آغاز انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور / اطلاعیه مهم در مورد تعداد واحد قابل اخذ

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور از 11 شهریورماه 93 آغاز و از طریق سایت گلستان انجام خواهد شد / اطلاعیه در مورد تعداد واحد قابل اخذ

 

برای ادامه بحث و گفتگو مراجعه کنید به:

 

تمدید مهلت ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 دانشگاه پیام نور – کلیک کنید

 


 

قبل از انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور شهریه ثابت باید پرداخت شود تا بتوانید اقدام به انتخاب واحد کنید

 

آموزش تصویری پرداخت الکترونیکی شهریه در سایت گلستان دانشگاه پیام نور

 

در مورد تاخیر در ثبت شدن پرداخت ها در سیستم گلستان پیام نور مشکل بدلیل سامانه شاپرک بانکی می باشد که ۲۴ ساعت زمان می برد که در سیستم ثبت شود.پس دانشجویان عزیز کمی تامل کنند تا شهریه واریزی انها در سیستم ثبت شود.

 


به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور بر اساس تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 94-1393 پیام نور از 11 شهریورماه 1393 آغاز و تا 24 شهریورماه 1393 از طریق سایت گلستان به نشانی http://reg.pnu.ac.ir ادامه خواهد داشت.

 

پاسخ به سوالات متداول انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور

 

با مراجعه به سایت گلستان پیام نور می توانید از تاریخ و ساعت دقیق مراجعه خود به سایت گلستان برای انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور مطلع شوید.

 

مدت زمان انتخاب واحد هر دانشجو 72 ساعت بعد از زمان تعیین شده برای دانشجو می باشد

 


کلیه دانشجویان قبل از انجام انتخاب واحد، موظف به پرداخت شهریه ثابت و بدهی قبلی خود می باشند و در صورت عدم پرداخت، امکان انجام انتخاب واحد ایشان مقدور نخواهد بود. لذا قبل از انجام ثبت نام از مسیر زیر نسبت به دریافت گزارش 163 (فرم واریز وجوه دانشگاه پیام نور) اقدام نمایید:

منوی اصلی –> آموزش –> گزارش های آموزش –> شهریه –> لیست ها و آمارها–> فرم واریز وجوه دانشگاه پیام نور

 

دلیل تفاوت 2000 تومانی شهریه در دو بخش پرداخت الکترونی و عادی محاسبه نشدن مبلغ بیمه در پرداخت الکترونی می باشد.
اگه تفاوت بیش از این هست که باید دلیلش در بخش پرداخت الکترونی می باشد که ترم تابستان (3923) به صورت پیشفرض می باشد که باید به نیمسال پاییز (3931) تغییر وضعیتش دهید تا مبلغ رو به صورت دقیق نمایش دهد.

به کلیه دانشجویان عزیز توصیه می شود شهریه خود را به صورت اینترنتی و یا از طریق تلفن بانک پرداخت کنند. همچنین توجه داشته باشید اگر مایل هستید به صورت اینترنتی شهریه را پرداخت کنید، شهریه شما همان شهریه موجود در گزارش 163 (فرم واریز شهریه) می باشد و اگر در قسمت پرداخت های الکترونیکی مبلغ تفاوت دارد به صورت دستی خودتان مبلغ را به مبلغ گزارش 163 تغییر دهید و شهریه را پرداخت نمایید.

کسانی که نیز شهریه رو از طریق دستگاه های خودپرداز بانکی واریز نمونه اند ، کمی دیرتر از سایرین مبلغ واریزی آنها در سایت گلستان ثبت می شود.

در صورتیکه مراحل پرداخت شهریه در بانک بصورت کامل انجام شده و مبلغ شهریه از حساب بانکی شما کسر شده است ولی در سیستم سایت گلستان پاسخ بانک نامشخص است، جهت ثبت پرداخت شهریه در سیستم بر روی سطر مربوطه که نوشته شده است نامشخص کلیک نمایید تا عملیات واریزی به صورت کامل انجام شود.

کلیه دانشجویان موظف به تکمیل و بازبینی اطلاعات شخصی خود (اعم از کد ملی، شماره شناسنامه و …) میباشد لذا دانشجویان نسبت به تایید اطلاعات اصلی خود از مسیر زیر اقدام نمایید در غیر اینصورت قادر به انتخاب واحد نیستند:

آموزش > دانشجو > مشخصات دانشجو > تکمیل و تایید اطلاعات شخصی دانشجو

 


نمرات اعلام نشده و معدل ترمی که مشخص نیست!!

به دلیل اینکه برخی نمرات هنوز اعلام نشده است و زمان میبرد تا نمرات اعلام شوند ، مخصوصا دروسی که قسمت تشریحی داشته اند ، و همچنین معدل ترمی که مشخص نیست ، فعلا بر اساس آنچه خودتان از نمراتتان می دانید انتخاب واحد کنید و بعد که نمرات اعلام شد در زمان حذف و اضافه ، انتخاب واحد خود را اصلاح کنید.

