شهیدمطهری شود تا به یک فرهنگ دانشجویی تبدیل شود و برای همیشه ماندگار بماند.
در این جلسه دکتر عبدالرحمان رستمیان دبیر کارگروه پاسخگویی اجتماعی از بسته های طرح تحول به عنوان بستر مناسبی یاد کرد که می‌توان از یکی از زیرمجموعه‌های آن به عنوان آموزش پاسخگو در حوزه پاسخگویی اجتماعی استفاده بهینه کرد.
در ادامه این جلسه دکتر آشتیانی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک به ارائه گزارش بسته آموزش پاسخگو در این دانشگاه پرداخت.
وی به برخی از دستاوردهای این طرح از جمله تدوین راهنماهای بالینی با اولویت خاص تخصیص  بودجه ای جهت حق الزحمه دست اندر کاران این حوزه، استقرار مرکز آموزش پاسخگویی در منطقه محروم اراک( مرکز حضرت زینب) و … اشاره کرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک پیشنهاد ابلاغ دستورالعمل جامع اجرایی جهت عملیاتی سازی آموزش پاسخگو و لحاظ کردن مشوق ها و پروتکل های لازم در راستای افزایش انگیزه اعضای هیئت علمی را مطرح کرد و افزود: اگر مجوز ۲۰ درصدی اصلاح کریکولوم های آموزش برنامه های دستیاری به همه دوره ها تسری یابد سبب می شود فراگیران با انگیزه و تاثیر بیشتری از دانشگاه ها فارغ التحصیل شوند.
در ادامه دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در تعریف و اجرای پاسخگویی اجتماعی باید مرتباً نقشه راه یادآوری شود خاطرنشان کرد: برای انجام هر کاری باید از ابتدا یک پروتکل و یک برنامه و گروه جهت ارزیابی مشخص شود.
وی تاکید کرد مهمترین مسئله در پاسخگویی اجتماعی، ذی‌نفعان هستند که شامل مردم، نهاد های مدنی و حاکمیت می شوند و باید این ذینفعان مشخص کنند که نتیجه خوب است یا خیر؟
در ادامه این جلسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به گزارش عملکرد طرح مطالعات بهشتی پرداخت و با توجه به مدیریت بیماری کرونا در تهران توسط این دانشگاه اعلام کرد تلاش شده است تا آموزش ها جامعه محور باشند.
دکتر حسن زائری لطف مدیرکل امور فرهنگی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری بین معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی و دانشجویی در این موضوع، به ورود دانشجویان در بحث پاسخگویی اجتماعی، اشاره کرد و پیشنهاد کرد در برخی حوزه‌ها نقشه راه، توسط دانشجویان ارائه شود.
دکتر شعاعی نیز یادآور شد اگرچه معاونت آموزشی در امر پاسخگویی اجتماعی متولی کار است اما این به معنای وظیفه این معاونت نیست بلکه به علت نوع نگاه متفاوت به مسائل در معاونت آموزشی است و باید تلاش شود تا پاسخگویی در همه جامعه متبلور شود.
دکتر صلواتی زاده نیز خاطر نشان کرد: لازم است دانشگاه‌ها، شرکای کلیدی خود را شناسایی کنند و نقش افراد تاثیرگذار در هدایت دانشجویان بسیار مهم است.
در ادامه دکتر پاسالار گفت بهتر است در ابتدا هدف ما از پاسخگویی اجتماعی مشخص شود که آیا هدف ما تربیت یک انسان چند بعدی است که حواسش به مسائل جامعه باشد یا تربیت یک سرباز برای خدمت و البته بهتر است که این موارد توأم با هم مدنظر باشد.
وی با اشاره به مرکز رشد استعدادهای دانشجویی( مراد) در دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: در شرایط فعلی این مرکز در فضای باز برای حضور دانشجویان در کنار یکدیگر و با حضور اساتید طراحی شده است زیرا حضور دانشجویان در کنار اساتید و دوستانشان، تاثیر بسیاری در یادگیری دارد.
دکتر شریعتی نیز تاکید کرد باید مقصد نهایی را به افراد نشان بدهیم و افراد مختلف از راه‌های مختلف به هدف مذکور دست یابند.
در پایان جلسه معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بسته پاسخگویی اجتماعی که جنس آن در بسته های تحول آموزش و نوآوری از نوع اصلاح و به روزرسانی کوریکولوم‌ها بود یاد کرد و افزود: این بسته به تیغه دوم نیاز داشت که این تیغه همان دغدغه مندی دانشجویان است تا از علم خود برای حل مشکلات جامعه استفاده کنند و با هم موثر خواهند بود.
حق‌دوست گفت: لازم است پاسخگویی اجتماعی در همه ابعاد جامعه اعم از تغذیه تا بهداشت جسمی و روانی و…را شامل شود و باید سعی کنیم پاسخگویی اجتماعی ادامه یابد زیرا این آغاز کار است و لازمه آن ورود دانشجویان به مسائل و معضلات جامعه است و اگر چه تبدیل انرژی سکون به حرکت یک اتفاق بزرگ است اما باید بدانیم آرمانی که باید به آن دست یابیم بسیار فراتر از مسائل ذکر شده است.
وی تاکید کرد: ما یک مدل فکر می‌کنیم و مردم جور دیگر فکر می‌کنند لذا تا زمانی که با مردم مواجه نشویم به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت.
حق دوست خاطرنشان کرد: لازم است تجربیات موفقی که در کشور وجود دارد به اشتراک گذاشته شود و کمک کنیم تا یک مسیر قدم به قدم برای دانشگاه، گروه و جامعه طراحی شود و در این راستا همکاری معاونت آموزشی با معاونت فرهنگی و دانشجویی بسیار موثر است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top