 


اطلاعیه مهم در مورد تعداد واحد قابل اخذ در انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور :

حداکثر تعداد واحد قابل اخذ در ترم جدید بر اساس جدیدترین آیین نامه دانشگاه پیام نور طبق جدول زیر انجام می شود.

 

معدل ترمی

حداکثر واحد قابل انتخاب

(کارشناسی ناپیوسته – کارشناسی)

زیر 12 حداکثر 14 واحد
بین 12 تا 17 حداکثر 20 واحد
بالاتر از 17 حداکثر 24 واحد
پایگاه خبری دانشجویان پیام نور :: PNUNA.COM

 

معدل ترمی

حداکثر واحد قابل انتخاب

(کارشناسی ارشد)

زیر ۱4 حداکثر 12 واحد
بالاتر از 14
حداکثر 14 واحد
پایگاه خبری دانشجویان پیام نور :: PNUNA.COM

 

* دانشجویان عزیز ملاک انتخاب واحد شما معدل ترمی نیمسال دوم 93-92 می باشد.

* دانشجویانی که به هر دلیل ( اعم از مرخصی تحصیلی – عدم حضور در کل امتحانات ترم قبل و … ) فاقد معدل ترم قبل می باشند , انتخاب واحد خود را بر اساس معدل آخرین ترم تحصیلی خود انجام دهند.

* بر اساس آیین نامه جدید دانشگاه ، دانشجویان ترم آخر بشرط فراغت (حداکثر 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی) می تواند بدون توجه به معدل کل و معدل نیمسال قبلی خود  تا حداکثر 24 واحد درسی اخد نماید.

* حداقل واحد قابل اخذ در هر ترم طبق آیین نامه جدید نباید کمتر از 8 واحد درسی باشد (به جز در ترم آخر) به جز در مواردی موجه و خارج از اراده دانشجو که با موافقت کارشناس رشته می توانید کمتر از 8 واحد اخذ نمایید.

* در صورتی که نمرات دانشجویی در نیمسال قبل قطعی نشده باشد ، دانشجو باید ضمن پیگیری جهت قطعی شدن نمره خود ، با محاسبه دستی معدل ، نسبت به انتخاب واحد با معیارهای مذکور اقدام نماید .

* چنانچه دانشجو به هر دلیلی (سهوا و یا باز بودت سایت به علت بروز شدن و … ) ، بیشتر از حد مجاز انتخاب واحد نماید و یا پیش نیازها را رعایت نکند ، در این صورت واحدهای مازاد و عدم رعایت پیش نیاز پذیرفته نمی شود ، ضمن اینکه دانشجو شهریه را از دست می دهد .

تبصره : چنانچه دانشجویی درس پیشنیاز را یک بار مردود شده باشد ، می تواند آن درس را با درس بعدی (پس نیاز) به طور همزمان انتخاب نماید . در این صورت چنانچه دانشجو درس پس نیاز را گذرانده ولی درس پیش نیاز را مردود شود ، درس پس نیاز پذیرفته می شود اما باید بلافاصله در نیمسال بعدی ، درس پیش نیاز را تا دریافت نمره قبولی انتخاب نماید .

* چنانچه برای دانشجویان نیمسال آخردرس یا دروسی ارائه نشده باشد ، این افراد بایستی در زمان انتخاب واحد نسبت به انتخاب واحدهای ارائه شده اقدام نموده و سپس با مراجعه به کارشناس رشته تقاضای خود را برای ارائه دروس باقیمانده بدهند تا در زمان حذف و اضافه نسبت به ارائه آنها اقدام گردد .

* دانشجویانی که فقط 2 درس نظری باقیمانده جهت اتمام تحصیلات کارشناسی دارند ، نیازی به انتخاب واحد ندارند .

این افراد با مراجعه به کارشناس رشته خود ، نسبت به دریافت فرم تکدرس اقدام نمایند.

 

نکات مهم در خصوص انتخاب واحد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد

1- حداکثر واحد انتخابی این دانشجویان 14 و حداقل 5 واحد می باشد .
2- تکدرس فقط به دانشجویان شیوه آموزش محور که تنها یک درس نظری باقیمانده دارند تعلق می گیرد .
3- دانشجویان می توانند فقط یک درس (بجز درس روش تحقیق) را با پایان نامه اخذ نمایند .
4- دانشجو بایستی تا زمان دفاع ، درس پایان نامه را در زمان انتخاب واحد هر نیمسال ، در سیستم گلستان انتخاب نماید ، در غیر اینصورت عدم مراجعه تلقی خواهد شد .
5- انتخاب واحد و رعایت پیش نیاز بر اساس برنامه ارائه دروس و ورودی هر رشته الزامی می باشد .

 


توجه : ممکن از در زمان ورود به قسمت انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور با خطاهای زیر مواجه شوید:

 

حداقل واحد قابل اخذ در ترم رعایت نشده است
دلیل این خطا این است که باید حداقل 8 واحد انتخاب کنید. در هر صورت به خطای نمایش داده شده توجهی نکنید و در همان حال چند دقیقه صبر کنید تا لیست دروس انتخاب واحد برایتان نمایش داده شود و انتخاب واحد خود را انجام دهید.

 

سر ترم شما در ترم جاری تولید نشده است
این خطا نیز به دلیل ثبت نکردن سرترم رشته شما در سایت گلستان توسط مرکز می باشد که برای رفع این مشکل باید با مرکز خود تماس و یا به انجا مراجعه کنید تا مشکل شما را رفع نمایند.

 

پیغام وضعیت مهمان شما نا مشخص است
برای رفع این مشکل شما دو راه دارید یا به مبدا مراجعه کنید تا مهمان شما را لغو کنند یا اینکه به مقصد مراجعه کنید و به بخواهید وضعیت مهمان شما را در سیستم گلستان مشخص کنند تایید و یا رد کنند تا شما بتوانید انتخاب واحد کنید.

 

انتخاب ۲ درس که امتحان آنها در یک روز و یک ساعت برگزار می شود
این امکان در حال حاضر فقط برای دانشجویان ترم آخر وجود دارد که این دسته از دانشجویان باید حتما ترم آخر بدون آنها در سیستم ثبت شده باشد تا این امکان را داشته باشند.
سایر دانشجویان اگر کارشناس رشته آنها اجازه دهد می توانند از این امکان استفاده کنند.

 

اخطار های سیستم گلستان کنترل شماره ۳۴ و کد ۴
برای برطرف کردن اخطار کنترل شماره ۳۴ در سیستم گلستان پیام نور به کارشناس رشته خود مراجعه کنید
کد ۴ : شما فقط یک درس معارف در هر ترم می توانید انتخاب کنید.

 

نداشتن منو ثبت نام در سیستم گلستان دانشگاه پیام نور
این حالت در زمان انتخاب واحد پیام نور برای دانشجویانی که بدهی شهریه دارند بوجود می آید پس برای رفع آن فرم واریز شهریه خود را از قسمت گزارش های گزارش ۱۶۳ دریافت کنید و نسبت به پرداخت بدهید خود اقدام کنید

 

آموزش تصویری پرداخت الکترونیکی شهریه در سایت گلستان دانشگاه پیام نور

 


۱- انتخاب واحد بر اساس نوبت دهی در سایت گلستان انجام خواهد شد،لذا توصیه می شود دانشجویان با ورود به سایت گلستان از زمان دقیق انتخاب واحد خود مطلع شوند.

۲- تاریخ حذف و اضافه 13 مهرماه 1393 لغایت 20 مهرماه 1393 خواهد بود.

۳- به دانشجویان توصیه می شود قبل از انتخاب دروس خود،ابتدا از سر فصل دروس رشته خود و نیز منابع درسی آگاهی کامل حاصل نمایند.( موکدا به دانشجویان توصیه می شود چنانچه کتابهای درسی خود را از دانشجویان ترمهای قبل تهیه می کنند حتما آنها را با وضعیت منابع درسی رشته خود تطبیق دهند.)

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی تمامی مقاطع نیمسال اول 94-1393 دانشگاه پیام نور

 

4- مسئولیت عدم رعایت پیشنیاز و سقف واحد حتی در صورتی که سیستم به دانشجو اخطار ندهد به عهده دانشجو می باشد و دانشجویان موظف به رعایت آن هستند.و دانشجویان ملزم به رعایت این بند می باشند. (پیش نیاز ها و هم نیاز ها در قسمت لیست ارائه دروس ذکر شده اند)

*دانشجویان ترم آخر بشرط فراغت از تحصیل می توانند بدون رعایت پیش نیاز ها و هم نیاز ها انتخاب واحد نمایند.

۵- دانشجویانی که سنوات تحصیلی آنان به پایان رسیده حق انتخاب واحد ندارند و برای تعیین تکلیف خود به کارشناس رشته مراجعه نمایند.

6- با توجه به تغییرات پیش آمده در دروس عمومی ، دانشجویان قبل از انتخاب دروس عمومی لیست و شرایط این دروس را از قسمت زیر دقیقا مطالعه نمایند.

اطلاعیه درباره دروس معارفی و عمومی که دانشجو باید بگذراند

 

7- دانشجویانی که بدهی شهریه دارند ، منوهای ثبت نام برایشان غیرفعال می باشد و امکان انتخاب واحد ندارد. بعد از واریز شهریه 48 الی 72 ساعت زمان لازم است تا منوهای ثبت نام برایشان فعال شود.

 


 

کاملترین راهنمای تصویری انتخاب واحد دانشگاه پیام نور – کلیک کنید

 

برای انتخاب واحد باید به طریقه زیر عمل کرد:

 

سرور اصلی سیستم گلستان دانشگاه پیام نور – کلیک کنید

سرور شماره 1 سیستم گلستان دانشگاه پیام نور – کلیک کنید

سرور شماره 2 سیستم گلستان دانشگاه پیام نور – کلیک کنید

 

– به سایت http://reg.pnu.ac.ir بروید ( توجه داشته باشید دسترسی به سایت انتخاب واحد گلستان فقط از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر – مرورگر اصلی ویندوز – امکان پذیر می باشد)

 

1- نحوه اطلاع از تاریخ دقیق ثبت انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور :

کلیه دانشجویان گرامی می توانند برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام خود پس از ورود به پروفایل خود در سیستم گلستان , با کلیک برروی گزینه ( ثبت نام >عملیات ثبت نام >ثبت نام اصلی ) از تاریخ ثبت نام خود مطلع شوند در صورتیکه زمان ثبت نام دانشجو فرا نرسیده باشد پس از ورود دانشجو به فرم ثبت نام زمان ثبت نام به صورت خطا به دانشجو اعلام می گردد.

 

۲-نحوه ثبت نام:

دانشجو می توانید پس ازورود به سیستم با طی مسیر زیر نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نماید:

ثبت نام –> عملیات ثبت نام –> ثبت نام اصلی

 

الف) انتخاب درس از جدول پایین فرم : در این جدول لیست دروس ارائه شده توسط مرکز با توجه به رشته دانشجو نمایش می یابد.برای انتخاب یک درس کافی است برروی درس در جدول پایین فرم کلیک کنید تا درس به جدول بالای فرم منتقل وانتخاب شود .

ب) بررسی وضعیت دروس انتخابی: برای بررسی وضعیت دروس انتخابی می توانید از کلید« بررسی تغییرات» در پایین فرم استفاده کنید.در صورت وجود هر گونه خطا در درخواست دانشجو نظیر تداخل امتحانی و نظایرآن هیچ کدام از دروس قابل ثبت نخواهد بود.

ت) ثبت دروس با استفاده از کلید «اعمال تغییرات» ثبت دروس با استفاده از کلید «اعمال تغییرات»پس از انتخاب و بررسی دروس می توانید نسبت به ثبت دروس در دست ثبت نام با کلیک بر روی کلید اعمال تغییرات اقدام نمایید.

ج) رعایت سقف انتخاب واحد و پیش نیاز وهم نیاز رعایت سقف انتخاب واحد و پیش نیاز وهم نیاز براساس برنامه 8 ترمه رشته مربوطه الزامی و عدم رعایت در این موارد موجب حذف درس از انتهای برگه انتخاب واحد وحتی در زمان فراغت از تحصیل خواهد شد.

د) انتخاب دروس باید بر اساس کد درس ،رشته و گروه مربوطه انجام شود واخذ درسی خارج از این موارد قابل پذیرش نخواهد بود.

 

تــــــــــــــــــذکــــــــــــــــرات مهـــــــــــــــــم:

توجه۱: عدم کلیک بر روی گزینه «اعمال تغییرات » به منزله حذف انتخاب واحد است.

توجه۲: وجود خطا برای یک یا چند درس مانع ثبت سایر دروس است. بنابراین لازم است در صورت وجود خطا دروس خطا دار را حذف و سایر دروس را ثبت کنند.

مراحل۲٫۱ به طور متوالی و چندین بار برای هر دانشجو قابل انجام است،بنابراین به دانشجویان گرامی پیشنهاد می گردد ابتدا نسبت به ثبت دروس بدون اشکال خود اقدام نموده و سپس وضعیت سایر دروس خود را مشخص کنند.

 


در همین زمینه بخوانید:

پاسخ به سوالات متداول انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور

تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 94-1393 دانشگاه پیام نور

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    با سلام
    حداکثر چند ترم می توانیم درس بخوانیم؟ اگر واحدها تمام نشد، حداکثر برای چند واحد می توانیم مجوز یک ترم اضافه بگیریم؟

    ممنون از سایت مفیدتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    دوست عزیز قبل از ارسال نظر جستجو کنید
    در قسمت جستجوگر سایت بزنید (سنوات تحصیلی)

  2. نویسنده دیدگاه : اذرنوش - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام .پشتیبان عزیز.یه سوال دارم شاید مربوط به این قسمت نباشه اما لطفا جواب بدید..استفاده از سهمیه کارمندی یعنی چی؟ تو رو خدا حذف نکنید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    سهمیه هست دیگه چیز خاصی نیست

  3. نویسنده دیدگاه : آسيه - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    صبحتون بخیر.
    شرمنده
    اگه ممکنه سوال من روهم که درمورد تاثیر حفظ جزء سی توی معدل ترمی بود هم جواب بدین. گفته بودم تماس گرفتم با مرکز استان و اونا گفتن تاثیر نداره…
    خیلی برام مهمه.
    ممنونتون میشم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    این درس در معدل کل تاثیر فقط مثبت دارد
    و اگر نمره پایینی هم گرفتید میتونید نمره رو حذف کنید

  4. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام ایا سیستم گلستان مشکل داره اصلا رای انتخاب واحد باز نمی کنند مشکل چیه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    خیر مشکل ندارد
    مشکل از سرعت پایین اینترنت شما و یا سیستم شماست

  5. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام. صبحتون بخیر
    من دانشجوی ترم آخر ارشد ام بی ای هستم. من می تونم درس مدیریت مالی را با سمینار و روش تحقیق پیشرفته بردارم؟
    آیا سمینار و تحقیق پیشرفته با هم به عنوان پایان نامه آموزش محور هستند؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    متاسفانه اطلاعی نداریم
    از کارشناس رشتتون سوال بفرمایید

  6. نویسنده دیدگاه : هما - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام من دانشجوی ترم 7 حسابداری ام با اینکه فقط 24 واحد از درسام مونده بود سیستم گفته حداقل واحد قابل اخذ 20 واحد رفتم دانشگاه برای 4 واحد باقیمونده معرفی به استاد بهم بدن ولی کارشناس رشته ام گفته بخشنامه اومده که دیگه به دانشجوی ترم آخر بیشتر از سقفش (یعنی24 واحد ) را نمیدن میخواستم بدون همچین چیزی راسته؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    دوست عزیز شما قانون معرفی به استاد رو مطالعه کرده اید!!؟؟
    برای اخذ معرفی به استاد فقط باید حداکثر ۲ درس برای فارغ التحصیلی داشته باشید!! شما علاوه بر ان ۴ واحد ، ۲۰ واحد دیگر دارید !!
    اگر حداکثر ۲۴ واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارید و معدل نیمسال قبلتون هم بالای ۱۲ هست می توانید کل ۲۴ واحد رو اخذ کنید

  7. نویسنده دیدگاه : د ا ن ش ج و - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام
    من پس از زدن اعمال تغییرات ،سیستم میزنه : ثبت نام شما صحیح چایان نیافته است با مسئول ثبت نام تماس بگیرید.
    علتش چیه؟؟/

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    به کارشناس رشتتون مراجعه کنید تا اصلاح کنند

  8. نویسنده دیدگاه : میلاد - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام من انتخاب واحدم روز جمعه 14 شهریور شروع شده و امروز شنبه شهریه ثابت رو پرداخت کردم و در سایت بانک تایید و گفت عملیات با موفقیت انجام شد اما یک دفعه صفحه عوض شد و گفت که خطای مالی انجام شد تو سایت گلستان هم تو قسمت پرداخت الکترونیکی برام زده خطای مالی و پرداخت شهریه رو تایید نکرده اما تو سایت بانک تایید شد و پول از حسابم کم شد لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    اگر تراکنش ناموفق بوده باشد مبلغ واریزی شما طی ۴۸ الی ۷۲ ساعت اینده به حساب شما برگشت خواهد شد

  9. نویسنده دیدگاه : میلاد - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    خب تو سایت بانک نوشت عملیات با موفقیت انجام شد بعد تا ایکه تراکنش برگرده مهلت انتخاب واحدم تموم شده

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    نگران نباشید مهلت انتخاب واحد تمام نخواهد شد و تمدید هم خواهد شد

  10. نویسنده دیدگاه : الهه - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    من با مسئول اموزش دانشگاه تماس گرفتم و گفتن اون ایکونی که بتونم چند دروس عمومی رو واستون انتخاب کنم غیر فعال هست وباید تا حذف و اضافه صبر کنی…….
    مشکلم حل میشه؟
    خواهش میکنم راهنماییم کنید
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    دوست عزیز نمیتونیم حدس بزنیم که!! دیگه خودتون باید از مرکزتان پیگیری کنید

  11. نویسنده دیدگاه : میلاد - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    بالاخره درست شد چهار بار پرداخت کردم تو چهارمی گرفت ….

    پشتیبان جان ممنون از راهنمایی هاتون شمارو نداشتیم چکار میکردیم دمتون گرم

  12. نویسنده دیدگاه : ستاره - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام شرمنده من تا دیروز بستانکار بودم و تونستم انتخاب واحد کنم امروز رفتم دیدم نوشته 104 هزار تومن شهریه ثابت بدهکار در صورتی که انتخاب واحدم ثبت شده و تاریخ امتحانم و کلاسام مشخصه الان باید برم شهریمو بدم یا مشکلی نداره با متغیر باهم پرداخت کنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    شهریه ثابت رو اگر زده و ثبت شده بهتر است پرداخت کنید

  13. نویسنده دیدگاه : ادبیات زبان انگلیسی مشهد - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام
    امروز تاریخ انتخاب واحد منه ولی هر چند بار که میرم سایت گلستان قسمت وارد کردن شماره دانشجویی و رمزم را باز نمیکنه
    آدرسی دارین که مستقیم همون صفحه را باز کنه یا کلا امروز سایت مشکل داره ؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    کسی فعلا گزارشی ندادخ که سایت باز نشود و مشکل داشته باشد!!

  14. نویسنده دیدگاه : یوسف - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام شهریه ثابت رو پرداخت کردم و در سایت بانک تایید و گفت عملیات با موفقیت انجام شد اما یک دفعه صفحه عوض شد و گفت که خطای مالی انجام شد تو سایت گلستان هم تو قسمت پرداخت الکترونیکی برام زده خطای مالی و پرداخت شهریه رو تایید نکرده اما تو سایت بانک تایید شد و پول از حسابم کم شد اگر تراکنش ناموفق باشد ممکن است مبلغ واریزی به حسابم برنگرددباتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    بله اگر تراکنش ناموفق باشد به حسابتان برگشت خواهد شد

  15. نویسنده دیدگاه : پیمان - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام خسته نباشید
    میخاستم چنتا سوال بپرسم
    1- این درسایی که زمان امتحانش یکی افتاده و نمیشه اخذ کردو باید چیکارش کنم راهی داره؟3تا درس میخام بردارم ساعت و روز امتحانش یکیه! برم مرکز کاریش میکنن؟
    2-چجوری درخواست وام دانشجویی بدم؟
    3- این زمان 72 ساعت انتخاب واحد از کی شروع میشه؟انتخاب واحد من دیروزه ولی هنوز شهریه نریختم!از زمانی که شهریه بریزم 72ساعت مهلتشه یا از دیروز شرو شده؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    1- به کارشناس رشتتون مراجعه کنید اگر ترم اخر باشید برای شما درست می کنند تا همه را به هم اخذ کنید ولی امتحاناتش رو باید با هم بدید.
    2- به مرکزتان باید درخواست دهید
    3- تا پایان زمان انتخاب واحد فرصت دارید

  16. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    جز 30 رو بالای فطقط 17 بگیری تاثیر مثبت داره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    خیر هر نمره ای بگیرید تاثیر مثبت دارد

  17. نویسنده دیدگاه : پریسا - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام
    ممنون از سایت فوق العاده خوبتون
    عالیه هر چی بگم کم گفتم
    و تشکر ویژه بابت سرورهای گلستان 🙂

  18. نویسنده دیدگاه : سولماز - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام من در کل هجده واحدم باقی مونده اما چون معدل ترم پیشم80/11 شده نمی تونم بیشتر از چهارده واحد بردارم باید چیکار کنم؟ مگه نمیگن ترم آخر میشه در صورت مشروطی هم بیشتر از چهارده واحد برداشت؟!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    در بالا توضیح داده شده است مطالعه فرمایید.

  19. نویسنده دیدگاه : سولماز - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام من کلا هجده واحدم باقی مونده اما چون معدل ترم قبلم زیر 12 شده نمی تونم بیشتر از چهارده واحد بردارم باید چیکار کنم ؟ مگه نمیشه اگه ترم آخر باشیم حتی در صورت مشروطی در ترم قبل بازم بیشتر از چهارده واحد برداریم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 شهریور 1393 :

    سلام
    در بالا توضیح دادیم. اگر مشروط شده باشید حتی ترم اخر که باشید می توانید حداکثر 14 واحد درسی اخذ کنید

  20. نویسنده دیدگاه : محمدرضا خسروی - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام
    درس مدیریت و کنترل پروژه برای رشته مکانیک بطور اشتباه تشریحی درج شده در حالی که برای رشته های دیگر مثل صنایع تستی زده شده و منبع و فصلها هم یکیه .از چه طریق میشه پیگیری کرد.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    در منابعتون تشریحی درج شده؟؟؟ به کارشناس رشتتون اعلام کنید تا از طریق مدیرگروه رشته مورد نظر در سازمان مرکزی موضوع رو پیگیری کنند

  21. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    با سلام نمیدونم اکه شما نبودین ما چیکار میکردیم هی دارن منابع دروس عوض میکنن با با چه خبره

  22. نویسنده دیدگاه : دانشجوی پیام نوری 1 - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    با سلام شهریه ثابت پیام نور تابستانم شده 19250تومن در حالی که قبلا 38500 بوده و پرداختش کردم . تغییر کرده؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    اطلاعی نداریم!! فعلا که گزارشی در این مورد اعلام نشده

  23. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام خسته نباشید
    من دوازدهم ساعت 12 انتخاب واحدم شروع شده
    تا بیستم وقت دارم واسه انتخاب واحد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    بله وقت دارید

  24. نویسنده دیدگاه : غزل - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    من چرا نمی تونم قانون اساسی و فلسفه اخلاق رو با هم بردارم؟!!
    توی جدول عمومی قانون اساسی که تو گروه معارف نیست که.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    چرا هم قانون اساسی و هم فلسفه اخلاق جز دروس معارف می باشد

  25. نویسنده دیدگاه : morteza - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    با عرض سلام وخسته نباشید – من ترم قبل درس متون فقه 1 رو گرفتم اما اون درس رو افتادم میخواستم بدونم میتونم این ترم علاوه بر درس متون 1 – متون 2 رو هم بگیرم یا نه با اینکه 2 پیش نیازش 1 است اما من 1 رو پاس نکردم لطفا جوابمو زودتر بدید ممنون میشم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    بر اساس تبصره ماده 10 بله می توانید. جزئیات بیشتر تبصره ماده 10 رو مطالعه کنید. در جستجوگر سایت بزنید (تبصره ماده 10)

  26. نویسنده دیدگاه : حسين - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام خسته نباشید امروز صبح رفتم به سیستم وارد بشم زد باید پسوورد رو تغییر بدین من هم تغییر دادم به شماره شناسنامم اما الان که میرم نه با پسوورد جدید وارد میشه نه با پسوورد قدیم مشکل از کجاست؟!
    -از سیستم گلستان هست؟
    -اگر من احیانا پسورد رو اشتباه تایپ کرده باشم و الان فراموشم شده باشه چیکار باید بکنم؟
    لطفا پاسخ بدین ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    به مرکزتان مراجعه کنید و درخواست رمز جدید کنید

  27. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام پشتیبان جان
    طبق گفته ی شما حفظ جز 30 قران کریم فقط تاثیر مثبت دارد …
    یعنی اگه نمرمون زیر 10بشه اصلا مشکلی پیش نمیاد؟
    یعنی میخوام بگم همینجوری الا بختکی بریم امتحان بدیم یه وقت مشکلی بر نخوریم ؟ معدلمون رو کلا بکشه پایین…

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    اگر زیر 10 شد حذف فرهنگی کنید و نمره را حذف کنید و بعد می توانید دوباره امتحانش دهید

  28. نویسنده دیدگاه : نیک نژاد - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام،من ساختمان داده دو بار (خودخوان) افتادم الگوریتم پاس شدم ترم پیش نمیخواستم ساختمان داده رو بردارم سیستم بخاطر الگوریتم ارور داد،اینترم برنداشتم ارور نداد.بنظرتون اگه اینترم برندارم بذارم ترم اخر موقع فارغ التحصیلی مشکل پیش میاد(بخاطر عدم رعایت پیش نیاز)؟توروخدا جوابم بدین حسابی گیج شدم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    باید بر اساس تبصره ماده 10 عمل کنید. در همین سایت جستجو کنید تبصره ماده 10 و مطالعه کنید

  29. نویسنده دیدگاه : مهدی میرزاده - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام خسته نباشید سوالی دارم برایم مهم شده است سه روز پیش رفته ام که سایت انتخاب واحد که شهریه ثابت زده 120000هزار تومان حالا که دیده ام 252000هزارتومان زده است بدهی قبلی هم نداشته ام من باید چه کار کنم 2. یک درس 3واحدی یا تک درس دارم که می خواهم معرفی استاد بگیرم ایا شهریه نصف می شود یا شهریه باید کامل پرداخت شود

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    هر مبلغی در فرم واریز شهریه زده شده است را باید پرداخت کنید.
    شهریه معرفی به استادش بله نصف می شود

  30. نویسنده دیدگاه : محمود - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    با سلام
    در مورد دروس ورزش 1
    ورزش ویژه
    تربیت بدنی 2
    ورزش

    کمی توضیح بدین یعنی چی؟
    من ترم 7 میباشم تربیت بدنی 1 را پاس کردم
    تربیت 2 مونده ؟
    ایا نیازی به برداشتن ورزش 1 و ورزش ویزه هست؟

    توضیح دهید شامل چه کسانی میشود

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    قبل از ارسال نظر جستجو کنید:
    جایگزینی دروس جدید به جای دروس تربیت بدنی عمومی 1 و 2 + بخشنامه

  31. نویسنده دیدگاه : هما - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    درود بر شما از پاسخ کامل شما ممنونم باعث شد دوباره برم دانشگاه وکارشناس محترم گفتند که اشتباه شده (ما که میدونیم اشتباه نشده)و4 واحد روبهم دادنند اما حالا چون دوتا درس معارف رو باهم برداشتم یه ارور جدید میده ودوباره باید برم دانشگاه اما خیلی خیلی خیلی از احترامی که به من گذاشتید و پاسخم را بسیار کامل دادید سپاس گذارم

  32. نویسنده دیدگاه : shahbaz - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام دوستان عزیز
    من 22 واحد دارم تا کارشناسی حقوق رو تموم کنم، رفتم پیش کارشناس رشتمون تا برام سقف 24 واحد ترم آخر رو باز کنه ، گفت اسمت رو گذاشتم تو لیست ولی طول میکشه انتخاب واحدت می مونه برای حذف و اضافه ولی من 20 واحد انتخاب واحد سقف مجازم رو ثبت کردم حالا سوال: آیا در صورت بالا رفتن سقف واحد تو حذف و اضافه میتونم اون دو واحد رو اضافه کنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    بله می توانید در حذف و اضافه اصلاحش کنید مشکلی ندارد.

  33. نویسنده دیدگاه : پریسا - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام ببخشید من ی مشکلی دارم برای انتخاب واحد. من ترم آخر هستم ۲۱ واحد دارم معدلمم بالای ۱۷ هست. فقط مشکلم درسای معارف هست. من ۶واحد معارف دارم که فقط اجازه برداشتن ۲تا رو سیستم میده. لطف کنید راهنمایی کند باید چیکار کنم. ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    به کارشناس رشتتون مراجعه کنید تا به دلیل ترم اخری بودنتان مجوز اخذ بیش از 1 درس از گروه معارف را برای شما در سیستم ثبت کنند.

  34. نویسنده دیدگاه : سایه - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام پشتیبان محترم لطفا منو راهنمایی کنید.

    من 3-4 روز پیش مبلغ 620 هزار تومن بابت شهریه ثابت پرداخت کردم.بدهی ام در سایت گلستان 0 شد. الان دوباره در قسمت فرم واریز وجوه مبلغ 177 هزار تومن بدهی برام زده.

    شما اطلاع دارید این بدهی مجدد بابت چی هست؟

    میتونم این 177 هزار تومن رو بعد انجام انتخاب واحد پرداخت کنم؟
    سپاس از راهنمایی شما

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 شهریور 1393 :

    سلام
    هر مبلغی در فرم واریز شهریه زده شده است را باید پرداخت کنید.

  35. نویسنده دیدگاه : سحر - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام من بجز پایان نامه 2تا درس مونده ب تعداد 4واحد دارم آیا برا انتخاب واحذ ب مشکلی برنمیخورم؟باسپاس

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    همراه با پایان نامه فقط یک عنوان درسی می توانید اخذ کنید

  36. نویسنده دیدگاه : aydin - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام
    میرم انتخاب واحد و ثبت نام کنم نمیشه ایا هر دانشجو تاریخ خاصی برای ثبت نام و اتنخاب واحد داره

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    دوست عزیز به خودتون زحمت بدید و قبل از ارسال نظر متن خبر بالا رو با دقت مطالعه کنید!! توضیح داده شده است

  37. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 15 شهریور 1393

    سلام.اگه کسی به مرکز مراجعه کنه ودرخواست بده که درسی روارایه بدن آیابرای همه اون درس ارائه میشه یافقط برای اون شخخصی که درخواست داده توسایتش ارائه میشه؟که هرکس دوس داره انتخاب کنه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 شهریور 1393 :

    سلام
    اگر درسی ارائه شود برای همه دانشجویان آن مرکز ارائه می شود

  38. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 16 شهریور 1393

    سلام پشتیبان

    هما نطور تو نظرات دانشجویان خوانده اید در لیست ارائه دروس رشته مهندسی نرم افزار یا ای تی.تعداد دروس اختیاری کاهش یافته مثلا نرم افزار که قبلا بود 15 الان شده 12 یا ای تی بود 9 تا الان شده 3 تا.من دیروز دانشگاه پیش کارشناس رشته ام بودم ایشون گفتند طبق چارت جدید بله تعداد دروس اختیاری کم شده است ولی مدیر گروه اموزش میگویند نه همچیین چیزی به ما ابلاغ نشده تعداد دروس اختیاری مانند سابق است حالا منی کی ترم اخر هستم تکلیفم چی هست شما به جای من بودید چه میکردید؟
    پشتیبان شما در این خصوص بخش نامه ای یا ایین نامه ای اعلام نشده است؟ شما که با مسوولین در ارتباط هستید لطف کنید این موضوع را پیگیری بفرمایید. با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 شهریور 1393 :

    سلام
    در این مورد بخشنامه ای که فعلا ابلاغ نشده ولی اگر در لیست ارائه دروستون کم شده پس شما بر اساس لیست ارائه دروستون عمل کنید.

  39. نویسنده دیدگاه : فرشاد - در تاریخ : 16 شهریور 1393

    سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد ترم گذشته هستم چند روز پیش بدهکاری شهریمو چک کردم 621 هزار تومان بود الان که اومدم واریز کنم شده 724 هزار تومان من اصلا بدهکاری نداشتم و ترم تابستانه هم بر نداشتم بعد از پرس و جو متوجه شدم برای برخی از دوستانم هم این مشکل پیش اومده و برخی همون 621 هزار تومان است لطفا راهنمایی بفرمایید!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 شهریور 1393 :

    سلام
    هر مبلغی در فرم واریز شهریه زده شده است را باید پرداخت کنید.

  40. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 16 شهریور 1393

    سلام خسته نباشید. ارشدادبیاتم سه ترمه مشروط شدم .حالا6واحد+پایان نامه رو دارم وضعیتم چطور میشه باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 شهریور 1393 :

    سلام
    اخذ پایان نامه پس از اتمام دروس ( و یا فقط همراه یک عنوان درس) اعم از جبرانی کارشناسی ، دروس مردودی دوره دانشپذیری ،درس سمینار و یا یکی از دروس دوره ارشدانجام می شود و انتخاب آن بابیش ازیک درس ممنوع می باشد.

امکان نظر دادن نیست - نظرات این خبر توسط پشتیبان غیر فعال می باشد


  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top